Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
freeknight
őstag
válasz HoTaZo #19821 üzenetére
Hát ha ezt a kérdést meg tudnám válaszolni, akkor máris nem lenne annyira magas
Nem tudom, számomra nehezen érthetően van elmagyarázva az e-titános anyagban.
Bár ahogy a Közlekedési alapismeretek gyakorló tesztjei alapján látom nem is lesz rá szükség a vizsgán, a teszteken szinte 80%-ban csak KRESZ-el kapcsolatos kérdések jönnek nekem.
otto14: köszi, nem is tudom, st22lacika hogy nem jutott eszembe -
freeknight
őstag
Sziasztok!
Tegnap álltam neki az elméletnek, de a vezetési idők még nagyon magasak nekem. Az anyag ráadásul full száraz jogi nyelven van, nem segíti a megértést (vagy csak én vagyok hülye )
Nincs valami leírás, vagy youtube videó, ahol ezt érthetően, naprakész szabályokkal összefoglalják? -
freeknight
őstag
Nekem is kérték a személyit mikor múlt héten csináltattam az orvosit, na mondom kiváló, kb 4 éve lejárt, úgy voltam vele, mindenhova elég a jogsi. És tényleg nem engedett felvenni a rendszer igazolványszám nélkül.
Hogy ez nekem nem jutott eszembe, szerintem is bármilyen random szám és betűsort elfogadott volna -
freeknight
őstag
Háromszöges alatt a forgózsámolyosat érted?
Volt feleségem apja gazdálkodó, az évek során vagy 20-30 traktorost láttam nála forogni, ebből egyetlen srác volt, aki tényleg tudott vele tolatni. Még az öregnek se ment olyan olajozottan . Pedig neki kb 35 éves aktív rutinja volt. -
freeknight
őstag
Sziasztok!
Szóval belevágok a teherautó jogsiba. Gondolom mindenekelőtt háziorvos és 2-es orvosi vizsgálat, aztán jöhetne az iskola. Esetleg Miskolc környékéről nincs itt valaki, aki tudna ajánlani egy normális sulit de leginkább oktatót? Akár privátban is. -
freeknight
őstag
Fú, köszönöm a választ nektek! Nem tudok mindenkinek egyesével válaszolni, de összeszedek pár gondolatot.
Jelenlegi munkámból teljesen elegem lett. Sose szerettem csinálni, herótóm van a vésésből, porból (amitől asztmám is lett), mocsokból, az izzadságból. Nyomtam vállalkozóként is, de nem vagyok főnök típus, szóval csak magánban, nem nagyon érte meg, stabilabb az alkalmazotti lét, de ott meg gyűlölöm, ha ott liheg a hátadban a főnök.
Legutóbbi munkahelyen a kollégákkal is meggyűlt a bajom, pontosan eggyel, elérte, hogy felmondjanak nekem (pedig amúgy ezt a helyet egészen szerettem), hosszú történet, de ez okozott egy törést, én nem szeretnék villanyszerelőként dolgozni már, legalábbis a közeljövőben biztos. Kevés a fizu is, ez a 400k manapság semmi, max akkor tudsz kijönni rendesen, ha maszekolsz mellette, délután, hétvégén.Külföldi meló szerintem ugyanaz, mint a nemzetközi kamionozás, hacsak nem költözöl ki véglegesen. Persze, ha Ausztriában dolgozol, hazajárhatsz hétvégente, de tegyük fel végzel péntek délután, jó esetben 6-kor el tudsz indulni, lesz éjfél, mire hullafáradtan hazaérsz, ha nem állsz meg pihenni. Szóval szombaton használhatatlan vagy, vasárnap meg legkésőbb délben indulhatsz is vissza. Az üzemanyagról nem is szólva, ez nálam cirka 130-150k lenne egy hónapban. Ez inkább csak olyan elméleti dolog, a valóságban általában dolgoztatnak szombaton is, szóval ugyanúgy 3/1 hét lesz a dologból, akár a kamionozásnál, legtöbb külföldön melózó ismerős legalábbis így jár haza.
De nálam igazából mindegy is, 2 éve elváltam, gyerek nincs.Nekem az egyedülléttel sincsen bajom, én alapvetően magányos farkas vagyok. Persze vannak haverjaim, de ha mondjuk egy egész hétvégét egyedül vagyok otthon, engem az se visel meg egyáltalán. Nekem ez az egyik dolog, ami pont vonzott a kamionozásban: elvagy egész nap magadnak a fülkében, csinálod a dolgodat, és ennyi, ez engem kikapcsolna.
Nyelvtudás: angolt kb anyanyelvi szinten beszélem, fiatal koromban UK-ben kezdtem a munka világát, lehúztam ott 3 évet, szóval azzal nincs bajom. Sajnos a német viszont nagyon gyenge, nemzetköziben meg gondolom ez lenne a legfontosabb. De angollal azért el tudsz igazodni szerintem odakint, kivéve, ha német/osztrák cégnek melózol persze, és így kellene kommunikálni a diszpécserrel.
Azért még át kell gondolni, elég sok pénz, mire menetkész vagy, aztán nem szeretném, ha elvégzem a jogsikat, és nem is találok munkát. Helyileg BAZ megyében lakom, Tiszaújváros pl csak 20 km, de gondolom ha pl nemzetközi fuvarok mellett döntök, akkor akár távolabbi telephelyről is indulhatok, nem kell úgyse naponta ingázni a lakóhely és a cég között.
Sok hasznos tanácsot adtatok, van már így egy támpont, ahonnan elindulhatok köszönöm! Biztos írok még a topikba!
-
freeknight
őstag
Sziasztok!
Karrier váltáson gondolkodom, jelenlegi munkámban (villanyszerelő) teljesen kiégtem, képtelen vagyok folytatni, alkalmazottként max havi 400 nettó itt a környéken (amit szépen tolnak lentebb az ukránok), de az is leginkább feketén, ahhoz meg már öreg vagyok. Plusz ugye eléggé gyülekeznek az építőipar felett a sötét fellegek.
Mindig is szerettem volna kamionozni, de sajnos soha nem úgy alakultak a dolgok, viszont most szívesen váltanék, lenne pár kérdésem tőletek, mint szakmabeliektől, ha elfér itt.
Mit gondoltok, 32 évesen érdemes-e még belekezdeni egy 10 éves B jogsival, vagy már öreg vagyok és nehezebben fog menni? Szerencsére azért elég nagy rutin van mögöttem, nagyobb furgonokat is rendszeresen vezetek munkámból adódóan.Nyerges szerelvények érdekelnének elsősorban, tudom, hogy az külön jogsi (C+E), ennek hogyan néz ki a menete? Gondolom, előbb a C, de aztán az E-hez nem tiszta, hogy két éves C jogsi kell, vagy csak ne legyél kezdő sofőr, tehát az én 10 éves B jogsim is elég-e?
Gondolom a PÁV II.-t azért érdemes megcsinálni, mielőtt még belevágok?Körülbelül milyen bérekre lehet számítani? Illetve hogy látjátok, mennyire hat ki a válság a szakmára? Nehezebb most állást találni, mint mondjuk 1 éve, vagy nem érzékeltek nagyobb problémákat? Folyamatosan azt hallja az ember, mekkora sofőrhiány van, de ugye hozzák a filippínókat, indiai nőket stb, ami árnyalja azért a munkaerőpiacot.
Kezdőként is van esély elhelyezkedni?Egyelőre ennyi jut eszembe, megköszönöm, ha válaszoltok!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest