Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Grga_Pitic

    aktív tag

    válasz Rapid136 #37805 üzenetére

    Nem megyünk egy kicsit tovább, és mondjuk a G1-hez hasonlítjuk az A7 II-t?
    Az A6000-el kb. egyidőben megjelent E-M10-el hasonlítva már nagyjából a szenzor méretből levezethető, nem egész 1 EV különbségről beszélhetünk.

    Tényleg jó lenne abbahagyni a technózást, aki ide ír, az általában most veszi az első cserélhető objektíves gépét, általános célokra keres, és neki igazából az MFT is bőven megfelel - sőt, egy komolyabb kompakt is. Szánja rá az időt, menjen el egy boltba, ahol választék is van, tapizza meg, és vegye meg, amit szívesen fog kézbe, mert azzal lesz boldog.
    Ha speciális az igény (asztro, madarazás, sport, vagy hogy éjszakai képen a nem megvilágított területet húzza fel ;] ), akkor meg lehet orientálni.

    [ Szerkesztve ]

  • Studi

    veterán

    válasz Rapid136 #37805 üzenetére

    Ennek a garfikonnak itt mi értelme? Jjeahh annyit írt, hogy neki ez elég.
    A G3 egy 2011-es gép, ami ráadásul arról volt híres, hogy épp dinamikában korlátozta a Pana a szenzorát. Összehasonlítod 3-4 évvel későbbi modellekkel, persze, hogy azok jobbak. Cseréld ki mondjuk a 4/3-os vázat egy econ által lesajnált GX7-re, vagy egy még mindig 2012-es E-PL5-re, és nagyjából azt fogod látni, hogy a Sony hozza a kötelezőt, de a Canon a legtöbb területen nem használja ki a méretbeli előnyét. Persze tudom, nem a top APS-C szenzorát szerelte a Canon a 750D-be. De mondjuk egy Olympusnál szenzor téren igen jó cuccokat kapsz már belépő kategóriában is.

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz Rapid136 #37805 üzenetére

    A minolta 7d-t én sem ajánlanám már senkinek, de azért az elég elavult gép, a g3 szenzor ide vagy oda mellette űrhajó :D És nem fél éve használom én sem, dinamika fronton mégis még mindíg elégedett vagyok. Sőt szerintem az öreg e-p1-emmel is lehetne alkotni mai napig, a húgom használja is, igaz natív obikkal gáz az af és nagyon gyenge a kijelzője, de ez más téma. Szerintem egy mai mikró géppel sem kerül a kezdő userek nagy része fél év múlva abba a helyzetbe, hogy dinamika miatt rákényszerüljön a gépcserére, csak tudatosan kell komponálni és helyesen kiexponálni a képet. Nemrég nálam volt egy d7100, most meg egy a7s és tényleg elképesztő amit dinamikában tudnak, de csak annyit nyerek vele, hogy nem kell annyira figyelnem a hisztogrammra meg helyes expóra, nyugodtan lehet kattogni össze-vissza, raw-ból úgyis visszahúzható ha alexpós :D , a kiégést viszont ezek sem bírják annyira. Na de megértem ha valaki a dinamikára bukik, nem vagyunk egyformák és tényleg előny ha van tartalék, csak manapság dinamika alapján én nem vásárolnék gépet általános célokra.

    Eperkutyus: Igen, engem is az alapzaj zavar a legjobban, iso200-on jó lenne ha tisztább lenne, no de azért így is együtt tudok élni vele. Durva, hogy az a7s nem elég, hogy talán a legjobb konzumer váz iso-ban, még iso50-et is tud, igaz valszeg csak szoftveres és a dinamikán ront picit, de engem nem zavar, szívesen látnék kisebb szenzoros gépeken is szoftveresen lefelé kiterjesztett iso-t.

    [ Szerkesztve ]

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Rapid136 #37805 üzenetére

    +1 és a grafikonnak is.

    Egy dolgot hozzátennék: nem a 6 megapixellel van a gond, hanem a szenzor korával :) (Az csak egy hozadék, hogy ahogy fejlődnek a szenzorok jel-zaj arányai, úgy növelik is bután a megapixeleket a gyártók, tehát egy mai szenzor nem attól jó, hogy 24MP-es, hanem attól, hogy egyre kisebb csíkszélességű, egyre korszerűbb technológiával gyártott, BSI, hézagnélküli mikrolencsék, bla bla).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés