- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Partz
senior tag
Kis kiegészítés a fentiekhez. Az alsó ábra azért nem tökéletes példa erre, mert az a Dolby Vision rendszerét mutatja be. Ami már tartalmazza a rec.2020-as színteret, de erre mondom ezeket elég nehéz függetleníteni egymástól.
Közben kaptam egy 3d-s szín-fény diagramot amiről beszéltem
Ebből kivehető mire próbáltam rávilágítani. Oldalt látni egy metszetet (jobb alsó ábra), amit egy ferde síkkal vágunk ki a nagy térbeli ábrából. Ezekhez a színekhez fényerő is társul. Amit tiszta kéknek látunk a legsötétebb szín ezért ez van legalul, kicsit feljebb a piros, legfeljebb a zöld mint a legvilágosabb. Így kapjuk a cie 1931 ember látásán alapuló 2d-s színábrázolást. Ha a térbeli ábra középső tengelyére pillantunk, nyomon követhető a fekete-fehér kontraszt emelkedése, a fényerő növelésével. Ezen egyszerűen lekövethető, hogy a fényerő változásával bizony változni fog a színkép, még ha ugyan abból a színtérből dolgozunk is.
Ez meg nagyobban a fenti 3d-s ábrából származtatott cie 1931-es színábrázolás, és hogy a ma használt színterek ennek hányadát fedik le
Igazából ezeket így részletében egy hdr topikban kéne megbeszélni, ezért nem akartam belemenni itt.