Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Házimozi belépő szinten
- Milyen videókártyát?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen SSD-t vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen monitort vegyek?
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
Fene tudja, triviálison kívül miket lehet. Triviális nyílván az, hogy megnézzük az objektív front és hátlencséjét, megnézzük a kereső üvegét, sőt, belenézünk a keresőbe (ha homályos, amit látsz, akárhogy állítgatod a fókuszt, akkor diopriakorrekciót tekert rá az előző tulaj, ilyenkor ezt vissza kell állítani - szóval ezt érdemes megnézni), megnézzük úgy az egész gép külső állapotát. Aztán esetleg érdemes lehetne egy fókusztesztet végezni, de 37 ezer expót egy fókuszhibás gépbe aligha tesznek bele. Beragadt pixeleket is lehet keresni: 1/60 sec záridő, ISO 400, objektívkupak fenthagyásával lőjön a tulaj JPG-ben egy képet, vagy lőjetek ti, és nézzétek meg nincsenek-e világító színes pöttyök a fekete háttéren. Ha ti lőttök a helyszenen, laptop ennek ellenőrzésére kell, hátsó LCD-n az életben nem lehet megtalálni. Ha van színes pötty, akkor új kép lövése, ha ugyanott lesz, akkor az már nem nyerő, ha máshol, akkor az nem beragadt pixel. De valószínűleg, ha volt is ilyen baja újonnan, javítva lett időközben.
Most más hírtelen nem jut eszembe, de lehet másnak eszébe fog -
sbazsi
veterán
ha kalapácsnyomot látsz rajta, akkor ne vedd meg!
-
Szten Márs
nagyúr
Hát igen, másfél év alatt 37 ezer expót beletenni elég brutális teljesítmény hobbista szinten - ez valamilyen hivatásos használatot sejtet inkább. Mire volt használva ez a gép?
Egyébként 100 ezer expó egy megadott... hmmm... iránymutató, ettől még elmehet 300 ezerig is, és bedögölhet 50 ezernél is, szóval ez megjósolhatatlan. De pont ugyanezért előfordulhat, hogy megveszel egy 10 ezer expós gépet, amibe beleteszel még 40-et, és 50-nél elhalálozik, és előfordulhat, hogy megveszel egy 60 ezer expós gépet, és még 240 ezret vígan beletehetsz. Kicsit kaparós sorsjegy feeling.
Egyébként, ami azt illeti meghibásodott Pentax zárról nem igen hallottam, sőt, egyáltalán nem, de ez lehet csak a kisebb eladott darabszám következménye, szóval az ilyen információkat is óvatosan kell kezelni, mindenesetre azt látszik mutatni, hogy elég jól bírják a strapát.Lényeg a lényeg: nem fogom tudni megmondani neked, hogy ez a 37 ezer sok, vagy kevés, nem tudom megmondani, hogy mennyit fog még menni a géped, de annyi bizonyos, hogy másfél év alatt nem kis teljesítmény volt ennyit beletenni a zárba.
Dorian, t_a_m_a_s:
Itt tényleg hivatalosan 100 ezer expóra van tesztelve a zár. Nyílván ez olyan értelemben nem jelenti azt, hogy annyira van tervezve, hogy addig garantáltan elmegy, mint ahogy azt sem, hogy utána már garantáltan véres a nyaka.[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
Mindjárt jön Szten, és ötvenezredszer is türelmesen elmondja, hogy sosem olvasott hivatalos forrást tervezett expóról.
Egyébként ha feltételezzük a 100ezres adatot is, nagyon egyszerű. A gép még 2x ennyi expót bír ki, az újonnani árához képest 95ezer (táskát akksit stb-t nem is számolva) tehát 100ezer/37ezer= x/95ezer ahol x=újonnani ár innen tiszta sor, kiszámolni. De hozzáteszem a tartozékok is legalább egy tízest érnek.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
t_a_m_a_s
addikt
37000 expó másfél év alatt nem kevés, de annyira nem is világvége szerintem. Fontold meg, hogy milyen állapotban vannak, mennyit érhetnek a kiegészítők, amit ad hozzá az eladó (mondjuk pótakku 5000, UV szűrő 2500, táska 5000), vond le a az árból és megkapod a gép árát. Ha neked annyiért megéri, vedd meg. Nem vagyok pentaxos, és nem vagyok képben a használt piacon sem, így árban nem tudom, megérős-e. Én azt vallom, hogy a felszerelésen látszik, hogy vigyáztak-e rá és a tulajon is, hogy vigyázott-e a cuccra, mennyire tűnik megbízhatónak. Ha kedvező a benyomás, nem érzel átverést, akkor állj csak le üzletelni.
Lőjetek tesztképet, nézd meg, hogy elégedett vagy-e a képminőséggel, tetszik-e a gép kezelhetősége, fogása, stb.
Holnap majd jól beletépünk...
-
Szten Márs
nagyúr
-
Szten Márs
nagyúr
"A Sony és Olympus gépeket alapból kizárta, nem pontosan tudom, hogy miért. Szerintem valaki azt tanácsolta, hogy a Canonok és a Nikonok közül válogasson"
Ez a tipikus hozzáállás olyannyira bosszant, hogy azt nehéz szavakba önteni. Ne értsd félre, nem a tiétek, hanem pl a kedves tanácsadóé. Mivel ennek a témának a körbejárása nem épp rövid, csak most válaszolok, és valószínűleg most sem a teljesség igényével, de azért megpróbálom összeszedni a gondolataimat.
A Nikont és a Canont a legtöbb ember azért részesíti előnyben, mert ezek a "nagy" nevek, ezeket ismeri, ezeket látja profik kezében és úgy gondolja, hogy ha ugyanaz a betűsor van írva az ő 100-150 ezres gépére, mint ami a tévében látott sportfotós kezében lévő 15-ször drágább gépre, akkor ő is milyen profi cuccot szorongat. Nagy név, nagy elterjedtség, ennyi. Objektíven szemlélve a dolgot, a Nikon és Canon gépeknek egy előnye van a Sony/Olympus/Pentax társaikéhoz képest: bővebb kiegészítőpark áll rendelkezésre ehhez a két márkához, illetve aki úgy gondolta, hogy kinőtte a párszázezres kategóriát, az feljebb léphet, és vehet profi vázat. Ez utóbbi igen kevés embernél valós előny, az előbbi meg, nos, szintén, de ez kevésbé triviális, szóval járjuk jobban körbe.
Kiegészítők alatt értettem elsősorban az objektíveket, másodsorban vakukat és esetleges egyéb kiegészítőket, amit el tudunk képzelni. Vegyük górcső alá az objektívkínálatot, ez szokott lenni a Canikonosok fő érve. Most az Olympust kiveszem az általános jellemzésből, eltérő crop faktora miatt, de erre a márkára is rá fogunk térni.
Canonra és Nikonra valóban több objektív kapható, ámde a legtöbb átlagos amatőr/hobbifotósnak bőven elég a többi márka objektívkínálata, sőt nem ritka, hogy profi fotósoknak is. Egy átlagos amatőr mit akarhat beszerezni? Úgy gondolom, hogy egy jobb alapzoomot, egy jobbféle nagy fényerejű alapobjektívet, egy makróobjektívet, és egy megfizethető, de jófajta telét. Tehát mondjuk egy 17-50 körüli F/2,8, egy 50mm F/1,4, egy 100mm körüli F/2,8 makró, egy 70-300 körüli jobb tele. Ez mindegyik márkához bőőven elérhető. Aki épp gépvásárlásra készül - jelen esetben a nővéred - gondolja meg, hogy mi kéne még ezen kívül és nézze meg, hogy melyik márkához milyen minőségben és hogy lehet elérni. Nyílván a felsoroltakon kívül mindegyik márkához még rengeteg féle objektív elérhető, ez csak pár általános példa volt. Ismétlem: Nikonhoz, Canonhoz több, de az emberek igen kis részének kell ténylegesen az a plusz. Gyakorta, akármilyen márkánál vagyunk, adott pénzből jobban járhatunk egy 3rd party (leggyakrabban Sigma, vagy Tamron) objektívvel, ezen objektívek nagy része elérhető az összes gyártó gépére.Az Olympus egy külön történet, 1,5-1,6x helyett 2x a szorzótényező, amivel a gépvázra csavart objektívek ún. kisfilm-ekvivalens gyújtótávját megkapjuk (bővebben lsd: első hsz.), így az Olympusra feltekert 70-300-as objektív nem 105-450mm ekvivalens gyújtótávolsággal fog rendelkezni, mint a többi márka belépő/félprofi gépeinél, hanem 140-600 (!!) mm ekvivalenssel. Ez néha jó, néha kevésbé, értelemszerű a dolog, szerintem nem kell sokat magyarázni. Mielőtt bárki megijedne, igen jó nagylátószögű objektívek vannak Oly-ra is, és igen, a 2x-es crophoz képest (is) nagylátószögűek. Az Olympus objektívjei ráadásul már kitobik szintjén is igen korrektek - a felsőbb kategóriás objektívek meg döbbenetesen jók. Itt is érdemes objektívkínálatot és árakat nézni, sajnos ezeknek a jóféle objektívek az árát is elkérik általában.
Térjünk át a vázakra:
Nikon, Canon vs Sony, Pentax - a Sony és a Pentax vázba épített képstabilizátorral szereli a gépeit, míg Canonnál és Nikonnál az objektívbe van a képstabi - ha épp van. Bővebben erről szintén az első hsz-ből lehet tájékozódni. Képminőségben, szolgáltatásokban, anyagminőségben nem érdemes a márkákat generel nézni, nem is lehet, egyes modelleket van értelme csak összehasonlítani, de az bátran kijelenthető, hogy gyakorta a Sony/Pentax jobb vázat kínál azonos árban, mint a Nikon és Canon. Sok szempontot lehet itt is nézni, pl kereső mérete (általában a Pentax lesz a nyerő), liveview megléte és használhatósága (általában a Sony lesz a nyerő), felépítési minőség, szolgáltatások, apró, a használatot megkönnyítő dolgok - gyakran szintén a Sony, vayg a Pentax kerül ki ilyen szempontok alapján is győztesként a négy márka belépőgépeinek összehasonlításakor. Tévedés ne essék, a Nikon és a Canon is tud gépet gyártani, és lehet olyan szempontokat találni, ami alapján azt mondhatjuk, hogy ők a jobbak, de az egy sültmarhaság, hogy a Nikon/Canon olyan előnyben lenne, hoyg a többi gyártó gépeit élből ki kéne zárni. Sőt, belépőszinten/félprofi kategóriában az is, hogy bármilyen előnyben lennének.
Az Olympust megint kihagytam a felsorolásból. Az Olympus itt is egy érdekes gyártó, olcsó kategóriában nem kínál túl sok gépet, gyakorlatilag az E-5xx sorozat - főleg az E-520 - az, ami ajánlható. Az E-4xx gépek markolata (mivel gyakorlatilag nem létezik) igen sok embert elriaszt, teljes joggal, mert a legtöbb ember számára borzasztó ergonómiájában, a felsőbb kategóriás gépek meg drágák, legalábbis a mi szempontunkból most kiesnek. Szintén beépített képstabi, viszont a kisebb szenzorméret miatt nagyon magas érzékenységeken némileg a konkurencia felett vannak zajban, valamint a keresőjük is kisebb - belépő kategóriában főleg - mint a konkurens modelleké. Mindenesetre innovatív gyártó és igyekszik, főleg a haladóbb modelljeibe minden földi jót beletenni, így nem véletlen, hogy igen sokan, olyanok is, akik igencsak tudják, hogy mi is az a fényképezőgép, és baromira értenek hozzá, választják az Olympust.Az, hogy valaki azt ajánlotta, hogy Canon-t vagy Nikont vegyetek, így ebben a formában valami elképesztő tájékozatlanságról vagy/és szűklátókörűségről tesz tanúbizonyságot. Vannak különböző szempontok, minden egyes szempont alapján minden egyes gyártó minden egyes gépét meg lehet és meg is kell vizsgálni, ha az ember gépet választ, osztályozni kell ezeket a szempontokat fontosság szerint, megnézni, hoyg egyes gyártók egyes elérhető gépei mennyire felelnek meg nekik, vagy épp mennyire nem és utána dönteni. Élből kizárni márkákat butaság lenne - ne tegyétek. A kedves ajánlónak meg üzenem, hogy ha segíteni akar valakinek, akkor legyen szíves ne beszéljen zöldségeket.
Szerk: az esetleges helyesírási hibákért, és furán összerakott mondatokért elnézést kérek, igen hulla vagyok már.
[ Szerkesztve ]
-
BiriBum
őstag
Csatlakozom Sztenhez, a K100D (méginkább a super) nekem nagyon bejött, mikor lehetőségem volt vele fotózni. (egyébként K10D-t használok). Nagyon női méret és súly, rendkívül jó markolattal. A K200D is nagyon jó, de lehet, hogy nem jön ki ennyiből.
Olympus E-520-at újonnan kapsz alapkittben 110-ért (jó minőségű a kitobi!!!).
A Sonykat sajnos nem ismerem, de ott is előny a vázba épített stabi és a Pentaxhoz hasonlóan a kompatibilitás a régi (Minolta) objektívekkel.
Nikonból használt D60 esetleg szóba jöhet. -
Szten Márs
nagyúr
Szia!
Nos, K10D tulajként, és olyan emberként, aki gyakran használt 350D-t azt mondhatom, hogy a kettő brutálisan nem egy kategória. Egy jó ideje nem volt a 350D a kezemben, és hozzászoktam a Pentax K10D-hez, meg K100D-hez,. Nemrég azonban ismét a 350D-vel fotóztam, és teljesen ledöbbentem, amikor a kezembe vettem, mint egy gyerekjáték. Amikor a keresőjébe néztem, akkor meg pláne - szintén mint egy gyerekjáték. A 400D váza pedig megegyezik a 350D-jével. Kis kereső, rossz markolat, nem túl magas minőségérzet. A 450D már jelentősen jobb minden tekintetben.
K10D-t és 450D-t nem tudom, hogy kapnál-e ennyiért. Én a helyedben erősen megnézném a K100D-t is, baromi jó árért lehet őket kapni és remek gépek a DSLR-ek világába való belépéshez. Később meg majd válthat az ember, ha kinövi, de akkor már jóval jobban fogja maga is tudni, hogy mit akar, na meg én azért K100D-vel is fotózom viszonylag gyakran, mert van rá lehetőségem és imádom azt a gépet, és eddig egyetlenegyszer sem éreztem, hogy bármiben korlátozott volna a tudása. A k10D nem egy könnyű gép, de pl a barátnőm is teljes megelégedéssel fotózik vele, és bizony neki is fura volt a 350D a K10D után, szóval szerintem itt nem beszélünk még olyan hűde súlyokról, hogy egy lánynak gondot okoznának.Ja igen, az új gép sajnos teljesen esélytelen a megadott árból. Egy tanács: a 350D és 400D modellekhez járó 18-55 kitobi képstabi nélküli, a 450-hez képstabis 18-55 szokott járni. Pentaxnál pedig magában a vázban van képstabi, így ott azzal nem lesz baj. Bővebben lsd: első hsz, de ezt mindentől függetlenül is érdemes végigolvasni
Ja igen: érdemes megnézni, hogy a különböző márkáknál milyen az objektívkínálat, milyen széles, milyen árban vannak stb... mivel mindenkinek mások az igényei és lehetőségei, itt jobb, ha a leendő vásárló néz utána a dolgoknak és majd ő eldönti, hogy mennyire tetszik neki, amit egyik/másik márkánál lát ilyen téren.
Nem csak Canon Pentax és Nikon létezik, Sony és Olympus gépeket is érdemes megfontolni. Körül kell nézni az apróhírdetések, akár itt hardveraprón, akár expressen, akár pixinfo.com aprórészlegénél, akár indexes adok-veszek topicokban, hogy milyen gépek kaphatóak a kiszemelt árkategóriában, és így lehet szűkíteni szépen a kört minden márkánál. Én azért nem teszek javaslatot, mert nem nagyon vagyok képben, hogy mostanság milyen használt gépet tudsz ennyiért beszerezni. Pluszt jelent, ha van táska, memóriakártya, és azt is mindenképp nézni kell, hogy milyen objektíveket adnak mellé. A 18-55 ugye egy 3x-os átfogású kis alapizé. Emellé egy teleobjektív meg valami fényerős alapobi nagyon elkél, ha az ember ki akarja élni a kreativitását - de megint az van, hogy kinek mi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary (Sony) full frame objektív
- Új! Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L II IS USM + UV szűrő -Újszerű-
- Sony DSC-RX100M VI prémiumkategóriás 20.1 MP digitális fényképezőgép
- Nikon AF-S 50mm 1.8 G Nikon SB700 vaku 50 sb-700 Dobozosak Újszerűek
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest