Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz TCr #46110 üzenetére

    Ha lestoppolod az első videót pár helyen az űrhajós lövöldözésnél, akkor látod, hogy több képkockát késik az ST60 az S30-hoz képest. Az egyiken már elindult a lövedék, amin a másiknak még nyoma sincs.

    Mikor rákötöttem a laptopom, az LCD-n már olyan rég mozgott az ablak, hogy az agyam meg tudta becsülni a mozgás sebességét és gyorsulását, mire az ST60-on elkezdett megindulni. Pedig előbbi kettő nagyon fontos, hogy célozni tudj. Minél később van esélyed felfogni a visszacsatolt információt, hogy a korábban elvégzett egérmozgatás hatására milyen sebességgel mozog az egér és épp hol jár, illetve hogyan gyorsul-e (előjelesen értve, mert a mozdulat végén ugye lassul, illeve menet közben lehet nulla gyorsulással nem nulla sebessége, ha ügyes vagy), annál kevesebb esélyed lesz ott megállítani, ahova el szeretted volna juttatni.

    Persze egy darabig tudat alatt kompenzálódik a dolog. Megszokod, hogy a reflexből végzett egérmozdítás mindig kicsit túl akar lőni a célon, így automatikusan kisebbet rántasz, vagyis úgy szokod meg, mint ha az egér lenne érzékenyebb, mint valójában. De csak egy darabig, és míg azt megszokod, addig kellemetlen. Online módban pedig ez sem segít, mert mire látod, hogy valaki kifordult eléd a sarkon, addigra ő már le is lőtt. Ebből vannak az olyan jelenetek, hogy azt hiszed wallhack-el vagy aimbottal játszik (átlát a falon is vagy autópilóta lő helyette gombnyomás nélkül fejre), mert embertelenül gyorsan történik a te szemszögedből, hogy mire megpillantottad őt a kijelződön, te gyakorlatilag a szervergép szerint már halott is voltál, csak még nem ért el hozzád az információ.

    Mikor én játszottam online még túlnyomórészt analóg CRT-s korszakban, akkor 15-35ms közt volt az internet lag Magyarországon belül. Ha valakinek szarabb volt a vonala (vagy a lakótárs skype-olt, torrentezett, stb), akkor max 60ms-ig volt tolerálható, afelett már látszott rajta, hogy nem stimmel vele valami. De ez a kettő (hálózati és megjelenítési késés) nem egymást maszkolja, hanem összeadódik.

    Kb. addig tudtam rendesen játszani, míg meg nem vettem az első LCD-met, amikor bedöglött az analóg CRT-m. Aztán leszoktam róla. Fogalmam sincs mennyit késett az az LCD, de egy olcsó TN panel volt (nem volt betervezett kiadás és még gyerek voltam saját bevétel nélkül, úgyhogy lett ami lett), így nem lehetett sok.

    Aztán volt már itt sok monitor. Egyedül a kis 22-24"-os Dell IPS-ek 2012-ből, amik olyannak tűntek, hogy lehetne rajtuk rendesen CS:S-zni. A G30-on se lehetne.

    Konzol játékra viszont szerintem is majdnem mindegy. Mire a joystick-al becélzol valakit, az egy nagyságrendekkel más kategória, mint az 1ms válaszidejű és több ezer DPI érzékenységű lézerérzékelős egér egy erre edzett marokban. Olyan, mint söréttel vagy tunkolt AK-val lőni a madarakra.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • TCr

    veterán

    válasz TCr #46110 üzenetére

    Ha valakinek esetleg lenne rá ingerenciája, bemehetne valamelyik Panashopba a hóna alatt egy PS3-al / X360-al (vásárlási szándék címszóval) és letesztelhetné ezt az ST60 input lag mizériát.

    https://flickr.com/photos/norbertkassai/

  • TCr

    veterán

    válasz TCr #46110 üzenetére

    Érdemes elolvasni a Killzone 3 videó alatti kommenteket is.
    Még mindig az a véleményem - ami korábban is volt -, hogy kissé túl van pörgetve ez az ST60 input lag téma.

    https://flickr.com/photos/norbertkassai/

Új hozzászólás Aktív témák