Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
user2
csendes tag
Ezt a pályára_nem_való_HAstra dolgot szeretném kicsit árnyalni. Valóban, (valós) 130-nál már 4000 közelében pörög. De egyáltalán nem olyan kibírhatatlanul üvölt, mint ahogy fent le lett írva. Óra szerinti 130-nál 4000 alatt marad valamivel és ha nem naponta/kétnaponta pályazik valaki több órát, akkor ez nem kellene probléma legyen. Az tény, hogy országúton/autóúton ilyen 120-ig tempóval jobban érzi magát. A fogyasztása sem rossz, nálam Vác-M2-Bp XI ker viszonylatban nem lepi át a 7 litert/100km. Tisztán országúton elvan 6,5-7 között. (Én vezetni is szeretem, de ez legyen az én bajom.) Okoskerék és társai, mint probléma: az (általam) ismert lehetséges gondok mind olyanok, amik nem előjel nélkül merülnek fel. Ha figyel az ember az autóra, időben észre fogja venni az előjelekkel. Plusz azért egyik sem egy vagyon (rendben, a vezérlés módosító kerekek, szolenoidok tényleg vezélés cserét is jelentenek, ami azért ilyen 300 körüli ügy). De ha normális olajat kapott, max 10ezer km után cserélve, akkor azért mindez elég sokáig elodázható, talán sosem jön elő. A többi nyűg (olajhűtö fáradása a legkellemetlenebb) viszonylag egyszerűen orvosolható és egyértelmű jelei vannak, csak figyelni kell. Ééés egyikkel sem fog az út szélén hagyni.
Szóval kár így földbe döngölni a típust, mert ugyan nem mindenkinek tetszik (tény, sajátos karaktere van és vannak - vérmérséklettől függően vicces/elb@szott megoldásai, pl index és ablaktörlő karok), de alapvetően megbízható, strapabíró és olcsón fenntartható autó. Ráadásul tudja azt a trükköt, hogy ha kicsit is vigyáznak rá, a belseje gyakorlatilag nem pusztul. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom 6,5 év és 70 ezer km után.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Ugyan annyi gond van vele mint az XER Astra esetén. A 101 lovas lényegesen olcsóbban fenntartható, illetve S40/V50-be is dobták.
#210748 zgospel: Nálunk a családban akad egy 2014-es Astra J ST, A16XER motorral. 14X ezer km van benne és okoskerékhez nem kellett nyúlni, sőt trafóhoz sem. Eddig nálunk nagyon bevált. Minden szívó benzines "sokat" pörög, sőt a legtöbb Focus alatt rövid váltó van, azaz 95km/h 3000rpm, ehhez képest az XER Astra ugyan ezt 110km/h esetén tudja. Nekem a Z14XEP 3000rpm-nél 100km/h körül lép, bár nem is nagyon megyek 80-90km/h-tól többel, cserébe nagyon keveset kér.
#210751 user2: Teljes mértékben egyetértek.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #210752 üzenetére
Astra sajnos nem tetszik neki. Fokabol akkor a gyengebb lesz celkeresztben. Az 1.8-rol sem hallottam jokat sajnos pedig a keretbe beleferne. 2.5-3M-ig keres 2 gyerekhez kombit vagy Suv-ot.
#nincsbennetarcsi
-
AssAssynn
őstag
válasz mustang08 #210743 üzenetére
Igen, ezt gondolnám, hogy 2 év múlva azért valamelyest mérséklődik a piac. Azért az mégiscsak nonszensz énszerintem, hogy 2-3 éve még 7-800e körül néztem a Jazz-eket, most meg ugyanezek 1,5misiért vannak. Vagy Prius volt már 1,6-ért, most meg ami nem bontószökevény, az 3 körül van, ugyanez az Insight is, hogy 3 felett inkább. Még 2-3 éve vettél új autót 4-ért, most ennyiért max használtban gondolkodhatsz (talán néhány apróságot kivéve). Olvastam itt fórumon, hogy a tag a Corola Verso-ját 1,35-be adta el 2 éve, most ugyanez a típus 2 misitől indul.
Számomra mindez egy hatalmas nagy piros STOP táblát jelenít meg a szemem előtt, hogy most csak eladni szabad, venni nem. Csak sajna a helyzetem meg egyre inkább megkívánja a vásárlást. Szóval mindenképp olyat akarok venni, ami nem igazán drágult. Valami olyan típust, ami elkerülte eddig az emberek figyelmét, vagy felfedezetlen maradt, egy ilyen sleepert, ami még közel azonos áron kapható. Vagy, ha ilyen nincs, akkor egyszerűen egy marha olcsót, amivel amúgy sincs mit vesztenem. Egyrészt azért, hogy ne legyen az az érzésem, hogy marhára ráfizetek a dolgokra, másrészt, ha rendeződik a helyzet, akkor ne bukjak óriásit.
Ha 2 év múlva is ugyanennyi lesz minden, akkor azon túl, hogy felakasztom magam, végül is nem veszítettem semmit, ugyanott leszek, mint most. Ha viszont drágul (erre nem számítok), akkor marad az akasztás egyrészt mert nem szeretnék olyan világban élni, ahol ilyen mértékben elszalad az áruk ezeknek az alapvető dolgoknak a fejem felett, úgy, hogy semmit sem tudok tenni ellene. Másrészt pedig alapvetően irreálisnak tartom azt az árat, amit egy autóért kérnek, és ha még ezt tetőzik, akkor nem is a pénztárcám, hanem a jó érzésem fogja azt mondani, hogy ez nekem így nem kell."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Tothgera30
Ármester
Megértem. Szerelőm is az apró hibák miatt "váltott vissza" G Classic II-re. Ez pedig egy faék. Kedvelem az egyszerűsége miatt, és hogy soha de soha nem állt meg alattam, pedig már 14 éves. Még az akksi is akkor merült le (és adta fel végleg a harcot) mikor fater hazavitte és beállt a terasz alá.
Focus Mk2.5-ből voltak 101 lovasok, azokból szerintem 2.5m-ig a kínálat tetején talál korrekt darabokat. Én egy Titanium felszereltségűt vadásznék. Többi pénzből elvinném a családot nyaralni. 1.8-asok csipegetik az olajat, azt nekem sem ajánlották anno.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #210756 üzenetére
A G az tok oke, nekunk ketto is volt (1.6 sedan) semmi baj nem volt veluk soha.
Viszont a V50 is oke, most hogy mondod.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Bdanyy
addikt
válasz molnarpeter #210283 üzenetére
Mostanában volt időm kipróbálni több modellt, igaz csak újakat szalonban. Nálam leginkább az szokott probléma lenni, hogy a kormány alatt nem tudom hová tenni a lábam és ilyenkor extrán zavaró a középkonzol is.
Amire azt hittem, hogy biztos kényelmes lesz, azok sok esetben nem voltak azok (Rav4, Passat, Arteon lepett leginkább meg, főleg a korábbi generációs passatok után). Mondeo sajnos sehol sem volt, de régebbi V60-at ki tudtam próbálni, nem mondanám kényelmesebbnek a G6-nál számomra.Ami sejtettem hogy szűkös lesz és bejött:
Corolla (C Cross), Ceed, Sportage, A3, C-HR, Focus, Golf VIII, Leon (ha már úgyis ott volt, akkor megnéztem a ZS-t, Yaris Crosst, Leafet, de ezeket veszélyes lenne használni annyira kényelmetlenek nekem)Amit reméltem hogy kényelmes és az is, csak némelyik túl nagy:
Kodiaq (Talán ez volt a legjobb az összes közül), Touran, Ateca, Tiguan, X-Trail, Octavia, SuperbAmit eszembe sem jutott volna nézni, csak ha már ott volt kipróbálom és kellemes meglepetés:
A5, Tonale, Stelvio, Giulia, Camry, Alhambra, Explorer, Qashqai, Kona, ProCeed, Renegade, Korando.Annyi mindenképp tanulság, hogy nagyon sokat tud dobni egy combtámasz vagy dönthető ülőlap, mert a Karoq/Tiguan/Ateca sima üléssel nem kényelmes, de az utóbbi kettőt ki tudtam próbálni ergoactive (vagy valami hasonló nevű, legalábbis a seatnál biztos nem így hívják) üléssel is, úgy már nem tudok belekötni A legtöbb kiállított autó nem alap üléssel volt, de azokat nem tudtam az egyszerű verzióval összehasonlítani.
Ha majd ott tartok, hogy a hahut nézem, nem lesz könnyű a dolog, mert amik elérhetőek azoknak a nagyobb része már kifutott modell és az autó külső méretéből/kialakításából nem tudok általános következtetést levonni, hogy mi lesz jó.
Utólag ki lehet cserélni az ülést gyári állíthatóra úgy, hogy műszakin átmenjen? Őszintén szólva az, hogy eltér a többi üléstől kevésbé érdekel, ha kényelmesen tudom használni és nem kell szűkíteni az eladó autók töredékére emiatt.
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
nagyúr
válasz Bdanyy #210759 üzenetére
> Nálam leginkább az szokott probléma lenni, hogy a kormány alatt nem tudom hová tenni a lábam és ilyenkor extrán zavaró a középkonzol is.
TESTVER!
Nekem ez volt a bajom majdnem az osszes kocsival, amit kiprobaltam. Ezert vettem Superbet vegul, ott lehet terpeszteni a terdet.
Alfakat hagyd is, ha terdhely kell, akkor azok a legremenytelebbek.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
tboldi
nagyúr
válasz Richard! #210768 üzenetére
Hála neked!
Nekem csak egy ND-s képem van, amiből sok minden nem derül ki, de az talán látszik, hogy lennének nehézségeim a pedálkezelést illetően. Konkrétan folyamatos padlógázzal mennék, mert a lábam felemelni nem tudnám sehogy.
Ráadásul a szélvédő kerete pont szemmagasságban van nekem, abszolút semmit nem látok előre.
[ Szerkesztve ]
-
válasz AssAssynn #210707 üzenetére
Inkább, mert olyanok veszik akik keveset mennek, ezért nincs rutin. 281mm az első tárcsa és 1150 kg az autó, jó a fék
Pl fb csoport 3év 15ekm hiba nélkül és hasonlók[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
alázógyík
őstag
-
-
AssAssynn
őstag
-
válasz AssAssynn #210775 üzenetére
500000- nél többet adtak el
Akkor még az lehet, hogy kis pénzüek vették, mert olcsó, nem kötöttek cascot és nincs pénz megcsináltatniEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tibbike01
őstag
Sziasztok, idén februárban le szeretném cserélni, az egyébként imádott 2004es 1.6-os Seat Leonunkat. Kisfiam született és nagyobb autóra van szükségünk, illetve egyre többször járjuk meg a Budapest-Debrecen vonalat és a nyári külföldi nyaralásokat is autóval tervezzük. Ezen kívül Budapesten is elég gyakran használjuk az autót, boltba, orvoshoz, néha-néha munkába járáshoz. Nagyjából azt mondanám, hogy 50-50% város-pálya.
A szokásos dilemmáim vannak. Dízel, benzin hybrid? Automata? Német, Japán?
Ti mit ajánlanátok így első blikkre? Kíváncsi vagyok.8millió környékén keresek.
Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Köszi, sejtettem, hogy ez lesz az első ajánlás.
Valóban ennyire jó lenne a Toyota hibrid rendszere és meg kellene bocsájtani a CVT váltó bénaságát, a puritán, végtelenül unalmas belső teret, idegesítő info rendszer működését és a kényelmetlen üléseket?1.5 TSI Arteon, Oktáv, Golfban gondolkodtam eddig.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz tibbike01 #210779 üzenetére
1.5 TSi szerintem Arteonba már kevés. Illetve én a butább DSG-től (DQ200?) is menekülnék inkább (saját tapasztalat).
Ha automata és VAG, akkor olyat néznék, ahol már az olajos DSG van (tudomásom szerint 250 nm felett jár). Esetleg ránéznék a GTE Passatra is.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz BigBlackDog #210780 üzenetére
Igen, ismerem ezt az elméletet, de nem feltétlen kell az automata váltó
-
Senhi
aktív tag
válasz tibbike01 #210779 üzenetére
Toyota rendszere nagyon jó, de az auris szerintem kisgyerek mellé felejtős a hátsó lábtér miatt. Isofix gyerekülést berakva nálunk az anyós ülés szó szerint használhatatlan volt, mert csutkára előre volt húzva, ráadásul hátul is kifejezetten keskeny, szóval lesz egy effektíve 3 személyes autód.
A hátsó ajtó is kicsi, így a mai modernebb gyerekhordozókat macerás ki-be pakolni. -
Sunnam
tag
Több hybrid-et is ajánlottatok mostanában, de senki nem hozta szóba pl a Hyundai Ioniq-ot. Van valami oka? Csak kíváncsi vagyok, semmi ítélet.
-
veterán
válasz tibbike01 #210777 üzenetére
ezt követem hasonló paraméterekben gondolkodom éppen én is, de kevesebb városi használattal. árban is most úgy vagyok, hogy kb ezt szánnám rá. de aztán lehet nem bírok ellenállni és rámegyek az x1-x3 közül valamelyikre
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tibbike01
őstag
válasz bandus #210790 üzenetére
Jaa nekem is tetszik az X1 és X3, de az egyik kicsi a másik meg nagy (nehéz).
Ezek a Toyoták mitől ennyire ajánlottak? Van a parkolómba pl ez a példány.
Papíron jól hangzik, de valahogy olyan japánosan fapados és idegesítően használható (cvt, lomha, info rendszer, hatso lábter...stb). -
alázógyík
őstag
válasz Senhi #210783 üzenetére
Nekünk gyerekkel se tűnt soha kicsinek, és szűknek se.
4 fővel vígan, rohadt kényelmesen elatóztunk külföldre vele.Hihetetlen, hogy manapság pár száz km-re már minimum 9 személyes buszt akarnak az emberek. Aztán jön a parkolási gond, hogy sehol nincs hely, nem fér be. Majd dizli létére is 10-12l-t eszik...
[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
-
tibbike01
őstag
válasz alázógyík #210795 üzenetére
Köszi! Pontosan milyen karbantartást igényelnek (vagy pont nem igényelnek) ezek a hibrid Toyoták?
Gondolom olajat, szűrőket, fékolajat, féktárcsát, betétet, gyertyákat, vezérlést ugyanúgy cserélni kell időközönként.
Váltóolaj? Mivel jobb karbantartani egy hibrid Toyotát, mint pl egy kiforrott utsó szériás 1.4TSI-t?
Plusz kérdés az akku, kibírják a 200k+ kmert?
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz tibbike01 #210797 üzenetére
Évente egy szerviz 4+ programban, 90 ezrenként váltóolajcsere (40ezer körül van), gyertyacsere, az akkura meg hibridgarancia köthető, tavaly 8500 forint volt, ezt az autó tizedik szervizén még meg lehet oldani, ha maga a kocsi még nincs 10 éves btw a miénk kilenc éves lesz, jelenleg közeledik a 260ezres futáshoz, egy vízpumpa csere lassan aktuális, ez lesz egy nagyobb kiadás.
-
kenguru99
aktív tag
válasz tibbike01 #210797 üzenetére
A fékek sokkal kevésbé kopnak, mert generátorüzemben a villanymotor fékez nagyobb sebességeknél. A váltólaj 90.000. kilométerenként cserés. Nem kell bele drága olaj. Kuplung, kettőstömegű, indítómotor, generátor, turbó, intercooler, nagynyomású befecskendezőrendszer, hagyományos értelemben vett sebességváltó meg egyáltalán nincs, így elromlani sem tud. A vezérlés kb. örök élet.
[ Szerkesztve ]
-
Senhi
aktív tag
válasz alázógyík #210793 üzenetére
Ha menetiránnyal szemben utazik a gyerek, akkor lehet jobb, de nekünk háttal, isofix talppal vállalhatatlan volt, kb. 5 centi lábtér volt anyósülésnél derékszögbe állított támlával.
Nem mindenkinél szempont, hogy az amúgy másfél éves korig használt űrhajó méretű gyerekülés beférjen, de ha pont abban a korban van az ember gyereke akkor bizony az auris erősen kompromisszumos .Miért kéne 9 személyes kisbusz? Gyakorlatilag bármelyik kategóriatársa több helyet nyújt a hátsó sorban.