Hirdetés
- Ilyen videokártyát választana a DOOM Slayer
- Üvegben nem szűköldködő GameMax mikrotorony, "lopakodó" alaplapokhoz is
- 14 GB/s-mal olvasó, DRAM-os SSD az ADATA palettájáról
- A készülő legújabb node-ján is kerüli a legmodernebb EUV berendezéseket a TSMC
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Asztrofotózás
- CPU léghűtés kibeszélő
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Projektor topic
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zümzümm
senior tag
Sziasztok,
Sigma 70-200mm f/2.8 DG OS HSM Sport objektivvel kapcsolatban tud valaki felhasználói tapasztalatokat megosztani? Sajnos a hőn szeretett canon 70200III-ra nem telik.
Illetve választanom kell, hogy két sigma közt: 85 1.4 art vagy 70-200 sport.
Leginkább portréra kellene a 70200sport is. -
KTTech
veterán
Mihez képest? A szenzora nincs versenyben a Sony szenzorokkal, az igaz, de az RP-ben is ez szenzor van (minimális módosítással), és nem olyan rossz, mint mondják. Persze nem lehet zajmentesen 6FÉ-t húzni rajta, ez igaz.
Azon kívül egy belépő szintű FF gép, nem több, nem kevesebb, amatőr szinten jól használható. Aki többet akar, annak ott van az 5D mk IV széria, vagy a MILC-ek, bár szenzorban csak az R5 ami lényegesen jobb. Aki Canon ökoszisztémára van berendezkedve, a Canon színet, kezelését szokta meg, nem fog benne csalódni, de van persze jobb is nála, ha valaki nulláról építkezik. -
wms
senior tag
Srácok, a 6D m2 tényleg olyan gyengére sikerült, amilyennek egyes tesztelők írják, vagy azért ez erős túlzás?
-
tvamos
nagyúr
válasz
Donki Hóte #40976 üzenetére
Minket azzal ajandekozott meg a fotos, (az 5. hazassagi evfordulonkra,) hogy megsemmisitette a negativokat. Kertem, adja el nekem, (termeszetesen + penzert,) de nem volt ra hajlando, es bedigitalizalva ideadni sem. Egy igazi taplo gyoker. Szerintem.
-
KTTech
veterán
válasz
szpeti40 #40991 üzenetére
Ha jól emlékszem, ez a markolatos, igaz? Ha igen, akkor a markolatban van az akkufedél tartója, nézd meg, nincs-e ott... én ott tároltam mindig.
Ha nincs, akkor érdemes gyárit venni, máskülönben sérül az időjárásállósága a váznak (én utángyártott markolattal jártam úgy, hogy víz jutott a gépembe - fent a Glavoj völgyben sátraztam, és nem kis esőt kaptunk túrázás közben -, de szerencsére csak egy kis párát okozott a felső kijelzőn. Pár nap alatt eltűnt és még 8 évig használtam eladás előtt.
-
kigyi_23
addikt
válasz
szpeti40 #40980 üzenetére
Lehet, hogy az online kiolvasó hozzászámol "pár" expo-t videózás miatt. Ilyet már láttam, hogy x perc videókészítés megtolja az expo számot néhány kiolvasási mód esetén. Egyfajta kompenzációként. Nekem is 46400 expo-m van most és 48-ra hozza ki egy webes kiolvasó közel 1500-at ad hozzá ezt a videózásnak tudom be persze lehet rosszul gondolom ML is ezt a számot hozza amúgy.
-
hunor70
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 6d-m amihez régen használtam a telefonos eos remote alkalmazást.
Most (2-3 év elteltével) csatlakoztatnám a gépet a telóhoz wifin, de jelszót kér a teló...
Én nem emlékszem, hogy régen nekem jelszót kellett volna beütnöm.
De lehet ,hogy csak én hülyülök. Mindegy, most kéri és én nem tudom.
Mit kéne tegyek, hogy újra tudjam használni az eos remote-t ? -
Na végül 5Dmk2 lett, elmentem megnézni, nagyon szép állapotban van, köszönöm mindenkinek a válaszokat, tanácsokat!
Viszont ilyen webes expo kiolvasó, pontosan nemtudom melyik, 57k körüli expót ír, viszont a PC-s shuttercount, 12k expót. Most akkor melyik hazudik?
Mivel kéne kiolvasnom az expót? -
KTTech
veterán
válasz
szpeti40 #40977 üzenetére
A Canon annak idején még ennyit rakott bele, az 5D széria még csak amatőr szintet képviselt. A 6D megjelenésekor pozícionálták feljebb az 5DmkIII-al.
Egyébként kb. egy liga a két váz, bár a Nikon drágább volt megjelenéskor 300 dollárral. Viszont a Canon felbontása jóval magasabb volt (21 vs 12), és a magas ISO-t is jobban viselte (főleg, ha le volt méretezve 12Mpixelre). A nagy aduász a videó funkció volt az 5DmkII-ben - neves sorozatok és filmek is készültek vele.
A D700 gyorsabb sorozatot tudott, mert kevesebb adatot kellett feldolgoznia (bár az az 1.1 fps különbség nem számottevő szvsz).A Canonnál a 9-ből a középső AF pont pedig elég jól sikerült (a többi jó ha van, de jobb ha nincs kategória, pontosságot tekintve, kb. azonos volt a 40/50D és az 5DmkI AF rendszerével). Mondjuk a gyakorlatban nem sok gond volt vele, sok esküvőn megállta a helyét annak idején.
A Nikon AF rendszere már annak idején is fejlettebb volt (a fénymérése is), és ez csak most, a MILC-ek térnyerésénél változott meg.Amikor megvettem az 5DmkII-met választhattam a kettő közül, melyiket veszem le a polcról, de ergonómiában és ökoszisztéma szintjén a Canon jóval jobban állt, így az lett a nyerő (használtam és teszteltem mindkettőt megjelenésük után, nem volt zsákbamacsek egyik sem - sőt, amikor megvettem ott volt nálam 2 db D700, csak hogy legyen tartalék
, mert esküvőre mentem... és bizonytalan volt a nagykerben, hogy megérkezik-e a rendelésem).
-
Az miért van, hogy egy Nikon D700-ban van 51 fókuszpont, még egy 5Dmk2-ben, meg csak 9?
Ahogy néztem kb időben közel vannak egymáshoz, vagy nem egy liga a 2 váz? -
Én a történtek ellenére tisztelem Ropit
A koronavírus járvány sokak egzisztenciáját roppantotta meg, pluszban neki jött egy betegség is. Az tény, hogy nem a legjobban kezelte a nehézségeket, vagy nem szeret segítséget kérni mástól, vagy azt hitte, hogy könnyebben úrrá lesz a problémákon
Ha elfogadja a többször is felajánlott segítséget, akkor kevésbé eszkalálódott volna a probléma, ebben hibázott.
Egyébként én is azok közé tartozom, akiknek elvesztek az esküvői képei, pedig akkor még negatívra, meg diára ment a képkészítés. Az örömszülők kaptak egy-egy sorozatot, aztán eltűnt a fotós a negatívval együtt, se a fickóról, se a képekről soha többet nem hallottunk semmit
Mondjuk nekem nem okozott a dolog nagy problémát, semelyik szarvasbika nem nézi túl nagy örömmel az elejtéséről készült képeket
-
m3ss
veterán
5d2 vs 6d megjegyzesekre reagalva, sztem is sokkal kenyelmesebb az 5d2, itt ki is merultek az elonyei. amit nem irtatatok, 6d af sensitivitije sokkal jobb, szoval sotetben jobban harap. sztem van majdnem 1 stop elonye is szenzor teren, dinamikaban es zajban is. talan auto iso minimum shutter speed opcio sincs 5d2-on. (vagy csak magic lanternben?)
mas kerdes, hogy nem vennek ma mar ilyen vazat, plane ha fenyeros uvegekkel akarja az ember hasznalni. erdemes megnezni/kiszamolni hogy fenyeros uvegekkel, plane ha relative nagylato rohadtul nem lehet ujrakomponalva fotozni, mert allandoan el fogod tolni a fokuszsikot amikor lockolod a fokuszt es ujrakomponalsz. mar egy szuken komponalt teljes alakos kepnel sem lehet ujrakomponalva fotozni pl 35 mm obival.
mas kerdes, hogy a kozepsovel se lesz soha targytavtol fuggetlenul pontos kb semmilyen uveggel semmilyen tukros vaz. bekalibralod 2 meterre, akkor 8 meternel lesz frontos. ha bekalibralod 8-ra akkor 2-nel. mondjuk L-es obikhoz nem nagyon volt szerencsem, de a letezo osszes 50mm-es obi pl ilyen canonnal.
ha vki nyitva konzisztensen el szeretne talalni a temat, (most arcfelismerorol, fokuszpontok szamarol ne is beszeljunk) egy osregi a7/a6000 is sokkal jobb eredmenyeket hoz, meg ha "lassabb" vazak is. -
duni84
aktív tag
válasz
szpeti40 #40970 üzenetére
kérdezd meg, hogy mennyit videózott vele. esetleg az előző gazdája mennyit videózott vele. az 5d mk2-t és a 6d-t is végtelenül sokan használták videózásra, szóval mindkettőből létezik agyonhasznált "kevés expós". csak, hogy picit elbizonytalanítsalak
#40965szpeti40: a 6d-n ki tudod kapcsolni a neked épp nem szükséges funkciókat, az 5d mk2-n nem tudod bekapcsolni azokat, ha egyszer mégis jól jönne.
#40964 copass: szintén lapát kezem van. ettől még az 5d mk2 nekem szintén egy rossz emlék marad. mondjuk a 6d-t is eredetileg a tartalék tartalékja volt, aztán talán 2 éve adtam el (170-ért), szóval nem használtam agyon, de az akksi idő annyira nem rémlik, hogy drasztikusan rövid lett volna (mondjuk csak a gps volt bekapcsolva, mert javarészt kirándulásokra jött a súlya miatt, amíg nem lett helyette egy milc)
-
válasz
#92251648 #40968 üzenetére
Nyílván semmi se lehet tökéletes
De azt nézem, hogy a 80-100k expós 6D-k férnek bele a keretembe, de annyival inkább nem vennék gépet. Most van egy debreceni 5Dmk2, abban 60k expo van és ad hozzá markolatot, azt szerintem megnézem, fogdosom és ha kézre áll lehet meg is veszem.Sajnos pestre nem tudok felutazni egy vázért
-
copass
veterán
válasz
Fotonhámozó #40966 üzenetére
több sértett van.de ez csak a jéghegy csúcsa...
-
nOvOp
senior tag
válasz
Fotonhámozó #40966 üzenetére
Én is kedveltem a hozzászólásait, ezért is kérdeztem rá. Végigolvastam a fórumot a linkelt bejegyzéstől, nem egyszerű történet(ek). Gondolom Ropi is olvasta és lett volna lehetősége reagálni, ha nem is feltétlenül a fórumon, de a sértett félnél mindenképpen, hogy ez a lavina ne induljon el. Én részemről lezártam, nem akarom tovább offolni a fórumot.
@copass, @Mirman: köszi! -
Fotonhámozó
senior tag
Nekem kimondottan hiányoznak Ropi kommentjei, agyzsibbasztó szóviccei. Akármi is történt közte és ügyfele között, gusztustalan volt a szennyes nyilvános kiteregetése. Gyomorforgató volt az is, ahogy jónéhány fórumtárs erkölcscsőszként osztotta közben az észt és páros lábbal rúgott bele olyan topiktársába, akivel éveken át elvileg nagy spanok voltak itt a fórumon.
-
-
duni84
aktív tag
válasz
szpeti40 #40940 üzenetére
ezerszer inkább 6d, mint 5d mk2. nem csak az újabb szenzor miatt, ami "jobban tűri a magas iso-", hanem pl:
- 5d mk2: CF kártya kell bele, 6d-be SD(XC), gondolom SD-ből több van otthon
- 6d ergonómiailag nagyságrendekkel kiforrottabb
- 6d-t tudod távvezérelni pl a telefonodról, ha állványon van
- kicsit könnyebb
- egy akksival tovább bírja
- a beépített gps miatt ha később azon gondolkodnál, hogy hol lőtted ezt, meg azt, akkor egy pillanat alatt fel tudod tenni a térképre a fotókat.
- 2 végpontos af microadjust lehetőség
- az ergonómiát mondtam már?gyűlöltem az 5d mk2-t. a 6d-n pedig érződik az, amiket összegyűjtött a canon a 7d/5dmk3 vázakhoz.
-
nOvOp
senior tag
Nagyon OFF. Olvasgatom mindig a fórumot, de egy jó ideje nem látom Ropi hozzászólásait, ahogy nézem júliusban volt utoljára és már nem is ő a topikgazda. Valaki tudja mi történt?
-
PuMbA
titán
válasz
szpeti40 #40956 üzenetére
Azért azt vedd figyelembe, hogy az 5D Mark II az első "időjárás álló" váza a Canon-nak és gyakorlatilag alig vannak tömítések benne a későbbi vázakhoz képest, szóval annyira nem bíznék benne
Én erős hóesésben fotóztam alsó kategóriás vázzal, semmi baja sem lesz, ha beleteszed egy esővédő huzatba az akármilyen géped.
-
copass
veterán
válasz
Donki Hóte #40955 üzenetére
fullframe szenzor jobb, értelmetlen egy kroppossal összehasonlítani.
iso 1600 felett egy kroppos szenzor már összefossa magát, kevés fénynél átlagos használatnál is. pl. lakás este 2.8-on is iso 3200-őn kezdesz! -
válasz
Donki Hóte #40955 üzenetére
Hát igazából nem akarok a szakadó esőben egész nap fotózni, csak ha véletlen elkap az eső, amikor nálam van a gép, nem szeretném, hogy baja legyen, inkább a hóesés amiben fotóznék, az 500D-vel nem mertem, mert féltem, hogy befolyik a víz.
Csak hobbi lövögetésre kéne és szeretnék az FF világba belekóstolni. -
-
copass
veterán
válasz
szpeti40 #40940 üzenetére
6D szenzora nagyon jó és sötétben is betalál a fókusz.
5Dm2 szenzora gyengébb, de az egy tank. igazi munkagép, ütheted, vághatod, esőt is bírja!
szenzora iso 5000-ig tökéletes, felette már rossz lesz. 6D iso 6400-en is hibátlan.
kevés expós 6D 200-220k körül mozog használtan.
5dm2 120-150k környékén is meglehet csípni.
aps-c vázak iso 1600 felett színek szétesnek kevés fénynél. -
válasz
Donki Hóte #40949 üzenetére
Ha már váltok, gondoltam elugrok a 3 számos vázaktól felfele. Csak megakadtam, hogy melyik legyen.
Most szerintem sok utána olvasás következik.JohhnyBlue:
Hát nem holdfényben akarok vadlovak szaladását fotózni, leginkább nappal fotózgatok, vagy ha este, akkor állványon csilagokat.PuMbA:
Hát igen, csak az 50mm meg a heliost tudnám használni, de alapból az van legtöbbet az 500D-n is. Sajnos obikból nem vagyok még eleresztve. -
-
Sziasztok!
Elkapott a hév, hogy nekem kéne egy Full Frame gép. Régóta nézegetem őket, amióta egyik barátom 6D-jét kipróbáltam már, szerintem egy "teljesen más világ", mint az APS-C, megmondani nemtudom miért.
Most egy 500D-m van, legtöbbször egy 50 1.8 STM van rajta. Most 5D mkII-ket nézegetek, lenne is egy Debrecenben. Nagyjából 150k fele nézelődnék, az a lélektani határ.Még mindig egy jó gép az 5D mkII vagy várjak egy kicsit és inkább 6D?
Fontos, hogy leginkább hobbira kell, (de remélem nem csak hobbi marad). -
Maist
senior tag
Üdv. Nem fényerős objektívek esetén (18-135, és 55-250 STM) előfordulhat, hogy jelentkezik esetleg a fókusz hiba a 70D-nél, vagy ezekkel az objektívekkel nem fordul elő a dolog? Köszönöm.
-
Sziasztok!
Adott egy Canon EOS 200D és egy Tamron 70-300-as Macro obi. Nos, ezek nem barátok, valamiért.
Automata módban nem tudom használni, mert állandóan "Hiba az objektívvel való kommunikációban" felirat jelenik meg. Ugyan ezt már megszoktam, mivel full manuálisban fotózok vele, de mégis, akad, hogy ebben az üzemmódban is kiírja ezt.Az obi tiszta és hibátlan. EOS 250D-mmel hibátlanul működik, ahogyan az EOS 200D-m is hibátlan minden más obival.
Mi lehet a baj? Miért nem passzol össze ez a két eszköz?
-
duni84
aktív tag
magam szoktam itthon (ez is része a hobbinak. end to end
)
utóljára itt voltam előhívatni pár éve ff tekercseket 3-4 éve: http://www.lab4art.hu/arlista/negativhivas.html
a színest meg szinte bármelyik kodak üzeltbe be lehet adni és a lelkükre kötni, hogy ne korrekciózzanak, ne nagyítsanak, stb, csak hívják elő, ahogy a kockán van -
válasz
Pdefmai #40932 üzenetére
Szerintem belement valami kosz. 17000 expó az lófütty, az még meg se kottyan az expogombnak. Első körben a fejjel lefelé tartott vázon körtepumpával próbáld meg fujkálni az expo gombot, ha nem segít, akkor sűrített levegős spray is jöhet. Kompresszort nem javaslok, az sajna mindig nyom kenőolajat is a sűrített levegővel.
Ha marad a gond, akkor vagy megbarátkozol a jelenséggel, vagy elviszed egy szakemberhez.
-
Pdefmai
csendes tag
Üdv. Adott egy Canon 760D, aminek az exponáló gombjának az AF lenyomásig (nehéz megfogalmazni, de próbálom) amolyan kenetlen, nyekergő, műanyagos súrlódó, kellemetlen hangja van, egyúttal ha nem telejesen középen nyomom be, akkor akad is. Van-e valakinek hasonló gondja 750D, 760D, esetleg 800D fronton? 600D, 650D volt előtte, de azokkal semmi ilyen gond nem volt. Olyan, mintha a furat méretéhez képest pontosan akkora lenne a gomb, és a furatban szorul meg, ha kicsit kibillentve nyomom meg. 17.000 expo van a gépben, nem gondolom, hogy elhasználtság miatt ilyen. Esetleg ez valami szeriahiba lehet?
-
rednifegnar
senior tag
ahogy irtak minden regi eos filmes vazra felmegy minden ef obi es teljeskoruen hasznalhato meg a legmodernebbje is. amire figyelni kell, hogy az utangyartok (pl tamron,sigma,tokina) azok random nem mukodnek vagy csak reszben, ezt max probaval lehet megallapitani (egy kivetel van a voigtlander az kompatibilis mert ok az eos protokol alapjan fejlesztettek).
a chipes obi adapterekkel is gond van, azok se szeretik a filmes vazakat, vagy nem mukodik, vagy hulyeseget mutat, de nekem volt olyan is ami menet kozben sult meg (altalaban le is ragasztom a csipet ne zavarjon). -
duni84
aktív tag
ha ez segít: az eos 1v vázaimat a mai napig használom, amikor hobbi fotózok, természetesen az EF objektívjeimmel. ef-s obi nincs a közelemben, de talán ott is annyi a titka, hogy 50mm fölött legyen, akkor talán nem ver bele a tükör az ef-s obi végébe.
az fd foglalatos slr-ekre felmegy az ef objektív adapterrel, de tök manuális módban tudod csak használni.
-
Az EF egy kvázi szabvány, tehát ha a filmes gép is EF jelölésű, akkor felmegy rá bármelyik EF jelzésű obi (az EF-S általában nem, bár vannak kivételek). Lesz AF és és blende állítás is.
Volt Canon filmes gép FD rendszerű obikkal, arra az EF obik csak adapterrel tehetők fel.
Kárt nem okozhat a próbálgatás.
SZERK
A próbálgatás nem okozhat kárt, ha EF jelű gépen EF obikat próbálgatsz. Az EF-S obik felrakása esetén a tükör felcspódáskor beleverhet az obi végébe, ami a tükör sérülését okozhatja.
-
Faby
senior tag
Félig off kérdés:
Analóg, filmes SLR-re (Canon, természetesen) felmegy a DSLR-en használt EF obi? Úgy sejtem, az EF-S nem megy.
Ha fel is megy, nincs autofókusz, és esetleg blende állítás sem, jól gondolom? Tudok kárt tenni az obiban/gépben a próbálgatással? -
Plexicushio
senior tag
Brutál jó áron megy most az 5Ds külföldön a B&H-nál. 1300$ ...
-
Plexicushio
senior tag
Tudom, hogy nem az. Példát is tudok rá: Peter Read Miller (Sports Illustrated) pl. bevallottan előszeretettel használ 70-200 F4-et, mert a válla már nem bírja a kettőnyolcat...
Szabadtéren, ahol lehet, ha a téma ill. a körülmény engedi akkor én is rekeszelnék egyet F4-re a jobb rajz miatt
De FF-en más az a DoF mint croppon, azt te is tudod.
És azért is írtam f4-es obit, nem pedig rekeszt, mert azzal is tisztában vagy szerintem, hogy éppen (Canon) dSLR-en mi más előnye van még az elérhető legtágabb rekesznek, függetlenül attól amin a kép készül
-
PuMbA
titán
válasz
Plexicushio #40920 üzenetére
"Hidd el, nem nagyobb anomália ez a "fix-mánia" attól, mint hogy pl. te jéghokit f4-es telével fotózol.
"
Pedig ez nem vicc. Strandröpit is f4-es 70-200-zal láttam fotózni. Hidd el még így is van nálam, hogy kéne kicsit nagyobb DOF, hogy látszódjon több játékos feje élesen, ha például gólöröm van.
fapaci:
"Ezt hogyan sikerült kiszámolnod? "
Tök egyszerűen. Ha van egy sportesemény és neked van szuperközeli és wide angle képed is, az azért érdekesebb, mintha az összes képet normál gyútávon lőnéd
"Ez 4-5 éve még valóban így volt."
Szerintem most is így van. Mobiltelefonok, Instagram... 3 méterről 55"-os 4K TV-n is tök mindegy...
"Crop."
Időt spórolsz, ha nem kell croppolni.
-
#92251648
törölt tag
"Ha van két hasonló tudású fotós, egyiknek 35mm, 50mm, 85mm és 135mm fix, másiknál 16-35, 24-70, 70-200, akkor az utóbbi fog változatosabb, érdekesebb portré képeket lőni :)"
Ezt hogyan sikerült kiszámolnod?
"Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix."
Szép is lenne. Az említett obj. az egyik legélesebb zoom a piacon, de elég távol van egy jó fix élességétől. Ennek dacára nálam is az alapcucc része.
"2. Fixeknek kit érdekel a kicsit jobb minősége, amikor FullHD monitoron nézzük őket?"
Ez 4-5 éve még valóban így volt.
"3. És ha a fejedben megvan, hogy mit akarsz és ahhoz a gyútávhoz épp nincs fixed? :)"
Crop. Nem hiszem, hogy ilyen éles határt kell húzni a zoom és a fix között. Feladathoz választunk eszközt, nem fordítva.
-
Plexicushio
senior tag
válasz
Plexicushio #40920 üzenetére
A kettes 100-400 természetesen nem 2010, hanem ~2015
-
Plexicushio
senior tag
1. A mai zoomok képminősége kiváló. Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix.
jó, hát kb. megtaláltad az egyetlen kivételt, de ne úgy add már elő, hogy ez a standard, és mihez képest ugye...
Oké, a másik még az EF 100-400 II.
Na pont ezen gyútávok végén vagyok most érdekelt, szóval leírnám a saját esetem, ha megengeded.
Sokszor írod, megemlíted, hogy pénzspórolás a köbön.Szeretném én is ezt, no lássuk csak.
Az összes eddigi (nem sok, három eddig) vételem mind fix:
Sigma 56 1.4
EF 200mm f2.8L II
EF 400mm f5.6L (a héten érkezik)200 & 70-200
A legtöbbek szerint a 70-200 II már veri ezt 200-as fixet szinte minden aspektusban, 1996 vs 2010 (sőt optikailag a fix első verziójához képest nem változott a kettes, az meg ~1991), ám a használt piaci árukat összevetve ott a ~2.5-3x-es szorzó (!!), a súlyán a majd kétszeres (a fix súlyra mint egy 70-200 f4, de rövidebb is annál, meg fekete is
)
Megfordítva kérdezem én; ha a képminőséget nézem, csaknem triplaár, egy olyan zoom-ért már eléri hogy egy picit jobban karcoljon, és még cipejlem is??? Kösz' de nem400 & 100-400 II
Legendás ez a fix, ennek az üvegnek is sok köze volt ahhoz, hogy a Nikon mint piacvezető bukta a pro piacot húsz év után a Canon ellenében a '90-es éveben, AF tekintetében az EOS rendszer akkor szétalázta (már megint kezdi), így nem volt kérdés a riportereknek, hogy (mire) váltanak.
A legtöbbek szerint ez is minimum egál vagy még jobb rajzra a zoom javára. 1993 vs 2010.
Itt már csak ~2x-es árról beszélhetünk a zoom hátrányáraTehát egy kicsivel megpótolva, akár a 70-200 akár a 100-400 használt árát nézem: vettem három pöpec obit, amiből az egyik zsír új, nekem ez sokkal kifizetődőbb így. A két használt meg bőven olcsóbb együtt, mint akármelyik zoom ezek közül.
Vágdosni meg nem ördögtől való, van miből manapság szerencsére, senkinek sem esik le tőle a karikagyűrű az ujjáról pár kép esetén. Legalább is én inkább tennék így, mint "cipekedek". Vagy közelebb megyek (de inkább hátrébb APS-C -n ezen gyútávok esetében)
Nyílván, más finomságokat is kapsz a pénzedért még ezeknél a zoomoknál, mint brutál IS, de pont ez nem annyira nem érdekel sportfotónál.
Nem véletlenül sincsenek a fixek annyiszor újítgatva, mint a sláger zoomok. Nincs rá szükség.Hidd el, nem nagyobb anomália ez a "fix-mánia" attól, mint hogy pl. te jéghokit f4-es telével fotózol.
-
kovsol
titán
Sportfotónál ahol nem egy általad kontrollált környezet van úgyse tudnál objektívet cserélgetni gyakran, mert elszalasztod a pillanatot.
Ha meg valaki egy modellel dolgozik, és simán be tudja állítani az elképzelt képet, akkor szépen ki is tudja mellé választani a szükséges fixet is. Nem szalad el a pillanat amíg felrak mondjuk egy 85mm helyett egy 50mm objektívet. -
PuMbA
titán
válasz
duni84 #40915 üzenetére
" ha még nem tudod, hogy mire van szükséged és van sok pénzed, akkor tényleg a fixek felsorakoztatása segít dönteni. "
Sportfotózáshoz 16-320mm-ig minden kell, szóval minden gyútávot használok nagyjából ugyanolyan arányban. Fixektől inkább megszabadulok, mint felsorakoztatom. Portrét pl. ugyanúgy lehet csinálni 24mm-en pl. teljes alakosat, mint 200mm-en, csak váll + feljebb. Miért kéne itt specializálódni pár gyútávra?
-
duni84
aktív tag
te pontosan ezt írtad: "Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix.", erre csak ezt a 2 dolgot hoztam fel, mint még laikusok számára is tök jól látható különbséget a fixek és a zoom-ok között, erre most azt írod, hogy ez nem mérőszám.
a te olvasatodtól vonatkoztass el egy szemvillanás erejéig. az, hogy már ismered magadat és tudod, hogy mit szoktál használni, majd utána abból a merítésből szerzed be a minőségre legjobbat nem azt jelenti, hogy "korlátozod magad", hanem azt, hogy tudod mit szeretnél és tisztában vagy vele, hogy ahhoz mire van szükséged. a zoom a biztonsági játék része volt 1970-ben is, 2000-ben és 2020-ban is. 1-1 fotós képeit amúgy viccen kívül felismerni a fények használatából, a kompozícióból és bizony a fókusztávból is, mert az is a stílus része lesz. amikor megtalálod, hogy miben vagy jó, akkor azt reszelgeted, nem az összes többit. ezt nem önkorlátozásnak hívják, hanem specializálódásnak az én olvasatomban.
a kérdésekre válaszolva:
- amelyik 70-es évekbeli fotónál a fényképész tudta használni az eszközeit, ott technikai hiba nincs a képeken (akkoriban még inkább rámentek erre), éles, jól kiemeli a témát a környezetből.- ha még nem tudod, hogy mire van szükséged és van sok pénzed, akkor tényleg a fixek felsorakoztatása segít dönteni. ennél olcsóbb viszont, ha csak csinálsz egy statisztikát abból, hogy általában milyen gyútávon készítetted a képeidet pl 1-2-5-6-10 éve, meg milyenen mostanában és mondjuk oda veszel 1 vagy 2 fixet, amit a legsűrűbben használsz, aztán meglátod, hogy átáll-e az agyad és a szemed arra, hogy azzal hogy mutatna x téma vagy maradsz a zoom adta kényelemnél. semmi nincs rád kényszerítve, csupán a lehetőség adott.
-
PuMbA
titán
válasz
duni84 #40913 üzenetére
1 és 2. Az élesség vagy a torzítás szerintem nem mérőszáma a fotó jóságának. 1970-es fotók mennyire jó minőségűek egy mai csúcsfelszereléshez képest?
" előre tervezel és ahhoz igazítod a felszerelésed."
"hanem azt, hogy megismered a saját stílusodat"Akkor 15mm-enként vegyek fixeket? A stílus nem azt jelenti az én olvasatomban, hogy korlátozd magad be pl. 50 és 135mm közé és más gyútávon nehogy fotózz, mert baj lesz.
-
duni84
aktív tag
(#40905) PuMbA
1. kerek 10 éve használom a 70-200 f/2.8 IS II USM-et, valóban fényévekkel jobb, mint az elődje, de nem "karcol" úgy, mint egy fix. mint említettem tökéletes azokra a szitukra, ahol zsurnaliszta üzemmódban kell dolgozni, mert nem tudsz pontosan előre tervezni). az ügyfelek java része valóban nem látja a különbséget, de pl könyvet/plakátot/posztert zoom obival eszembe sem jutna meglőni. már simán a torzítások miatt is.2. te nézed max fullhd monitoron, nem mindenki. esetleg ha nem "eldobható" tartalmat gyárt az ember, hanem olyat, ami 10+ év múlva is elé kerül, akkor nem árt, ha nem fullhádére gyárt.
3. itt kezdődik a fényképészet és a fotós közti különbség. előre tervezel és ahhoz igazítod a felszerelésed. és ezzel nem azt írom, hogy megveszel magadnak mindent és mindig 2 serpa viszi utánad az obikkal teli szekrényt, hanem azt, hogy megismered a saját stílusodat (és ahhoz igazítod a gépparkot. pl nekem semmi értelme sem lenne egy 600mm objektívet megvenni, mert fényévente se használnám, a madár fotósnak meg nincs értelme egy haleszemet vennie)
(#40904) KTTech: nem feltétlenül az alacsonyabb gyártási szám miatt kell többet fizetni, hanem a minimális minőségi előnyért. tény, hogy röviden fogalmaztam, ezért talán arrogánsnak vagy "internetes megmondóembernek" tűnhet, de akár hiszed, akár nem: 10+ éve én is úgy voltam vele, hogy semmi szükség fixekre, mert a zoom-ok tökéletesen kiváltják őket, meg a vignettálás, torzítás, aberráció "egy klikkel javítható gépen", aztán amikor az embernek sok idejét viszi el az utómunka, akkor rájön, hogy ha egy év alatt akár csak 40.000-szer megspórolja azt a 3*/4*-szer 1 klikket (ami sohasem 1 klikk lesz), akkor majdnem 1 hónapot kap vissza az életéből, amit utómunka helyett bármi mással is eltölthet.
szóval nem is feltétlenül a tágabb rekeszért fizetsz többet, hanem magadnak veszel szabadidőt a fixekkel. ezt sem tech b*zulásból írom, csak az utóbbi pár évtized személyes tapasztalata
hobbi szinten nyilván nem éri meg a drágább fix, arra vannak az f1/1.8-asok és ott tényleg nem látni különbséget pl az említett 70-200 f/2.8 IS II obihoz képest.
-
KTTech
veterán
válasz
olywer.smith #40910 üzenetére
A Wifi és társai tiltva vannak? Mert azt is mondja a videóban, ha engedélyezve van, nem lesz jel.
Mondjuk sok értelmét nem látom ennél a készüléknél a kimenetnek, mert nem ad "tiszta" jelet, csak a visszajátszott tartalomról. -
olywer.smith
csendes tag
válasz
Donki Hóte #40909 üzenetére
Megnéztem a belinkelt youtube videót és abban csak összedugta a cuccost,
bekapcsolta a TV-t és azonnal ott volt a kép. -
-
vlevi
nagyúr
válasz
olywer.smith #40906 üzenetére
Nekem 450D van, ahhoz még nincs HDMI, azon USB-n volt egy olyan szoftver, amit szinte sosem használtam, amivel PC-n lehetett exponálni, természetesen az is csak Live View módban.
Egy tükrös gépnél nem is lehetne másképp, hiszen a tükör eltakarja az érzékelőt, és csak exponáláskor jut rá fény. -
válasz
olywer.smith #40906 üzenetére
A legtöbb Canon gépnél csak LiveView, vagy képvisszanéző üzemmódban lesz kép a HDMI kimeneten.
-
olywer.smith
csendes tag
Hello Mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni.
Lányom Canon EOS 750D gépéhez próbáltam egy Lilliput monitort csatlakoztatni HDMI kábel segítségével, de sajnos nincs jel üzenet jelenik meg csak.
Nem tudom, hogy mi lehet a probléma. Próbáltam laptoppal, így a monitor és a kábel is rendben van. Ha a fényképezőgépet tolom a kábelra, nincs jel. Ha TV-vel kötöm össze, akkor a TV érzékeli, hogy valami került a HDMI3 bemenetre, de nincs kép ott sem.Mi lehet a gond?
A válaszokat előre is köszönöm!!!
Üdv.: Olywer
-
PuMbA
titán
válasz
duni84 #40902 üzenetére
1. A mai zoomok képminősége kiváló. Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix.
2. Fixeknek kit érdekel a kicsit jobb minősége, amikor FullHD monitoron nézzük őket?
3. És ha a fejedben megvan, hogy mit akarsz és ahhoz a gyútávhoz épp nincs fixed? :)
-
KTTech
veterán
válasz
duni84 #40902 üzenetére
Ez ma már kb akkor igaz, ha f2.8 alatt akarsz dolgozni, az a fixek tere (szépen lassan f2-re fog változni, igaz nem a tükrösöket használók számára). Felette a zoomokkal szemben nem igazán van előnyük. A zoomot "kilépni" nagyon sok esetben nem lehet, legfeljebb vagdosni az elkészült képet. Ma már az árelőny sem játszik, az újabb (és egyben jobb minőségű) fixekért lassan többet kell áldozni (mert sokkal kisebb pédányszámban vásárolják, és így a gyártásuk is drágább), mint a zoomokért.
-
duni84
aktív tag
az azonos kategóriájú fixek és zoomok közül a fixeknek mindig sokkal jobb lesz a minőségük. a zoom-ot ki tudod lépni. ha portrékat csinálsz, akkor a fejedben úgyis már előre megvan, hogy mit akarsz látni, ahhoz tudod, hogy melyik fixet teszed fel. a zoom a biztonsági játék része, amikor nem portrézol, hanem zsurnaliszta módban vagy, azaz nem tudod mire számíts. (ettől még egy 24/70 vagy 28/70 és 70-200 mindig a táskában fog lapulni épp a biztonsági játék miatt)
-
PuMbA
titán
válasz
Surfym@n #40899 üzenetére
Én egyre kevésbé értem ezt a fixezést, ahogy egyre többet fotózok. Most van 2db, de ritkán használom, csak amikor szükséges.
Ha van két hasonló tudású fotós, egyiknek 35mm, 50mm, 85mm és 135mm fix, másiknál 16-35, 24-70, 70-200, akkor az utóbbi fog változatosabb, érdekesebb portré képeket lőni :)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 27GP850P-B - 27" NANO IPS - 2560x1440 - 180Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 400
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy Watch5 Pro,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest