Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz Abu85 #50980 üzenetére

    OK, ez a te elméleted, majd meglátjuk, hogy a gyakorlat ismét sokadszorra megcáfol-e téged, nem ez lenne az első tévedésed.
    A forráskód megnyitása tökéletes arra, hogy szabványos kódot lehessen csinálni belőle, projekttől függetlenül. Minden olyan projekthez nagy segítség lehet, ami CUDA kódból akar szabványos kódot csinálni, hiszen reverse engineering helyett ott a forráskód, ami masszívan meggyorsítja és leegyszerűsíti a dolgokat.
    Ezen felül az érintett régi játékokat a fejlesztők kiadók sokkal könnyebben ki tudnák javítani, innentől teljes kontrolljuk van PhysX feature felett is. Az egy más kérdés, hogy ezek a kiadók nem valószínű, hogy időt és pénzt fognak szánni rá, de a lehetőség innentől megvan rá. Például egy ex-fejlesztő írhat akár egy nem hivatalos fix-et a forráskód segítségével vagy segíthet egy moddernek és akkor hirtelen jön egy mod ami megoldja az adott játéknál a gondot.
    Ha bárki bármilyen okból szeretné megtudni, hogy hogyan működnek a GPU-s PhysX, Flex és Flow effektek, annak most már ott a forráskód, nincs szükség reverse engineering-re. Ez minden érdeklődőnek óriási segítség. Kiváló tanulási lehetőség is egyben, továbbá azokat a kódokat innentől tovább lehet fejleszteni, illetve azok alapján egy jobb saját fejlesztésű fizikai motort is lehet írni.

    A ZLUDA - vagy bármely más hasonló kaliberű projekt - fejlesztői amennyiben meg akarják oldani a 32 bites GPU PhysX problémát, azt eddig kizárólag reverse engineering-gel tudták volna elkezdeni, ami ugye fekete doboz, nem sokra mennek vele, de most, hogy nyílt a forráskód, már nem kell vakon fejleszteni, azaz de, pont, hogy a nyílt forráskód fogja megoldani a dolgot, mert úgy sokkal könnyebb. Értelmes fejlesztő nem fog reverse engineering-et alkalmazni, amikor ott a forráskód. ;)

    Amúgy a ZLUDA pont nem a PhysX-et veszi célba, hanem a gép tanulást, továbbá egyetlen egy fejlesztője van, így én ott nem várnék a közeljövőben megoldást a PhysX témára, de még a távoli jövőben sem. Na most innentől bárki tud írni másik translation layert, nem kell arra várni, hogy a ZLUDA egy szem fejlesztőjének egyszer talán lesz kedve PhysX-el foglalkozni, amikor nem az a fő szempont. A világon biztosan nem ő az egyetlen olyan fejlesztő, aki képes CUDA translation layert írni, ráadásul a forráskód megnyitása után biztosan nem.
    Sokkal valószínűbb, hogy egy másik fejlesztőtől jön majd egy másik translation layer akár egy nem hivatalos mod formájában, ami előbb fogja megoldani a gondot, mint a ZLUDA, ugyanis amíg a ZLUDA a gép tanulásra fókuszál, addig más fejlesztő fókuszálhat kizárólag a PhysX-re, ott a lehetőség.

    Az AMD tavaly nem véletlen állította le a a ZLUDA finanszírozását, mert jogi szempontból a reverse enginnering nem teljesen állta meg a helyét. Inkább megelőzték a bajt és időben leállították.
    A forráskód megnyitása ezt a gondot is kiküszöböli.

    Szerinted a forráskód semmit nem fog segíteni, szerintem pedig pont ez fogja megmenteni az érintett régi játékokat, majd az idő megmondja kinek fog jobban működni a jósgömbje. :)

Új hozzászólás Aktív témák