Hirdetés
- Acer notebook topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mini PC
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Vezetékes FEJhallgatók
- Óvatos a 3D V-Cache-sel az AMD, de többféle dizájnt tesztelnek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- A középkategóriás csatamágusával kezd az Intel
- Gaming notebook topik
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mankó
veterán
válasz Partizan182 #30045 üzenetére
srácok mindenkinek az ötleteket, véleményeket ezek szerint fogok eljárni.
-
so_ha
senior tag
válasz renatto #30039 üzenetére
Ez így kemény: "Ultimately, the company could exit the LCD panel market completely, but a decision on that remains under review."
"LG’s plans could be impacted by Samsung Display’s recent announcement that it is planning to re-enter the OLED market, but for now LG remains the only viable supplier of OLED panels in the television industry."Nem tudom konkrétan, de nekem úgy tűnik, mintha a Kínai cégek kényszerítenék ki a Samsung-ból, és az LG-ből is, hogy egyik pillanatról a másikra számolják fel az LCD gyártásukat, ami így elég kockázatos lépésnek látszik. Tudom, a Samu még nem adta fel teljesen, de a pár LCD gyár leszerelése, és átépítése OLED gyártásra, amikor még demo tv-t sem mutattak be az elég hasonló. Valamit ők már tudnak, amit mi még nem …
-
daneel_hu
addikt
válasz Strezi #30050 üzenetére
Akkor nem látod, hogy hol felgyorsul, hol lelassul a mozgás. Ez főleg akkor érhető tetten amikor 24p-s anyagot nézel SIMA beállítással.
Egyébiránt tényleg fejlődött a mozgásmegjelenítés, mert 2016 óta már valahogy másképpen számolnak a szoftverek, de még mindig látszik.Engem zavar.
A "valóságot" szeretném látni egy sportközvetítésnél vagy dokumentumfilmnél... de egy mozifilmnél azt, ahogy az alkotó láttatni szeretné. -
cudarz
tag
Könyörgöm, hagyjuk már azt a vitát hogy milyen beállításokkal mi nézhető és mi nézhetetlen. Ez teljesen szubjektív. Vannak emberek, akiknek a szeme érzékenyebb a mozgás darabosságára. Ez nem sírás, hanem így van, genetika beli különbség, sok embernek a hallása is más, sok ember nem hall különbséget HD DTS és sima DTS között. Vagy például én utálom a motorokat, hangos sportkocsikat is, összerezzenek, akkor is, ha nem közvetlenül mellettem gyorsulnak, eszembe nem jutna soha kimenni a Forma 1 re, míg mások ezt imádják. Az én látásom is ilyen mint itt pár emberé, emellett én kb. semmilyen szappanopera effektet sem látok soha, pedig direkt megnéztem több videót is, hogy egyáltalán mi az, de még így se.
A témához visszatérve, megnzétem tegnap a Star Treket (egyébként kegyetlen rossz film, nem ajánlom senkinek) és de-judder 3-al nem volt semmi akadás. Inkább a sötét jeleneteknél a villódzás jött elő, de az hamar elmúlt. Viszont mivel gondolkodom egy PS4-en, elkezdtem Youtubeon 4k HDR gameplayeket nézni, és a legtöbbnék többször beremegett a képe. Nem szakadozott, hanem beremegett, több videóban is. Ez feltételezem, hogy a YouTube hibája..
-
Pro Koryak
addikt
-
Pro Koryak
addikt
válasz dgyuri0123 #30056 üzenetére
Ezzel csak az a gond, ha éppen nem kitalált, "mesefilmről" van szó, vagyis a valóságot mutatná be, akkor nem igazán kellene grain, hiszen a valóságban sincs és én azt szeretném látni!
A környezetet élesnek látod, nem zizivel teli, mosott fosnak! -
dgyuri0123
nagyúr
válasz Pro Koryak #30057 üzenetére
Grain sokmindentől lehet... Van, amikor a hülye rendező eleve "beletervezi"a graint is, ehhez mit szólsz? Lásd Walking Dead...
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
daneel_hu
addikt
válasz dgyuri0123 #30056 üzenetére
Egy biztos: valószínűleg nem a panelfrekvenciához mesterségesen igazított mozgásmegjelenítést. (Soap Opera Effect)
-
PuMbA
titán
válasz Pro Koryak #30057 üzenetére
Az a baj, hogy mivel az ember nagyon távol van a tökéletestől, ezért kevésbé érinti meg minden olyan dolog, ami a tökéletes vagy ahhoz közeli.
A modell fotózásban például többet álltak most vissza analógra, egy kis hullám indult el, mert a végletekig kisimított, tökéletes digitális képek miatt távolibbnak tűnnek az embereknek ezek a dolgok és nem hatnak úgy rájuk, mint amennyire akarnák a marketingesek.
Hallgasd meg például az ilyen audiofileknek felvett zenéket, ahol minden szuper jó minőségű, csak éppen a zenében nincs semmi ami megmozgat és amivel kötődni tudsz hozzá.
Ugyanígy Transformers filmek baromira kiviszkolt, színekkel feltuningolt, kristálytiszta kép, de mint film nem érint meg úgy, mint egy mélyebb tartalommal rendelkező mű, aminek a képminősége mondjuk gyengébb.
(#30064) dgyuri0123: Rendezőtől függ. A nagy rendezők többsége önmagától kezdte a filmezést a saját 8mm-es kameráján és egy egész kisfilmet csináltak meg szinte saját maguk. Ők nagyon szépen össze tudnak dolgozni az operatőrrel, hogy milyen képi világot akarnak.
[ Szerkesztve ]
-
Pro Koryak
addikt
Nem erről beszéltem.
"a végletekig kisimított, tökéletes digitális képek"
Ezek már régóta messze nem a valóságot adják vissza!!!Ha a kedvenc zenéid/albumaid audiophile minőségben jelennének meg, az valószínű tetszene.
Lehet, viszont egy jobb dlp-n is jól mutat, hogy nincs grain és egy jármű/épület körvonalát tökéletesen élesnek látod, ahogyan pl. kint az utcán is!
-
PuMbA
titán
válasz Pro Koryak #30065 üzenetére
Ez így van, viszont ugye két dolog játszik bele. Vagy a rendező tényleg úgy dönt művészetileg, hogy legyen grain a filmbe / ne legyen annyira tökéletes a hangzás a zenében stb, pedig meg lenne rá a pénz, hogy jobbat csináljon vagy pedig a pénz miatt vissza kell fognia a technikai dolgokat, ami egyértelmű döntés, hiszen inkább legyen kicsit zajos vagy kicsivel homályosabb a film, mert nem bérelnek ki egy 20,000 dolláros objektívet, minthogy a mű sérüljön.
Egyébként amit linkeltem, második képet, illetve a film nagy részén nem használtak direkt mesterséges megvilágítást, mint a Hollywoodi filmekben, hogy hihetetlen módon mindenféle helyen tök jó fényviszonyok vannak és ezért lett ennyire zajos a kép. Kevés filmnél vállalják ezt be, viszont így tényleg egyedi és olyan hangulata van, hogy jobban elhiszed, hogy majdnem egy full sötét helyen ülnek.
[ Szerkesztve ]
-
cudarz
tag
válasz Pro Koryak #30055 üzenetére
Nem jó vagy rossz, hanem más.
-
veterán
Ej srácok, nem értem ezt a mozgásmegjelenítés dolgot. Én maxra állítottam és semmilyen akadást nem tapasztalok, így jó. Pedig én minden kis hülyeséget észreveszek. Mások nézik mellettem, semmit sem látnak, én akkor is észreveszek dolgokat és zavarnak. De most semmi, szó szerint.
Vagy a Pana ennyire jó, vagy nekem nagy a tűrőképességem. Inkább az előbbi lehet...
Az a videó, ami be lett nem rég linkkelve, az szörnyű volt, úgy semmit sem néznék egy percig sem. Ott komoly problémák vannak a lejátszásnál. -
alaves
addikt
A célom a valósághoz minél inkább közelítő megjelenítés lenne, ezért van OLED TV-m is, tehát a trumotion sima lenne a jó beállítás, ha nem lenne ilyen sok és durva interpolációs hiba (ezért DJ:3, DB:10). Mindenféle tartalmat úgy szeretnék látni, ahogyan az a helyszínen történik (sport: lelátóról, film: mintha ott lennék és nem 24 fps-osan). Akkor az élet folyamatosan "szappanoz"...?
A régi gamer mondás szerint: Sz.r az élet, de k...a jó a grafikája![ Szerkesztve ]
Samsung 65S90C/Asus RTX 3050/i5-4460/Asus B85M-G/16GB RAM*Creative FPS1600 4.1 Speaker*Sennheiser HD 230*[LG OLED55C1, Philips 55OLED754, LG OLED55B7V]
-
laszlohu
addikt
válasz Pro Koryak #29000 üzenetére
nekem a boltban azt mondták, mikor megvettem a "c" szériát, hogy belülről ugyanaz, mint az "e", csak az utóbbinak szebb a design-ja külsőleg
-
PuMbA
titán
válasz alaves #30070 üzenetére
A filmek azért 24fps-esek, mert a valóság illúzióját így tartják fent a legjobban. A Hobbitban is, amikor 48 fps-sel néztem a moziban sokkal jobban látszódtak a díszlet / CGI határok, dublőrök és a jelenetekben a kisebb hibák, ami miatt kevésbé hittem el, ami a vásznon történik. Nagyon nehéz mindenre figyelni a forgatáson és így is észrevesszük a nagyobb CGI hibákat 24 fps-sel is, szóval maradni fogunk a 24 fps-nél, mert sok film komikumba fordulna át 48 vagy 60 fps-be, annyi hibát és trükköt tartalmaz, ami a 24 fps jól elmos.
[ Szerkesztve ]
-
Pro Koryak
addikt
válasz johnny23 #30077 üzenetére
Ha középről nézed, akkor is látható???
Nálam is ez a típus van és csak akkor látszik, ha legalább 30-40°-al oldalról nézem.
Így feltűnt nekem is, de beültem középre és onnan semmi tinting, még fehérnél sem.Van egy 2-3hete megjelent frissítés, "rothfb" szerint jobb lett tőle pár dolog, ha még nem, esetleg próbáld meg.
[ Szerkesztve ]
-
krx21
nagyúr
válasz Pro Koryak #30079 üzenetére
Igen, nem véletlenül mondtam, hogy középről nézze. Oldalról szerintem minden panelnek vagy egy kicsi elszíneződése...
-
janos666
nagyúr
válasz Pro Koryak #30055 üzenetére
Ha egyformán zavar az interpolációs hiba és az alacsony natív fps is, akkor az szerintem jó.
Vannak olyan agykárosodásnak/zavarnak tekintett állapotok, mikor valaki valóságot (szabad szemmel, ami közvetlenül előtte zajlik) is képkockákra lebontva látja (ha nem is mindig, de időnként). Erre azt mondják az orvosok, hogy alapvetően minden rendben van a látással, csak a kognitív rendszere nem tudja felismerni a mozgást és kipótolni folyamatossá (ha jól emlékszem, régen a rendszeres nagy dózisú LSD fogyasztók közt fordult ez elő pár embernél, mint egyfajta flash-back jelenség, tehát hosszabb józan állapot után is előjött néha kis időre, nem csak a szer hatása alatt, de csak szórványosan rövid idkre).
Ugyanakkor szerintem aki az interpolációs hibákat nem látja, az bár nem betegség, de kogonitív gyengeség, mert vagy egyszerűen nem vagy elég gyors és analikus elme, hogy ezeket észleld és azonnal egyértelműen természetellenes anomáliáknak azonosíts, avagy a látott mozgókép egzakt hibájának tekintsd, vagy esetleg (legtöbben szerintem ebbe a kategóriába esnek) egyszerűen csak szubjektíven döntenek úgy, hogy ők inkább ezeket a hibákat tolerálják könnyebben az idő nagyobb részében, mint az alacsony fps egzak módon ismert hiányosságát (hogy sokszor egyszerűen nem elég ennyi az eredeti valódi mozgás hihető visszadására).
Érdekes, hogy említettétek a Transformers-t. mint tiszta éles kép, mert én pont azt szoktam volt felhozni példának rá (bár ez még az első pár rész, az újakat még nem láttam), hogy irgalmatlanan mennyiségű és típusú zaj van a legtöbb jeleneten. Az élő szerelős jeleneteken is van sok színes, nagy blokkos zaj (még ez is szándékos effektnek tűnik nekem, még akkor is, ha az eredeti filmtkercses grain-t cserélték le erre digitális szűrővel), de a rengeteg és messze nem hibátlan CGI-t is általában lágyabb, finm szemcsés zajjal (perlin noise szerűséggel) fedik el, illetve ezzel próbálják jobban összemosni az elé szereplős és számítógéppel animált jeleneket. Csak nézzétek meg azt a részt, ahogy a szőke robotlány ül az autóban a főszereplő gyerekkel. Mutogatják a szép lábát, de én ott csak egy rakás nagy blokkos színes zajt látok, mint ha színes papírmasé lenne.
Személy szerint pedig sohasem fog elfogadni, hogy a rendezők miért a múlt technológiáinak jellegzetes hibáit vélik etalonnak, hogy ragaszkodni kell hozzájuk és visszahozni kár digitálisan emulálva akkor is, ha van már sokka jobb technológia.
Nekem mostanában a Marvel filmek az etalonok. Számomra halál unalmasak már rég mind (az Avengers Endgmae-et három részletben tudtam csak végigülni három nap alatt), de HDR-ben is gyönyörűek. Nem a régi kort emulálják digitálisan, nem is realisztikus a látvány, de egy nagyon jó középutat céloznak a részletgazdag, mégis egyértelműen szándékosan lágy, álomszerű, de nem (akár digitálisan, akár analóg módon) megerőszakolt képi világ közt, ami szerintem nagyon jó illik a szuperhősfilm hangulathoz.
Szóval lehet ezt okosan is, nem csak makacsul és görcsösen, ragaszkodva valamihez.
De még a Netflix saját gyártású sorozatai is nagyon jók szoktak lenni (akár csak egy Sex Educadion, amiből tegnap néztem egy részt unalmamban), azoknál általában nincs ráerőltetve semmi művészi látványvilág magára a kékockákra, ezért éles, tiszta, de nem is olyan szintetikus hatású, mint egy kvázi tökéletes full CGI render lenne. Látod a szereplők valódi bőrét, színnel és textúrával együtt, nem csak mindenféle analóg hibákon vagy digitális maszatoláson keresztül.
Valahol megértem azt is, aki szereti a 24fps hangulatát, de szerintem minimum, hogy meg kéne engedni a készítőknek, hogy elmenjenek akár 120fps-ig is, ha akarnak. Pont ugyan úgy, ahogy meg van nekik engedve a digitális film grain effekt, stb. Szerintem képmutató, aki azt másképp gondolja, főleg ha olyan nemesnek hitt erényekkel érvel, mint hogy mi a mozi hagyománya és hasonlók.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Pro Koryak
addikt
válasz janos666 #30081 üzenetére
Miért nekem, nem tudom, de biztos.
Trancsformerhez:
dlp projin eléggé előjönnek a képi = szemcsés hibák.
Igen, vannak jelenetek, amik valóban azok, de nagyon sok cgi rész viszont igencsak jól néz ki.
Jó, nem pont az első 2 részről beszélek. Már azt a nyomi, sikítozó Leböffögöt sem bírom. -
addikt
B8 ill C8 közötti proci differencia mennyire szembetűnő a való életben? Átlag user észlel változást filmnél vagy játéknál?
"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo
-
krx21
nagyúr
válasz Tyler Durden #30084 üzenetére
Kezet fogok vele, ha igen....
-
veterán
válasz johnny23 #30083 üzenetére
Nincs olyan panel fajta, aminek nincs valami alap nyűgje. Talán a plazma volt a legjobb, de ott is volt a beégés réme. Ami aztán idővel kiderült, nem olyan vészes.
Ennek banding, tinting, beégés hármas a nyűgje. Én személy szerint átlag használatnál (beleértve a focimeccseket is), se 55FZ800-on, sem 65FZ950-en nem tapasztalok semmi különöset. Max ábrákat nézegetve jönnének elő. De nem nézegetek ábrákat.
Véleményem szerint egyébként bőven kompenzálja a képminőség az átlag felhasználót az esetleges képanomáliákkal (amik, hangsúlyozom átlag felhasználásnál nem nagyon látszódhatnak) szemben. Kicsit oda kell figyelni még a statikus tartalmakra, ha sok évig szeretnéd hibamentesen használni a tv-det. -
dh66e
veterán
válasz Tyler Durden #30084 üzenetére
Semennyire.
-
addikt
B8-C8 dilemmában vagyok amiatt kérdeztem. B8 még több helyről beszerezhető, C8-t jelenleg csak az alzánál láttam, velük meg más topikban már írták, hogy volt probléma. Tehát ha B8 mellett rakom le a voksomat se lövök mellé? Külső media playerrel való filmezésre illetve ps4re használnánk az esetek 95%-ban, a maradék 5% a tvműsor.
"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo
-
MrBazsi
senior tag
válasz Tyler Durden #30084 üzenetére
Tavaly black fridaykor együtt vettünk haverral egy hét különbséggel, én b8at ő c8at. elég sokat nézzük egymás tv-jét ennyi idő után nyugodtan kijelenthetem hogy nincs előnye a c8nak képminőségben. mindkettő ugyanolyan jó.
Gigi01: Nem egy stílus, de a Westworld sem piskóta Oleden![ Szerkesztve ]
-
krx21
nagyúr
válasz Tyler Durden #30089 üzenetére
Vedd amelyik jobban tetszik és árban is megfelelő. Nem lőhetsz mellé...
-
Celtis
veterán
válasz johnny23 #30077 üzenetére
Nem fog javulni a tinting. Én is ezért vittem vissza az LG OLED-et. Szerintem egy ilyen kategóriájú TV-nek nem szabad normál képtartalomnál észrevehető mértékben elszínződnie.
Ha nem zavar, akkor használd boldogan. Sajnos én nem tudtam együtt élni vele. Az még hagyján, hogy pl reklámoknál meg havas tájképeken pirosodott a kép két széle, de focinál a sárguló fű illúzióromboló.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Köszi mindenkinek a segítséget, köv héten akkor valszín megejtem a beruházást
"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo
-
Pro Koryak
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DELOCK - TOSLINK STANDARD M/M KÁBEL 3M - 82901 új bontatlan audiókábel
- Új bontatlan Jabra EVOLVE 65 MS Duo headset
- Új bontatlan PLANTRONICS Blackwire 5220 USB-C fekete 207576
- EGYBEN: Magnat Supreme 802 Mokka hangfalpár + Monitor Audio MRW-10 mélysugárzó + Panasonic SA-HE75
- Black Friday: Pro-Ject Tube Box DS2 Black For Sale
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest