- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Willie
őstag
Sziasztok!
G Astrát tervezünk venni, csakis Z14XEP motorral. Mire kell odafigyelni ennél a típusnál és motornál vásárláskor? Ha jól tudom, akkor a 2006 utániakat érdemes nézni.
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Willie
őstag
válasz Petyyyyy #55913 üzenetére
Úgy hallottam, hogy az 1.6-os típus nagyon szereti az olajat enni vagy ez nem igaz? Illetve szimpatikus a láncos vezérlés.
Javarészt városban lenne használva, előzésnél meg ki tudom kapcsolni a klímát és vissza tudok váltani. Most egy 1.6-os 8 szelepes 75 lovas F Astrám van, azért ettől nem hiszem, hogy gyengébb lenne.
A C16NZ télen 10 litert eszik meg városban, nyáron 8 litert. Jó lenne, hogyha ennél nem lenne több a fogyasztás.[ Szerkesztve ]
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Szerintetek mi reális ár egy 2006-os 1.6-os Twinport szíjas Opel Astra G kombira garantáltan 140000 km-el és a szokásos felszereltséggel - ABS, elektromos ablakok elől, elektromos tükrök, szervókormány, centrálzár, klíma, ködlámpa elől, fényszóró magasságállítás?
További extrák:
-vonóhorog
-most lesz műszakiztatva, tehát 2018.06-ig műszakis
-acélfelnin téli és nyárigumi, a nyárgumi tudom, hogy 2011 évvégi, a téli is max 5 éves
-6 hangszóróElőre is köszönöm a válaszokat.
Üdv.
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Nemsokára egy 2006-os Astra G tulajdonosa leszek Z16XEP motorral. Már elkezdtem nézegetni, hogy milyen extrákat tudok majd esetlegesen beszerelni. Nagyon úgy tűnik az itteni hozzászólásokat olvasva, illetve a netet böngészve, hogy a tempomat beszerelésére nem lesz esélyem, viszont érdekelne, hogy a tükörfűtés hogyan működik? Elegendő lecserélnem a meglévő sima tükörlapot fűthetőre vagy más is kell hozzá? Hogyan lehet kapcsolni a tükörfűtést?
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Willie
őstag
válasz flegga92 #63351 üzenetére
Nem tudom, hogy menni fog-e vagy sem, az én F Astrámban gyárilag tekerhetős világításkapcsoló volt. (1994 GL C16NZ)
Nem nehéz, le kell kapni a kormányburkolatot, aztán a műanyagkeretet az óracsoport körül, utána az óracsoportot rögzítő csavarokat kell kivenni. Most jön a nehezebbik rész: le kell húzni az óracsoportról a km spirált, ha ez megvan már csak 2 csatlakozót kell lecsatlakoztatnod és kint is van az óracsoport, aztán mehet is a móka.
szerk.: Itt találsz pár lépést képekben is. (2-3. kép)
[ Szerkesztve ]
-
Willie
őstag
válasz Freeman007 #63456 üzenetére
Bontó?
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Tudnátok adni egy linket? Azt az oldalt keresem, ahol alvázszám alapján le lehet kérni adatokat, hogy milyen felszereltséggel jött ki a gyárból az adott autó.
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Szerintetek mennyit érhet egy 2006-os Opel Astra G 1.6 kombi, 103 lóerős Z16XEP motorral?
- 150.000 km
- elektromos ablak
- elektromos fűthető tükör
- állítható kormány
- klíma
- ABS
- centrálzár
- szervókormány
- ködlámpa
- 6 hangszóró- vonóhorog
- 2018.08.-ig van rajta műszaki vizsga
Acélfelnin van a nyári és a téligumi is, DOT számot hirtelen nem tudok, de mindkettő garnitúra pár éves.
Még 2006-ban elég csúnyán össze volt törve a hátulja, de rozsda azóta nincsen, úgyhogy szakszerűen lehetett javítva.
Nincs széthajtva, minden évben megkapta a kötelezőket. Ismerem a tulajt és az autó előéletét.
Reális ár érte 1.000.000 forint?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv.
-
Willie
őstag
válasz mindthecrap #64429 üzenetére
Köszi a választ, az autót én venném egyébként, nem eladni akarom. 1.3 millióért látok inkább 1.6-os 2006 fölötti 150000 km körüli H Astra kombikat.
Más kérdés, azt tudja valaki, hogy a Z16XEP motor miért 76kW (103LE) a G Astránál, míg a H Astránál 77kW (105LE) ?
[ Szerkesztve ]
-
Willie
őstag
válasz Luck Dragon #64433 üzenetére
Érdekes, azt hinné az ember, hogy ugyanazt teszik mindkettőbe.
-
Willie
őstag
válasz Luck Dragon #64680 üzenetére
Ha jól gondolom akkor Astra H-ról beszélünk. Minden ajtót bezársz, valamelyik hátsó ajtót kinyitod, behajolsz, aztán megnyomod a középkonzolon az ajtózáró gombot, kiszállsz, bezárod az ajtót és le van zárva minden ajtó.
-
Willie
őstag
válasz Luck Dragon #64695 üzenetére
Tényleg baromság, de sajnos ez van, nincs mit tenni.
-
Willie
őstag
válasz lsebestyen #64822 üzenetére
Szia!
Tényleg így lehet cserélni, nem olyan bonyolult, mint ahogy kinéz, hamar megvan. A bajuszkapcsolókat nem kell kivenni, rizsszemizzó kell bele, mint ahogyan a leírás elejében is írva van.
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Astra G 2006 - Z16XEP
Több kérdésem is lenne:
1. Olyan problémám van, hogy lassú sebességnél (max 40 km/h) nyikorog, ciripel valami a kocsiból, ami fékezés hatására abbamarad, majd ahogy felengedem a lábam a fékről a jelenség újrakezdődik. Mi miatt lehet?
2. A fékpedál fújtat, szuszog amikor rálépek. Ha úgy indítom be, hogy teljesen kinyomom a féket, akkor mindaddig folyamatosan fújtat, ameddig le nem veszem a lábam a fékről. De a jelenség továbbra is fennáll fékezés esetén.
Az első két ponthoz az is hozzátartozik, hogy nagyon gyengének érzem a fékeket.
3. Az előző tulajnál gyújtótrafócsere volt, azt mondták neki, hogy rossz gyertyák vannak a kocsiban. Meg nem mondom, hogy most milyenek vannak benne és milyeneknek kellene lennie. Nem egy nagy tétel, úgyhogy valószínűleg cseréltetném, mit javasolnátok?
4. GM 5W30 Dexos2 olaj volt mindig és most is az van benne, semmit sem evett meg belőle, ugyanilyen menjen bele? Honnan érdemes olajat venni?Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv.
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Astra G-hez milyen gumiszőnyeget javasoltok?
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Willie
őstag
Sziasztok!
A hétvégén úgy adódott, hogy apukám (Astra H - 2012) és testvérem (Astra G - 2007) autóját is vezethettem, nekem is Astra G-m van (2006). Az lenne a kérdésem, hogy mindkettőben nehezebben tudtam a szervókormányt tekerni, kb hasonló nehézséggel, az enyém sokkal könnyebben kormányozható. Ez utalhat bármire? A menettartásával nem vagyok teljesen megelégedve, van egy nagyon minimális húzása, de a gumikon nem látható semmiféle félrekopás. Illetve még annyit, hogy vezettem az egyik barátom 2002-es Octaviáját és azt is jóval nehezebb volt kormányozni.
Előre is köszönöm a válaszokat.
-
Willie
őstag
válasz Markizmark #71235 üzenetére
Most volt csere, úgyhogy nem hiszem, hogy amiatt lenne. Apukám Astra h-ján 2.5 barra fújtuk fel, nekem és testvérem Astra G-jén 2.2 barra nyomtuk fel.
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Szerintetek mennyire reális egy Astra G-nél (Z16XEP) a következő alaktrészek cseréje 107.000 forintért munkadíjjal együtt (első lengéscsillapítók 50k, toronycsapágyak szilenttel kompletten 16k, bal oldali féltengely csukló 17k, arra a gumiharang 5k) ?
Előre is köszönöm a választ.
-
Willie
őstag
Köszönöm! Bár a probléma nem szűnt meg, 55-60 körül elkezd dübögni az eleje, kanyarokban erősödik a hang. Tipp, hogy mitől lehet? Lengéscsillapítók már kizárva, mivel cserélve lettek. Voltam gumisnál, ott azt mondták, hogy szerintük rendbe van, nincs szálszakadás, a felnik is jó állapotban vannak. Arra gondoltam, hogy egy próba erejére felteszem majd a téliket előre és ha azzal is csinálja, akkor végérvényesen ki lehet húzni a kerekeket. De Nektek esetleg lenne ötletetek, hogy mi okozhatja?
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Újabb probléma ütötte fel a fejét, nagyon nehezen indul be az autó. Csak teker az önindító, nagy ritkán köhög egyet, de semmi. Gyújtás le, újra ráad, ugyanaz, gyújtás megint le, vissza, ugyanaz, aztán egyszer valamikor nagy nehezen beindul. Az alapjárat rendben van utána. Ma reggel a garázsban a sok próbálkozás után elég erős benzin szag lett. Hidegen (ebben a nyári melegben ) és melegen is csinálja. Trafó, gyertya? (Astra G, 2006, Z16XEP)
Előre is köszi.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
Willie
őstag
válasz Nemt0m12 #76574 üzenetére
Köszönöm a választ. Ugyanezt csinálja nekem is. Nincsen hibakód, gépre itthon nem tudom dugni. Már régebben olyan tüneteket produkált az autó, hogy sokáig kellett indítózni, hogy beinduljon, illetve mikor már beindult volna, akkor le is állt egyből. Most kezdett jobban eldurvulni a napokban. Ez az amire gondolsz? [link]
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Történt ma este egy kisebb balesetem ([link] [link]. Én voltam a hibás, mivel nem tudtam megállni, szerencsére az előttem haladónak hála a vonóhorognak nem lett mondhatni semmi baja. Az első lökhárítót cserélnem kell. Vehetek ilyet vagy nézzek inkább bontott gyárit? Kb mennyibe fog fájni szerintetek fényezéssel együtt? Szerencsére nem tört össze egyik fényszóró sem, a ködlámpa is megúszta, a hűtő is, a klímából se ment ki a gáz. Viszont a hűtő előtti lemezt majd húzni kell.
Előre is köszönöm a segítséget ismét.
Üdv.
-
Willie
őstag
válasz trassher #76596 üzenetére
Köszi!
A pesti utcán történt a jobbra kanyarodó sávban a kishegyesire. A legelső satuzott, holott neki gyorsító sávja volt, a zebrán se jött senki. Az előttem lévő nő megtudott állni, de én beleszaladtam a másodikba... Négy keréken csúsztam ezen a forró aszfalton... Én vagyok a hibás tudom, csak akkor is bosszantó, hogy az a 18 éves fülbevalós hülye gyerek satuzott feleslegesen... Ez van, legalább csak nekem lett károm és személyi sérülés nem történt
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Valaki meg tudja mutatni egy fotón, hogy Astra G-n Z16XEP esetén ez merre található? A Delphi 3362 forint és arra gondoltam, hogy ezt én is ki tudom cserélni, hogyha tényleg ennyi a baja. Vagy rosszul gondolom és nem csak annyi az egész, hogy a régit ki és az újat be?
-
Willie
őstag
válasz _Smooth #76713 üzenetére
Szia!
Édesapámnak ilyen motorral szerelt Astra H kombija van 2014. szeptembere óta. Eddig semmi probléma nem volt vele, csak a gyári akkumulátor adta meg magát 2 éve, az autó egyébként 2011-es. 61e km volt benne, most van benne 87e km, 3 év alatt ez nem sok. Szerintem ha megvan az 1év/10e km olajcsere, akkor nem valószínű, hogy hamar lesz vele bármiféle probléma. A dinamikája nem rossz, szerintem el lehet vele lenni, előtte nekünk is egy Astra F volt, csak az 1.6-os 75 lovas C16NZ. A fogyasztása országúton a legjobb, olyan 7 liter körül van, pályán kb 8 liter, illetve városban a 10 litert megeszi télen. Édesapám dinamikusan vezet.
-
Willie
őstag
válasz kory24 #77121 üzenetére
Igen, ez 8 szelepes, viszont valószínűleg a hátulja törve volt (, de lehet, hogy csak rozsda miatt lett cserélve vagy csak a fekete sáv miatt lett rátéve ez, mert a Classicoknál azt hiszem nem volt lehetőség ilyen csomagtérajtót választani) és nem az eredeti a csomagtérajtó, azért van ott a 16V és azért 1.6-os a jelölés.
szerk.: A tükrök sem eredetiek, mert a "94 előttieken volt ez a szögletes tükör.
szerk2.: Ki ne adj ennyit egy Astra F-ért, pár év és a rozsda meg fogja enni az összeset.
[ Szerkesztve ]
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Astra G-nél (Z16XEP, 2006, Classic II) találtam egy sárga színű csatlakozót a kesztyűtartó kiszerelése után. Minek lenne a csatlakozója? Fotót esetleg holnap tudok készíteni, de hátha tudja valaki anélkül is.
szerk.: Googleben találtam: [link] [link]
A fotók bal felső sarkában látható a csati.
[ Szerkesztve ]
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Behalt az előtét ellenállásom, csak negyedik fokozatban megy az utastér ventilátor. Hol találom Astra G esetében? (Z16XEP, klímás)
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv.
-
Willie
őstag
válasz csabyka666 #78453 üzenetére
Visszaolvastam a véleményedet a dísztárcsával kapcsolatosan. Arra nem gondoltál még, hogy valakinek tökéletesen megfelel a dísztárcsa? Azért úgy gondolom, hogy mégis jobban néz ki úgy az autó, mint egy mezei acélfelnivel. A legtöbb autón nem azért van dísztárcsa, mert nem telik normális felnire, hanem szimplán nincs rá igénye. Ennyire egyszerű és ez nem igénytelenség. Ne haragudj, de kinyílt a bicska a zsebemben mások leszólása miatt. Az emberek legtöbb százalékának az autó csak egy eszköz, amit pár év után szívfájdalom nélkül cserél és nem invesztál rá nagyobb összeget a kötelezőkön kívül.
Nem akarok vitát generálni, ugyanúgy elmondtam a véleményemet, mint ahogyan azt te is megtetted. -
Willie
őstag
válasz lantoszoli93 #78780 üzenetére
Szia!
Inkább itt tedd fel a kérdést.