Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- OLED TV topic
- Apple MacBook
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomee987
tag
válasz
zolka95 #4030 üzenetére
Látom a weboldalukat sem tudod kezelni. Ha 24 hónapos szerződéssel választod jó hogy akar készüléket, 1 kattintás és már 12 hónapos szerződésen vagy, és nem kell készülék, hidd el nem bonyolult.
Ügyfélkapun nem lehet lemondani és lemondani csak az Ügyfél vagy meghatalmazottja tudja minden szolgáltatónál a szolgáltatást. Ez így van rendjén. -
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #3185 üzenetére
Miért kellene egyedi firmware? Nem sokra mennél vele, attól hardveresen nem tud többet, külső modemet meg sehogy se visznek fel sajnos, mert ugye nem az "ő szoftverük" fut rajta, ami amúgy nem is lenne baj, mert a Cisco-t kivéve a "saját szoftveres" modemek egy kalap szart sem érnek, de ugye éppen ez az, hogy 1-2 módosítást kivéve mindegyik modemük gyári szoftvert használt, csak ugye egyedül a Cisco tud normális és stabil gyári szoftvert kiadni, a többi cég valahogy abszolút nem ért hozzá, nem is értem mit keresnek a hálózati szegmensben.
Egyedül azzal lehetne átverni őket szoftveresen, ha találnál valami fasza router-modem kombót, amivel szoftveresen a CM/HFC MAC-ra rávinnéd a mostani modemed MAC címét, akkor felregisztrálna a hálózatra, bár ha a PR-nél a CMTS-esek olyan szarul vannak konfigurálva, mint ahogy sejtem, akkor nem lesz túl stabil vele a szolgáltatás, na meg hamar észreveszik, mert a PR nem fog tudni hozzáférni a menedzsment részéhez, ami gondolom jelezni fog nekik, vagy ha nem, akkor biztos hogy akkor észreveszik, mikor hibát jelentesz be és rá akarnak nézni a modemre, azt végén téged büntetnek meg azért, mert stabil szolgáltatást szeretnél a pénzedért, szóval nem éri meg ilyennel szarakodni ebben az idióták országában, ahol egy gyereket is elvisz hajnalban a tek/rendőrség, mert általános iskolai html tudásával "meghackelte" a BKK-s jegyrendszert, majd becsületesen jelezte, hogy szar az egész. -
masterful87
senior tag
válasz
zolka95 #3170 üzenetére
Én is nemrég néztem a honlapjukat, és pontosan ugyanaz a csomag, ami nekem van, kábé 1000FT-tal lenne olcsóbb, az első hat hónapban meg havi 2000Ft-tal.
Fel is hívtam őket, meg neten kértem ajánlatot, nagyon sajnálják, de mivel nekem hűségem van, így csak úgy szerződhetek újra, ha mindenképpen drágábbra jövök ki a végén, mint amit most fizetek!Pedig emlékszem, hogy a T-nél, amikor nagyobb, de olcsóbb netcsomagra váltottam, akkor semmi gond nem volt, engedték.
Olcsóbban kaptam többet, de a T-nél csak az volt a lényeg, hogy magasabb csomagot válasszak. -
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #3177 üzenetére
Nem elég, az csak egy 8/4 csatornás modem, letöltési irányba a csatornánkénti elméleti kapacitása 50 Mbit/s, vagyis a maximális elméleti sebessége 400 Mbit/s, ez gyakorlatban olyan 350-380 körül kimerül, a PR agyonterhelt hálózatain meg valahol 280-320 körül hozhat maximum, szóval mindenképpen modem csere lesz és nem éppen egy jó modemre, én ezért sem vállalom már be, na meg ugye az ára meg a hűségidő, nekem már egyik sem kell.
(#3176) sziszi-fuszi: Alapvetően nem az a legnagyobb baj, hogy ahány ház annyi működés, hanem hogy annyira szar a gyári szoftver az ilyen szolgáltatói modemeken, hogy ahány modem, annyiféle működés, vagy éppen nem működés.
Ha valaki épít magának egy WiFi hálózatot Ubiquiti vagy Mikrotik eszközökből, akkor garantált a stabil működés és a nagy sávszélesség WiFi-n is, persze megfelelő adó-vételi eszközök esetén, viszont az ilyen 8/4-es TC meg hasonló modemek eléggé alul vannak méretezve WiFi modul terén, szoftveresen meg egyenesen tragédia mindegyik, főleg amelyek a PR-nél vannak, mert a UPC ugyan ezt a modemet stabilabb szoftverrel tudja adni, persze ott van megfelelő szakértőkből álló csoport, akik ilyen szoftverfejlesztéssel, vagy nem sajnálják kiadni a munkát más cégnek, na de ebbe ne menjünk bele.Egyébként ja, TV terén verhetetlen a PR, legalább is csatornakínálat terén, mert az adás minősége gyakran függ a hálózat állapotától/minőségétől (sokan panaszkodnak TV-re mostansága FP oldalukon), csak ugye a baj az, hogy internet terén nem jeleskednek túlságosan, pedig azé a jövő, a TV, illetve a csatornák inkább a 40-50 év körüli, illetve feletti generáció/korosztály "kikapcsolódási eszköze" a fiatalabb korosztálynak ha van is TV-je, ráköt egy HTPC-t vagy hasonlót, és internetről nyomja a dolgokat, vagy éppen játszanak rajta.
-
Krystal_s
addikt
válasz
zolka95 #3170 üzenetére
Köszi, hogy szóltál. Most nézem. Az a csomag sem létezik, ami nekünk van... és persze kedvezőbb áron lenne másik gyorsabb nettel. Azt mondjuk nem tudom hogyan oldanák meg, mert az eszköz, amit adnak csak kábelen tudná normálisan a 120-ast, amit manapság már szinte senki sem használ.
Holnap úgyis jönnek ismét...
Szerintem is küldhetnének egy értesítést/ajánlatot az új csomagokról főleg azok után, hogy már megszűnt a jelenlegi.sziszi-fuszi: Kicsit el vagy tévedve. A másik szolgáltatónál (Telekom) rendszeresen hívtak minket új csomagajánlatok miatt és mobil esetén is.
..és az is alap volt, hogy cserélték a Routert, ha nagyobb sebességre váltottunk, ami házon belül és körül 100%-osan biztosította Wifin (is) az előfizetői sebességet. -
sziszi-fuszi
senior tag
válasz
zolka95 #3170 üzenetére
Már bocsi! De zöldséges értesítőt, vagy futárt küld hozzád, hogy olcsóbb lett a krumpli, vagy a pék, hogy akciós a cipó? Vagy bármelyik mobiltársaság, hogy van olcsóbb, vagy más összetételű csomag? Közzéteszik a honlapjukon, esetleg hírlevélben. (Gondolom amikor a szerződést kötötted velük, akkor azt nem kértél. De azért az sem egy ördögtől való gondolat, hogy egy hónapban egyszer ránézel a weblapjukra.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #3170 üzenetére
Szerinted miért? Szinte a mottójuk is az a valóságban, hogy "hagy fizessen a hülye, ha lehet minél kevesebbért minél többet".
Anno abból is botrány volt, már mi is majdnem a hatósághoz mentünk, mert bizonyos ajánlatok csak új előfizetőknek voltak elérhetőek, mi fizettünk a PR Uno-ért (0,75 Mbit/s volt talán a letöltés), TV-ért meg telefonért 8-9 ezer forintot, sőt lehet hogy 10 ezer volt, az újonnan előfizetők meg a 12-20 megás netet kaphattak csomagban 6-7 ezerért (ekkor volt már a DIGI aki 80/25 Mbit/s-t adott 4-5 ezerért csomagba, szóval a PR mindig is elmaradott és kurva drága volt), az üzletkötők is mondták hogy szerintük sem volt korrekt az amit a PR csinál, mármint hogy a régiek nem fizethettek elő azokra az új bővebb és olcsóbb csomagokra, de ki lett adva utasításba felülről, hogy nem, aztán miután sokan megunták hogy kurva sokat fizetnek kis sebességű, már nem létező csomagokért (már nem értékesített, mert ugye ÁSZF-ben megtartották őket, hogy ne lehessen annyira betámadni) és fenyegetve lettek a hatósággal, csak igen lett a nemből.Egyébként jól nézd meg mielőtt belemész valamibe, mert amit nézel az csak az első 6 hónapban 8 070 Ft, onnantól pedig 9 270 Ft, ami már nem is olyan olcsó, legalább is nekem nem, főleg hogy az 500-as net mellé már nem valami normális Cisco, vagy ha márkában nem is, de legalább Broadcom chipsetes modem jár, hanem Puma 6 chipsetes Arris, amivel nem garantált a stabil internet.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #2573 üzenetére
Nem a modemről beszélek, hanem a routerről, ha a routered (1043nd) v1-es verziójú, akkor tuti cseréni kell, vagy legalább is a szoftvert rajta, mert hiába vannak rajta gigabites portok, a hardver olyan gyenge, hogy az alap szoftverrel nem igen tud 130-150 Mbit/s feletti sebességet NAT-olni.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #2571 üzenetére
De a kártyát a szolgáltató adja, viszont a bérlés helyett meg tudod venni tőlük egy fix összegért és akkor nem kell havidíjat fizetni, ennek van előnye és hátránya is.
Az előnye, hogy egy összegben letudod és nem kell érte több éven át havonta egy csomót kipengetni.
A hátránya pedig hogy ha megvetted és gallyra megy, akkor a szolgáltató nem köteles ingyen kicserélni, magyarul újra meg kell venned, míg a havidíjban benne van az, hogy ha gallyra megy, akkor "ingyé" (amit ugye megfizetsz a bérleti díjban) cserélik.Ami pedig az előző hozzászólást illeti:
Ha digitális TV-d van, akkor tudod a kódolatlan digitális csatornákat nézni, ahogy eddig is, vagyis a prémium csomag csatornáit, persze ha az analóg kínálat jobban tetszik, akkor nézheted azt is továbbAmi a routert illeti, a Wifis részre ne vegyél mérget, meg a kábelesre is, kérdés hogy hanyas hardver verziójú, mert van vagy 4, abból az első az alap szoftverrel jó ha a 100 Mbit/s-t tudja NAT-olni, a Wifi-ről meg inkább nem is beszélek, a többi 3 nagyjából rendben van, a 2-es verzió még a problémás, főleg ha kezdeti firmware van rajta, mert akkor a 450 Mbit/s helyett csak 300 Mbit/s áll rendelkezésre és Wifi-nél ugye ez az elméleti sebesség, a gyakorlati sebesség kb. ennek a fele, persze megfelelő vételi adapter mellet és így tovább, na de lényeg hogy ha legalább v2-es hardver verziójú routered van és minden más is gigabites, akkor kábelen tuti meglesz, a Wifi meg más tészta.
-
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #2566 üzenetére
Hát hogy is kezdjem. Szóval a kártya tartalmazza a csatornák dekódolásához szükséges információkat, na már most mikor kapsz egy boxot, akkor ahhoz is adnak egy kártyát, mert maga a box az csak akkor szükséges, ha régi típusú TV-d van, amibe nincs dvb-c tuner, ha van, akkor egy CI modult kell kérned kártyával együtt és akkor nem kell box, nem tudom, hogy így érthető-e, lényeg hogy kártya az mindenféleképpen kell a kódolt csatornákhoz, viszont az kb. akkora mint egy bankkártya, hogy a TV-ben használni tudd ha van hely, akkor ahhoz kell egy CI modul, amibe belerakod a kártyát, azt meg a TV-be, vagy marad a box verzió ha régi TV-d van.
Szóval ha így nézzük, akkor meg tudsz spórolni egy médiaeszközt, viszont ha mind a 3 TV-n akarod nézni, akkor a másik kettőért akkor is fizetni kell, ugyanis te magáért a kártyáért fizetsz, hogy most azt CI modullal vagy box-al kéred az mindegy, az eszköz kérés meg attól függ milyen TV-d van, illetve melyik a kényelmesebb megoldás, vagy hogy éppen mit adnak/mi van raktáron
Egyébként meg igen, ha a kártyát a TV-be dugod a modullal, akkor nem kell más, a kábel ugyan úgy a TV-be és kész, a többit a TV végzi, persze egyes TV-k esetében azért be kell állítani, hogy a digitális csatornákat is keresse, vagy éppen csak azokat, mert a legtöbb TV alapból az analógot használja csak, hiába van ott a kódolatlan digitális is.A modem meg tökéletes, max. 400/100 Mbit/s-t képes kiszolgálni, a többi már csak hálózattól (pl. mennyire van túlterhelve), a usertől, illetve a user által rákötött eszköztől függ, mert ha csak egy 100 Mbit/s porttal rendelkező routered van, akkor cseszheted, itt amúgy még nem is kell a típussal szórakozni, mert ha a modem LINK ledje sárgán világít, akkor 100-as eszközöd van, ha zölden, akkor gigabites és utána már csak a PC portja a lényeg.
Ha csak a rendelésnél nem választod ki a Wifi opciós routert, akkor marad a jelenlegi stabil Cisco modem, amúgy meg nem akarok beleszólni, de hogy ne szívj velük feleslegesen, a helyedben először egy 120-as netet rendelnék, utána ha azt bírja rendesen a hálózat, akkor megrendelném a 240-es netet, elvégre minek fizetsz plusz egy ezrest a 240-es netért, ha a 120-ast se bírná rendesen, feljebb meg tudtommal úgy is lehet váltani, főleg hogy többet is fizetnél, persze ezt a részt érdemes megérdeklődni az ügyfélszolgálaton előtte, viszont ha így van, érdemes lenne így lépcsőzetesen feljebb váltani.Másik:
Érdekes mód, de a halásztelken lévőkkel állandóan kivételeznek, ami egyébként pofátlanság, ugyanis ők többet kapnak még DOCSIS hálózaton is mint bárki más, ráadásul kevesebbért, egyedül a 240-es net prémium plusz TV-vel és telefonnal kerül ugyan annyiba mint máshol, a többi csomag mind olcsóbb, természetesen nagyobb sávszélességű nettel. -
arnyekxxx
veterán
válasz
zolka95 #1708 üzenetére
zagyvarékas központi rész vagy a vasútállomás?
Engem ma 5 után hívott fater, hogy már megint ujraindítgat mindent mert nincs net. Viszont ök nem lógnak egész nap a neten így nem tudom mikor megy el, csak azt látják hogy amikor bekapcsolják a gépet nem megy a szkájp és persze én se tudok belépni teamviewerrel gépükre.
-
tomee987
tag
válasz
zolka95 #1704 üzenetére
Sajnos lehet.
Pl. olyan eszközt használ ami megszórja vissziránnyal az adott NODE-t (8-15 utca a környéken). Ez lehet akár egy régi TV stb. Mivel ugye illegálisan csatlakozik rá, nincs rajta szűrő, nem szabványos a belső hálózata stb. és rögtön szétcseszi az egész NODE-on a hálózatot. -
tomee987
tag
válasz
zolka95 #1698 üzenetére
A terheltség kizárt. 16:00 és 17:00 körül nem terheltek a hálózatok sehol sem. Általában akkor érnek haza a "jónépek" a munkából, nem a gépen lógnak. Itt inkább más lehet, még pedig valami környékbeli zavar, ami időszakosan jelentkezik az adott node-ban.
A lényeg, ha bejelented a hibát írasd rá a munkalapra, hogy mikor jelentkezik a hiba és akkor akkor fognak kimenni, ha pedig jelentkezik műszerekkel ki tudják mérni honnan jön a zavarforrás.
Sok minden lehet. Illegális rácsatlakozás (ha "olyan" környéken laksz), de akár egy hibás közvilágítási lámpa is (ugye pont ekkor kapcsolódnak fel), erősítő probléma (bár ha ennyire időszakos az kizárt)...stb.
Hibát pedig nem csak akkor kell jelenteni ha Nálad van a hiba. Ha hiba van akkor jelenteni kell, hiszen csak így fog elhárulni és ha már jelentetted akkor nyilván hozzád fognak kimenni, nem máshoz. De max annyi lesz, hogy megállapítják, hogy bent minden jó és mennek fel az oszlopra. Ez így van rendjén. -
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #1698 üzenetére
Az biztos, hogy a hiba náluk, de hogy mi azt nekik kellene kideríteni. Lehet egy hibás erősítő, vagy a CMTS, de az is lehet hogy kicsit szűk lett a gerinc és ilyenkor túlzott használatban van, na igen, nem csak pakolgatni kellene az előfizetőket a hálózatra ész nélkül, hanem néha bővíteni is.
Pont olyankor kell felhívni őket, mikor probléma van, illetve írni kell a központi e-mail címükre, hogy nézzenek utána. Természetesen ha el is akarsz érni valamit, akkor a hangnemet kedv szerint válaszd meg
Azt viszont mindenféleképpen mondani kell nekik, hogy a hiba nem csak nálad van és ne küldjenek ki hozzád senkit, max akkor, mikor probléma van, mert szeretnék 4 ezer forintokat beszedni ilyen esetekkel.(#1699) cafat:
Ha hármas osztót tennél be, akkor nagyobb lenne a csillapítás minden ágon és ezáltal gyengülne a jel is és az meglátszana a TV-n és az interneten is. Inkább a TV-s ágat oszd még szét 2 felé ahogy egy 2-es splitterrel, ahogy leírtad. Ha most nincs szűrő a TV-s ágon, akkor érdemes egyet majd betenni a splitter elé. -
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #1684 üzenetére
A PR-Delta csak idézőjelesen szűnt meg. Ugye az csak az analóg csomagnak volt a neve és azt lehetett megvenni és amellé kaptad a digitálisat, ha tudtad fogni, most viszont már csak digitálist lehet venni (PR-DIGITAL) és amellé kapod meg az analógot (PR-Delta), tehát a box az nem muszáj még, majd csak 1-2 év múlva, mikor az analóg végleg megszűnik, mert mindenki szerint a digitális adásé a jövő.
De amúgy egy box az ingyen jár, azzal majd tudod fogni a digitálisat, persze egy TV-n, a többivel meg még nem kell foglalkozni, csak ha kiegészítő csomagod van.
Mi is PR-Delta + 20/3 + Telefon-ról váltottunk Middle-re és ugyan úgy van analóg, tehát nem kell parázni. Mondjuk merték volna elvenni, meg is nézhették volna magukat.
Amúgy meg most is van digitálisod, csak éppen nem tudod fogni megfelelő eszköz hiányában.
Ha esetleg van újfajta TV-d (LCD, LED stb.), akkor azzal elméletileg tudod fogni egy kis konfigurálás után, persze csak azt a csomagot, ami a PR-Delta-val megegyezik, az meg ha jól tudom, akkor a Prémium programcsomag.Az meg hogy érdemes-e sajátot venni az attól függ, ha alap kódolatlan csatornákra fizetsz csak elő, akkor talán érdemes, viszont ha rádsóznak még valamilyen csomagot, ami kódolt, akkor azt a saját készülékedbe nem nagyon fogják tudni felvinni, max ha van benne modul hely és akkor adnak egy kártyát, amiért viszont bérleti díjat kell fizetni, tehát ebben az esetben jobban jársz, ha a PR-es box-ért fizetsz bérleti díjat, ha meg nem lesz kódolt plusz csatorna, akkor a saját eszköz jó ötlet, csak ha tönkre megy, akkor neked kell újat venni, ha meg a szolgálatói szar megy tönkre, akkor ők "ingyé" kicserélik.
De a csomag megrendelése után ezt a box-os dolgot még el tudod dönteni, mert egy box-ot ingyen kapsz a csomaghoz és azzal tudod próbálgatni, hogy milyen formátumú fájlokat játszik le és ha nem jó, akkor majd a többi TV-hez sajátot veszel, persze először érdemes megérdeklődni, hogy azok közül is melyiket érdemes.Egyébként nem tudom, hogy valaki észrevette-e, hogy a szolgálató jelenlegi karácsonyi ajánlatai ugyan olyanok, mint amik eddig voltak
Aki nem tudott az eddigi ajánlatokról, az még el is hiszi. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e valami más ajánlat és nem csak új borítót kapnak, bár ha lesz, akkor nem értem, hogy először miért nem az ajánlatok változtak és aztán tették volna ki a borítót/kezdőoldali képet, ebből is látszik, hogy mekkora egy idióták. -
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #1682 üzenetére
Múltkor én is így voltam, csak én éppen már telefonáltam, mondom úgy lebaszom őket hogy a lábukon nem állnak meg, de hangra úgy vettem észre, hogy egy rendes ember vette fel a telefont a másik oldalon, akit talán már lebaszott más és mielőtt elkezdtem volna anyázni eszembe jutott, hogy nem ő tehet róla, hogy ilyen mocskos tetű pénzéhes emberek vezetik ezt a szar céget, ezért átváltottam normális hangnemre.
Miskolcra kellene felmenni és ráborítani a vezetőkre az asztalt, mert addig nem tanulnak belőle, míg baj nem éri őket.De lényeg, hogy mikor szar, akkor jelentsed valamilyen formában, írj nekik e-mail-t (amit akár már aznap elolvasnak, csak van hogy két hónap a válasz), vagy pedig telefonálj be, lényeg hogy legyen nyoma, mert egyébként azt hiszik, hogy azért nem panaszkodnak az emberek, mert valami varázslatosan jó szolgáltatást biztosítanak és akkor úgy gondolják, hogy folyamatosan vehetnek lefele a színvonalból, elvégre ameddig nem szólnak, addig nincs baj, legalább is ezt hiszik.
Amúgy ne szívj azzal a 20-assal, mondjuk nem tudom, milyen csomagod van és mennyit fizetsz, de elméletileg ugyan azért a pénzért most jobbat kaphatsz, mi is azért váltottunk csomagot, elvégre minek fizessen az ember a szarért x összeget, ha ugyan azért a pénzért jóval többet kaphat (persze a szarból)?
Ráadásul akkor már kapsz egy ED3.0 modemet (Cisco, vagy Wifi esetén TC), ami több csatornát kezel és akkor lehet hogy megoldódik a belassulási probléma, már ha az volt a gond, hogy az a csatorna amin vagy az megtelt, mert más lehasználja, bár akkor át kellett volna hogy kerülj egy másik csatornára, már ha valami normális CMTS-el rendelkeznek, bár kinézem belőlük, hogy olyat használnak, ami a legolcsóbb, vagy amit más szolgálató leselejtezett, lényeg hogy én egy hibabejelentést mindenféleképpen megpróbálnék ilyenkor, már csak azért is, hogy az adminisztráción is legyen dolguk. -
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #1426 üzenetére
Hogy ha el tudod érni, hogy ne egy sima ügyintézőt kapj telefonhoz, hanem pl. egy osztályvezetőt ás meg tudod mondani neki hogy mi van, akkor megéri, egyébként meg nem, mert az ügyintézők gyakorlatilag segghülyék és csak azt mondják vissza, amit a feletteseik mondanak nekik ("nem lehet, meg nem így van mert azt mondta" stb.).
-
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #1423 üzenetére
Pedig a PR előszeretettel használja és ha csak 2.2-2.3-al töltesz le, akkor az azt jelenti, hogy nálad is van némi korlátozás, mert amúgy tölthetnél 2.4-2.5-el, már ha 20-as neted van.
Amúgy régen alkalmazta a UPC, de már ők se nagyon alkalmazzák, mert feleslegessé vált a hálózatfejlesztések miatt, egyedül csak a PR ilyen pocsék szolgáltató, ahelyett hogy fejlesztenének, inkább korlátoznak.
Tenni ellene meg nem sokat lehet, mert hiába vágod a képükbe, gyakorlatilag sz@rnak rá és elhajtanak (mondván, hogy hol értesz ehhez, örülj hogy előfizethetsz nálunk erre a sz@rra), egyedül csak akkor mész valamire, ha bemész a központba és pár asztalt rájuk borítasz, másból nem értenek.bucihost: Az a maximum? Mert az olyan 16-17 Mbit/s, hacsak a laptop, illetve a gép még nem használja valamennyire.
-
plömplöm
őstag
válasz
zolka95 #1386 üzenetére
jaigen, hamár itt tartunk, egy sztori tőlem, körülbelül kéthetes:
Hazajövünk délután a családdal, "nincs wifi", mondják a kisfiaim, nézem, wifi van, jön a rúterből szépen, internet nincs. Már a modemben nincs, nézem a diag-oldalát (Cisco EPC3208, 192.168.100.1), látszik, hogy próbálkozik szegény, de nem tud kapcsolódni. Megnézem a tévét is, se analóg, se digitális. Elhúzom a nagyszekrényt, mert én hüje persze arra gondolok, hogy nálam van a hiba, kiiktatom a szűrőt, próbálom direktbe a bejövő koaxot a modembe, a beltéribe, egyiken sincs semmi javulás. Megvárom a szokásos egy órát, de továbbra se semmi, hívom az ügyfélszolgálatot, persze mobilról, mert vezetékes telefon sincs ugyebár, végignyomkodom a menüt az internet-hibabejelentésig, nézi a hölgy, látja a modemet és látja hogy nem csatlakozik, szerinte modemhiba és ki kell jönniük. Mondom hajrá. Jade már nem ma, mert ők 5ig dolgoznak, hanem másnap, pénteken. Mondom jó, jöjjenek, fél5től itthon vagyunk. Az nem jó, mert egy háromórás időablak kellene. Jó mondom, akkor kettőre valaki itthon lesz. Elbúcsúztunk egymástól. Félóra múlva lett internet, minden. Mondom magamnak, megvárom a reggelt, ha akkor is lesz, lefújom a jövésüket, mert minek jöjjenek. Reggel megint nem volt semmi. Fél2re hazaértem pénteken, megint van internet, tévé, minden, de ez így nem állapot, mondom magamnak, jöjjenek csak. Negyed hatkor felhívom az ügyfélszolgálat, hogy héheló, seholsenki, én meg itthon. Ügyfélszolgálat: hátde van internet, nem? Elmorzsoltam halkan egy vanbzmg-et, hangosan mégis udvariasan azt kérdezem, hogy ha meg van beszélve, hogy jönnek, és nem jönnek, akkor kéne szólni a hüje ügyfélnek, nem? De, szerinte is kéne, de "nincs rá kapacitás", és hogy felvehetünk egy panaszbejelentést, ha gondolom. Mondtam neki, hogy erre a hátralévő kis időre már nem gondolom, köszi. És ami a legszebb csavar a történetben, ha elolvasta ezt egyáltalán valaki idáig, hogy néhány nap elteltével egy páradikszomszéd cimborámtól a szokásos sör mellett az élet nagy dolgait megvitatva kérdeztem, hogy neki, mint rajtam kívüli egyetlen megmaradt pr-ügyfélnek a környéken (köti a hűségideje) nem volt-e internet-kimaradása aznap délután, mire mondja, hogy de, nem volt se internetje se semmije, felhívta az ügyfélszolgálatot, ahol mondták neki, hogy bocsánat, ne aggódjon, tákolnak a környéken a szerelőik, lesz újra minden, amint végeznek. Milyen ügyfélszolgálat az, ahol két darab droidhoz nem jut el egy darab információ?
-
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #1386 üzenetére
És az US Led se villog/világít? Mert mikor bekapcsolod, akkor addig villognak, míg meg nem találják a csatornákat, a DS a letöltési, az US a feltöltési, na már ha neked a DS-nél megáll, akkor ezek szerint vagy azt, vagy a US (feltöltési) csatornákat nem találja és amíg nem találja, addig nem tudja magát beregisztrálni a hálózaton (ezután lesz aktív az Online Led).
Az biztos, hogy a szolgáltatással van gond, csak épp az ahhoz szükséges végponti eszközzel, vagyis a nálad lévő modemmel, vagy a közte és az oszlop közti vezetékes hálózattal, elosztókkal, illetve szűrőkkel.Azt nem tudom, hogy nem említetted-e vagy csak a beszélgetés nem tartalmazta, de kötelesek lennének kiküldeni valakit és felülvizsgálni a gondot és ha nem felhasználói hiba, akkor díjmentesen kellene javítani (mondjuk ez is szerelő függő, mert valamelyik képes pénzt kérni).
-
Con Troll
senior tag
válasz
zolka95 #1338 üzenetére
Én egyelőre abban reménykedek, hogy végre normálisan megcsinálják a hálózatot, és a jelenlegi csomagok megbízhatóan hozzák (közel) azt a sebességet, amit papíron tudnak. Ne pedig a garantált minimum körül szédelegjen...
Logikus lenne, hogy ezzel kezdenek és csak utána, ha maradt még szabad "erőforrás", hoznak be nagyobb sebességű csomagokat.
Mondjuk az elmúlt x évben megszokhattam volna már, hogy ez a szolgáltató a logikus lépésekkel állandóan szemben halad. Úgyhogy kérdésedre a válasz: igen, szerintem pikk-pakk elkezdik dobálni a 100-120-as csomagokat, ez tűnik a leginkább logikátlan lépésnek, úgyhogy a PR részéről szinte garantált, hogy erre indulnak el. -
Alteran-IT
őstag
válasz
zolka95 #1282 üzenetére
Hát kb. de akkor is csak a jelenlegi netedet fogod megkapni stabilabban
Sajnos ennél a gány szolgáltatónál nincs emelés, egyesek még pl. mindig PR Unó meg hasonló gyenge csomagokkal szenvednek (1 Mbit töredékei), holott már nem is lehet olyat kötni, de azért fejik érte rendesen az előfizetőket.
Amúgy várjál, még azért nincs gond, mert nem sokan mernek a PR-nél nagyobb netet bekötni a környékeden, főleg a minőség miatt is, ha lenne vagy 3-4 60-as előfizető a környéken, akkor csak úgy berögzülne a letöltésed 0 és 1 Mbit/s közé
Azt meg nem tudom, hogy észrevetted-e, de soha sincs meg az a névleges 20 Mbit/s lefele (a 20 náluk nem 20), felfele néha meg van a 3, de lefele csak olyan 19.40 körül szokott ingázni (19-19.60), néha csak a modem gagyi minősége miatt látszik kicsit többnek, vagy kevesebbnek, de a letöltésben gondolom még sose érted el vele a 2.4-2.5 MB/s letöltési sebességet, de szólj ha tévedek -
-
club1
veterán
Arról beszélek, hogy ha megmérted a sebességet és 6/1 Mbps-ra jött ki, akkor a szolgáltató adja a 6/1 Mbps-ot nem?
Mivel méred a 700 kbps-os letöltést és 100 kbps-os feltöltést? Mert a fájlletöltők nem szoktak kbps-ben megadni letöltési sebességet. Általában kB vagy MB/s-ot adnak meg.
Ha pedig másodpercenként a torrent vagy bármilyen fájlletöltő klienseddel 700 kB-ot töltesz le, az nagyjából 5600 kbps azaz közel 6 Mbps., tehát a szolgáltatód adja a közel maximális értéket.
No csak erről beszélek. -
club1
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Remek áron Lenovo Flex 5 14 laptop/2in1/Touch/Ryzen i5-1135G7/8GB/512 GB SSD/14"/Gari
- AKCIÓ% Dobozos HP VICTUS Gamer laptop/i5-11400H/16GB/512GB SSD/RTX 3060 6GB
- EVGA 850 BQ 850W 80Plus Bronze félmoduláris táp, összes kábelével,nagyon keveset használt
- iPhone 13 Pro 128 GB Sierra Blue, Független! Karcmentes! Akkumulátor kapacitás: 87%
- ÚJ Bontatlan! Független iPhone 15 Black 128GB! 1 Év Apple garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest