Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Brutálisan ütős játékélményt mutatott be a 8K Association
- GeForce RTX 5060 Ti: Ha az ár jó, minden jó (lenne)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bluetooth hangszórók
- Hobby elektronika
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Nem vagyok naprakész az Oly technológiájából, mindenesetre azt tudom, hogy ezekszerint az övékén és a Canonén kívül nincsen másik olyan megoldás, ami ennyire jó lenne. Ez nekem elég bizonyíték a létjogosultságára. A Canon volt az, aki 1995-ben a világon elsőként mutatta be a nagyközönség számára is elérhető képstabilizálási technológiát az EF 75-300/4-5.6 IS USM objektívben, és ezzel le is tette a voksát emellett a megoldás mellett.
Nem védem a Canont, mert szívtam már én is miattuk, de ez pont nem az a kategória, amin kiakadnék. Ha így tudják biztosítani, hogy ezekkel a paraméterekkel működjön a dolog (4Fé, stabilizált keresőkép, stb.), akkor legyen így.
-
majom2
senior tag
azért bocs de amit írtál az kb:
nagyon sok lencse van amiben nincs IS, ezek mind mind profitálnának abból h van a vázban valamilyen szintű stabilizálás. és ha már beleteszik, szted ki fog utána kb dupla áron IS-es obikat venni?? gondold már végig mennyit bukna ezen a canon... akkor is ha technológiailag valamivel jobb a lencsébe épített. na meg persze ettől még nyilván megvehetnéd aranyáron az IS-es üveget is ha nagyon ez a vágyad.
nem kell megmagyarázni a canon köcsögségeit, nincsenek rászorulva és nem is érdemlik meg h bárki megvédje őket.egyébként próbáltam oly vázba képstabit, hidd el nagyon jól működik. ők azt állítják h 4-5 Fé-t tudnak kompenzálni...
-
máyköl
veterán
válasz
Zoli bácsi #1588 üzenetére
Sok sikert!
-
j.bravo
addikt
illetve, stabilizálja a keresőképet is, ami elég hasznos tud lenni... az AF is könnyebben talál fogást úgy.
Mindazonáltal oly jó lenne, ha a az érzékelőstabis vázakra is lehetne IS (VR, OS, VC, satöbbi) obit tenni, és ekkor a vázban levő automatice kikapcsolna - de mégis ottlenne a vázstabi, ha kell, pl. a régi manuális obikhoz... -
pitman
őstag
válasz
Zoli bácsi #1588 üzenetére
Akkor olvass bele a d90 topicba is, rögtön lesz fókuszprobléma.
-
majom2
senior tag
válasz
Zoli bácsi #1588 üzenetére
sajnos teljesen egyetértek. én is így gépvásárlás előtt néztem h mennyi gond van a canon-okkal mostanában. és nem egyszer megfordult a fejemben h kiszállok az egész történetből, eladok mindent és nikonra váltok. persze az a legvalószínűbb h semmi baja nem lenne a leendő vázamnak és tök boldogan kattintgatnék még egy csomó évig vele, de ha esetleg mégsem így sülne el az elég kellemtlen lenne.
a másik ami elgondolkoztat, h hosszú távon nem látom mit is akar a canon az aps-c -vel. nekem mint formátum tetszik mert egy elég jó kompromisszumot ad minőség és hordozhatóság szempontjából. ugyanakkor már a mostani canon-ok is 15mp-esek... és ez eléggé elkeserítő a jövőre nézve, mert világosan látszik h ők a mp-ek ész nélküli szaporítását tartják az egyik stratégiai fegyvernek. most már tényleg meg kéne állni ebben az őrületben, és a mennyiség helyett végre a minőségre is oda kéne figyelni. de persze a canon-nak nem érdeke a minőségi (a mostaninál alacsonyabb zajú) érzékelő fejlesztése, mert akkor kinek adják majd el az extra drága nagy-fényerejű obikat? nameg a sok kismókus akkor már nem az ő dobozukon látná a legnagyobb számot. micsoda presztízsveszteség lenne! nyilván beépített image stab sem lesz soha, hiszen kinek kellenek utána az aranyáron adott IS obik - persze ebben a nikon is benne van nyakig, legalább is ami az IS-t illeti. szóval egyre kevésbbé látom h én mint user miért támogassam a saját szivatásomat.
bocs mindenkitől az offért. -
Zoli bácsi
őstag
Még nézelődöm. És gyűjtögetek.
Valószínűleg Nikon lesz. Tetszik a Canon, és elég lenne bőven a 450D, még a 12MP-ét is sokallom. Csak egy gondom van vele. Nézegetem a fórumokat, olvasgatok... Hát, rengetegen panaszkodnak a 450D életlen képeire. Nem nagy gond, úgy tűnik fókuszhibásak. Érdekes módon ha nekiállok az Index fotós topikjaiban böngészni, akkor a Canonos topikban szerviz, fókuszhiba, zárhiba szavakat találok, na és ki mikor volt fókuszt, objektívet kalibráltatni.... Ezzel szemben legtöbb Nikonosnak gőze sincs róla, hol a márkaszerviz.
Lehet erős ezt egy Canonos topikban leírni. Azt is tudom, hogy többen vesznek Canont, mint Nikont, és a nagy számok törvénye alapján a meghibásodás is több. De éppen az edigital 450D hozzászólásainál olvastam, amire én is gondolok, úgy tűnik a Canonnál megszűnt a minőségellenőrzés az alsó kategóriában. Nagy gond nincs, de az életlen képek miatt sokat visszavisznek a 3 napos cserelehetőséggel. A másik ami nem tetszik, hogy a belépő EOS géphez(1000D) a régi, IS nélküli kitobit pakolják mellé. Eddig IS-es obival adták, persze az ára nem lett kevesebb, és sokan utólag veszik észre a dolgot. Pont az a vevőkör, aki kitobival használná. Ha nem lennének ezek a dolgok, azt hiszem 450D vagy 40D lenne a befutó, az 50mm F1,8 obival. Na, és a márkaszervizről sem sok jót hallani....
Így Nikon fronton a D90 tetszene, azt nem érem el. Láttam kifutó vadiúj D80-at 18-70-es obival 210-ért, de elég régi darab. Azthiszem marad egy D3000 kitobival, és 35 f/1,8-as obival.
De még bármi lehet, akár Canon is. -
máyköl
veterán
válasz
Szten Márs #1585 üzenetére
Pólusiban volt.
Miért kérdezed?
Zoli Bácsi: Nem 450D volt, az fix. Külsőre tényleg ugyanaz, de mintha a váz anyaga más lett volna. De mondom, lehet, hogy csak én láttam így.
Ha jól tudom eladtad a Pentaxot. Milyet szeretnél helyette?
-
máyköl
veterán
Ismét voltam a MM-ban, újra megnéztem a fényképezőket. Bár a pixinfo, a 450D-re, és az 500D-re is műanyag vázat ír, én nekem valahogy mégis másnak tűnt, a 450D sokkal "műanyagabbnak" tűnt.
Most naggyából elmondtam a semmit.
Mindegy a lényeg, hogy egész másnak tűnt a 2 váz anyaga. Tényleg van különbség köztük, vagy csak én voltam fáradt?
Viszont most direkt, elsőként a 40D-t próbáltam ki, és így nem éreztem késztetést arra, hogy gyorsan rakjam le mert nem bírom, túl nehéz. + még volt rajta egy 430EX vaku, bárnem hiszem, hogy túl nyomna a gép súlyára. Tehát így teljesen normálisnak tűnt a 40D súlya, tudtam nyugodtan próbálgatni, nem kellett fél percenként leraknom. Ezután kipróbáltam az xxxD-s sorozatból egy gépet, már nem tudom melyiket, de mintha 3-szor könnyebb lett volna, de ezt már oly sokszor elmondtam, úgyhogy nem fárasztalak ezzel.
Máyköl
-
Zoli bácsi
őstag
Hosszú idő után újra Canon teszt a Pixinfón: [link]
-
Csaba105
csendes tag
Szia!
Hogy hallassam a hangom
a gépek súlyával kapcsolatban, írtad nem szereted a nyakpántot, mert a kezedben "lóbálod".
Én rengeteget túrázok és legtöbbször szintén kézben a gép (eleinte Eos5, utána Eos 10D és a mostani..). De a nyakpántot mindig a csuklómra tekerem biztos ami biztos alapon.
Írod legtöbb esetben 1 lencsével használod egész nap - gondolom széles zoom tartományú objektívvel - ezért szeretnél könnyű vázat. De szerintem is ha van rá lehetőséget kérj kölcsön egy napra könnyebbet és "nehezebb" vázat is. De legtöbbször a súly másodlagos, ha a fogása nem megfelelő! Sokkal fárasztóbb kényelmetlen géppel dolgozni!
-
majom2
senior tag
lehet
szerintem nekem soha nem lesz 1-es vázam. egyszer azért egy napra kipróbálnék egyet, de az biztos h azt a gépet nem nekem készítették
lehet h esetleg a bemozdulásnál számíthat a súly, ebben van logika, de nem tudom mennyire lehet ez zavaró. 450d tömegű gépet még nem használtam.
ennek a csuklószíjnak majd utánanézek, köszi a tippet! még anno a filmes vilában a régi oly vázamhoz használtam valami hasonlót és tényleg sokkal biztosabbá tette a fogást. műanyag ide vagy oda azért nem gyengék ezek a gépek sem. jó 3 éve egy kis baleset folytán a 300d leesett az állvány tetejéről egy szép nagy obival együtt. szerencsére nem lett bajuk, pedig a váz kapta a nagyobbat. kis felületi karc, semmi több...
kössz a kompakt tippet, de asszem nem élek vele -
majom2
senior tag
válasz
Zoli bácsi #1575 üzenetére
nekem mintha lágynak tűnnének a képei a canonok mellett... ugyanakkora zaj/iso szintnél. bár ez a különbség régebben mintha nagyobb lett volna. persze lehet h ez egy valós képnél egyáltalán nem lenne zavaró, nem tudom...
igen, sajnos én is ugy érzem h a canon nem a régi már. nem csak minőségben, de tudásban sem. én akkor lepődtem meg, amikor kb 1 éve egy osztrák MM-ban végignézegettem a canon és nikon vázakat. hááát... sokkal jobbak voltak a nikonok. ha cmos-ban is utolérik a canon-t, akkor tényleg már csak a váltással járó sok macera fogja a canon-nál tartani az embereket. ha most kéne gépet választanom én sem hinném h megint a canon mellett tenném le a voksot.
-
Zoli bácsi
őstag
"csak az a fránya sony cmos ne lenne benne..."
Mi a baj a Sony CMOS-ával..?
Hogy témához is szóljak, ugye szóba került a fogás. Nemrég egyik ismerősöm mutatta a D70-es gépét, és ilyen csuklószíj volt rajra, alul állványbemenetre csatlakozik. Egész prímának tűnt, azthiszem be fogok szerezni egyet.
Jelenleg eladtam a gépem, utód után nézegelődöm. Nézegettem a 450D-t is, topikokat nyálaztam...Hát nem tudom mi van,talán rengetegen gond nélkül használják a gépüket, csak az megy fórumra sírni akinek gondja van ...De ennyi fókuszhibás gépről olvasni...
Érdekes, hogy az 1000D-vel kapcsolatban nem panaszkodnak fókuszhibáról. 40D megint egy furcsa szerzet, ahogy látom nagy számban zárhibásak lesznek idő előtt. Én azt tartanám logikusnak, hogy kiadna a Canon egy közleményt, hogy igen, elk****k, de ettől a gyártási számtól módosított zárral jönnek a gépek a szalagról.
Semmi bajom a Canonnal, de ahogy Birdie is leírta a blogjában, [link] úgy látja, hogy a Canon kissé félvállról veszi a dolgokat. És Nikon gépet ajánlott valakinek...Miközben állítólag a Canon Hungária-nál dolgozik.
Valahonnét előkapart a Canon az IS előtti kitobikból, és állítólag megint azt csomagolják az 1000D mellé. Persze az IS kitobi képével hirdetik, és reklámozzák.
El is tudnám képzelni ezt a párost, akcióban, 79.990- ft-ért. Na, de szinte kétszerannyiért már nehezen. -
*Ropi*
félisten
Csak azért mondod, hogy nagy és nehéz a 40D, mert még nem fogtál a kezedben 1-es sorozatú vázat. Na az a nagy és nehéz.
Én is egész nap hurcolászom magammal a vázakat és hidd el, jobban esik egy relatíve nagyobb és nehezebb vázzal fotózni a fogása miatt és azért is, mert a holtsúlya miatt nem tud bemozdulni annyira. A másik fele, hogy csuklószíjat (handstrap) legalább használj ha egész nap a kezedben lóbálod, mert véletlenül kicsúszik belőle és akkor aztán kirakósdizhatsz a műanyag fényképeződdel...
Én jártam már úgy hogy egy rendezvényen annyira meleg volt, hogy szó szerint patakokban csurgott rólam (minden jelenlévőről) a víz, nem bírtam tartani a vázat (pedig akkor még 350D-m volt), mindig ki akart csúszni a kezemből...A 40D jobban megfogható, stabilabb a tartása.
De ahogy látom, neked igazából valami kompakt lenne az ideális gép: kicsi, könnyű és azokkal is lehet rawban fotózni, ha arra van igény...
-
majom2
senior tag
szia,
én is pont ott nézegettem a 2 gépet pár hónapja
a 40d nekem is nagyon nagynak és nehéznek tűnt. igazából ez a fő visszatartó erő ennél a gépnél, minden másban nagyon tetszik. ugyanis én általában úgy használom a gépet, h ameddig fényképezek (sokszor ez majdnem egy teljes napot jelent), addig a kezemben lóbálomtudom, ez nem túl praktikus, de én sem a különböző hordtáskákat sem a nyakpántokat nem szeretem. épp ezért nem viszek csak max 1 darab kiegészítő lencsét magammal. de ha lehet annyit sem
tehát nekem nagyon fontos h a gép megfelelően mobil legyen, és ne mint valami koloncként tekintsek rá. eleve a lencséimnél is fontos szempont volt a méret és a tömeg.
az tuti h a 450d más világ, de a képet ugyanolyan jól megcsinálja, és hát azért ez a lényegnekem a 300d után - amivel egyébként túl sok bajom nincs, teszi a dolgát ahogy kell - ez is egy nagyon nagy ugrás lenne. az meg annyira nem zavar h műanyag hatású, legalább könnyebb
attól az egytől félek a méret kapcsán, h ez meg esetleg túl kicsi lenne már, és kiesne a kezemből
egy kicsit el is szomorít h miért nincs a canon-nak valami köztes váza ebben a kategóriában. hihetelen h csak a nagyon kicsi (500d, 450d, 1000d), és a brutálnagy (50d, 40d) megoldás létezik. a méretkülönbség kb kétszeres...
a mostani gépem (300d) kb félúton van a 2 megoldás között, nálam valahol itt lenne az arany középút. kb ezzel a mérettel rendelkezik nikon d90 is egyébként, nagyon el is bizonytalanodtam amikor kijött, h ne váltsak-e mert maga a váz szinte tökéletes, csak az a fránya sony cmos ne lenne benne...
-
máyköl
veterán
válasz
Zoli bácsi #1571 üzenetére
Most, hogy mondod, lehet.
-
Zoli bácsi
őstag
Nem lehet, hogy le volt az a 40D a polchoz rögzítve, és a polcot is emelted a többi géppel együtt..?
Nem volt még a kezemben 40D, de ezt olvasva erős késztetést érzek, hogy megfogdossak egyet. Feltéve, ha meg bírom mozdítani.
Lehet hogy ócó kici kínaiak vannak benne, akik nyitják-csukják a zárat. Csak nem bírják sokáig a rabszolgamunkát. (Kb 6e expoig) -
máyköl
veterán
válasz
Szten Márs #1567 üzenetére
Lehet...
-
máyköl
veterán
Üdv!
Nagyon jól járnál ha elmennél a Pólusba és bemennél a Media Markt-ba. Ott mindkettő kipróbálható, és meg is vásárolható. Fogd meg őket, próbálgassad, és azt vedd meg, amelyik jobban tetszik. Én is kipróbáltam mindkettőt. Első benyomásom a 40D-ről,hogy nagyon jó.
Viszont szerintem iszonyú nehéz, 1 perc után le kellett raknom, mert nem bírtam.
Persze biztos hozzá lehet szokni. Tehát 40D. Nagyon jó fogása van, nagy kereső, a gombok is nagyon helyreálltak. Szóval, jó kis gép nagyon. Ezután kipróbáltam a 450D-t. Akkor röhögtem egy jót.
Egész más világ. Kb. 2-szer, 3-szor könnyebb volt, mint a 40D, és nagyon műanyagnak tűnt a 40D után. Szerintem sokkal jobb a 40D, én biztos azt venném.
A 40D zárhibájáról egy cikk, amit érdemes lenne elolvasnod: Canon 40D zárhibák... mi az igazság?
Összegezve, szerintem a 40D-t vedd, jobban jársz vele.
-
-
*Ropi*
félisten
Szerintem nyugodtan vedd meg a 40D-t. Szemrebbenés nélkül használhatod ISO 1600-on, jóval könnyebb kezelni, mint bármelyik xxxD vázat, plusz az ergonómiája is lényegesen jobb. A menürendszert az 1-es szériából vették át, nagyon intuitív. Ha tényleg fotózni akarsz és nem folyamatosan a gombokkal pepecselni meg lemaradni jó pillanatokról, mert elvesztél a menük között, akkor a 40D-t vedd!
De csakis itthoni garanciásat, hogy az esetleges zárhibát megúszd.
-
majom2
senior tag
hamarosan le akarom cserélni a jó öreg 300d-met. 1-2 hónap és 6 éves lesz, nagyon repül az idő
ha nem lenne idegtépően lassú, biztos megtartanám még 1 pár évig
a két versenyző a 450d és a 40d. teljesen bizonytalan vagyok. szívem szerint a 40d-t venném, de annyira iszonyatosan nagy... teljesen elrettent a mérete: a tömege és a kiterjedése is. és ahogy olvastam jóval lassabban lehet az elkészített képek között nézelődni (ami nálam elég fontos szempont) mint a 450d-nél - igaz ez? ugyanakkor ott a nagyon jó kis 450d a kiherélt funkcióival (pici kereső, iso1600, a fókuszrendszer is rosszabb asszem, SD kártya)... nem könnyű. elég kicsi a kezem és a lencséim sem nehezek (tamron 17-50 2.8, canon 10-22, canon 100 2.8), ugyh talán nem lenne gond a 450d mérete. ugyanakkor "dobhatnám ki" a fasza kis 8GB-os CF-emet, viszont a 450d-be a 12MP miatt már 16GB-os kéne nekem... ez sem nagy öröm. az árkülönbség nem érdekel, a következő 6 évre veszek gépet ha minden igaz
az új canonok a 15 MP miatt estek ki a pixisből (és nem is fognak visszakerülni - kár értük).
ha van ötletetek/tanácsotok, ne kíméljetekmégvalami: várható most agusztusban valami mozgolódás a canon-nál xxd vagy xxxd vonalon?
-
Csaba105
csendes tag
Sziasztok!
Olvasgatom a fórumot és sokszor csak csodálkozom, ámulok-bámulok!
Sok "fotós" mert már a digitálisok világában sajnos egyre többen vallják magukat "FOTÓS"-nak ha már több ezer kattintás van az ujjukban.
Elolvasnak több magazint, géptesztet, esetleg hozzászólást és költségvetést nem kímélve megveszik első méregdrága SLR gépvázukat, jobb esetben alapobjektívvel, rosszabb esetben egy gagyi zoommal!
Sajnos nem terjed ki a figyelmük az objektívre! Pedig aki komolyan gondolja annak rendszerben kel gondolkodnia! Hiába van szuper géped gagyi zoommal a végeredmény nem lesz jobb egy jobb kompakt géptől - de azt hiszem egy páran tudjátok miről kvartyogok- és utána lehet szidni a technikát
Aki rászán 2-300.000 Ft miért nem rágja át alaposan a témát?!
1.Gondold át mit szeretnél fotózni.
2. Kötelezd el magad egyfajta márka iránt ( hosszabb távon olcsóbb)
3. 1db fix gyári objektívet mindenképp szerezz be hozzá ( 50/1,4 v. 1,8)
4. Vakura szükség van-eRöviden érdemesebb a gépváz rovására jobb minőségű objektívekre dönteni és ha ismét gyült a pénzből akkor a gépvázat cserélni mint fordítva! Mert megöli a fotózás sikerélményét!
Én még ilyennel kezdtem mikor áttértem fenntartásokkal a filmes világból
Üdv
Csaba -
sanyixXx
senior tag
válasz
Terapeuta #1546 üzenetére
szerintem ez nem sznobkodás. ha valaki igényesen akar dolgozni esküvőkön vagy akárhol, akkor a megfelelő felszereléssel is kell megjelenni. el tudod kompaktosítani a cuccod, hogy 1 váz, 1 vaku, 1 obi kombóval jó vagy egész estére, illetve sikítozol, hogy ha ISO 800 fölé kell tekerni, de ez a minőség rovására tud menni elég könnyen.
a dolog alapja meg az (#1536), hogy kvázi le lettem hülyézve, hogy én ISO 800 fölött is fotózok a 40D-vel és hogy 18 és 200mm között 3 db fényerős obim van az egy darab helyett, mert hát csak koszolódik a szenzor, ha cserélem őket.
-
*Ropi*
félisten
válasz
sanyixXx #1544 üzenetére
Hogy is mondjam csak...Nálam az a fogalom, hogy valaki "érti a szakmát" azt is magába foglalja, hogy maximálisan tisztában van az általa használt cuccok minden paraméterével, felhasználhatóságával. Halálpontosan tudja, hogy mit lehet vagy mit nem lehet megreszkírozni azzal a váz-üveg kombóval azok közt a fényviszonyok közt, amiben éppen dolgozik. Az esküvőfotózás pont olyan, mint a sportfotózás: a pörgésben nincs időd gondolkodni a beállításokon, zsigerből kell jönnie mindennek, mert ha elt*k*l*d az időt gombnyomogatással, akkor nem tudod elkapni a pillanatot. És az sem mindegy, hogy melyik pillanatot kapod el az időfolyamból, mert mindig a csúcspont a lényeges. Ráadásul itt csak és kizárólag megismételhetetlen pillanatok vannak, így hibázni nincs lehetőség. A jó sportfotósnak és esküvőfotósnak van egy különleges tulajdonsága: mindig megérzi néhány tizedmásodperccel előre, hogy hol fog történni valami és így oda tud koncentrálni. És miközben odafordult, röptében állította be a blendét, a záridőt, az expozíció,- és a vakukompenzációt, stb...Persze a modernebb vázakon már van nagyon sok "mankó" (blende,- és záridőprioritásos üzemmód, auto ISO, safety shift, higlight tone priority, stb...), ami nagyban egyszerűsíti a dolgokat, de ez sem pótolja a fotósnak a felszerelésére vonatkozó ismereteit, hogy mi mennyit bír...
-
sanyixXx
senior tag
Vagy náluk ilyen apu videóz, gyerek fotóz all in one szolgáltatás van?
az a gyerek is 23 már
egyszerre csak egy valamit csinálnak. apu dolgozik kb., srác meg asszisztál főleg, ill. félúton szerepcsere újabban. de mint mondtam, a videós szerkó zsír meg minden, ezért nem is értem, hogy a fotós cuccra miért nem igényesebbek kicsit.
3/4 éve még tolták az infót tükrös gépekből. abból arra következtettem, hogy úsznak az L-es obikban meg a frankó cuccban, aztán nesze nekem, 18-200...mostanra már jobban fel vagyok szerelve (állványok és fények nélkül), mint ők.
ettől függetlenül apuka eléggé érti a szakmát, de ez az ISO1600 meg utazózoomos dolog meglepett. -
*Ropi*
félisten
válasz
sanyixXx #1542 üzenetére
Mindannyian tudjuk, hogy attól még, ha valakinek papírja van valamiről, még nem biztos, hogy szívvel-lélekkel csinálja. Viszont van olyan barátom, aki ugyan "csak" hobbifotós (nem keres pénzt vele), de az üvegjeinek az árából egy elég szép kacsalábonforgó palotát lehetne venni...Mert az igényessége megköveteli magával szemben is a minőséget. Pedig ő csak pár éve kattintgat.
Vagy náluk ilyen apu videóz, gyerek fotóz all in one szolgáltatás van?
-
sanyixXx
senior tag
a srác pedig pont digitális fotótechnológiákból írta a szakdogáját valamilyen 2 éves képzés végén, apuka meg, ha minden igaz, műtermi fotós volt. ezért is értetlenkedtem.
a befektetés része náluk inkább a videós szerkóban van (kamerák, átjátszók, lámpák meg millió más). van pár lámpájuk, de az is inkább össze van sufnizva, fotózásra nem is használnám szívesen (bár voltam már rákényszerülve).
az üveg márkáját meg nem kérdeztem. verték rá magukat, hogy milyen jó, én mondtam, hogy inkább tisztességes objektívet tennék a gépre és ennyiben maradtunk.
-
*Ropi*
félisten
válasz
sanyixXx #1536 üzenetére
Annak, aki analógon szocializálódott, furcsa a digitális világ...A Práterben is lassan haladnak a korral: tavaly már elkezdték a digitális technikát a vizsgakérdések közé felvenni.
Az esküvőfotózást, mint olyat pedig elintézték annyival, hogy "esküvőt fotózni mindenki tud, lépjünk a következő fejezetre..." Ideje lenne a cimbidnek és az édesapjának belekukkantani a mostani fényképészmédiákba, hogy rájöjjenek, mire is képes a cuccuk. Én szemrebbenés nélkül hagyom ISO 1600-on a 40D-t: ha szépen ki van exponálva, teljesen jól használható a képe és van, hogy még zajt sem kell szűrni. Én a természetes fények megőrzése érdekében általában vaku nélkül fotózok, csak akkor veszem elő, ha nagyon de nagyon muszáj. Persze ezt fényerős üvegekkel sikerül csak kivitelezni...A minőségi rendezvényfotózás megkövetel bizonyos minimális befektetéseket. Ilyenkor mindig elgondolkozom, hogy az emberek általában csak a pénzkeresetet nézik benne, de belefeccölni persze nem akarnak. Turistazoomal is lehet fotózni, max. nem képek lesznek, hanem kulimász...Hogy is volt a reklámban, hogy "Mi ez itt a képen, karácsonyfa?" "Nem, az én vagyok a Mount Everest csúcsán..." Na kb. ez a szitu. Ilyenkor felkapom a vizet, mert a hasonló kontárok rontják a szakma renoméját és az ügyfelek vizuális kultúráját...
Milyen mattüvege van, Katzeye?
-
sanyixXx
senior tag
hétfőn a szívemhez kaptam kicsit. ellátogattam egy cimborámhoz, akinek az apja fényképész (volt). járogatnak együtt esküvőket filmezni, fotózni. gondoltam megnézem már az obiparkjukat, mégiscsak profin nyomhatja az öreg.
a masinája egy 40D. a kereső üvege van kicserélve valami faszára, de kicsit furcsálltam, hogy egy tamron 18-200 lóg róla. mondta, hogy sima ügy, mert ekkora átfogás van egy obival és nem kell cserélgetni, így por sem kerül a gépbe. erre már pislogtam, hogy fényképész a cserélhető obis gépen nem cserélni az obikat és egy utazózoommal dolgozik. de hát szíve választása.
akkor kezdtem el aztán borogatni magam, amikor bejelentették mindketten, hogy tiszta hülye vagyok, ha a 40D-vel ISO1600-ban is fotózok, mert akkor már szart se ér a kép a zajtól. azért még csendben rákérdeztem, hogy színházban vagy éjszaka szabadtéren mit kezdenek a csodás turistazoommal 200 mm-en 5.6-on, alacsony ISO-val. mivel erre válasz nem érkezett, megnyugodtam, hogy nem biztos, hogy én vagyok a helikopter -
Stitch
őstag
Hátha valakit érdekelnek; (ELADÓ) EF 28-105, Tokina 200mm/f3,5.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
t-bali3 #1530 üzenetére
Ha Canont akar, akkor egyértelműen az EOS 450D - kb. minden tekintetben jobb az 1000D-nél, bár ez természetesen az árában is látszik. Az amerikai neve Canon EOS Digital Rebel XSi
-
t-bali3
senior tag
Sziasztok!
Egy ismerősöm Amerikában van és szeretne venni egy kezdő tükörreflexes gépet. Esetleg tudnátok segíteni, hogy melyik típust lenne érdemes neki a Canon kínálatából és annak mi az amerikai neve?
Ahogy néztem 2 típus van a kezdő kínálatban:
itthoni neveik
- EOS 450D
- EOS 1000D -
Terapeuta
őstag
Értem. Sőt, megértem. De én a magam részéről azon értetlenkedek, amikor valaki azon sopánkodik, hogy szar műanyag fíling. Nem értem, hogy egyesekmek mi a célfüggvény:? Ha szar a fogása, és ez nem tertszik, azt aláírom. Azt is, ha nem tetszik neki. Egy alapnikon ugyanolyan szargagyi. Ne D80-hoz hasonlítsuk, nem egy pálya.
Amúgymeg az a véleményem, hogy a kenon olcsó obijai néznek ki úgy, mint egy játéknézőke. Ezért írtam, hogy tessék rátenni egy 17-55-öt, egyból nem lesz probléma a gyatyifíling . Aki pedig speciális helyzetekben akarja a gépet használni, az nem itt kérez...és nem ezen fog fennakadni.
-
zirigy
tag
Sziasztok.
Tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Elérkezett számomra az az idő, hogy szeretnék venni végre egy nem digitális, hanem 1 tükörreflexes gépet. Ebben szeretném a segitségeteket kérni.
Abszoludt kezdőnek kéne, de ha már 1x veszek akkor már vennék azért olyat ami 1 jó ideig ki is birja alattam, mint technikailag, mint használatban.
Mindenképp jobb gépet szeretnék mint a 45O D, csak hát nehéz dönteni meg hát nagyon nem is vagyok ott a témában. Optikából pedig 2-t szeretnék, 1 hagyományost ami hozzá jár (átlagban 3x optika ha jól tudom), meg valami komolyabbat (legalább 1O-2O közötti zoommal).
Előre is köszi -
Dtomi
őstag
válasz
Terapeuta #1522 üzenetére
Rendeltetésszerűen a sigmáknak szépen kialakított állványtalpuk van amit meg is lehet fogni de pl egy 100-400 nak vagy egy 70-200-nak ritkaszar állványtalpat sikerült ebből a szempontból gyártani. És 5000+1 űolyan helyzet van amikor nem esik kézre az állványtalp és a géphez nyúl az ember először. Ezért készülnek a rendes gépek fémből.
-
Terapeuta
őstag
Oké, köszi az intelmet (sose lesz 70/200/2.8-am az beza
)
De azért mégegyszer megkérdem. Miért van az objektíveknek/objektív alatt az állványtartó gyűrű? Elképzelhető, hogy a rendeltetésszerű használat megkívánja, hogy egy másfélkilós obi használatakor ne a váznál akarjuk megtartani a teljes gépet? -
*Ropi*
félisten
válasz
eastsider #1520 üzenetére
Bár mondjuk már én is gondolkoztam rajta, hogy leszigszalagozom a kiálló bütykös kapcsolókat, mert amikor a vállamról lóg a cucc, az AF/MF kapcsoló mindig átcsúszik MF-be és eléggé kellemetlen, amikor eksön közben a szememhez kapom, hogy "lőjek", de nem megy az AF...
-
*Ropi*
félisten
-
Dtomi
őstag
válasz
kiskornel #1508 üzenetére
Nem tudom mennyi különbség van a 450D és a 350D között de nekem a 350D úgy nyekergett ha netán a váznál emeltem a gépet és az 50-500 olt rajta, hogy "svungolás" vagy betonfalbaverés nem nagyon kellett volna, de szerintem ha a lépcsőfokot kettesével szedem akkor minimum kettétörik. Az illesztéseket mindenesetre önsúlytól is gyönyörűen nyitotta.
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Építő/felújító topik
- Villanyszerelés
- Brutálisan ütős játékélményt mutatott be a 8K Association
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Megújult a PROHARDVER!
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Kuponkunyeráló
- Napelem
- További aktív témák...
- Beszámítás! HP Elitedesk 800 G1 USDT mini asztali számítógép - i7 4770S 16GB RAM 128GB SSD Intel HD
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Cooler Master H500P WHITE 750W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3080 10GB ZALMAN Z1 Plus Corsair 850W
- Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Keyboard Folio hibátlan működéssel garanciával
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest