Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Bevásárolná magát az Intel Foundry-ba a TSMC
- Gaming notebook topik
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- OLED TV topic
- Apple MacBook
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Androidos tablet topic
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
FeniX- #309871 üzenetére
Fék, első kerék rögzítés, kormánycsapágy, kormányrögzítés....vedd ezeket sorba. Ha meg van tépve rendesen a fék és nem csúszik a felni egyetlen mm-t sem akkor én a fékrögzítésre tippelnék amit kis teflonos spray-el a féktartó tüskékre fújva (elől, hátul a tüske 2 kilátszó végénél) azonnal tesztelhetsz.
-
FeniX-
senior tag
válasz
FeniX- #308650 üzenetére
Most végre sikerült levideózni a problémát. Megtévesztő: csak előre-hátra mozgatom, nem oldalra főleg. Ha balra el van tekerve a kormány, nem csinálja ezt a hangot. Szemből és jobbra viszont igen.
[videó link] -
tisn
addikt
válasz
FeniX- #309281 üzenetére
thx
a nulanen meg a gyari Schwalbe G-One Allround, Kevlar, 40-622, masik fitnessemen valami conti (szerintem be is irtam korabban), gyerek montijan is valami normalis.
viszont a nulane megsem likas, tegnap este felfujtam ma reggel meg teljesen jo volt, szoval valoszinuleg csak a deca 1 het alatt leereszt verzio
(ket hete beteg voltam, nem mentem kb. egy hetig, es utana meg felig lapos volt, igy nem mertem hasznalni, a szaladgalos bringamat hasznaltam.)
-
ZolkoW
őstag
válasz
FeniX- #308795 üzenetére
általában gondoltam arra, hogy MTB váltókar, ami passzol a váltódhoz (lehet, hogy mindenképp új váltó is kell, nem biztos). Főleg 26-os váz gravelesítése kapcsán lehet ilyesmiket találni, nekem is volt. Kormány tövébe, vagy speckó tartóra lehet rögzíteni, illetve vannak a kormányvéges triatlon váltókarok is.... kevésbé kényelmes használni, mert fogást kell váltani a legtöbb esetben váltáshoz, cserébe olcsó és moduláris megoldás. A sima fékkar meg szintén olcsó korkormányra is. Habár hidrósban lehet hogy nem is létezik (csak bal oldali (?))..
-
-
Ringman
nagyúr
válasz
FeniX- #307308 üzenetére
koskormányos túrabicikliket nézz, azok rövidebbek és magasabbak, a salsa vaya vagy 8bar pankov (stack/reach arány legyen minél magasabb)
fvk-ral lehet játszani: [link]
specinek van short reach kormánya, de gravel-specifikus kormányoknál is előfordul 50-60 mm közötti reach. (ha nem zavar a flare, hogy kifelé terpeszt a kormány alsó szára)
a kormányzást a rövid stucni és/vagy rövid kormány persze módosítja.
-
vallas
őstag
válasz
FeniX- #307308 üzenetére
stucni dőlésszögével lehet játszani, meg keress rá a short reach kormányra, az is segíthet...
shimanonak van kisebb kézhez való fékváltókarja, nekem a tiagrából az van..
a sima az st 4700 a kis kezű az st 4725What is the difference between Tiagra 4725 and 4720?Shimano Tiagra ST-4725 dual control lever
Suitable for handlebars with a diameter of 23.8 to 24.2 mm. Compared to the ST-4720 levers the reach starts closer, so the lever blades allow riders with small hands to comfortably and securely brake without rotating their hands forward to grab the levers. -
válasz
FeniX- #299550 üzenetére
Hát, ez sajnos ilyen. Én 32-es külsőkkel tolom, Maglód, Pécel, Isaszeg, Gödöllő felé alapból, és azért nem rossz. Nyilván vannak kátyúsabb szakaszok, ahol lassabban kell mennem, mint a cross-szal. Vékonyabbal nem mennék, télre vettem is 35-ös gravel külsőket.
Forgalom szempontjából sem mondanám tragikusnak, van 1-2 kereszteződés, amit érdemes elkerülni, mert feltorlódnak a kocsik, és bringával sem lehet elmenni.
Veresegyház felé is szoktam menni, az csak Gödöllőről gáz a szadai rész miatt, azt utálom. Meg a Rákoshegy - Sülysáp szakaszt szoktam skippelni vonattal, az is nagy forgalmú, unalmas sz@r, de azt akkor, mikor több időm van. Onnan viszont egész jókat lehet tekerni.
Tubeless-szel mész amúgy? Én 3,5 bárral használom a 32-es külsőket. Esetleg azt is megpróbálhatod, hogy csökkentesz a nyomáson.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
FeniX- #298879 üzenetére
Láncot illik rendszeresen törölni, kenni és mérni, hogy még hátsó sort kukázó kopási állapota előtt lecserélhesd. Én helyedben, ha csak száraz, aszfalton tekerném, minden kör után áttörölném a láncot száraz ronggyal és mondjuk 100-150 kilométerenként újrakenném, majd megtörölném ha jól megforgattam a friss kenéssel.
Ami a gumit illeti, próbáld meg először kevésbé kőkeményre fújni, de ha úgy sem jó, vagy nem lehet puhábban használni (nehéz vagy, felütöd, így is puha stb.) akkor amúgy a trendeknek is megfelelően, cserélheted szélesebbre.
Ami az első váltót illeti, van amelyik lekezeli a teljesen keresztben futó láncot is (de ugye minek, mikor az amúgy sem ajánlott), de van amelyik már nem...a legszélsőket nem is kell. -
jjeahh
nagyúr
válasz
FeniX- #288303 üzenetére
Úgy gondolom, hogy a "decathlonos bicikli nem szabványos" legendákat csak a decathlont lesajnáló elfogult emberkék találták ki, szóval nem igaz. Ez nem Cannondale
. A kazettatest szabványos HG, a nyak szabványos 1 1/8", szerintem a középcsapágy is szabványos lesz
. Egy alap Shimano hidraulikus féket minimum megérdemelne és még amit jónak gondolsz... a hajtást én csak akkor cserélném le, ha nem felel meg az áttétel vagy elkopott.
-
Tin
veterán
válasz
FeniX- #287792 üzenetére
Mesélhetnél róla kicsit, mert itt a topikban tényleg mindenki ajánlja, de nem tudom, hányan használták is. Így leárazva már tényleg jó vételnek tűnik, csak nem tudom, hogy ez a 36-os tányérhoz illesztett 11-36-os MicroShift kazetta (11-13-15-18-21-24-28-32-36) mennyire élhető. Nem az átfogásra gondolok, az rendben van, hanem a fokozatkiosztásra. Meg hogy a fék mennyire használható. És milyen teló van rajta, nagyon gagyi?
Asszonynak kéne, szerintem nem sokat fog bringázni, de azért egy hétvégi 50 km-es túrát azért bírjon ki. Elvittem már pár hete Decathlonba, ült is rajta, nyilván nem tetszik neki annyira, de ez nem egy szépségdíjas bicaj, viszont hiába venne 2x ennyiért valamit, ha komolyan bringázni kezdene (amit nem hiszek), akkor az is kevés lenne egy idő után, addig meg ez is jó. Vagy legalábbis én így gondolkozom.
-
Khelben
nagyúr
válasz
FeniX- #285914 üzenetére
Egyszer próbáltam, adtak valami erre szánt szettet a folyadékhoz. Nem sikerült, inkább rendeltem szétszedhető szelepes belsőt.
Ja, ha már defektjavító: 2 éve töltöttem fel a két monti belsőjét, a héten a feleségem bekapott egy 3 centis akáctüskét. Kihúztam, sziszegett, egyet pörgettem a keréken, azóta is jó. Szóval ha valaki keveset akar foglalkozni vele: a Joe No Flats működik 2 évig a jelek szerint.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
FeniX- #264338 üzenetére
Tavaly itt mentünk, nézd meg ki tudod-e hámozni. Nem volt szinte sehol vészes, talán a Bartók Béla volt a legforgalmasabb mind közül.
-
válasz
FeniX- #264338 üzenetére
Szia!
Én ÍGY mentem, azon az útvonalon az elején látszik, merre. Elvileg van rövidebb is, ami Őrmező felé megy (át kell menni a pályaudvaron), de azt nem ismerem, meg amúgy is az volt a lényeg, hogy tekerjek
Azon a térképen viszont látszik egy alternatív útvonal, ami a Borszéki utcában megy, majd az Egérút kerékpárút részére visz. Aztán már csak a Balatoni út kereszteződésétől kell eljutni valahogy a Kapolcs utca felé.
-
andrisbandi
őstag
válasz
FeniX- #262703 üzenetére
OKO DEFEKTMENTESÍTŐ UTÁNTÖLTŐ
https://bikepro.hu/oko_defektmentesito_utantolto_120_milliliterenkent_rendelhetoA tubeless-hez való defektmentesítő folyadékok simán betölhetőek a hagyományos gumibelsőbe. A szelepmag helyén lehet benyomni. A felni és a külső mindegy.
Használtam így több típust, nem volt jellemző a szelep eldugítása.
Egyszer találkoztam ilyennel, spéci belső volt nem akartam kidobni. A szelepmagot kivéve ki lehetett piszkálni a megszáradt gumi szerűséget, belülről a mag helyéről. Talán egy szöggel csináltam. Forró vízzel valamennyire ki lehet mosni belülről a belsőt. Valamennyire kiszárítottam, lefelé fordítva, és évekig használtam utána. -
Антей
tag
válasz
FeniX- #237920 üzenetére
A nagykörúton végigmész, a Margit híd budain le, a rakparton a Kacsa utcáig* - kb 100 m a hídtól -, ott balra, aztán egyenesen (Varsányi Irén u), a Szél Kálmán téri alagút után aztán Te döntesz (de idáig VÉGIG kijelölt kerékpárúton, ill. kerékpársávon jöttél): vagy a Vérmezőn át, v a Krisztinán az úttesten tekersz.
*mehetsz tovább a Csalogány utcáig is, és ott fel a Szél Kálmánig -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
FeniX- #226956 üzenetére
Látszólag ezen nem biztos van állítási lehetőség, így minden amit tehetsz az itt a videóban van...sokat nem veszítesz ha esetleg nem jön össze, 20 rongy egy ilyen teleszkópnak csúfolt valami újan, ugyanakkor azt sem tudom megéri-e vele foglalkozni ennyit, vagy csak simán nyomni kellene valami teflonos olajat, esetleg bejuttatni valami zsírt fent a tetején található dugóknál, aztán csá.
Látod spéci kulcs kell a dugókhoz, majd valami jóféle zsír bele, na meg ott az a műanyag felül mely amolyan beakadós-pöckös melyet vagy ki tudsz rongálás nélkül venni vagy nem, tehát mindent összevetve nem ér annyit az egész "teló", amennyibe kerül szétszedése...
Ha mégis van amolyan rugóelőfeszítő tekerentyű rajta akkor azt értelemszerűen tekerd koppig óramutatóval ellentétes irányba, hátha gyengül valamit. -
sebgutkopf
őstag
válasz
FeniX- #213726 üzenetére
Ha kemény terepre mennél, akkor mindenképpen jó a védőfelszerelés.
Közlekedési céllal aszfalton elég a sisak, a kesztyű meg hasznos ha letenyerelsz, akkor mint potenciális kontaktpont, meg kényelmes is. Közlekedni több cuccal több kényelmetlenséget okoz akár súly, beöltözés, meleg stb... mint a potenciális kockázat.
Szerintem egy rolleresnek, vagy annak az egykerekű izéket használóknak nagyobb szükségük lenne az extra védőfelszerelésre mint a csak közlekedő bringásoknak. -
parkr
őstag
válasz
FeniX- #209836 üzenetére
24h futár elvileg viszi dobozban is a bringákat pl. itt lehet rendelni /nem próbáltam még csak el van mentve/
#209837 rétisün úgy látom ez is az amit én linkeltem, akkor már a 3. néven fut#209839 Legszesz ezeket én teljesen nyugodtan használnám, de van még sok
forward2me, myukmailbox, planetexpress (utóbbit már használtam usa rendelésre, rendben volt) -
rétisün
veterán
válasz
FeniX- #209836 üzenetére
a legtöbb futárcégnél csak túlméretes csomagként viszik el még abban a dobozban is, amiben gyárilag érkezik egy bringa. ha elviszik egyáltalán, mert általában már az online futárrendelésnél elbukik a dolog, akkora dobozt nem is enged az oldal (300 cm összkerület, vagy mi)
én korábban emiatt két csomagban voltam kénytelen bringát küldeni (kerekek kivéve, egy csomag, a többi másik dobozba) de ennél a futárcégnél nincs ilyen megkötés a csomag méretére vonatkozóan, velük tudtam egy dobozban elküldeni a bringát.
igaz, akkor még flashfutárként szerepelt a cég, a honlap is máshogy nézett ki
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
FeniX- #207984 üzenetére
Az, hogy hátrafelé hajtva meg-megüti a láncvillát a lánc az a gyenge váltókanálrugó illetve xarul, nagy ellenállással működő, esetleg akadozó szabadonfutó miatt van. Olyan mint mikor hátrafelé hajtva picit rátartasz a hátsó sorra megakadályozva forgását, amitől aztán alul a lánc megfeszül, váltókanál előre indul felül meg laza lesz a lánc és eléri a láncvillát. Akármennyire rövidre vágott lánccal megtörténik ha akadozik a szabadonfutó....az ilyen módon összerakott lánccal meg csak óvatosan, mert bár régebb csak így szereltünk láncot (vagyis visszatoltuk ugyanazt a már egyszer kinyomott szemet) az ott gyakran már nem az igazi.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
FeniX- #198952 üzenetére
Minek?
Egyrészt nem árt rendesen letisztogatni, hogy használható legyen.
Másrészt nem ártana hozzá valami ragasztó.
Egy defekt set 1000 forintból is kijön, és ott a folt széle szépen el van vékonyítva.
Illetve akár még olcsóbban is vannak öntapadós foltok, ahol aztán tényleg csak annyi a meló, hogy takarítasz, érdesítesz, felnyalod a foltot, mehetsz a dolgodra (a kereket azért nem árt visszaszerelni) -
sebgutkopf
őstag
válasz
FeniX- #198916 üzenetére
Brutál retkes a láncod és ahogy megírták hegyesre kopott az egész hajtás.
Tisztítani: nagyon ritkán, amikor tényleg nincs más megoldás akkor jobban jársz egy féktisztítóval, mivel azok oldják a zsíradékokat és nem kennek, majd mivel nagyrészt alkohol idővel szépen elpárolog. Ilyen használata után törlés és a lánc pihentetése pár órán át ajánlott, hogy tuti száraz legyen a kenéshez.
A nagy csoda viszont a megfelelő kenőanyag használata. Amit Toobee is írt wax, vagy bármilyen más DRY LUBE (kerámia, wax, stb..), amikben egyáltalán nincs olaj. Azok nem gyűjtik a port és alapból szép tiszta és fényes marad a lánc, elég áttörölni, a görgőkről meg néha egy kis olajsarat leszedni. A száraz használatú kenőanyagokat cserébe gyakrabban kell újra felvinni, száradási idejük van és ha víz érte a bringát az le is mossa, tehát újra kell kenni. Ez utóbbinak pozitív hozadéka, hogy később nem kell féktisztító egy sima vizes mosás is megtisztítja a láncot.
-
parandroid
félisten
válasz
FeniX- #198916 üzenetére
Magamat tudom csak ismételni: [link] . Az a lényeg, hogy a tisztításhoz, és a kenéshez is direkt erre való szert kell használni. A linkelt cucc honlapján van videó is a használatról, a csomag komponensei külön is kaphatók. A láncot fémtisztára, és teljesen szárazra kell törölni, olyan vegyszerrel, ami nem hagy rajta filmréteget, vagy más bevonatot, és csak ezek után újrakenni. Kenőanyagnál megint sokat számít a minőség, illetve a fölösleg eltüntetése.
Biztos van olcsóbb megoldás is, mint ez a szett, de ezzel hetente 5 percet kell vele kb foglalkozni, nekem ennyit megér a kényelem.
p
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
FeniX- #198907 üzenetére
Ez lehet kopott lánc, illetve nálam már volt kopott lánckerék is.
Csak az tűnt fel, hogy már minden vackot lecseréltem, kivéve a láncot és a hajtóművet, viszont ha nagy erőt kellett kifejteni, akkor ugrott egyet a pedál. Aztán véletlenül észrevettem, hogy elöl ugrik, nem hátul.Szóval lehet, hogy a hajtóműről sem ártana egy kép, hogy megköpködjük
-
parandroid
félisten
válasz
FeniX- #198902 üzenetére
Ha ilyen mocskosan használod rendszeresen, akkor ne csodálkozz, hogy kinyírta… Én is szégyellem magam néha, ahogy kinéz, de ezzel így el nem indulnék.
Ha 1-2 használat után ilyen, akkor valami nagyon nem erre valóval tisztítod/kened.
A boltosnak meg igaza van, ez teljes sor csere, a kicsik is szarul néznek ki. De első körben valami normális tisztítószert, meg rendes kenést szerezz.
p
-
-
J.C.G.
aktív tag
válasz
FeniX- #198885 üzenetére
Nekem tavaly egy alap Sunrace kilences sort és egy ugyanezen márka láncát 3000 km után kompletten cserélni kellett, mivel nem figyeltem a láncnyúlásra. Idén két láncot cserélgetek, ebből az egyik már 0,5mm, lassan mérnem kéne a jelenlegit is. Így gazdaságosabb szerintem.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
FeniX- #198879 üzenetére
Lehet pont a rendszeres wd40 alkalmazása akadályozta meg, hogy az olaj (vagy olaj mentes más kenőanyag) rendesen megtapadjon a láncon és bejusson a csopok közé ahova kell...
Illetve kérdés, hogy az 1 év alatt mennyit futott, milyen minőségi szintű a hátső fogsor (polc aljáról való nincs úgy felületkezelve, könnyebben kopik). A fő kérdés pedig milyen gyakran kapott kenést a lánc, amikor el is jotott a helyére a kenőanyag?
A lánc tisztán tartásában egy jó kenőanyag (száraz időben száraz) csodákra képes.
-
-
válasz
FeniX- #198069 üzenetére
Fóliázd a vázat a táska alatt, mindegyik váz fényezését kikezdi. Folyamatosan dörzsöli a vázat menet közben, alá megy a por, egyéb szennyeződés is, nem csoda. Illetve ahol a kábelek a vázhoz érnek, oda is érdemes valami védelmet ragasztani. Pár év alatt egy vázhoz dörzsölődő kábel nagyon csúnya, mély kopást tud okozni.
-
xy.zsolt
őstag
válasz
FeniX- #198069 üzenetére
inkább az ülőgumó fájjon....az később jobb lesz (csak szokni kell)....mint, hogy zsibbadjon mindened aminek nem kéne. Nincs rajtam felesleg és gyakorlatilag carbon-on ültem és oké volt. A nyeregszélesség ha megfelelő akkor már csak az a lényeg, hogy ne legyen túl süppedős.....szerintem
-
rígel
őstag
válasz
FeniX- #197971 üzenetére
Olyan értelemben, hogy nem kapsz semmilyen kedvezményt, amit amúgy kapnál. Legtöbb helyen azért minimum 5%-ot kapsz, ha rákérdezel, de SZÉP kártyára tuti semmit.
Vagy láttam olyan boltot, ahol az konkrétan kettős árazás van. Minden "akciós" de az "akció" SZÉP kártyás vásárlásra nem vonatkozik, így gyakorlatilag 10%-kal többért tudod megvenni.Persze ez csak általánosítás, lehet van olyan hely, ahol nem így van. Konkrétan rá kell kérdezni. Nem szeretik a SZÉP kártyát, mert állítólag hónapokkal később jutnak pénzhez így, de ahol szükség van forgalom növelésre, kénytelenek elfogadni.
-
parkr
őstag
-
raggg
senior tag
válasz
FeniX- #185368 üzenetére
Ha nagyon nyújtozkodnod kell a kormányhoz, akkor az csinálhat ilyet. Túl hosszú stucni vagy túl alacsony kormánypozíció miatt pl.
Alapvetően törzsből kéne tartani magad, nem a kormányon támaszkodni. Tekerés előtt melegíts be és utána is érdemes nyújtani (vagy hengerezni).
Nagyrészt a felsőfogás kellene, hogy domináljon, amikor a fékváltókar púpját fogod felül.
Hosszabb távon szerintem érdemes lehet befizetni bikefittingre, bár még én sem voltam.
-
válasz
FeniX- #185368 üzenetére
Ha nem bringázol akkor múlik? Fotót küld a beállításról. Országútin elképzelhető vállhúzódás egy combosabb kátyútól.
gabro0: Joytech alatti szint vagyis elég gagyi. Szét kell szedni, ha oké az agy rakhatsz bele új kónuszt, meg golyókat. Ha nem akkor újrafűzés.
Hasagymegy: Szerintem simán jó ár érték arányú márka semmi fancy. Az igazán fancy márkák outiból olaszok, montiból meg amcsik.
-
Friczy
senior tag
válasz
FeniX- #185241 üzenetére
Kézipumpával is bele lehet nyomni 4 bart a belsőbe, de nem mindegy, milyen a pumpa.
A vírushelyzet előtt gyakorlatilag naponta jártam a Kőbányai úton munkába (Kőbánya-alsó és a Népliget közti részen), nem kaptam defektet. Benn a Népligetben párszor előfordult, de aztán egy jó defektvédelemmel ellátott külső megoldotta. (Continental Touring Plus, Continental Contact Plus, Schwalbe Marathon többféle verziója), természetesen pótbelső, ragasztó és pumpa van nálam. Trutyit nem szeretem, azt akkor használtam, amikor az országútin peremes szingó volt. De hajlamos eltömni a szelepet is, onnantól szívás. -
FeniX-
senior tag
válasz
FeniX- #185240 üzenetére
Tényleg, defekt ellen mit szoktatok magatokkal vinni?
Defektálló külső, oké.
Anno a montin írdatlan sok defektem volt, igaz, keskeny trekking gumival jártam, és munkába, s a kőbányai úton mindig kifogtam a királydinnyét.Pótbelső, kézipumpa? Vagy trutyi (előre betöltve?), esetleg kézi co2 patron + belső?
Tudom, hogy a kézi-vel nem fújok 4 bart egy belsőbe, viszont a patron meg nem környezetbarát.A trutyit meg a szerelők utálják.
-
Friczy
senior tag
válasz
FeniX- #184985 üzenetére
Nem sokra mész, országúti sornál többnyire 28 a sor vége, gravelnél lehet több, nekem pl. 32, de ahogy írod, most 28 a vége, a 28 és 32 közt van 15% differencia. Nem sok. Erőnlét kérdése, de 44/32-ben ott nem könnyű felmenni (én biztos nem tudnék). Szóval ha a Pilisben akarsz bringázni, akkor vagy kéne a dupla hajtómű, vagy nagyon erősnek kellene lenned. Viszont az átalakítás mindig nagyobb többletköltség, mint egyből egy megfelelőt venni. Kezdve azzal, hogy belefuthatsz abba is, hogy a hátsó váltó sem tudja felvenni a többlet láncigényt.
Így aztán szükség lenne egy új dupla hajtóműre (mennyire rontja el a láncvonalat vajon?), első váltóra, (fék)váltókarra (hogy fog kinézni, összevetve a hátsó váltó váltókarjával) új, hosszabb láncra, és ha peched van, hátsó váltóra is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
FeniX- #184999 üzenetére
Ez amolyan never endig story, vagyis valahányszor valahány ember nekifut a "fejlesztésnek" mindig ez lesz a végkövetkeztetés. Régi bringát összevadászott régi alkatrészekkel fel lehet "újítani", de már egy 3-4 évest sem lehet költséghatékonyan fejleszteni. Hamar betévedsz az eltérő szabványok posványos rengetegébe és rájössz, hogy minden összefügg mindennel, ha ezt cseréled annak is mennie kell, ha meg annak mennie kell amaz sem lesz már jó, és így tovább a végtelenségig.
Talán egy dolgot tehetsz éspedig kerékpár vásárlásnál megpróbálod az összes új szabványt megkapni így biztosítva (egy ideig!) a fejlesztés lehetőségét.
-
itouchfan
senior tag
válasz
FeniX- #184997 üzenetére
Első tányér nem feltétlenül kell, hogy 44-es legyen, sztem egy 36-38-as tányérral már simán el lehet lenni, lejtőn lehet hogy nem fogsz 45 km/h-nal meg beletekerni, de nem hiszem hogy ez cél lehet ha nem versenyzel. Én a 32:11es áttétellel 35-36 km/h-ig simán tekerhetonek tartom a montimat. Tehát én inkább a lanctanyert cserélném kisebbre.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
FeniX- #184994 üzenetére
Erőnléten múlik, de 44/36 aszfalton Magyarországon azért már felgyötörhető...ugyanakkor úgy látom max 34-et kezelnek a Tourney váltók ráadásul nem is nagyon látok hetes sort melyen nagyobb lenne mint 32 fog.
Így marad 44/32 ami már igényel némi erőnlétet feltekerni Bánkútra, vagy a Mátrába.
-
zsocy
őstag
válasz
FeniX- #184985 üzenetére
Mutasd meg hogy mid van most a bringádon, milyen váltó, milyen első-hátsó sor? Lehet ilyen vagy hogy apránként fejlesztenél, de ez sajnos bringán elég nehéz, minden mindennel össsefügg kb. Hátra pl. nem rakhatsz csak úgy fel új fogaskereket, azt bírnia kell a váltódnak is.
Ha tudsz 30-35 - el menni egy trekkingen akkor outin ennél több, vagy ugyanennyi simán kellene hogy menjen... -
itouchfan
senior tag
válasz
FeniX- #184981 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű. Ahhoz másfajta hajtókar is kell, illetve első váltó, illetve a fékváltókar cseréje is, mivel valószínüleg nincs rajta váltófül, mert az csak egy sima egyszerű fékkar. Úgyhogy ez, szerintem ilyen formán nem fog működni, vagy aránytalanul drága lesz a bringa árához képest.
-
xy.zsolt
őstag
válasz
FeniX- #184710 üzenetére
én triban 500al kezdtem 5 éve...ez alá ne menj minőségben. Sajna pont olyan volt a szitu mint a tied és nekem senki nem mondta, hogy inkább a kisebbet vegyem. 2 évig szenvedtem rajta a 60km feletti távokon. 60km alatt viszont jó volt...igy nem is tekertem sokszor többet. A bringát később drágábban adtam el mint amennyiért 3 hónaposan használtan vettem
Triban 520 már carbon villás...az használtan jobb vétel lehet, kb 120ezerért. Ennél többet csak márkásabb használt bringa érhet ha jó műszakilag
-
xy.zsolt
őstag
válasz
FeniX- #184702 üzenetére
inkább legyél 2cm-el magasabb mint az eggyel nagyobb méret legalján! Az átlépő magasságodat viszont fontos tudnod, hogy biztosra lehessen mondani, hogy jó-e a méret elméletileg. De ha papíron jó is akkor is ki kell próbálni személyesen....amúgy sem veszünk használt bringát látatlanban privát személytől.
-
ZolkoW
őstag
válasz
FeniX- #184702 üzenetére
a táblázat jó kiindulásnak, de nem szentírás. Ha van bicód,aminek tudod az adatait, és pont jó/pont kicsivel valamilyenebb kéne, ez meg pont olyan, akkor én megnézném, milyen stucni, stb van a kiszemelten, aztán ...évődnék még rajta egy kicsit, amíg valaki más elviszi
A Trekem esetében talán pont egy centivel fölötte vagyok az ajánlásnak, de megvettem.. -
Ringman
nagyúr
válasz
FeniX- #184449 üzenetére
a decánál ahogy néztem, ezeket jelentheti outinál a női: (régebben rc 520-asnál néztem, hogy miért 10k-val olcsóbb a női modell)
- keskenyebb a kormány (20-40 mm-rel)
- rövidebb a stem 10-20 mm-rel, mint a férfi modellnél
- esetleg a hajtókar 170 mm-es nagyobb méretnél is
- női nyereg van rajta
- nincs belőle XL, esetleg L méret. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
FeniX- #130702 üzenetére
Attól függ,több olcsó belső tág határok között mozog,ha benne vagy akkor rendben. Pl. azt írja rajta,hogy 1,2-1,9,akkor természetesen jó az 1,75-be,sőt én pl. az 1,9-et beletenném a 2.0-ba is,kinyúlik akkorára.Nagyobbat a kisebb helyett viszont nem szoktam,tehát 1,1be egy 1,2 alsó határút,az gyűrődhet,kicsípődik stb.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
FeniX- #130695 üzenetére
Nem kell más felni,ha csak aszfalton,esetleg döngölt földúton mész ajánlom ezt.
(#130698) Napfénysüti...hát igen,a foci egy meglehetősen agresszív sport,folyamatos test kontakttal. Az sem véletlen,hogy a kis izomgolyókból mint Maradona,Messi lesznek a világ legjobbjai.
(#130697) jjeahh...az a fránya súlybuzulás.
...amúgy nem tudom miért ne lehetne kompozitból is megcsinálni,akkor már csak a mágnes lenne nehéz,mert műanyag mágnest még nem találtak ki.
(#130696) dunkel...a zasszony valószínűsíthető felháborodására,erre talán én is rárepülök.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
FeniX- #130689 üzenetére
Dicséretesen néz ki az a kerékpár,látszik rendeben van tartva.
Nem tudom hol cserélhetnéd el,a 26"-osok jóval valós értékük alatt mennek,és ez nálad még inkább érvényes,hisz senki sem fog annyit adni érte amennyire te rendben tartva megőrizted értékét.
Milyen magas vagy? Mert ha nem vagy túl magas (180 alatti) ,és amúgy nincs baj a kerékpárral sem,szerintem ne cseréld le.Vásárolj valami vékonyabb,de legalább simább városi gumikat és ezzel is majdnem úgy fogsz menni mint egy trekking kerékpárral,hisz a szűk keresztmetszet általában úgyis te leszel,nem a kerékpár.(Van itt egy fickó a Dunakeszi-Vác kerékpárút szakaszon,aki egy hasonlóval úgy edz,hogy még a 35-40 km/h sem elérhetetlen számára.
Néhányszor korábban beálltam szélárnyékába és megpróbálva lerázni 42 (!)-ig nyomta egy ilyen 26"-os slick gumis kerékpárral!)
(#130692) Napfénysüti ...nem semmi magas az a Giant-os,Merida öltözetű fickó!
Mennyi lehet,néz ki vagy 2 méteresnek.
Amúgy egyik-másik kerékpároson látszik a tél testalkatra gyakorolt "jótékony" 6ása,a képből következtetni lehet,hogy kora tavasszal készült.
(#130693) jjeahh...nekem van ilyen mágnesem,már csak fel kellene szereljem a pedálra/beleolvasszam cipőm talpába és kész.
Azt viszont nem értem hogyan tartja pozícióban lábad,mert az elforgást a mágnes nem tudja megakadályozni.Talán a + tüskék?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Adobe Lightroom topic
- iPhone topik
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politikai mémek
- További aktív témák...
- DJI Mini 3 Fly More Combo Plus RC drón szett - új állapot, garancia, 1x battery, 2x battery plus
- DJI FPV drón akkumulátorok - hibátlan állapotban, kevés töltéssel
- DJI Mavic 3 Fly More Kit - 2 akku, töltő, autós töltő, táska
- DJI Goggles V2 drón szemüveghez való iFlight Crystal Patch antenna +Stubby
- Casio G Shock Gpr H-1000
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest