- Szemérmes szerzet a Gigabyte lefrissebb csúcs-VGA-ja
- Egységesebb USB-s képességeket szeretne a notebookokon a Microsoft
- 3320 MHz-ig skálázódnak az XFX Radeon RX 9060 XT kártyái
- Elegáns és igen kompakt NVIDIA Blackwell VGA-t villantott az MSI
- Szinte megfizethetetlenül magas lesz a TSMC A14-es node-jának ára
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Szemérmes szerzet a Gigabyte lefrissebb csúcs-VGA-ja
- Jön az új 80 Plus fokozat az adatközpontokhoz
- Egérpad topik
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Elegáns és igen kompakt NVIDIA Blackwell VGA-t villantott az MSI
- Azonnali informatikai kérdések órája
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
radi8tor #272436 üzenetére
Ez így van. Én tényleg próbálok rájuk vigyázni mert nem akarok ártatlanul se gyilkos lenni...
A köpködös bicajos esete azért volt érdekes mert meglett férfi tette feleségemmel (úgy könnyű nagyfiúnak lenni). Pechjére mögötte jöttem és nagyon fájt neki a finom megjegyzésem (még Ő volt megsértve hogy felmenő női rokonainak köpködésére biztattam, földműves foglalkozására való hivatkozással). Velem volt a másik gyerek ezért nem tehettem eleget felhívásának ("szálljál ki"). Egyébként azt csendben végignéztem volna feleségem autója mögött ha csak üvöltözik, volt bizonyos alapja na (feleségem bénázott egyet). -
rbalint88
addikt
válasz
radi8tor #272429 üzenetére
De, gaz a kopkodes. Akinek volt gyerekszobaja, nem csinalja ilyen helyzetben sem
a tobbieknek meg tilos!
8-10 eve bringazgattam eleg sokat Bp-n, reszben megertem a bringasok frusztraltsagat is, sok autos szivatja oket, masik nagy halmaz csak nem figyel rajuk, es mivel bringan rogton a borukre megy a jatek, lehet ettol is telitodni es robbanni, engem is utottek el tobbszor majdnem - hozzateszem en igyekeztem szabalyos lenni, foleg amikor jol felfogott erdekem volt (ne ussenek el). De tenyleg a legtobben nagy ontudattal tekernek bele oklot razva a halalba -
brumi1024
veterán
válasz
radi8tor #272350 üzenetére
Ugye a varakozni es megallni tilos tablakrol igy ir a KRESZ:
15. § (1) A járművek megállását vagy várakozását tiltó jelzőtáblák:
a) „Megállni tilos” (60. ábra); a tábla azt jelzi, hogy - a forgalmi vagy műszaki okból szükséges megállást kivéve - megállni, valamint várakozni tilos;
60. ábra
61. ábra
b) „Várakozni tilos” (61. ábra); a tábla azt jelzi, hogy várakozni tilos; a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő táblán levő felirat jelezheti, hogy a várakozási tilalom a járművek meghatározott körére nem terjed ki;Es a feloldasrol igy:
(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontjában említett jelzőtáblák hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződésig tart, kivéve *
a) ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg,
b) ha ellenkező értelmű jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja,Szerintem itt az a) es a b) eset egyutt all fent, egy ellenkezo ertelmu tabla (ami egy tavolsagkorlatos megallni tilos) feloldja a keresztezodes elott.
-
szőröscica
addikt
válasz
radi8tor #272353 üzenetére
Szépen megcsinálták a belsejét, azt mondta a kozmetikus, hogy elképzelni nem tudja, mit csináltak az autóval korábban, de konkrétan fekete volt a víz, ami jött ki az ülésekből tisztítás közben. Az előző gazda páromhoz hasonlóan középvezető nő egy nagy multinál, nem tudjuk mit csinálhatott.
De most szép a kárpit, fiatalodott a kocsi. Kormány tekeréskor kopog valami elöl, augusztus elején megy majd inspekcióra az autó. Hétfőn indulunk Horvátországba vele, remélem 5 alatt lesz a fogyi.
-
Vismajor01
addikt
válasz
radi8tor #272288 üzenetére
Simán azt hitte, hogy megadják neki az elsőbbséget. Azért ezért nehezen lehet elítélni. Te minden jobbos utcánál satuzol amikor neked van elsőbbséged és valaki lendületből kidugja az orrát? Gondolom nem. Pedig neked mehetnék és mondhatnám hogy miért nem álltál meg, túlélési ösztön nuku?
Itt le is lassított az autó hogy átengedje a jobbról jövőt, semmi oka nem volt azt hinni a szembejövőnek hogy az autós kedvenc oldalt választ és a másikat nem is nézi.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
radi8tor #272288 üzenetére
Nem véletlenül nem tekintek a kerékpáromra közlekedési eszközként. Amúgy mit kell viselnie egy kerékpárosnak, hogy minden körülmények között megkapja az őt megillető elsőbbséget? Bulldózert?
Az autós nappal szemben jött, ezek szerint a bringás a szélvédőn tükröződő napot látta. Simán benne van a pakliban, hogy még a volán mögött ülő ember sziluettjét sem látta, nemhogy a fejét, szemkontaktust felvegye a sofőrrel. Viszont az autó lassítása látszott szemből is és a bringás nem ment eszetlenül gyorsan.szabonagyur: az imént említett kamionos példából kiindulva kb bármi felesleges. De nem messze onnan villanykarót is állított meg ott egy BMW-t, ami kb kettészakadt.
Qru: ez a vadrácsos életérzés amúgy nekem is adná, kár, hogy nem road legal az, amivel már ki lennék békülve.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
radi8tor #272247 üzenetére
Az a kerékpárút bizony kétirányú és semmi nem kötelezi elsőbbségadásra a Rákóczi híd felől érkezőt sem. Egészen egyszerűen elsőbbsége volt a dobozossal szemben.
Persze lehet, hogy a dobozos annyra figyelt jobbra, hogy nem nézte, jön-e valaki balról, de a tény tény marad: elsőbbségadási kötelezettsége volt mindkét irányból érkező kerékpárossal szemben.cappa72: a héten robogóval a ház előtt kénytelen voltam megállni a sáv közepén. Bal oldalt volt a már nyíló nagykapu, szemből meg jött 4 autó. A mögöttem lévő B-Corsás hölgy meg úgy anyázott, mikor jobbról elment mellőlem, hogy a dudálása ellenére is tisztán hallottam. Persze a Ducato visszakapcsolás nélkül is elfért. Majdnem úgy voltam vele, hogy nem gurulok be a bejárón, hanem utánamegyek és a sietve elért pirosnál megkérdezem, hogy mikor b@szták jól szájba utoljára? De győzött a józan ész, valahol a tudatom mélyén még erősen él a tudat/remény, hogy jogállamban élünk.
simonjoe: 110 kg, irigylésre méltó.
-
válasz
radi8tor #272237 üzenetére
Nem a hagyományos tempomatról van szó, az vagyon benne. A távolságtartóval kombinált radarosról írtam, azt szerettem volna utólagosan bele applikáltatni. Arra írtam, h azt a fajtát nem lehet szerintem az enyémbe.
#272238 6030D:
Ez mennyire igaz!!!!
#272242 rbalint88:
Lassan mint egy rossz álom. Rágódunk rajta heteket, de döntés nem tud születni. Valami mindig hiányzik a sorból, pontosabban a Passat CC a mérce és nincs megfelelő alternatíva. Időnként a nejem rákattan egy új autóra, nem oly rég az új Mitshubishi ASX volt porondon, majd kiderült, h egy átlogózott francia Renault, dobtuk. Pár napja rág, h nézzük meg az új Peugeot 408-at, mert nagyon szép autó. SUV nagy bódéval 1200cm-vel és benzines 130 lóvalNEM! Meg mondtan Neki, h van egy 3F-es szabály!
Ő inkább érzelmi alapon próbál, én racionalizálnék, sajnos a kettő összefésülése nálunk hetekbe tellik. Az a jó, h meggyőzhető. Most is lent vagyunk az Adrián, csak pár napra jöttünk le, de mindent(is) hoztunk magunkkal. Mert belefeér a kocsiba. Ez is egy fontos szempont, szinte kivétel nélkül pics@...nyi űrtartalmú csomagtares autók jöttek idáig szembe. Ja, a másik a fogysztás. Jöttünk majdnem 800km-t pálya tempóval (130-150) megpakolva a fogyi 5,5 a BC szerint ez valóságban közel 6 liter. Azért ez sem mindegy. Nem szaporítom a sorokat, nem találtunk "csere alapot". A Passat aránylag jó állapotban van, ami nagyon zavar és hozott ebbe a helyzetbe, h a karosszérián, ajtókon, kiváltképp a krómcsíkok tövében kezd dudorodni a rozsda. Egyenlőre csak akkor látod, ha nagyon figyelmes vagy és közelről nézed, de ez sajnos nem lesz jobb.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
radi8tor #272184 üzenetére
Ha feljebb lenne, akkor meg az lenne a baj, hogy közel van az index.
Nekem éppenséggel nincs bajom ezzel az elhelyezéssel. [hirtelen lopott kép a netről]
-
norbert1998
nagyúr
-
-
kisza25
félisten
válasz
radi8tor #271934 üzenetére
Ne tudd meg mi van itt ilyenkor balatonon
Egy csomóan úgy állnak hozzá, hogy falun vagyunk, itt mindent lehet. Megy az út közepén, a fején gumimatraccal, körülötte a család, persze kétoldalt ott van a járda és még fel van háborodva, ha dudálok neki. Egyszer felmegyek Bp-re és én is gumimatraccal a fejemen fogok sétálgatni valamelyik főutcába a négysávos közepén
A partmenti utakra meg ahol éppenhogy elfér két autó szemben, a két oldalra kerékpárút lett felfestve, jó sok pénzért... -
Szada85
aktív tag
válasz
radi8tor #271945 üzenetére
Valahogy kombinálni kellene a dolgot "sávosan", de úgy, hogy már a legalsó sáv is "fájjon".
Elsö szintnél lehetne egy két részböl álló pénzbírság rendszer, ami álljon egyrészt egy combos "alapbírság"-ból, a másik fele pedig lehetne az elkövetéshez használt jármü értékéböl származtatva.
Onnantól kezdve minden bünismétlés, vagy eleve súlyosabb eset elkövetésekor le lehet foglalni az autót, amit a bírságon felüli becsületes összegért lehetne kiváltni X idön belül, ha nem teszi mehetne árverésre...Amíg a jogsit veszik el, addig bárki újra volán mögé ül, de ha minden ismétléskor a volánt magát veszik el, az már ugyanúgy fájhat a bodzásoknak, mint a RACE-Jóskának.
-
Peter.70
addikt
válasz
radi8tor #271945 üzenetére
Nyilván lehetne diferenciálni. Esetleg olyat mint kb 30 éve, hogy a 3-adik féklámpa nem volt kötelező, aztán ma már minden autóban ott van. Ugyanezt követni a menetrögzítő kamerákkal. Így a szabálytalan biciklisek, robogósok, motorosok is kiszűrhetők lennének ha balesetet okoznak
-
válasz
radi8tor #271934 üzenetére
a mondadod masodik felevel egyetertek. de azert ritkan latni olyat, hogy bringas gazol halalra autost
nyilvan az autosok vannak a legnagyobb szamban, ok okozzak statisztikai alapon is a legtobb kart, aminek a harmada a gyorshajtasokbol adodik. mert az a standartd, hogy sebesseghatar +10-20, barhol, az meg nem gyorshajtas.
-
Dare2Live
félisten
-
válasz
radi8tor #271930 üzenetére
tényleg semminek nincs semmilyen elrettentő ereje, ez szörnyű
a bírságok meg vicc kategóriák. pedig tökre jó rendszert lehetne kidolgozni, ahol a bírság függ a jövedelemtől és mondjuk az autó teljesítményétől és az értékétől is.
valamilyen súlyozással, vagy min. max. függvényekkel így el lehetne rettenteni a normál gyorshajtókat, a bodzaszedő cégekre vett/lízingelt kocsival gyorshajtókat (itt az autó értéke alapján), és a 20 éves a8-akkal gyorshajtókat is (lóerő alapján).
kurvajót találtam ki, le kéne védetnem ezt a legalább rogán toncsi szintű szabadalmat, talán cilikét is meg lehetne fogni vele
-
brumi1024
veterán
válasz
radi8tor #271890 üzenetére
Nem mindegyik es nem mind ugyanolyan mertekben. Nem minden villanyautonal (jellemzoen a belsoegesubol "motorcserevel" atalakitottaknal nem, vagy ha jol remlik a Teslak fekpedalnal csak uzemi feket hasznalnak) van igazan jol megoldva az, hogy hasonlo rekuperacio legyen finom fekpedal hasznalattal es az egypedalos vezetessel.
Ettol fuggetlenul elvileg a nem a legoptimalisabb az egypedalos vezetes energiafelhasznalas szempontjabol, a vitorlazas + regenerativ fekezes jobb valamivel. Erre probalkozik megoldast adni a BMW az adaptiv regenerativ fekezessel, ahol a radar+navi+kamerak alapjan donti el, hogy vitorlazzon vagy fekezzen.
-
Qru
MODERÁTOR
-
válasz
radi8tor #271845 üzenetére
Szerintem ami lesz a távolság az oda vissza legyen igaz. Tehát ha 1,5 méter akkor a bicajos is csak ilyen távolság tartásával előzhessen engem autóst (ez főleg lassan haladó dugóban idegesítő, centikről csúsznak át melletted jobbról hogy 3 másodperc múlva újra útban legyenek, minden lámpánál felváltva aggódva a fényezésért a türelmetlen előzni akaró bicajos miatt és utána meg a hogy előzöm meg mielőtt hátulról belém jön a másik türelmetlen autós kartárs... szóval folyamatos ideg mindenkivel ilyenkor
).
-
6030D
addikt
válasz
radi8tor #271845 üzenetére
Én bringásként is azt mondom, hogy a 1,5 m egy hülyeség. Eleve nem mérhető, főleg nem másik kocsiból. Az emberek nem tudják felmérni a kocsi orrát, ezért lekoccolják a sarkát. Akkor honnan tudná honnan lőjje be a 1,5 m-t? Bringás fórumban már kifejtettem, ott ugye normális, hogy ha tiszta kátyú az út széle, akkor bejössz középre. Na most ha a 3 m-es sáv közepén megy valaki bringával (ez azért elő tud fordulni sok helyen a remek állapotok miatt), akkor ha a korrekt autós a másik sávban előzi meg, akkor sincs meg a másfél méter (1,5 m mínusz fél kormányszélesség), mégis normálisan előzött. Sose lesz rá jó megoldás, mert nem tudnak együtt élni az emberek. Kedvencem, hogy mászik fel Piliszentkeresztnél 12-vel, és várja meg az autós. Mert ő úgy indult el otthonról, hogy akkor most 12-vel felmegyek Dobogókőre.
Aki nem tud forgalomban tekerni, az ne tekerjen forgalomban. Ennyi. (Bringakezelési dolgokról ne is beszéljünk, meg reakcióidőről, fékutakról...)
-
-
C0d3r
addikt
válasz
radi8tor #271704 üzenetére
Ugyan még várat magára a látványos árcsökkenés, ha lesz egyáltalán. Viszont egész kedvezőnek tűnő finanszírozási lehetőségeket látni.
Többféle Nissan-ra 4,9%, Qashqai-ra konkrétan 0%.
Dacia-Renault 3,9%.
Ok, nyílt/zárt lízing, kötelező Casco (bár új autóra ki ne kötné!?), bizonyos mértékű önrész. De ha megnézzük a személyi kölcsönök kamatait, azokhoz képest eltörpül ezeké.
Nem ástam bele magam, részleteit nem ismerem, hogy hol lehet a taposóakna.
-
válasz
radi8tor #271747 üzenetére
nem az árakról beszéltem, hanem arról, hogy igazából az első negyedévben átadott autók azok mondjuk 9-12 hónapja lettek megrendelve. szóval amikor Kisza azt kérdezi mennyien vesznek idén új autót, ezek a számok valójában majd a jövő évi statisztikában látszódnak, hiszen az átadási statisztika korábbi rendeléseket mutat.
-
kisza25
félisten
válasz
radi8tor #271704 üzenetére
Látok több autót, aminél még őszi, meg téli a háttér, szóval nem nagyon pörög a készletes autó sem.
Felhívtam pár új autót, hogy mihez kötött az akció, már mindegyik időpontot szeretett volna egyeztetni teszt vezetésre, pedig nem is kértem, szóval biztos van baj
Egy őszi háttértegnap meg ültem egy hyundaiban, sógornőm párjáé, 1,6 tgdi, 14M Ft volt, kész vagyok ezektől az áraktól🥴
-
Szada85
aktív tag
válasz
radi8tor #271537 üzenetére
Ráadásul az a dilatációs illesztés kb. abban a magasságban lehet, ahonnan eldobhatta a vasat, a videóban látszik, hogy a felhajtó magasságában még telire a belsö sávban van, és az ütközés elött is a belsö sávból csúszik el jobbra a korlátnak (emiatt nehéz elhinni az elhangzott "balra kitört" mondatot, a felhajtó után pedig pont van egy nagyon enyhe jobbra ívelése az útnak.
-
brumi1024
veterán
válasz
radi8tor #271518 üzenetére
Na ez sokmindent magyaraz. Mit csinalt a 3. helyezett BMW-s? Joval kesobb kezdett el fekezni, es igazan fekhatas sem volt, a video alapjan az utana jovo taxis hasonlo tempoval jott megis megallt feluton.
#271517 bulikavagyok: Igen, plane hogy ehhez is nyulva volt mar. Varosban kikapcsolni az ESP-t 1050 Nm mellett? Komolyan?
-
válasz
radi8tor #271510 üzenetére
Ugyan már. Egy ilyen sz*rházi első dolga lenne kikapcsoltatni egy ilyen rendszert az autójában. Amúgy komolyan nem értem az ilyen embereket. Nekem már egy 300 lovas autónál sem jutna eszembe soha kikapcsolni az ESP-t. Zárt pályán OK, érthető, de közúton, ráadásul Budapesten?! Már bocs, de rohadjon meg a börtönben az ilyen.
Szerk.: a nulla halálos balesetet szerintem az önvezető rendszerekkel akarják elérni.
-
Gergőke88
addikt
-
tboldi
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
radi8tor #271444 üzenetére
Benzinkút melletti parkolóház feljárónál álltam meg, aztán nem indult. Kézzel áttoltam a kútra (szinte mintha két egymás mellett levő parkolóhely lenne, majdnem olyan közel volt), aztán ment is tovább szerencsére. Lehet a feljáró okozta, az orrával félig rajta voltam mikor megálltam vele, aztán mire indítani akartam volna, addigra odébb löttyenhetett a gázolaj
Hidraulika rendszerekben is szokott probléma lenni, hogy már habzik az olaj, ha nincs elég hűtés, vagy túl van terhelve bármilyen okból, pedig ott csak 100-200 bar jellemzően a nyomás, itt meg 1000-2000
Új hozzászólás Aktív témák
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
- Szemérmes szerzet a Gigabyte lefrissebb csúcs-VGA-ja
- Jön az új 80 Plus fokozat az adatközpontokhoz
- Egérpad topik
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Midea klíma akciós áron beszereléssel együtt!
- Balatoni álom - saját kép - 40x60 - akrilüveg fotó, keret nélkül, éltartóval
- Gree klíma AKCIÓS áron beszereléssel együtt!
- Eladó elektromosan állítható magasságú gamer asztal 140cmx60cm
- 127 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- iKing.Hu - Apple iPhone 16 - White - Használt, karcmentes
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z790 i5 14600KF 64GB DDR5 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- BESZÁMÍTÁS! Asus Prime A320M R5 1600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050 Ti 4GB Rampage SHIVA TT 500W
- LG 32GQ850-B - 32" NANO IPS ATW / 2560x1440 / 260Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 600
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest