- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Házimozi haladó szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
PROHARDVER!
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Q
senior tag
Persze, csak feltételezem amit írtam, nem tudom semmivel alátámasztani. Annyit viszont nagy bizonyossággal állíthatok, hogy a szűk családi, baráti és ismerősi körömből egyedül vagyok akit érdekel annyira a képmegjelenítők minősége, hogy kalibráltattam. Mindenki másnál kimerült annyiban, hogy megnézte a gyári képmódokat és beállította a neki legjobban tetszőt. Kivétel akit innen a fórumról ismertem meg.
-
Vhiktor
veterán
Ez így van, a vásárlók 99.9%-a beteszi vivid képmódba, "jó van az úgy".
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Celithrandi
addikt
20 éve hm-ok és 10 éve projektor, de még én is lusta vagyok kalibráltatni. Beállítgatom úgy ahogy tetszik, de lehet egyszer már meg kéne lépni
[ Szerkesztve ]
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4080 Super, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, LG 34GN850-B, Lian Li LANCOOL III
-
szepi0808
senior tag
Szerintem már leírtam párszor, hogy tudok ilyen esetekről külföldön, de nekem még vevő nem panaszkodott, illetve garitsztatásra sem került sor ilyen jellegű problémával itthon értékesített Sonykról az elmúlt években!
Évente 60-80 db. Sony csak házimozi projektor kerül értékesítésre Magyarországon.
Az HW55, 65 típus volt a best, abból csak tőlem, amikor még nem voltam a disztrinél vettek évente 50-60 db.
Meglepődnétek mennyi komoly házimozis vásárol Sony-t, aki tudja is, hogy mit vesz és sokan a fórumokról is.
Nagyon kíváncsi lennék, hogy ezekből a hibás készülékekből mennyi a kintről behozott és magyar vásárlás? De különben nem is érdekel, ez már itt egy komédia, ami itt folyik.
Meg kell nézni és sokan meg is teszik és úgy vásárolnak új, illetve használt készüléket.
500-1000:1 kontrasztos 0 fekete szinttel biztos nem vesz senki projektort. Pont ezért is sokan nem szeretik a DLP-ket, köztük én sem nézném a világos szürkét a fekete helyett.
JVC jobb feketét tud ez tény, de a 400:1 körüli ADL kontraszt, nagyobb képi dinamika és az árazása a Sony felé húz.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #64955 üzenetére
Az alltalam ismert dedikalt moziszobak (20-25db) kozul 3db amiben Sony teljesit szolgalatot. Ez nem veletlen, laikusok termeszetesen veszik akik nem ertenek hozza! Jvc ANSI kontrsztra reagalva. Mivel rengeteg ilyen merest vegeztem szamtalan keszulekkel es a HighEnd dlp fronton geptipustol fuggoen 30%-os Ansi kontraszt tuningot merten tudok elerni…. Kotve hiszem ha nalam valaki tapasztaltabb ezen a teren. Egy abszolut vetitesre optimalizalt full sotet tobb esetben nem festett hanem karpitozott moziteremben vaszonrol visszamerten en meg nem mertem 200:1 erteknel magasabbat olyan gepek eseten sem amik gyari parametere ANSI kontraszt teren 1000:1.
Ezek fugvenyeben persze lathato es merheto is egy alapbol gyengebb, nevesitsuk JVC vagy Sony esetleg Epson 4-500:1 gyari erteke. Ezek tobbnyire visszamerten vaszonrol mivel a vasznat nezed…egyuttesen a szobaval 100-130:1 ertekre teheto ami nagyjabol 100nit(29fl) fenysurusegig igaz 20m2 koruli helysegben.
Az hogy a JVC 110:1 a Sony pedig 130:1 kb szemre tokmindegy! Viszont egy komolyabb Dlp gep 200:1 erteke mar szembetuno kulonbseget produkal.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Ijk
nagyúr
válasz szepi0808 #64955 üzenetére
Rengetegen vesznek DLP-t, 1M alatti kategóriában, amiből jelentős rész LED-es kínai gépek, valóban 500:1 körüli natív kontraszttal. Jelen pillanatban nincs olyan több millió Ft alatti DLP amit érdemes megvenni házimozira, jóformán Barco gépeire korlátozódik, csak annyit külföldön sem sokan fizetnek projektorért.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
-
szepi0808
senior tag
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
m3ss
veterán
válasz szepi0808 #64959 üzenetére
az "ADL" szot a kommentelo szerintem ugyanugy rosszul hasznalja, mint te is tetted. vagy a fordito miatt van ez. ansi-t akartak irni. vetito fele merve tenyleg jobbak ebben a sonyk, tesztek szerint legalabbis.
vaszon fele merve csodalkoznek, ha kijonne barmilyen relevans kulonbseg.
de ha mernel nekunk adl 50%, azaz ansi kontrasztot vaszon fele merve a te textilezett szobadban, akkor rogton okosabbak lennenk 1% meres is nagyon konstruktiv lenne amugy te szobadban, azoknak akik esetleg textilezesen, szoba sotetitesen gondolkoznak.Nagyon kíváncsi lennék, hogy ezekből a hibás készülékekből mennyi a kintről behozott és magyar vásárlás?
ezt amugy hogy erted? gondolom a magyarorszagra jovo sonyk is ugyanarrol a gyartosorrol jonnek le, mint a kulfoldiek. vagy mi lenne ra a magyarazat, hogy az itthoni peldanyokat nem erinti a degradalodas?[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Cseneles
őstag
Az ra a magyarazat h a Sony erdekeltsegek kenytelen ezt a teny tagadni, illetve kotelesek a szőnyeg alá söpörni.
Szepi0808Az ,hogy ismetelten linkelgetsz ossze vissza mindent tapasztalat, tudas hianyaban ez nem vezet sehova! A hozzaertoket megerosited a nem hozzaertesedben, a laikusokat meg teljesen osszezavarod az ertelmetlen egy embertol valo linkelgeteseddel. Ez egy szakmai forumon kritikan aluli. Magad képtelen vagy a tények ellen kallni es valos ervekkel azokat alatamasztani, csak beszelsz es ez nagyon keves. Meg a sajat mereseid is ellened vallanak.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Közben időm engedett géphez ülni. Csak hogy a szavaknak súlya is legyen a tegnapi Sony HW55es gépekkel kapcsolatban. Megosztok pár képet és mérést.
Degradáció okozta színtér fakulás, jól látható REC709-ben mérten a színtér csökkenés 67%-ra.
Majd a valós ON/OFF kontrasztérték.
A Gammát nem sikerült egy szervíz programmal a helyére tenni, mivel hiába az RS232 usb átalakítóm nem kommunikált a géppel. Viszont a gammának semmi köze a mérhető kontraszt értékhez!Ez a Sony projektor elért 666:1 értéket...
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Egy Sony 270es 4k gép is volt nálam az idei évben.
Előzetes mérést és kalibrációt a tulajdonos elégedtlenségére és kérésére, Vhiktor(Tökéletes kép)aki az egyik, ha nem a legjobb és felkészültebb kalibrátora megejtett.
Az ő mérése: 2458:1 ON/OFF kontraszt érték.
Majd nem kis kavalkád után visszatért ugyan ez a készülék a Sony Supportól. A tulajdonos még mindig elégedetlen volt a látottakkal és felkeresett a garancia lejártát követően engem. Takarítás után 3800:1 on/off kontraszt értéket teljesített.
Amit egy gamma kalibrácó a Sony segédprogrammal, majd egy teljes színtér és köztes pont szabvány szerinti beállítás követett.
A végén egy maximálisan elérhető kontraszt mérés egybe kötve a szürkeskála pontosságával.
Mondhatni újkori tudása 50%-át nyújtja még a SonySupport után is viszont azt 99%-ban színhelyesen teszi.Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
A félreértések elkerülése végett, MINDEN hozzám kerülő degradálódott Sony projektort, minden alegységen jelölök a gépben ami közreműködik a kép előállításban és felelős a kontraszt-ért!
Annak esetére ha megkérdőjeleződne bármi álltalam mért érték, az a jelenlétemben és mérési környezetemben újra mérhető, előzetesen a gépben ellenőrzött alegységek után bárki számára! A kiszállás és járulékos dolgok a kívéncsi szemeket terhelik.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
m3ss
veterán
Ma belenéztem az újra masterelt Alienbe (1986), hát valami pazar a látvány, pedig fehér falaim vannak. Az biztos hogy most jó az XW5000-nek a kontrasztja.
amugy konkretan a toredeket latod a vetito valos tudasanak vilagos falak mellett. meg a relative sotetebb (3-5% adl) jeleneteknel is 3x jobb kontrasztod lenne egy moziszobaban. akkor fogsz igazan pislogni, ha meglatod olyan korulmenyek kozott. vagy gondolom lattad Szepinel
amugy az alien 4k hdr remaster tenyleg brutal jo, es idealis film amugy ilyen vetitovel.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Cseneles
őstag
Ez pedig egy másik HW55es
Takarítás után 820:1 nem kalibrált on/off kontraszt és 69%-ra beszűkült színtérlefedettség.
Nagyobb színtérben rá lehetett erőlteni egy "nagyjából" színhelyeen nézhető képet Dynamikul full állású iriszvezérlés mellett 4700:1 kontraszt volt maximálisan elérhető.
Gammán ez a gép esetén sem tudtam segíteni. RS232 a ludas de az a kontraszt értéken semmit nem fog segíteni. Kalibráltan ha emlékeim nem csalnak 8-900:1 ON/OFF érték volt mérhető!Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Janaboy #64968 üzenetére
Ugye a kereskedők új gépekkel foglalkoznak én pedig 90%-ban a problémásokkal.
Nem tudok számokat mondani mivel az emberek 95%-nak felsem tünne ha egy gép 10000:1 értékről leereszkedik 300 uzemóra alatt 3-4000:1 környékére. A maradék 5%-az aki moziteremmel rendelkezik, avatottabb szemmel és fusztrálja valami hogy nem oke. Hozzám ezek e gépek jutnak el és én még nem mértem itthon olyan Sony legyen FullHD vagy 4K készüléket ami 5000:1 felett teljesített volna. Lámpás, lézer teljesen mind1. Lilás kékes feketes szint elegye a szürkével jó kifakultan...
Nehéz számszerűsíteni az esetet, nálam évente kb 4db...idén eddig 3-om.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Ijk
nagyúr
válasz Janaboy #64968 üzenetére
Hogy lehetne ezt kijelenteni? Minden típusból random 10 példányt tesztelni 500 óránként, és ha 10-ből 9-ben jelentkezik x%-nál nagyobb kontrasztvesztés akkor kijelenthető? Még ez is irreális, nemhogy minden gép tesztelése.
Jelen helyzetben ha vásárló lennék első körben amúgy is JVC felé hajlanék, ha mégis SXRD képvilágát preferálnám akkor kizárólag új vagy bemért használtat vásárolnék. Új esetén pedig érdemes rendszeresen használni is hogy minél előbb, garancia időn belül prögjön az óraszám legalább 1000-re, és akkor ismét kalibráltatni. Ha a kontraszt szignifikánsan csökkent akkor elindítani a garanciális ügyintézést. Itt persze kérdéses lehet a Sony hozzáállása, ha mondjuk a megadott 12 ezer helyett 6 ezer a kontrasztod akkor mit reagál./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Q
senior tag
válasz Janaboy #64968 üzenetére
Amikor megjelentek az új xw sorozatú vetítők, akkor már nyílt titok volt az előző szériás Sony-k problémája. Akkor a gyártó azt nyilatkozta, hogy olyan megoldásokat alkalmazott, ami kiküszöböli az előző szériák hibáit. Valamelyik német portál szétkapott egy új gépet és megállapították, hogy szinte semmi nem változott az új gépekben és csak néztek értetlenül. Nem tudom linkelni az írást, ez már nem most volt. Ha valaki nagyon szeretné biztosan megtalálja a cikket, PH-ról vagy AVX-ről néztem annak idején. Nem sokkal utána vagy lehet ezzel egy időben függesztette fel egy német kereskedés a Sony forgalmazást egy hibás széria miatt. Erről talán valakinek beugrik az időpont.
Nálam nem az a kérdés, hogy hány százalék érintett, hanem az, ha én veszek egyet és érintett, akkor kihez fordulhatok? A magyar kereskedőhöz nem, mert el sem ismeri, hogy létező a hiba. Megmérem magamnak, az nem hivatalos. Ha nem lenne ez a mizéria, már lehet én is egy Sony-val vetítenék. Bár nekem az 5000-res nem éri el azt a szintet amire érdemes váltanom a mostani gépemről. A 7000-res árából meg már igazi projektort is kapni
-
péjé
őstag
Vhiktornak van ISF certifikációja, kiindulásnak jó ha vki reklamálni akar sztem, persze ez csak a garis gépekre vonatkozik. Garin kívüli gépnél van rizikó bár ha ( talán jól gondolom) van már 1-2000 üzemóra a vetítőben és nincs jelentős romlás akkor az a gép valszeg nem esik ebbe a kategóriába.
Tanulság: használt sony/jvc-t csak mérés után szabad megvenni, mérlegelve ezeket a dolgokat.
Én ebben az ügyben látok olyat is hogy utolérte a sony-t ennél a terméknél a végletekig való költségcsökkenés mizériája. Huszonévig ilyen multiknak dolgoztam, netudjátok meg milyen hiszti és dekázás megy minden lefaragott centért. Már nem tizenévekre gyártanak terméket de ez nem titok. Az első vevő 4-5 évig fogja használni mert meghülyítik majd a 8K-val meg a mittudomén mivel és vesz másikat. Sok emberke nem is veszi észre hogy ez idő alatt elment a kontraszt, szín stb. Kuka, jöhet a másik vetítő (NY-EU piacról beszélek), kb mint a telefonnál ami azért kuka mert "belassult". -
mandju
senior tag
"Itt persze kérdéses lehet a Sony hozzáállása, ha mondjuk a megadott 12 ezer helyett 6 ezer a kontrasztod akkor mit reagál."
már nem ad meg kontrasztot. csak dinamikusat, végtelen az 1-hez... nincs miért reklamálnod.
Valamint bekerült a user manualba, hogy a rendszertelen használat miatt a gép veszíthet a teljesítményéből...forrás:
http://cine4home.de/sony-vpl-xw5000-im-teardown/Szintén Ekki-től.... őnála az jelentett nagy fordulatot, hogy az AVITECT csapat tagja lett. Előtte a cine4home "független" embereként "ment a sony ellen". Degradáció, kontrasztvesztés, stb.
Méréssorozatokat szervezett régi gépeknek. Amióta az AVITECT égisze alatt tevékenykedik, nincsenek ilyen jellegű cikkek. Azóta minden rózsaszín.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
Joshi
titán
válasz mandju #64973 üzenetére
Nekem is az tűnt fel, hogy Sony nem ad meg natív kontraszt értéket. Nem véletlenül kérdeztem hogy ez miatt lehet-e reklamálni. Most nyilván gari időn belüli gépekre gondolok. Egyébként Sonytól nem meglepő az ilyen és hasonló lépés. Anno a Sony OLED tévéknél egyértelműen nem ajánlják a kézi pixelfrissítést. Szerintük évente egyszer ajánlott lefuttatni különben degradálódik a panel.
Hamarosan be lesz kalibrálva az én gépem is, aztán majd meglátjuk hogy több száz óra után milyen lesz.
Nálam elég jók a körülmények (vetítőnek ), nyáron klímát is használok.
[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
big pharma, big tech, most mar big projector is?
amugy abszolut egyetertek.#64971 Q en is kerdeztem tobbszor. nekem is siman elobb-utobb latoteremben lenne egy 5000-es sony, de igy kihagyom. ha tudnam, hogy javitjak gariidon belul ha csokken a kontraszt igazoltan akkor meg csak-csak bevallalnam, de igy hogy lutri..
kicsit kiabrandultam a vetitozesbol. tv-k fejlodese miatt is, de megbizhatosagilag is. van 2 ember aki javit vetitoket, tobbszaz kilometerra raadasul fovarostol. ha van vmi honapokat varsz, es ezeknel a komolyabb lcd gepeknel nagyon konnyen gazdasagi totalcar lesz a vege.
kozel vagyok hozza, hogy eladok mindent (velvet, vaszon, vetito) es veszek egy tvt.
vagy tenyleg veszek 80 ezerert egy bright f22-ot.
mit vegyen az ember ha garisat akar? epson 9400 kifutott. ls12000 egy glorified 9400 jobb elettartammal kb. jvc nem olcso, ha jol tudom meg gariztatni is kintre kuldenek, nincs is itthon szerviz. sony meg igy nekem rizikos. ls5 meg nem vetit eleg nagy kepet, na meg 600-700-at se adnek erte.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
sony89
tag
válasz Cseneles #64967 üzenetére
Megtudnál esetleg osztani JVC gépekről is ilyen információkat hogy ott mennyire szokott előjönni kontraszt veszteség vagy valami hasonló hiba?
Gondolok itt a JVC DLA-X30,35,55 vagy a nagyobb 5000,5500,7000-es stb gépekre!Ha már ez a téma itt!
Egyébként jó a téma, ezért van ez a szakmai fórum hogy ilyeneket is kitárgyaljunk persze normális hangnemben ...Köszi
-
Reinhardt
őstag
Tudnatok ajanlani egy irodai projectort max 260kert?
120"os vaszonra vetitene, egy nem nagyon besotetitheto targyaloteremben.
A vaszon mar valtozott a kep ota, az ablakok nem.
A mostani projector egy derusebb napon szinte hasznalhatatlan kepet produkal.
Elvaras FullHD es gondolom nagy fenyero, smart rendszer, gaming response time meg hangszoro nem kell/fontos. Automata elesseg allitas nem lenne gond. -
Vhiktor
veterán
válasz sony89 #64976 üzenetére
JVC-nél én még nem láttam olyat, hogy megemelkedett volna a feketeszint.
Jvc gépekre a gamma droop a jellemző, amikor a gamma nagyon lecsökken 1.4 köré, aminek eredményeként nagyon "kivilágosodik" a kép. De ez pillanatok alatt korrigálható a jvc saját szoftverrel és közben nem csökken az on off kontraszt arány gamma droop mellett sem. De nyilván így a kép dinamikatlan, fakó, amíg nincs rendben téve.Gondolom szervizelés szempontjából ezknek is megvannak a jellegzetesen előforduló hibái, mint mindennek.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Cseneles
őstag
válasz sony89 #64976 üzenetére
JVC DLA projektoroknal nincs kontraszt vesztesz csak gamma dropp. Ahogy vhiktor is mondja kalibralassal vagy az ujabb modelleknel szofveresen orvosolhato! En tulnyomoreszt Jvc gepekkel foglakozom a csucs dlp-k utan. Ezekkel nem volt gond komolyabb. X3-7-9, x30-50-70-90 gepeknel ballaszt szokott behalni illetve infra vevo. x7900-as sorozatnal meg lencse takaro elhuzo egyseg..
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Vhiktor
veterán
válasz makkmarce #64980 üzenetére
pontosan.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
mandju
senior tag
válasz makkmarce #64980 üzenetére
Ez így ebben a formában nem teljesen igaz. A barco például pontos értékeket ad meg. Kontrasztra is, fénysűrűségre is. De a Sony gtz380-nál is pontos kontraszt érték szerepel.
[ Szerkesztve ]
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
M@trixfan
addikt
A lényeg, hogy használd ki becsülettel az első hónapokban, élvezed ki az új gépet! Nagyon nagy a valószínűség, hogy az új panel nem érintett. Újraolvastam pár releváns részt a Cine4home cikkekből és jól emlékeztem, a sok állás a raktárban, a kevés használat erősen közrejátszik. Emellet a tengerszint feletti magasság és a páratartalom is számít. Ilyen szempontból Magyarországon jobb helyzetben vagyunk.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
Vhiktor
veterán
válasz mandju #64982 üzenetére
Igen, de ezek profi gépek. A TV-knél is általában hazudnak össze vissza, kivéve a professzionális grading minitoroknál.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
mandju
senior tag
válasz Vhiktor #64984 üzenetére
a "senki"-re reagáltam. Szó sem volt kommersz, nem kommersz típusokról.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
M@trixfan
addikt
Már túlmentem a szerkesztés idején, elnézést!
A zoom-mal kapcsolatban szeretnék annyit hozzátenni, hogy teljesen általános optikai jelenség az objektív két állása közti különbség. Messziről vetítve jobb kontraszt érhető el kisebb fényerővel, közelről nagyobb a fényerő kevesebb kontraszttal. Nagyobb zoom állásnál sokkal jobban használva van a lencse vékonyabb része, a nagyobb szög miatt az optikai hibák jobban kijönnek. Ehhez mindig illene úgy “túlméretezni” az objektívet, hogy a megadott átfogáson belül konzekvens legyen. Csak mivel ez hardveres optika, a komoly gépekben csak ez több millió forint az árból.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
Vhiktor
veterán
válasz mandju #64985 üzenetére
Igaz.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
MrZenan
junior tag
Tudtok abban segíteni hogy a Bright mód+dynamic black egyidejű használata kíméli a lámpát?
Valahol azt olvastam hogy a DB használata növeli a lámpa élettartamát. Ez Bright módban is igaz? -
m3ss
veterán
válasz M@trixfan #64986 üzenetére
ja, en is ezt olvastam amugy jvc forumban, hogy hatassal van a kontrasztra a zoom irisz nelkul is. hogy miert azt nem tudom. vhol meg adl mereseket is lattam zoom fuggvenyeben. sotetebb jeleneteknel is szamit, nem csak nativnal. ansi kornyeken mar szinte semmi hatasa nincs.
mondjuk ez max a meresek miatt erdekes. amugy sztem szinte mindenki minimum zoom kornyeken van. foleg ezekkel az objektivekkel amikkel szerelik az uj vetitoket...ez szamomra a legnagyobb fajo pont. nyakukon loholnak a tv gyartok a 100 colos tvkkel es nem tudnak olyan lencset rakni a vetitokbe, hogy egy atlag helyisegben lehessen 4m szeles kepet vetiteni a lezeres fenyagyukkal?
nem hiszem, hogy ezekbol a muanyag szar lencsekbol annyira koltseges lenne ezt megoldani...benq-nak sikerult. meg is erdemlik, hogy mindenki tv-re valtson
sony degradalodik, az uhp lampakat kivezetik, 3d-t tudo vetitot kb nem is talalni. nagy kepet akarsz szinten vakarhatod a fejed.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
Jvc x7900 is simán tud 32.000:1-t nativan.
A régebbi gépeik is erősek ebben. Pl egy x550 kontraszt arányát egy olcsóbb műszerrel 16 fl-re kalibráltan már meg sem lehet mérni a vásznon, pedig az sem mai darab. Fekete szintben a JVC-k nagyon erősek.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
Ez egy pozitív változás. Alkalmazhatná mindenki.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Khaosz55
addikt
-
m3ss
veterán
de nem kell azt gondolni, hogy 4x kontrasztosabb kepe lesz, mint a sonydnak. ezek a nativ ertekek kb. arra jok, hogy a projektor allapotat nyomon lehessen kovetni. meg ha tapasztaltabb vagy ebbol meg az ansibol nagyjabol ki tudod talalni mi koszonne vissza a vasznon egy deneverbarlangban. de csalos, mert egy 40e nativos jvc kb. 1% adl alatt lesz eszrevehetoen jobb, mint a 10e nativos sony. ez a jelenetek 11%-a kb. mondjuk az alienben pont tobb
de ez egy osszetett jatek, a kornyezet fontos. egy deneverbarlangos belepo 2e nativos 100e ft-os benq dlp oda-vissza veri a feher szobas rendszeredet, kiveve nagyon sotet jelenetek mellett.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Vhiktor
veterán
Minél világosabb egy jelenet annál jobban elveszik egy komyolabb előnye az olcsó géppel szemben egy fehér falú szobában. Viszont sötet(ebb) jeleneteknél szépen jön elő az előnye.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
m3ss
veterán
feher falu szobak kozott is van kulonbseg. ha kozel is van a mennyezet meg az oldalfalak..akkor sok jora ne szamits. ezek alapjan kb 1% adl folott szinte uaz. hogy milyen is ez a szoba ahol a merest csinaltak arrol lathatsz videot az osszefoglaloban.
osszefoglaloban vannak meresek optimalizalt (fekete szovet) vs feher szobabol. ha sotetebb szurke, barna, kek, zold arnyalatura fested a szobat es nincsenek a falak extrem kozel akkor kb. az idealis es az optimalizalt kozott leszel valahol.
a sony 520-as meresekbol nagyjabol kiindulhatsz.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
ha sotetebb szurke, barna, kek, zold arnyalatura fested a szobat es nincsenek a falak extrem kozel akkor kb. az idealis es az optimalizalt kozott leszel valahol.
rosszul irtam. ugy ertem, hogy az optimalis (fekete szovet) es a feher kozott feluton valahol.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
mandju
senior tag
válasz mandju #64868 üzenetére
"A" Grade, "B" Grade
megtaláltam a hivatalos osztályozását ezeknek a típusoknak. Komolyan érdekelt, hogy mit takarnak ezek a megnevezések.
forrás: [link]
szabad "google" fordítás:
Felújított
A felújított modellek olyan termékek, amelyeket a következő körülmények között küldtek vissza a Sony-nak:meggondolták magukat, hibásak a dobozból kivéve, a doboz sérült vagy kisebb kozmetikai hibák. Ezeket a termékeket teljes körűen teszteljük és szükség esetén egy hivatalos javítóközpontban javítjuk.
Bár sok ilyen termék újszerű állapotban van, nem tudjuk garantálni, hogy az eladott felújított termékek az eredeti csomagolásban kerülnek kiszállításra, és kisebb kozmetikai hibákat, például karcolásokat, foltokat vagy elszíneződéseket tartalmazhatnak.
A Sony kétféle felújított terméket kínál: A és B kategóriás termékeket.
A B kategóriás termékeknek az A kategóriás termékeknél jelentősebb hibái lehetnek (és előfordulhat, hogy 500 óránál hosszabb ideig használták őket), és ennek megfelelően az árukat is ennek megfelelően határozzuk meg.
Minden felújított termékre (A és B osztályú) 12 hónap garancia vonatkozik.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
Cseneles
őstag
Vaszonrol szinte egy JVC dla on/off kontraszt erteket nem tudsz megmerni olyan mely fekete szintel rendelkeznek tenyleges vaszonmeretre zoomolva. Csak akkor ha osszehuzod a kepet a minimalis meretre es maximalis fenyerore kapcsolod a gepet. Ilyenkor en 16000:1 korul szoktam merni teljesen nyitott iriszek menten.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
M@trixfan
addikt
Én itt óvatosabb lennék a megfogalmazással. Az f érték a fókusztáv és a rekesz hányadosa, ezt jelenti. Az igazán jó objektíveknél konstans marad az f érték a teljes tartományon. Meg ráadásul parafokálisak is, de ne bővítsük a kérdéskört Tehát nem törvényszerűen módosul az f érték zoom közben, ez költségvetés és fizikai méretezés kérdése. Magának az alapvető optikának a tulajdonsága ez amiről m3ss-sel beszéltünk. A projektorokban ettől még lehet ott dinamikus írisz ahol a fényképezőgép objektívekben a blende, illetve még a fényforrás után közvetlen, csak nem ennek a hatására gondoltunk. Itt azért vannak tapasztalt kollégák akik szervizelnek, szakértők, én imost csak hangosan gondolkodom
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
makkmarce
őstag
válasz M@trixfan #65006 üzenetére
Igazad van, van ilyen lencse fényképezőgépekhez, de projectorokhoz nem találtam.
Gondolom akkor marad a throwcalculator a centrálon, és ott látjuk, hogy melyiknél romlik, melyiknél konstans. Mondjuk a christine-nél se használják ezt, lehet van valami hátránya, ami miatt ez nem terjedt el.[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
-
Vhiktor
veterán
válasz Reinhardt #65008 üzenetére
Nekünk ettül sokkal világosabb környezetben van egy viewsonic gép, simán látni és kb 150 colt vetít.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Janaboy
Topikgazda
-
makkmarce
őstag
válasz Reinhardt #65008 üzenetére
arra figyelj, hogy a throwcalculatorban ellenőrizd, ne a gép leírásában nézd, mert ott amúgy is hazudnak.
szerintem ide minimum 150 nits kell, de inkább több. Beállítod a távolságot, a méretet, és látni fogod, hogy kb mire számíthatsz.[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
BBéci
titán
Előbb a nappalit festettem sötétzöldre és csak utána vettem vetítőt. Mivel azt megelőzően 2003-tól vetítettem világos falú szobákban kölcsön gépekkel, amik képességeit láttam optimális helyen.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Turbo73
tag
A Sony pl. a Sony VPL-VW290ES-nél semmilyen kontraszt értéket nem adott meg. Így pedig simán elhajtanak bármilyen kontrasztvesztés panasszal, hiszen mihez képest?
-
Celithrandi
addikt
Fekete "plüss" öntapadós "tapétát" hol érdemes venni vagy honnan érdemes rendelni? Már többször gondoltam rá hogy a hangfalak oldalára nem ártana, de mindig győzött a szépérzékem és letettem róla, de egyre jobban idegesít a center világító teteje.
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4080 Super, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, LG 34GN850-B, Lian Li LANCOOL III