Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Akula
félisten
Most megint a mikrohullámú sütő gyártóját akarják elítélni, mert nem volt ráírva hogy macskát nem szabad belerakni?
-
Hieronymus
veterán
Te nem érted, ez egy cég.
Két személygépjármű használható jelenleg a kiszállításokhoz. Fiesta és e-Up!De már unalmas, hogy a felesleges hozzászólásokat tolod nekem. Ez nem játszma, hogy az nyer aki kitartóbb vagy ügyesebb.
És igen tudjuk, a drágább autónak, drágább a lízingje. Köszönjük szépen a segítőkész hozzászólást.
-
V.Milán
aktív tag
Imádom a Musk-os topikokat
-
stellaz
veterán
válasz
Medocsabi #89 üzenetére
Nem lepődöm meg semmin. A minap tettem egy állítást a musk és az fsd kapcsán. Erre jöttek, hogy adjak linket. Adtam egy indexeset - ahol persze az eredeti angol nyelvű is elérhető - , hogy hivatalosan is vizsgálják a dolgot és musk mérnökei is nagyon eltúlzónak találták musk ezzel kapcsolatos kijelentéseit.
Erre az volt a válasz, hogy az indexen minden kamu.
Erre bettem még 4 vagy 5 másik linket az itcafetól kezdve a washington postig, de ott meg az volt a kifogás. hogy az első link alatt sz itcafen a szentkuti volt a szerző és akkor már kár tovább olvasni azt is, meg a többit is.
Erre mit lehet mondani? Analóg gondolkodás nuku, a valóság befogadása nuku, kritikus gondolkodás nuku. És még ők tartják magukat haladó és felvilágosult embereknek
-
Medocsabi
addikt
Igazából ezzel olyan nagy gond nincs,mindenki rajonghat valakiért/valamiért. De Musk témában kicsit azt érzem,mint ami a vérvegánoknál van,akik a tömegközlekedésen kiabálva gyilkozosnak le mert gyrost eszel. Hogy bármilyen észérv,bármilyen vélemény ami szembe megy az övékkel,az ostoba,kicsinyes rosszindulat, ők jobban tudják, úgyhogy szégyelld magad,és kussolj . Az ő véleményüket fogadja el mindenki, de ők senkitől nem fogadnak el kritikát.
Az,hogy Elon Musk megalomán,valakinek újdonság,és ez a megállapítás csak akkor helytálló, ha orvosi szakvélemény van róla? -
Medocsabi
addikt
És te honnan tudod,hogy ez marketing? Van ilyen szakirányú végzettséged? Vagy hogy birkák azok,akik veszik? Ezt honnan tudod megállapítani, van ilyen irányú végzettséged is?
....
Miért kellene ilyen végzettség a megalománia megállapítására Elon Musk esetében? Ilyen alapon akkor amit fent írtam,ne is írjon senki nemmit,csak akinek mester diplomája van abból a témából nem? -
stellaz
veterán
válasz
Hieronymus #85 üzenetére
Drágább autót drágább lízingelni. Ezt tényleg nem érted?
-
Hieronymus
veterán
Olvasni és értelmezni mikor kezdesz el?
Leírtam, hogy lízing autók. Nincs kifizetve az áruk és nem is lesz. Három év múlva új gazdát keresnek maguknak.A Fiestákat amúgy sem elégedettség alapján lízingeljük. Az alacsony lízing költség a mérvadó. Mivel nagy a cég, kiemelt lízing partnerek vagyunk.
-
-
stellaz
veterán
válasz
Hieronymus #80 üzenetére
Tehát kifizettétek a hibrid technológiát és kaptál érte semmit, de te elégedett vagy.
Bravó, ez hajtja a világot.
-
Hieronymus
veterán
"Amikor azt írod, hogy a hibrid nem fogyaszt kevesebbet, akkor a miért azt vettétek? Ha kevesebb fogyasztást ígértek, akkor a hibrid felárával át lettetek verve. Gondolom ezzel egyetértesz."
Ezeregy oka volt.
Az egy okot megosztom veled. Már nem létezik nem hibrid Fiesta. Lassan hibrid sem. A Fiestától a Mondeoig minden autó kifutó modell.
Amúgy lízing autók, nem játszik az eladási ár."Ha kevesebb fogyasztást ígértek..."
Nem ígértek. Csak a hibridtől elvártuk volna az alacsonyabb fogyasztást. Környezetkímélőbb lehet, de azt nem tudjuk ellenőrizni."Értem, de ha azt akarom összehasonlítani, hogy 120 deibel hangerőn hogy szól két hangfal, akkor 100 decibelen járatva az összehasonlítás értelmetlen. Pluszban nem csak az összehasoníltás a cél, hanem objektív tájékoztatás is."
Én viszont nem. Azt nem értem miért kevered ide a hangfalakat. A hangfalak értékelésében semmiféle objektivitás sincs. Ízlés dolga. Olyat én még nem hallottam, hogy valaki dB értékre választott volna hangfalat.
-
Ed_007
aktív tag
"#11 vkrisz Akkor vonják felelősségre a m$ megfelelő emberét is, aki olyan kijelentést tett, hogy a win10 az utolsó win, nem lesz több."
Sőt, mondott olyat is, hogy márpedig 640 kB-nak mindenre elégnek kell lennie - akkor most fizesse az ennél nagyobb kapacitású hardverem beszerzési költségét.
-
stellaz
veterán
Mármint a cég legfontosabbnak szánt, a cég jövőjét jelentő termékével nincsen képben a cégvezér, de azért nyilatkozik róla magabiztosan hülyeségeket, de szerinted nem ő, hanem az a hülye, aki komolyan vette a csávót? Tehát Musk szövegeit innentől egy félkegyelmű ember ostoba fecsegésének kell tekinteni?
Jól értem?
-
csibe1
addikt
"Azért ennek a történetnek szerintem van egy olyan vetülete is, hogy a Tesla tulajdonosa sok-sok éve végighaknizza a világot, hogy isten bizony mostmár mindjárt (mondjuk 1 éven belül) önvezető lesz az autó, meg ilyen faszán hazavezet kitudja honnan. "
Jájj, te mindent elhiszel amit "nem Jóska-Pista akármilyen influenszer meg rajongó mondja, hanem a cég dolgaival 100%-ban tisztában lévő tulajdonos," (honnan veszed, hogy a cégtulaj 100%-ig tisztában van az összes kütyü működésével????
). Ezek szerint igen. Gratulálok...
Szóval akkor rólad is ennyit. -
stellaz
veterán
válasz
Hieronymus #74 üzenetére
Értem, de ha azt akarom összehasonlítani, hogy 120 deibel hangerőn hogy szól két hangfal, akkor 100 decibelen járatva az összehasonlítás értelmetlen. Pluszban nem csak az összehasoníltás a cél, hanem objektív tájékoztatás is.
Amikor azt írod, hogy a hibrid nem fogyaszt kevesebbet, akkor a miért azt vettétek? Ha kevesebb fogyasztást ígértek, akkor a hibrid felárával át lettetek verve. Gondolom ezzel egyetértesz. -
Medocsabi
addikt
Hjujjj.
"Hogy lenne "megalomániás szociopata", ha a SpaceX alapítója és vezetője, a Tesla alapítója és vezetője?"
Ezen gondolkodj el picit. Csak úgy olvasgasd,ízlelgesd mit írtál.
Aztán olvass utána egy Adolf Hitler nevű embernek,aki egy ország vezetője volt,és egy nemzet "hőse". Hogy lehetne egy ilyen ember megalomán szociopata?
....
És mielőtt beleállnál a nem,nem Muskot hasonlítottam Hitlerhez,mindössze az te rettentő fura logikai magyarázatod irdatlan nagy hibájára igyekeztem rámutatni.
-
Hieronymus
veterán
Linkelhetsz bármit. Főleg olyat, amit nem szakújságíró írt.
A gyári adatokat, azonos körülmények és feltételek mellett mért fogyasztási adatok.
Az ADAC azt mérte, hogy nem életszerűek. De ez nem jelenti azt, hogy alkalmatlanok a járművek fogyasztásának összehasonlítására.A munkahelyemen jelenleg 7 darab autó áll rendelkezésünkre. A munkatársaink kijárnak az ügyfeleinkhez.
Az elmúlt 9 évben Fiesztákat használunk. A járművek lízingeltek és egyszerre vannak cserélve, nagyjából 3 évenként. A járművek nagyvárosi forgalomban mozognak.
A legtakarékosabb vezető és a legpazarlóbb között 3 - 3.5 liter fogyasztás eltérés van, 100 kilométerenként.
A csúcstartó már nem dolgozik közöttünk. Harmincas táblánál, 50, de leginkább hatvan. 80-s táblánál 140, fényképpel alátámasztva, többször is. A fékbetétek fogyóeszköz kategóriába estek nála.Most Fiesta hibridek vannak. Az előző generációhoz képest nulla a fogyasztás megtakarítás. Kicsit jobban képesek gyorsulni, ha van elegendő tartalék energia.
Még egyszer.
A gyári fogyasztási adatok az autók fogyasztásának összehasonlítására használhatóak. És nem a gyártótól függ a fogyasztás, hanem a gázpedál szögállásától. A gumi nyomásától. Az autóba utazók és a csomagok számától. A klímától, a világítástól, a szélsebességtől, az út dőlésszögétől. A vezető idegbajától és rutinjától.
És az eddig fel nem sorolt körülményektől. -
Thrawnad
senior tag
"A bíró a Tesla reakcióját mélyen aggasztónak találja, mondván, hogy szerintük mivel Musk híres és deepfake videók tárgya lehet, ezért bármit mondhat nyilvánosan. A bíró szerint így minden híres ember elkerülhetné, hogy felelősséget vállaljon azért, amit mond és tesz."
Ennyit tennék mellé (Neki még deapfake se kell hogy akármit mondjon):
"Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. ..." -
stellaz
veterán
Ja, amúgy a bíró nem arról kérdezte, hogy milyen viccet mesélt 2016-ban, hanem hogy mondott-e olyat, hogy az fsd termék jobban vezet az embernél
És most téged néz hülyének amikor azt mondja, hogy nem emlékszik, mert azt nem meri mondani, hogy mondott ilyet (pedig ha igaza van, akár mondhatná is ugyebár), de azt sem akarja kimondani, hogy nem mondott ilyet, mert akkor kiderülne, hogy a király meztelen. -
ceia
őstag
Kalifornia hagyományosan demokrata fellegvárnak számít, csak hogy értsük az eset indíttatását.
"A bíró a Tesla reakcióját mélyen aggasztónak találja, mondván, hogy szerintük mivel Musk híres és deepfake videók tárgya lehet, ezért bármit mondhat nyilvánosan."
Logikából egyes. Abból, hogy Musk híres, és deepfake videók készülnek róla (de vajon kik csinálják), egyáltalán nem következik az, hogy bármit mondhat nyilvánosan. Helyesen: Bármit mondathatnak vele egy ilyen deepfake videón.
Különben tényleg bármit mondhat nyilvánosan, ami nem ütközik a szólásszabadság törvény kivételeibe, de nem amiatt, amit a bíró állít, ugyebár. Hanem mert szólásszabadság van. Az is jó kérdés, hogy ki emlékszik már 2023-ban, hogy pontosan mit mondott 2016-ban? Érdekes lenne megérdezni a bírót egy általa hét éve tett kijelentéséről, ő emlékszik-e pontosan. Szánalmas próbálkozás.#11 vkrisz Akkor vonják felelősségre a m$ megfelelő emberét is, aki olyan kijelentést tett, hogy a win10 az utolsó win, nem lesz több. De különben milyen hülye ember az, aki ha egy terméket megvásárol, a használhatóságára nem a leírást, hanem azt tekinti mérvadónak, amit a terméket gyártó cég igazgatója mondott egy videón? Hülyeség ellen nincs mit tenni, ez nem törvényességi, hanem orvosi probléma.
#36 Johnny001 Ennél fontosabb, nincs. Közeleg 2024.
#37 Shadowbull Így van, de mindenkit, aki hazudozott. (bár szerintem Muskra ez pont nem bizonyítható)
#38 stellaz Nem jól tudod, mindig a mellékelt leírás a mérvadó. Az, hogy a cég vezére mit mond, lehet tévedés is, és eltúlzott optimizmus is, de egyik sem büntetendő.
#55 Medocsabi Számomra az a hihetetlen, hogy egyesek ennyire tudnak gyűlölni valakit, aki nem tett nekik semmi rosszat. Hogy lenne "megalomániás szociopata", ha a SpaceX alapítója és vezetője, a Tesla alapítója és vezetője? Gondolod, hogy a szociopaták ilyesmiket csinálnak? Nem inkább a zseniális emberek? -
stellaz
veterán
-
-
stellaz
veterán
válasz
#48584626 #59 üzenetére
Vitatkoznék. Ha ebből a kétezerből egyiknek sem felel meg a standard, akkor nem sok infót ad a valóságról.
Márpedig az összehasonlíthatóság nem az egyetlen kritérium a fogyasztási adatok esetben és még az sincsen meg, ha tipikus üzemallapotokat kihagynunk, tehát nem is hasonlítjuk ezeket össze. -
Medocsabi
addikt
Számomra az a hihetetlen,hogy Musk a maga megalomániás szociopata mivoltában is lehet valaki szemében az atyaúristen. Itt is vannak a topicban, akik szerint ő egy korszak alkotó zseni,és minden róla szóló negatív vélemény/cikk/hozzászólásra felhördülnek. Pedig Musk nyilvánosan, sokszor,és hangosan csinálja azt,ami mögé most bújni akar. Az,hogy a cikkben taglalt baleset megtörténhet,az a user baromsága, ez egyértelmű. Ugyanakkor egy AUTOPILOT nevű rendszer,ha "csak" vezetést támogató rendszer is,önmagában màr megtévesztő szerintem. Én is árulhatnék lekváros buktát "cancer-med" fantázianévvel, 2 betűmérettel kiemelve,hogy olyan finom,hogy MÁR GYÓGYÍT. És akkor ha ezt több millió daganatos beteghez eljut, akik eszik,de nem lesznek jobban,beperelnek emiatt, én is felteszem majd a kezemet,hogy "dehát én sosem mondtam hogy gyógyítja a rákot"...
-
Hieronymus
veterán
"Ha van előtte valami akkor lelassít (vagy vészfékez ha kell) és megáll!!
De nem megy neki.
Ez olyan alap, ami az engedélyezési minimum.Azért tisztázzunk két dolgot.
1. A Tesla rendszere vezetést segítő rendszer és nem önvezető. A ráfutásos baleseteket megelőző rendszereknek nincs köze az önvezetéshez. Az önvezető teszt autókban ki szokták kapcsolni, mert akadályozza a saját tesztet
2. Vannak olyan helyzetek, amikor az ütközés elkerülhetetlen. Az egyik irányba több sávban araszolnak a járművek lassan. A másik irányból egy jármű vezetője elveszti az uralmát a jármú fölött és nagy sebességgel átsodródik az araszoló sávokba. Ott több autó szét lesz zúzva. Nincs menekülési útvonal. A fékezés annyit ér, mint halottnak a beöntés.
A cél nem a megállás, hanem az ütközés következményeinek minimalizálása. Annyira, amennyire a mechanika törvényei megengedik. Illetve ne az önvezető rendszer sértse meg a közlekedési törvények előírásait, ne legyen okozója a balesetnek.Ez várható el. Idealizált elvárásokat értelmetlen megfogalmazni.
-
angyalpc2
aktív tag
A csávó folyamatosan blöfföl, ebből a hype-ból van pénz fejlesztésekre.
Autonome vezetői rendszer nincs és nem is lesz még elég sokáig. Tudj jól gyorsan fékezni, meg megoldani tompítani baleseteket, jól határolt sávok közt haladni, de ez minden. Abban a pillanatban, hogy bizonytalanság áll fel a felismerésben a rendszer labilis döntéseket hoz. -
nozs23
addikt
Mi lenne ha esetleg megnéznéd a Code konferencia interjut, amirol az egész eset szól?
“a Model S and Model X, at this point, can drive autonomously with greater safety than a person.” 2016
De tessék:
https://www.theverge.com/2023/4/27/23700339/tesla-autopilot-lawsuit-2018-elon-musk-claims-deepfakesGondolom az nem Musk a szinpadon, hanem Optimus. Vagy fake az egész. Ő nem hazudik soha. Maximum előre mondja az igazságot.
-
rodelheim
csendes tag
Jó lenne már a fejekben rendet rakni, hogy az Autopilot nem azonos az FSD-vel, az egy vezetés támogató rendszer a másik autonóm vezetési rendszer.
-
stellaz
veterán
Akkor ezt be kell vállalni a bíróságon, de a csávó éppen azt mondja, hogy nem emlékszik ilyesmi, meg deepfake. Mondjuk ezeket az információkat és a módszertant azért megoszthatnád itt te is (ha már Musk nem vállalja el ezt a bíróságon), hogy mi alapján jön ki a matek, főleg úgy, hogy nulla km ment nulla darab tesla önvezető módban.
-
modeller
aktív tag
válasz
#48584626 #37 üzenetére
"a Teslák már jobban vezetnek mint egy ember."
Nem tudom, hogy igy van-e, de szerinted a témát inditó baleset ezt az állitást megcáfolta?
Nyilván statisztikáról van szó: x millió vezetett km / halálos(?) baleset.
Egyik oldalon az emberek (köztük egy rakás piás, drogos, vagy vezetésre alkalmatlan elmebeteg), másik oldalon az éppen önvezető üzemmódban lévő tesla-k.Én nem merném egyből rávágni, hogy ebből a teslák jönnének ki rosszul, csak ott nyilván minden egyes baleset világhirnevet szerez, igy elég torz a kép.
-
stellaz
veterán
Mondjuk ha a cég vezére azt mondja, hogy egy szolgáltatásuk biztonságosabb az embernél, akkor ez a cég hivatalos állásfoglalás a termékkel kapcsolatban, akár ez van a manuálban, akár nem.
Na most akkor a bíró megkérdezhetné, hogy az akkori kijelentéstől függetlenül biztonságosanak tartotta és tartja -e a rendszert az embernél.
Ez elég világos állásfoglalás lenne. -
#48584626
törölt tag
Persze hogy mondta. 2016ban az összes teslafan ezt visszhangozta mindenhol, hogy a Teslák már jobban vezetnek mint egy ember.
Épp itt az ideje hogy megbaxxák végre Muskot a folyamatos hazudozásáért.
-
Johnny001
senior tag
Kezd unalmas lenni ez a szándékos támadássorozat Musk ellen, nincs jobb dolguk?
-
Ezekiell
veterán
Én nem is értem, miért nem világos egyeseknek, hogy Musk tudatos hazugságai simán félrevezethetik a felhasználót a terméke képességeivel kapcsolatban, és sorozatban teszi ezt, és az bizony false advertising/advertising fraud.
Ettől még nyilván a user a hülye, hogy megpusztul az autóval - de mindkettő lehet egyszerre igaz (user hülye ÉS Musk hazugságai törvénysértőek).
-
emelhu
aktív tag
válasz
Hieronymus #22 üzenetére
"Ez nyilván nem csak az önvezető járműveket érinti. Ha csak egy egyszerű sávtartó elektronika van a járműben és a vezető nem reagál, annak is ezt kell tennie."
Na ez a lényeg.
Hasonlót írtam, miszerint egy rendszer nem hogy nem önvezető, de még engedélyezni sem szabad amíg képes nekimenni valaminek.
Ha van előtte valami akkor lelassít (vagy vészfékez ha kell) és megáll!!
De nem megy neki.
Ez olyan alap, ami az engedélyezési minimum. -
emelhu
aktív tag
" nagyon helyes, hogy nem hagyják csak úgy elsétálni, hanem szembesítik azzal, hogy a szavainak igen súlya van és bizony, ha üzleti érdekből megalapozatlan kijelentéseket teszel annak következményei is lehetnek"
+1
És ne feledjük, nem csak a fogyasztóknak okoz kárt, de a versenytársaknak is.
Ha szabadon lehet hazudni a termékről, az komoly versenytorzító hatású.
"hová vezetne ez?" -
dabadab
titán
válasz
Hieronymus #26 üzenetére
A limitációs probléma kezelhető. A veszélyes helynek lehet jelezni a navigációs térképen és ott a vezetést segítő rendszer nem használható.
És honnan tudod, hogy pont hol áll autó az autópályán? Sehonnan.
Újra: ez level 2, a vezetőnek figyelnie kell és ennyit tényleg észre kell vennie. -
Hieronymus
veterán
Ez nem az önvetés problémája önmagában.
Lesz olyan hely ahol az ötös szintű önvezetés sem tud jól boldogulni.Az osztrák testvéreinknél fordul elő, autópályákon javítás közben.
Van egy alap fehér jelzés. Van egy sárga ideiglens. Van egy lila ideiglenes. A szakasz kezdete előtt egy táblára krétával van kiírva kézzel, hogy aznap melyik színjelzés az érvényes. -
Sanya
nagyúr
válasz
Hieronymus #26 üzenetére
Hát hogyne. A szituációt kell kezelni, nem a térképet.
-
dabadab
titán
válasz
Hieronymus #22 üzenetére
A Tesla tudott a problémáról, de nem biztosította a hiba elhárítást.
Mert nem hiba volt, per se, hanem a rendszer limitációja.
Tökre nem véletlen, hogy level 2 a rendszerük. Egyébként az összes többi hasonló rendszer is küzd pont ugyanezzel a problémával, hogy az autópályán álló dolgokat nem veszik észre - nem azért, mert tényleg nem veszik észre, hanem azért, mert a false positive szűrőjük kidobja őket.
Ha a jármű vissza akarja a adni a vezetés felelősségét a humán vezetőnek
Ilyet nem tud a Tesla Autopilot, ugyanis eleve át sem tudja venni, tehát nincs mit visszaadnia.
Vészvillogót kirakja, a járművet megállítja
Egyébként pont ezt csinálja az Autopilot, ha a user egy ideig nem rakja a kormányra a kezét és nem reagál a bippegésre sem.
-
sb
veterán
Nem, épp ezért aki kiáll és elmondja, hogy C-vitaminnal meg tiszta vízzel gyógyítja a rákot, majd ezt az árúsított teájára azért nem írja rá hivatalosan az oké, mehet tovább, f*sza vállalkozó és marketinges.
Vagy nincs ilyen jellegű ok-okozat összefüggés és attól, hogy van hülye vevő, még lehet hülye/hazug/rossz szándékú eladó is.
(Egyébként pedig minél több a hülye annál jobb ha kevés a direkt átverés. Ezek a hülyézések könnyen mennek, de ha 70 évesen mi futunk rá kevésbé acélos logikával és/vagy még élethűbb átverésekre akkor majd nézelődünk. Nemrég másik topicban azt is olvastam, hogy a gyereknek is meg kell tanítani, hogy meglegyen a magához való esze... így teljesen valid ha rá is "vadásznak". Aki szarul jár az minekmentoda.
És igen, emellett meg még mindig vannak és lesznek önmaguktól full hülyék akik ellen nem véd semmi, lásd a konkrét sofőr esetét...) -
Sanya
nagyúr
válasz
Hieronymus #22 üzenetére
Nem állították a teljes önvezetést, soha. Utaltak rá, hogy lesz az egy dolog, de nem lett bejelentve soha. Lvl 5-ös önvezetés még nincs, talán 3 igen.
eredeti, nagyban: [link]
-
Hieronymus
veterán
"A baleset előtt többször is panaszkodott a Teslának, hogy pont azon a helyen, ahol a baleset történt, az Autopilot nem veszi észre az elválasztófalat."
Az lehet, megérdemli a Darwin-díjat, de egy nagyon fontos dolgot többször is megtett. Jelentette a hibát.
A Tesla tudott a problémáról, de nem biztosította a hiba elhárítást. Ha zzal intézte el, hogy az adott helyen vissza adatta a vezetést a humán vezetőnek, akkor nem szóltam.
Van egy másik probléma, ami a Tesla felelősségét érinti. Ha a jármű vissza akarja a adni a vezetés felelősségét a humán vezetőnek és az nem veszi át, kezelnie kell a problémát.
Vészvillogót kirakja, a járművet megállítja és segélyhívást kezdeményez. Az ajtókat kinyithatóvá teszi.
Nem tudni mi lett a vezetővel. Nem csak a balesetet kell megelőzni, hanem a vezető életét is meg kell menteni, például ha infarktust kapott és eszméletlen.Ez nyilván nem csak az önvezető járműveket érinti. Ha csak egy egyszerű sávtartó elektronika van a járműben és a vezető nem reagál, annak is ezt kell tennie.
Szerintem.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Rodzser Mór #15 üzenetére
A bíró azért kíváncsi rá, mert Musk ilyen nyilatkozata reklámnak minősülhet, onnantól kezdve meg akár a vevő megtévesztése is lehet.
-
fatpingvin
addikt
ééééééééés eljutottunk ide
már vártam mikor jön elő hogy valami pénzember deepfake-re hivatkozva tagadja le az ellene felhozott bizonyítékokat.
nem a bizonyítékok hamisítása volt az érdekes kérdés ebben, már az előtt sem hogy ez egyáltalán topical lenne -
Medocsabi
addikt
"ráadásul Musk gyakran tárgya meggyőző deepfake videóknak (amelyekben olyanokat mond vagy tesz, amik sosem történtek meg)"
5-ből 4 videója, nyilatkozata,Tweetje ilyen. Ja hogy ezt mint alibi lehet használni? Hazudozik össze-vissza,manipulálja a tőzsdei árfolyamokat,a kriptovaluta árfolyamokat a fake nyilatkozataival,de nincs baj, jóvanezígy -
kilua
senior tag
Ha Musk azt mondta hogy az autó magától jobban vezet mint egy átlagos emberi sofőr, az szerintem azt jelenti hogy X millió levezetett kilométer alatt átlagosan kevesebb halálos balesetet okoz mint az átlagos emberi vezetők, nem azt hogy nulla halálos balesetet okoz.
-
elfelejtette
veterán
válasz
Rodzser Mór #15 üzenetére
Ennyi.
Zárható is a topic. -
Rodzser Mór
senior tag
A gyártónak kell deklarálni (írásban) az ilyen-olyan komolyabb funkciókat. Amit jó esetben egy független vizsgáló-minősítő szerv jóváhagy/elismer. Na onnan lehet valamit komolyan venni, nem pedig egy szóbeszédben esetleg elhangzott mondatra hagyatkozni.
A szerncsétlenül járt ember is használhatta volna az eszét, ha lett volna neki, de úgy látszik nem volt, vagy ilyenre nem használta.A bírót sem értem, hogy miért a szóban elhangzottakra kíváncsi és miért nem az önvezetésre vonatkozó gyártói írásos deklarációt keresi. Ja, olyan nicns. Úgyhogy lehet elballagni a picsába a bíróval együtt.
-
dabadab
titán
Tehát hülye volt az ember, és azért Musk nyilatkozhat akármit nincs semmi jelentőssége?
Nem pont ezt a logikai láncot vázoltam fel (nyilván abból, hog hülye, még nem önmagában nem következne ez), de egyébként a konkrét ügyben Musk konkrét nyilatkozatának abszolút semmi jelentősége nincs.
-
vkrisz
csendes tag
Tehát hülye volt az ember, és azért Musk nyilatkozhat akármit nincs semmi jelentőssége? Azért ennek a történetnek szerintem van egy olyan vetülete is, hogy a Tesla tulajdonosa sok-sok éve végighaknizza a világot, hogy isten bizony mostmár mindjárt (mondjuk 1 éven belül) önvezető lesz az autó, meg ilyen faszán hazavezet kitudja honnan. És ezt nem Jóska-Pista akármilyen influenszer meg rajongó mondja, hanem a cég dolgaival 100%-ban tisztában lévő tulajdonos, akinek egyáltalán nem elhanyagolható követő és rajongótábora van. Azt gondolom, hogy évek óta tart ez a csúsztatás (vagy legyünk megengedőek, és hívjuk félreérthető kommunikációnak), és sokan sokszor figyelmeztettek ennek a veszélyeire, és ezen felül nem kis szerepe volt az eladások alakulásában és abban, hogy kialakuljon a Tesláról az a kép ami nagyon sok átlagember fejében kialakult. Ebben az egészben nagyon komoly szerepe van Musknak, és nagyon helyes, hogy nem hagyják csak úgy elsétálni, hanem szembesítik azzal, hogy a szavainak igen súlya van és bizony, ha üzleti érdekből megalapozatlan kijelentéseket teszel annak következményei is lehetnek.
-
dabadab
titán
A csávó egyébként tényleg Darwin-díjas hülye volt.
A baleset előtt többször is panaszkodott a Teslának, hogy pont azon a helyen, ahol a baleset történt, az Autopilot nem veszi észre az elválasztófalat. Ezek után a baleset úgy történt, hogy a telefonján játszott, a kormányt nem fogta és pont azon a helyen ment neki az Autopilot az elválasztófalnak, amire már panaszkodott.
Ezek után arra hivatkozni, hogy egy 2016-os videóban mit mondott Musk... -
drkbli
tag
válasz
Aprósólyom #4 üzenetére
"Lévén, hogy a felhasználók egy jelentős része leszarja a manual áttanulmányozását.
Az oktalanok nem olvassák, az alázatosak vagy a műszakiak pedig különösen jól tudják, hogy mennyire hasznos "a papírt" átnézni és értelmezni."Csak úgy gyakorlásképpen nézd át, hogy a gyári állapotú mobiltelefonod funkcióinak hány százaléka van "papíron" ledokumentálva.
A szoftver meg amúgy is 'THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE' ...
-
nozs23
addikt
Az emlegetett video a code konferencian volt tobbszaz ujsagiro jelenleteben.
-
Aprósólyom
addikt
Jól összefoglaltátok. Egyébként ha egy szoftver "mérnökről" van szó, az igencsak félrevezető tud lenni a műszaki kompetenciájára nézve.
Amúgy meg nem sok értelme van innen oda beleszólni egy forró a friss almás táska típusú polgári perbe. Max arra lehet jó, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy mennyire hasznos áttanulmányozni és értelmezni a felhasználói kézikönyvet használatbavétel előtt.
Az ugyanis jóformán lehetetlen, hogy a manuálban ne lennének megemlítve korlátozások és figyelmeztetések.Nem az elnevezéssel van a baj, hanem a user error-ral. Lévén, hogy a felhasználók egy jelentős része leszarja a manual áttanulmányozását.
Az oktalanok nem olvassák, az alázatosak vagy a műszakiak pedig különösen jól tudják, hogy mennyire hasznos "a papírt" átnézni és értelmezni. -
De egyébként meg mindegy hogy nevezik. Megveszed a kocsit RTFM.
Ha a manuálban is le van írva az bajos. Az hogy Musk mit mond éppen a szämok korrigálása véget / lelkesedésében szerintem tök8, arra ne alapozzon senki életvédelmi funkciókat. Mellesleg ez az illetö bizonyíthatóan azért halt meg mert Musk ezt mondta?
Másrészt a Tesla loggolja legjobban a kocsit/vezetöt. Ha tényleg nem útra figyelt akkor itt nincs vita.
Dehát Amerikában kb mindennel lehet menni bíróságra. -
sittes79
addikt
Szokták volt mondani aki "hüle az haljon meg" vagy ilyesmi. Okos apple mérnök vót ez is, mondjuk apple termékeket megnézve nem csodálom kek
-
t72killer
titán
" A legutóbbi a Teslának kedvezett: egy kaliforniai bíró szerint az egyik balesetnél nem az Autopilot hibázott, ugyanis éppen elégszer jelzett a nem figyelő sofőrnek, hogy avatkozzon közbe."
Így van, amíg nem self-driving a rendszer, addig ne aludjon a sofőr. Persze továbbra is tartom, hogy nagyon elbaltázott név az autopilot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon fólia (Hidrogél)
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 16GB 512GB 15.6 új akksi 1év garancia
- Elado pc, I7-14700KF, RTX 4070, 32GB ram 7200mhz
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Új MSI 17 Raider GE78 QHD 240Hz i9-13980HX 24mag 32GB 2TB SSD Nvidia RTX 4090 16GB 175W W11 Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest