- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
ma Spoiler: az AI-ra, ami májusban még az évszakot is megváltoztatja.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Land
veterán
válasz macilaci78 #210534 üzenetére
Accord 2.4 sajnos 3.5-ből nem igen jön ki. 307 sw nem tetszik, V60 nem rossz, de az átlag kombikhoz képest kicsit kisebb a csomagtartója. Abból egy 5 hengeres dízel mondjuk akár jó is lehetne 2011/2012-ből...
Subaruról pedig rosszul tudom, hogy ritka és az alkatrész árak eléggé húzósak?[ Szerkesztve ]
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz molnarpeter #210543 üzenetére
Rágoogliztam és valóban vannak főtengely töréses esetek Land Rovernél, Citroen C6-nál stb... Érdekes mert a hazai csoportban nem igen olvasni ilyen hibáról.
Akkor 2.2 HDI+csipsz a megoldás.
Plusz egy kipufogós szakival meghekkeltetni a kipufogót, hogy legyen hangja.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Land
veterán
válasz zgospel #210554 üzenetére
Mi a gond vele? Volt 2.2-m, tudom milyen. Illetve beszéltem olyan tulajjal, aki megchipeltette és elmondása szerint ég és föld a különbség. A kipufogós dolog csak az enyém fejemben él. Lehet nem lehet hangot varázsolni bármelyik autónak.
rbalint88: Azokat is megnézem. Volt 159em, félek tőle. Tibi nem tudom mennyit enyhítene az alap bajain.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
szcsabaa
csendes tag
válasz zgospel #210546 üzenetére
Köszi, Vectraból sincs olyan sok meg általában régebbiek is. Elfelejtettem mondani hogy meghúztam magamban egy lélektani 15 éves határt hogy annál idősebbet nem bagyon szeretnék. Persze ha szembejön egy 2007-es teljesen jó autó akkor nem zárom ki automatikusan ezért, csak ha lehet akkor inkább minel fiatalabbat szeretnék.
De ettől függetlenül felírom, egy megtekintést megér -
szcsabaa
csendes tag
válasz Tothgera30 #210549 üzenetére
Focust felirtam, kinézetre is szimpatikus
Astra J-hez nem kevés a sima szívó motor? valahol mintha azt olvasstam volna hogy nehezebb igy a turbós az ajánlott, azért is néztem azt.Egyébként annyira rossz ez a felhasználás amit vázoltam? Vagy az a gond hogy nem megyek melette hétvégén rengeteget hogy csakis szívó benzines ajánlottatok egyből?
Ismeretségi körből sokan napi szinten kocsival járnak szinte csak munkába, városban, pár kilómétereket, és abból is van aki dizelel. Ehhez képest nem gondolnám extrának hogy heti egyszer elmegyek bevásárolni meg 1-2 egyéb helyre ahova kell/egyszerűbb kocsival.
És akkor akiknek autópályára van dízelük, azok mind tartanak ezért egy plusz kocsit amivel mennek a városba alapvető dolgokért vagy mindenhova tömegközlekedést használnak? -
molnarpeter
nagyúr
válasz szcsabaa #210557 üzenetére
15 év abból a szempontból mondjuk változtathat a képleten, hogy DPF nélküli (valamennyi városozást-rövid távot) elviselő dízelek is szóba jöhetnek, kb 2010-től már jött az euro 5 mindenhol. Ha néha belefér egy-egy drágább javítás, nem muszáj kizárni őket, de jobban illene hozzá a napi 2x15 km mondjuk. (Jellemzően kevesebbe kerül a szerviz, mint amennyivel többet fogyaszt egy benzines, de kevés km-nél könnyen átfordulhat az arány.) Kibír minden egyébként városozással tarkított használatot, csak az a kérdés, mennyi mellette a hosszú út. Plusz ezek az évek még korai turbó benzinesek közvetlen befecskendezéssel, városi használatot azok sem szeretik igazából, szívó oldali koksz lerakódások pedig nem érintik a hagyományos szívócső befecskendezős motorokat.
Ha megfelel a beltér helykínálatát tekintve, Octavia mk2(és faceliftje) egyrészt a 102 lóerős 1.6 szívóval, másrészt a 2.0 PD TDI BKD motorkódú (többit motorkód inkább ne, ezeknél pedig a hengerfej cikkszám "C" betűre végződjön és akkor nincs nagy dráma), vagy az 1.9 PD TDI BXE (itt meg a hajtókarcsapágyak megelőző cseréje gyakorlatilag kötelező, de ez a motorkód DPF nélküli) dízelekkel egy elfogadható opció lehetne még.
Vectra 1.9 dízel jó lenne, de ha jól tudom a kombiknál mind részecskeszűrős, ha mégsem, akkor még a váltóra kell figyelni (M32-ből felújítottal rendelkezőt érdemes keresni, vagy marad a kevésbé nyűgös F40).
Focus mk3 vagy Megane III szintén ajánlható 1.6 szívóval, ha hely elég bennük. A Fordnak a villany szervó szokott bajos lenni (értsd ezalatt, az autó élettartama alatt egyszer biztosan igényel törődést, és nem 2000 Ft). Renault fronton nem vagyok annyira jártas, de pl. a hátsó futóműve egyszerűbb a Focus-hoz képest (Octavia szintén), az is költség előbb-utóbb, csak a Skodának VW csoportos ára van, a Megane meg egy jól sikerült széria, de akkor is franciának árazza a piac, szóval a Forddal és Opellel karöltve jobb ár/érték arányt szoktak jelenteni.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz szcsabaa #210558 üzenetére
1.6 cr O3-at használok, 60km-es távra vettem aztán munkahely váltás után 15km-re kellett csak ingázni, ide szódával jó, felmelegszik az olaj is mire beérek bár kívánja a hosszabb távot. Nyilván lehetne benzinessel is, de erre nem fogok venni egy benzinest az autó meg annyira egyben van jópár évig nem tervezem eladni. Az eltérés nem tudom mennyi lehet most 5/100 alatt járok munkába hosszabb távokon télen 4.5 körül fogyaszt.. benzinesről nem tudok nyilatkozni, 1.5 TSi 6 liter környékével járható út bár az meg nem fér bele a keretbe. Oda kell figyelni rá, úgy rémlik a 90 lovas 1.6 cr-be pl nincs dpf egy gonddal kevesebb, 110 lovasnál telefonon nézem mikor telítődik fel és olykor be kell iktatni egy regeneráló kört 8-10km távval, költeni nem kellett sokat rá tavasszal/nyáron/ősszel attól függ meddig bírják a fékek egy komplett fék + csillapítás csere lesz ehhez majd mind megvan két támcsapágy kell. Azért írom le, mert egy 7 éves bódé aminek nincsenek különösebb problémái, 15 éves szekérnek már lehet felújítottam volna a felét és ráköltöttem volna 1 milliót anélkül nem nyugodnék hogy rendbetegyem.
-
válasz molnarpeter #159800 üzenetére
Jó mélyen áskálódok a történelemben. Szóval ez az agila 1.0-ás motorblokk-baki vajon mennyire gyakori? Ez instant motorhalál, vagy még a dealerhez elgurul vele a fószer eladni?
Másik kérdés, ahogy nézegetem az ajánlatokat: az egyik Agliánál írja a MOT history, hogy az olajszűrő elrozsdásodott és ereszt . -> vajon évekig nem cserélt benne olajat a fószer? -> vagy kevésbbé sz.r ügy: használt szűrőt rakott vissza?
Másik2: ha a felfüggesztést-lengéscsillapítást a kocsi élete alatt 2x kinyírták (rugótörés, függesztőkar), de utána cserélték, érdemes még a járgánnyal foglalkozni, vagy ez egy roncsderby-szökevény, amiben istentudja mi lehet még szétrázva?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
rbalint88
addikt
Tudom, hogy volt 159-ed lattam Zsoltinal.
Szerintem a facelifttel sokat javult, de ezzel a budzsevel en mashogy gondolkodnek teljesen - vagy nagyjabol racionalis automata kombi vagy full agyeldobas “mindegy, csak ereje legyen” alapon. Manapsag a 3,5misi csak megkeresni sok, autora elkolteni nagyon keves tud lenni, ha vannak igenyek.
Reszemrol Volvo t5, inkabb kezivel, nagy chip, vututu akar csak egy v50 kasztniban. De amigy a mondeo 2.5t is ez a motor. -
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #210559 üzenetére
amikor mar igy motorkod+evjarat alapjan kell keresni az autot, azt reg megette a fene
több drón kell ;P
-
kenwood
veterán
90%-ban Budapesten, jellemzoen nagyon rovid tavokra es hetente 1-2 alkalommal lenne az auto hasznalva, akkor elvileg a diesel es a turbo benzin az erosen nem ajanlott kategoria. Mi a helyzet a compressorral ? Ilyen szempontbol az szivonak,vagy turbonak szamit ? CLC 180,vagy 200 lenne a kiszemelt. Arrol mik a velemenyek ? Igazabol nekem a 160 is eleg lenne, az 120-130 loero pont eleg neki, csak abbol konkretan 1 darab van az egesz hahun.
[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
őstag
nekünk sem oldódott meg a mami-wagen helyzet, kis csavarral a nyáron másra vertük el az árát, szóval ugyan ott vagyunk, ahol a part szakad
megszűntek a piros CX5-ök, ami az első számú kiszemelt volt
CX5 facebook csopiban hitegetnek, hogy ha ezt meg azt kicserélem (olajpumpa hajtás szakadás, állítólag 2018-ra megoldódott), akkor jó a dízel is, de sokat nem segít, jó ideje nincs piros abból sem. egy benzines van eladó, mk2 de ez a kínálat alja, érthetően félek.
szép pirosa másnak igazából nincsen, ami a még elfogadható kategóriába esik, azok a következő típusok, kizárólag pirosban:
- Mitshubishi ASX (ebből csak a nem túl combos 1.6 szopóbenzin van, 116 lovacskával, valószínűleg a világból kimegy, csak tudjam kivárni)
- Mitshubishi Eclipse Cross (ebből csak 1.5 turbós benzines van, ismeretlen megbízhatósággal, de mind külsőre mind belsőre jobban tetszik a feleségemnek, az írás pillanatában nincs piros eladó)
- Kia Sportage mk4 facelift (van 1.6 szopóbenzin és ugyanez turbóban is, ugyan azzal a kokszosodási problémával, de ezek jellemzően 2019+ évjáratúak, magyarok, azaz még garanciálisak)
- Opel Grandland X 1.2T (szintén ismeretlen megbízhatóságú a downsizingolt turbós motor ekkora bódéban)
ezek mellett futottak még (mert nem pirosak):
- Kia Niro mk1 facelift, fehérben (nekem ez tűnne tuti vételnek, de nem tudom ennek mekkora problémája van a kokszosodással)
- Nissan Qashqai mk2 facelift, kékben (1.3 turbóval, állítólag elég jó?)és amit én vennék, beszéljetek le róla:
- BMW X1 sDrive 20i (háromhengerese volt faternak, annak turbó bajai voltak, ennek is van? dízelből a B47 már nem gyullad ki?)a keret 8m de jellemzően 8,5-ig szűrök hahun, hátha 1-2 modell alkuképes
minél olcsóbb, annál jobb, mert maradna másra (napelemre, beltéri ajtó cserére, stb)
éves 3-4 ezer km, nagyrésze 2-3 kilóméteres út, síkon, kisvárosban.
Rav4 kiesett, mert nagy, CH-R kiesett mert kicsi, franciák kiestek a Clio miatt, VW és kis csoportja mert a szíjas TSi-k szinte nincsenek, csak 2.0 TDi és egyik sem piros, Honda CR-V mert nagy a bódé (és ronda)
januárban pontot kell tegyünk az ügy végére[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
kenwood
veterán
válasz hobizoli #210565 üzenetére
En azt hittem,csak azert engedtek el,mert nem sokat er. A merci 1.8 kompresszoros motorja ugy tud 143 loerot, hogy a kortars ufo Civic 1.8 szivo 140LE.
Az is egyebkent az eselyesek kozott van,mert a kriteriumaimnak megfelelo autok kozul szinte csak abban van hatos valto. Civicnel mondjuk a kilatas tunik neccesnek, eleg idiota a hatso design. Meg valszeg egy Swift ara elmegy a felmeresekre,mire talalok olyat,ami nincs menthetetlenul szethajtva,lelakva,elrohadva.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
molnarpeter
nagyúr
-
zgospel
őstag
válasz szcsabaa #210558 üzenetére
"Egyébként annyira rossz ez a felhasználás amit vázoltam?"
Nem rossz vagy jó ez, hanem ez van Szimplán csak a gyakori rövid távokat jobban tolerálja egy szívóbenzines nagy általánosságban, illetve az alacsony éves futásteljesítmény miatt a dízel előnyeit (elsősorban a fogyasztásbelit) sem tudod kiaknázni, pláne ha pár nagyobb szervizre is rászaladsz közben.A J Astrához az 1.4T valóban jobb választás a szívóbenzinekhez képest az autó nehéz tömege miatt, de az opelmuhely.com szerint az a motor kifejezetten rosszul viseli a rövid távokat.
Ha már a dízelek is szóbakerültek, akkor a Kia Ceed 1.6 CRDI is jó lehet, Astra méret, és kifejezetten megbízható.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #210569 üzenetére
Hmm… Outlander PHEV és fólia? napi pár km-ekre legjobb a villany.
-
hobizoli
nagyúr
válasz kenwood #210567 üzenetére
a kompresszorral az a baj, hogy a hatasfoka rossz, foleg magas motorfordulatnal
a netto (=minden veszteseget levonva) fotengelyi teljesitmenyt eszik a meghajtasa
a turbo meg bruttobol mukodik, ami uzemanyagkent a rendszerbe kerul
es az egyebkent hasznosulatlanul tavozo kipuffgaz hajtja meg a turbina kereket
meg a turbo motor kipuffrendszere is egyszerubb felepitesu/hangolasu lehet, hiszen ott a turbo megfogja a hangot
a kompresszornal viszont olyan kell, mint egy szivomotoroe
olajzas mindkettonel marginalis pont, a toltolevego hutese is
de a turbo sokal nagyobb toltonyomast tud csinalni, siman vannak 1+ bar feletti toltonyomasu autok is
lassan 30 eve a 176-s PuntoGT is 1.35bar overboost tudott, meg 0.8bar-s alap toltonyomast, azota meg fejlodott ez temakor annyit, hogy ez ne legyen para
a kompresszor igazabol kb olyan, mintha eleve a toltonyomassal felszorzott ccm-s motor lenne az kazanfedel alatt
ertsd: 0.5bar-nal 1.5x veszed a ccm-t es annyi ccm-s motornak felel meg
na most akkor miert csak 143lo a 1.8 kompresszor?
meg kb annyit vesz el a meghajtasa, mint amit ad is, max reszterhelesen nyomatekosabb, fent meg mar sokat fog a motoron
a Lancia Delta S4-nel is ugy csinaltak meg ezt a 80-s evekben, hogy alacsony rpm-n volt egy kompresszor es 3000-3500rpm korul, amikor a tubo elkezdett fujni, akkor a kompresszor elektromos kuplungjat "kiejtette" a vezerlo (mint pl a klimaet), es onnantol mar csak a turbo fujta levegot
mai turbok mar sokkal lejjebbrol is elindulnak, mikozben fent ugyanakkora vagy akar meg tobb a legszallitasuk, foleg egy GTX komrepsszorlapatos megoldasnak
az elso VAG 1.4TFSI-k is igy csinaltak a 170lovas motornal, csak eleg nyugosre sikerult a buli
egy 1.8 turbo 200lo alatt igazabol csak vmi makettkodas
gondolj a VAG 1.8 20vT-kre, is 150 meg 180lo, az olyan hm-hm... de volt belole 225 meg 240 loeros verzio is, es messze nem az a vege annak se
a kormpresszor igazabol soha sehol nem valt be, amert a hasonlo ccm-s turbosok megettek
Giulietta QV 1.75 TBi motorja is 235 ill 241lo ~10 eve
S15 Nissan Sylvia SR20DET 230lo volt a 90-s evekben
N14 Nissan Pulsar GTi-R SR20DET 227lo 1992 korul, de ebbol a SR20DET-bol volt meg 250lojjeros is, SR20VET-bol meg 280 is
Ford Escort RS Cosworth 227lo az YBT motorral 1993-ban
Delta Integrale 16v Evo2 215lo 1992-ben
hol voltak az ezekhez hasonlo literteljesitmenyu kompresszoros motorok?
ezeknek nagyobb a gyari literteljesitmenye, mint a szupersztar 2JZ-GTE-nektöbb drón kell ;P
-
őstag
válasz molnarpeter #210570 üzenetére
Félreérthetően fogalmaztam, számomra ismeretlen az 1.2T megbízhatósága.
Fehér csak a faceliftes Niro esetében jön szóba, piros meg majdnem mindenből, kivéve Tucson, Kadjar és CR-V mert ezek a pirosak rondák.@Qru szerintem hajlandó lesz várni csak piros autója lehessen Neki ‘csak’ három feltétele van, a színe (piros, illetve az ismertetett két kivétel, a kék Qashqai és a fehér Niro) a formája (SUV) és az életkora (2016+) az, hogy ebben a koordináta rendszerben én egy jó autót keresek, az már az én hibám
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
-
kenwood
veterán
válasz aero. #210576 üzenetére
Nekem igazabol mindegy lenne. Az is beleferne,ha par evente 1-1 dragabb alkatreszt cserelni,felujitani kellene. A gondom az,hogy a begyujtott infok alapjan az ilyen Tescoba jaros hasznalat nem 1-1 alkatreszt nyir ki,hanem lepesrol lepesre az egesz motort,es a valto sem szeret hideg olajjal dolgozni. Elvileg a szivonal a folyamatos szivas,szerviz igeny csak nagyon valoszinu, mig a dizelnel,es a turbos benzinnel 100%.
Elektromos lenne az igazi, csak ott tripla budget mellett is bunronda autok vannak 100km alatti hatotavval,es 5-10 eves aksikkal ....Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
válasz kenwood #210578 üzenetére
Ezzel vagyunk mi is meglőve, 10-20km-es távra kéne kisautó értelmes összegért.
1. villany: !=értelmes összeg
2. használt tleg jó állapotú = nem létezik
3. használt roncs = kb az árát rá kell költeni a 2éven belül random kibukó problémák miatt, és akkor még jó vagy, hogy nem nyírt ki/hagyott az árokszélen a semmi közepén.Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
kenwood
veterán
válasz t72killer #210579 üzenetére
Igen,az utolso bekezdes a lenyeg. Nem az a baj,ha kolteni kell a kocsira,hanem az,amikor lancreakcios. Megcsinalnak egy hibat,es mar jon is a kovetkezo.
En azert nagyon pici autot nem szeretnek. 1100 kg es 120 LE ala nem szivesen mennek,de akorul mar elvagyok.
2M kornyeke lenne a keret es olyanokban gondolkozom, hogy : Ceed, CLC, Focus, Civic, Auris Ami talan szoba johet, csak azert jo lenne picit nagyobb gep : 1.6 Sport Suzuki,1.6 Fiesta.Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
tboldi
nagyúr
válasz imyourfriend #210584 üzenetére
A színhelyes sem lesz sosem színhelyes, így is, úgy is fényezni kell, hogy ne üssön el (vagy legalábbis minél kevésbé). És a fényezés sem sikerül mindig elsőre. Been there, done that.
Amúgy igen, szinte minden típusra elmondható, hogy ritkák a valódi színes darabok, nem csak a piros. Mindenki csak az unalmas és jellegtelen egyenszürkét, ezüstöt és fehéret veszi.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
tboldi
nagyúr
válasz bandus #210588 üzenetére
Mondjuk a jelenleg kiszemelt Volvóm is fehér.
De legalább vigasztal, hogy a belseje nem egyhangú fekete.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz kisza25 #210589 üzenetére
3k£ vételár+utólagos helyrekalapálással együtt. 2010 körüli Vauxhall (opel) Agliákat nézek, FB-os maffiózóknál 1700 magasságában, kereskedőknél 2500-3000 körül adják, mindkét opcióban jellemzően félroncs állapotban (érvényes MOT, de pl hasán minden szétrohadva, motor, kuplung zsákbamacska)
Hajlok a FB-nepperes megoldásra, ott legalább belefér a rendberakás ára.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #210594 üzenetére
Semmi nem biztos. Sőt, Dajcslandban van egy nagyon szép Ypsilon, még arra is van némi esély, hogy kimegyünk érte.
-
-
rbalint88
addikt
válasz tboldi #210596 üzenetére
Ennyiert sok jobb otletem lenne, mint ez az amugy tenyleg szep Y
Legpraktikusabb autoszin az ezust. Sok tipusnak jol is all, a feher sokkal hamarabb koszosodik es altalaban a legserulekenyebb, legvekonyabb fenyezes, mert alapszin. A metal es gyongyhaz mas tema, mondjuk en szines auto parti vagyok - mondom ezt 3 fekete, ket sotetkek, egy sotetzold, egy vilagoskek/ezustos, egy feher sajat, es ket feher ceges auto utan de hat a hasznaltpiacon nem a szin az elsodleges szempont 🤷♂️
Felesegemnek meg sikerult eddig mindketszer ezust autot vennunk
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- RAM topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Spórolós topik
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Xbox Series X|S
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gaming notebook topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...