Hirdetés
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mgoogyi
senior tag
válasz BlacKSouL #31599 üzenetére
Kicsit régi hozzászólásra reagálok, de eléggé rá vagyok kattanva az olajtémára.
"Tudtommal annyi a történet, hogy az ACEA egyszerűen nem minősítette (még?) ezt az olajat, vagyis nem kapott hivatalos besorolást."
Ez egyrészt kicsit LOL, mert nem hiszem, hogy ingyen csinálna bármit az ACEA, másrészt
a 0w20 Premium Ultra nem teljesíti az ACEA A1/B1 A3/B3 A5/B5 egyikét se, ugyanis kevés benne a TBN, ami min 8 kéne legyen, de csak 5.1 van neki. (TBN = a savas cuccok semlegesítésére való bázis)Kicsit mintha paráznál a C-s besorolásoktól, pedig azok csak másról szólnak, mint A/B téma.
A C2 követelményei pl nagyon hasonlóak az A1/B1 A5/B5-re, azaz könnyű futású olaj, ahol az üzemanyagtakarékosság előtérbe van helyezve a nyírásstabilitással(HTHS) szemben. A fő különbség ott van, hogy a C-s olajoknál a SAPS (kéne, foszfor, stb.) mennyisége limitálva van, illetve kisebb az előírt TBN. Sok C2-es olaj szokta tudni az A1/B1 vagy A5/B5-öt, a C3-asok meg általában tudják az A3/B3 A3/B4-et.
Ugyanakkor nyilván a gyártók keze kicsit meg van kötve a C-s olajoknál, mert nyilván nem lehet olyan fasza olajat összerakni, ha tiltva van egy csomó összetevő."Cx ugye a kifejezetten katalizátorkímélő olajtípus (mod: pontosabban a gáz "utókezelés"-t is alkalmazó motorokhoz), de tudtommal a C-s olajok akkor használhatók (egyébként)katalizátoros autóban, ha a könyvük kifejezetten ezt írja elő. Létezik továbbá - a bonyolultság kedvéért - hibrid vagy semleges olaj, mely mind az A3/B4, mind a C3 minősítést megkapja. Ez önthető abba is, ami A3-at kér, és olyanba is ami C3-at. Gondolom ebben a katalizátorra vonatkozó adalék pont a határon van.
Nem mondom, hogy a C3-as olajtól tönkremegy a motor ami A1/3/5-t kér, de azért nem véletlen az az előírás, nem csak a hecc kedvéért írják ezt elő."Ez érdekes okfejtés, de ennél egyszerűbb a dolog: vagy rá van írva az olaj dobozára, hogy ACEA A1 v. A3 v. A5 és akkor lehet használni, ha meg ne, akkor meg nem. Attól, hogy egy olaj C-s, az nem jelenti azt, hogy egy A-s motornak rossz.
-
mgoogyi
senior tag
válasz BlacKSouL #45020 üzenetére
"Illetve a 0W40-es olajok melegen kellően sűrűek ahhoz, hogy tökéletesen kenjenek, viszont hidegen jóval hígabbak, mint az 5W vagy 10W társaik. Vagyis hidegben jobbak. Melegen meg pont jók."
Ez így nem teljesen igaz. Szerintem a legtöbb ACEA A1/B1 vagy A5/B5 5w30-as olaj lenyomja -20 fokban a 0w-40-eket, az alattról meg nincs sok értelme beszélnünk Magyarországon.
Ebből a 3 adatból tudtommal elég jól becsülhető egy olaj tetszőleges hőmérsékleten lévő viszkozitása:
viszkozitás 40 fokon - viszk. 100 fokon - viszkozitási indexVan egy progi, ami ezt meg is csinálja, hogy a szerzőjétől idézzek:
"A 40 és 100 C foktól eltérő hőmérsékleten mérhető kinematikai viszkozitás számítása a szakirodalom által ajánlott ASTM D341 módszer alapján történik, ez kellőképpen pontos eredményt ad."Egy érdekes screenshot arról, hogy mennyire híg néhány olaj -20 fokon:
Az a Sustina 5w30 eléggé adja...
-
mgoogyi
senior tag
Valaki egy fotót tudna mellékelni az 1-es Jazz kézikönyvéből a motorolaj ajánlásról?
Köszi! -
mgoogyi
senior tag
válasz BlacKSouL #45269 üzenetére
A 10w-vel a 0w-t nem teljesen fair összehasonlítani, a 0w full szint, a 10w meg nagyon messze van tőle.
Én azon szoktam agyalni, hogy van e bármilyen gyakorlati haszna egy 0w-nek egy full szint 5w-vel szemben -20 fok körülig (azonos melegoldal mellett). Mert ugye a hideg oldali viszkozitás a SAE szabvány szerint nem azt írja elő, hogy milyen intervallumsávban lehet a viszkozitása az olajnak bizonyos hidegben, hanem hogy a 0w-s legyen szivattyúzható -40 fokban is, az 5w meg -35-ben. Semmit nem mond arról, hogy a 0w hígabb lesz az 5w-nél tutira -20 fokban. -
mgoogyi
senior tag
válasz BlacKSouL #45273 üzenetére
"Ha csak a szabvány követelményét nézzük, akkor persze, de feltételezve egy közel azonos VI-t, és mondjuk egy 40°C-on mérhető viszkozitást, akkor tekintve hogy exponenciálisan nő(kéne hogy nőjön, és szigorúan monoton is) a viszkozitás a hőmérséklet csökkenéssel, szerintem az alacsonyabb viszkozitású olaj marad alacsonyabb végig, bármeddig hűtjük"
Egyfokozatú adalékolatlan olajnál tuti így kell legyen.
"(Az relatív ritka, hogy az 5W-s mondjuk 40 fokon kisebb viszkozitású, mint a 0W)."
Nem ritka egyáltalán. Vegyél egy tetszőleges ACEA A3 vagy C3-as 0w50-t egyiknek, és egy ACEA A1 vagy A5 vagy C2-es 5w30-at a másiknak. Kicsit félve, de a bal zacsit rátenném, hogy az 5w30 vékonyabb 40 fokon az adatlapja szerint. Pl:
Logikus, amit írsz, csak nem tudjuk, hogy miért olyan a szivattyúzhatóságuk, amilyen. Én inkább azt sejtem, hogy szét vannak adalékolva, hogy átmenjenek a 0w-s SAE szabványon és rányomhassák a dobozra, hogy ez milyen zsír 0w-s olaj. Az egyik legdurvább példa egyébként az 5w30 sustina, olyan viszkozitási indexe van, hogy hidegben 0w20-kal versenyzik.
[ Szerkesztve ]
-
mgoogyi
senior tag
válasz -cobra- #45280 üzenetére
[ez volt az alap]
[ez egy másik majdnem ugyanazon értékkel]Majd felviszem annak az értékeit, amit te találtál, az a linkje alapján 2016-os és már benne van az acea c3 jelölés. Viszont a paramétereit nézve egy 40 fokon eleve vastagabb és kisebb viszkozitásindexű olajat látunk, azaz ez egy vastag 5w30-ként fog inkább viselkedni hidegben, mint a régebbi formula.
Szerintem az acea c3 miatt - hogy a részecskeszűrőkkel barátságban legyen - változott meg az összetétele és emiatt a paraméterei is. Így viszont papíron csak egy átlagosan jó 5w30-nak látszik.Mi van az Accord gépkönyvében? És mi a célod az olajválasztásnál?
Hidegindításra játszol sok rövid út miatt? Bírja a terhelést, ha jobban hajtod? Vagy mindkettő? -
mgoogyi
senior tag
válasz -cobra- #45289 üzenetére
A korábbi linkedből ezeken agyalnák:
MOTUL
8100 Eco Lite ---0W-20--- API SM---GF5
8100 Eco Energy ---0W-30--- API SL---ACEA A5/B5Mobil 1
Advanced Fuel Economy ---0W-20--- API SN,SM,SL,SJ---GF5
Fuel Economy ---0W-30--- API SL,SJ---ACEA A1/B1,A5/B5Ezek közül kicsit kilóg felfele az Eco Lite 0W-20, ugyanis az észter bázisú és a full szintek közül igazából arra rá lehet fogni, hogy valamennyire rátapad a motor belső részeire és hidegindításkor már van egy pici olaj ott, ahol kell. De nemtom, hogy ez mennyit jelent valójában. Régebben volt subarum és sokat olvastam a hozzá tartozó magyar fórumot. A tuningolós Imprezás arcoknál és a Seibiko Subaru szervíznél a Motul volt az etalon.
-
mgoogyi
senior tag
Nekem Legacym volt (2.0 benzin-lpg), arra mondták, hogy castrolt szoktak bele tenni, de mondjuk nekem olajcserét nem csináltak, sok minden mást igen. Volt egy csúnya szelephézag problémám az lpg miatt, hónapokig szívtam vele, voltam pár szervízben Szegeden, sehol sem jöttek rá, mi a gond. Aztán felvittem hozzájuk és másnap hívtak, hogy tudják mi a gond. Nekem nem volt velük semmilyen rossz tapasztalatom, másrészt eléggé vallás szerű dolognak tartom azt, hogy ki milyen olajat gondol jónak. Értelmes publikált tesztek ugyanis nincsenek arról, hogy két olajat azonos valós körülmények között összehasonlítanak.
-
mgoogyi
senior tag
Én ezért egy szervízre sem haragudnék emiatt. A legtöbb szervíznek megvannak a berögzült megszokott dolgaik, sok helyen a 10w40 mindenbe téma megy. De mivel gyakorlatilag minden évben napokat töltök azzal, hogy mi legyen a köv motorolajam, így mindig én viszem a cuccot. A bejáratott szervizem meg sosem problémázott ezen. Csak hát a legtöbb ügyfél feltehetőleg leszarja, hogy mit raknak a kocsiba.
Hát nekem gyári lpg volt, előre felkészültem arra, hogy hogyan lesz szervizelve. Szerbiában, Szegedtől 50 km-re ugyanis van egy fickó, aki ezzel foglalkozik. Egyetlen xenonos szövetüléses gyári lps-s kombi lega volt eladó 2013 áprilisban az utsó szép szériából(2007-2008) egy nőtől és én marha megvettem. Aztán elvertem rá 600k-t egy év alatt(2 szett gumi, lendkerék, fékek, gázinjektorok, stb stb...), 3-4 kört voltam Szerbiában vele, aztán szeptemberben elkezdett sokszor rángatni 2000-es fordulat körül. Mondjuk addigra pont elegem volt a szervízeléséből, mert minden komolyabb dolog miatt vagy Pestre kellett vigyem vagy Szerbiába. (Akkor rájöttem, hogy hiába volt az álmom ez a kocsi és milyen jó vezetni, de nem akarok a tulaja lenni és elkezdtem hirdetni.)
Próbáltam a helyi szervízekben megoldatni a dolgot, a megszokott szervízben már mondták a 3. kör után, hogy menjek inkább fel megint, mert nem találják a hibát. December elején irány Pest, a Seibiko egy nap alatt megtalálta, hogy szelephézag a gond. Pikkpakk megcsinálták, végre hibátlan volt a kocsi, gondoltam tankolok egy kis lpg-t, de nem ment, hanem folyt szét mindenhova. Fasza... Megint helyi szervízek, senki nem tudott vele mit kezdeni. Ott már kezdett elgurulni a gyógyszer.. szerencsére lett vevő januárban és örültem, hogy el tudtam adni annyiért, mint amennyiért vettem... (Ha Pesten laktam volna közel a Seibikohoz, akkor megtartottam volna.) -
mgoogyi
senior tag
válasz -cobra- #45280 üzenetére
A másik speckós Eneos Sustina 5w-30 adait, meg a -20-as viszkozitását már beraktam egyszer.
Itt a kért összehasonlítás + 2 extra olaj:
Vmi nagyon nem stimmel ezzel az újabb acea c3-as adatlappal, 100 fokon 10 mm2/s-hez, 40 fokon 55 körüli érték szokott tartozni. Ennek így teljesen elcseszett a viszkozitásgörbéje.
-
mgoogyi
senior tag
válasz tboy93 #45368 üzenetére
Az első, ami eszembe jutott, az a motul 5w30 eco-nergy. Elég jó hidegben, meg 3.4-es hths-e van( a vastag 30-as és a 40-es olajok 3.5-től vannak, de azok hidegben rosszabbak). A hths mutatja kb a kenésbiztonságot, viszont növeli a fogasztást. A hidegben jó könnyűfutású olajok(acea a1 a5 c2) 2.7 - 3 körül szoktak.
-
mgoogyi
senior tag
válasz -cobra- #45440 üzenetére
A 0w-30-as nem észteres, a pdf-ekben nagy betűkkel kiemelik ha valamelyik olaj az. Az összes motul olaj adatai fent vannak a motul oldalán és nem titkolnak el semmit, sok gyártó a viszkozitási indexet meg hths-t sokszor kihagyja. Viszont azt is tudnod kell, hogy ezek az értékek számolt értékek, amik nem biztos, hogy a valóságban is tökéletesen megállják a helyüket.
Amire én játszok, az az, hogy a számomra tipikus hidegben vékony legyen az olaj, melegben ne vékonyodjon el, hogy erős legyen az olajfilm.
Ha megnézed a grafikonokat, akkor hidegindításban a mobil 0w20 a legjobb, a legnagyobb biztonsági tartaléka meg a motul 0w30-nak van. Hidegoldalon elég hasonlónak látszódnak, nem biztos, hogy -10 fokon a lötyögtetésükkel meg tudnám őket különböztetni egy üvegben.
Én a 0w30-at választanám, de van aki meg az API jelölésre esküszik, elvileg a magasabb API jelölés kevesebb esetleges lerakódást jelent a motorban. -
mgoogyi
senior tag
válasz BlacKSouL #45441 üzenetére
Na igen... Akár értelmes dolgokkal is tölthetnénk az időnket..
Mert ezzel max azt érjük el, hogy nem 420k-t bír majd az autó motorja 400k helyett..
2 nap múlva megyek átvenni a 2008-as Honda Jazzünket Kecskemétre, az ottani márkaszervíz vezető mondta, hogy ők 2002 óta mobil 10w40-et raknak minden Jazzbe(meg gondolom más Hondába is) és semmi panasz nem volt még rá.Szóval ha az is jó, akkor kicsit túlgondoljuk a dolgokat :
Ez csak szeretne 3500 vagy 4000 lenni... muhaha
[ Szerkesztve ]
-
mgoogyi
senior tag
válasz -cobra- #45471 üzenetére
Nekem is eco-nergy 0w-30 megy majd a Jazzbe.
Elég sokat gondolkoztam rajta. 3 versenyző maradt a végén:
Mobil new life 0w-40 - magas hths viszkozitás, alacsony hőmérsékleten is jó, magas API teljesítményszint, meg ha Honda szerelők szerint a castrol magnatec 5w40 meg a mobil 10w40 is fasza, akkor ennek csak előnye van azokhoz képest
Liqui Moly Top Tec 4600 5w30 - elég stabil olaj, jó híre van, mindenhol jónak tűnik a viszkozitása
Motul eco-nergy 0w-30 - legjobb hidegindításhoz, rövid utakhoz(amire heasználjuk), az döntötte el a dolgot, hogy találtam pár motulos használt olaj elemzést neten és elég minimális kopást mutattak az értékek, ráadásul volt egy az 5w30-as tesójáról is és ezzel el is dőlt a dolog:
[eco-nergy 5w-30]A hths egy kompromisszumos érték, legyén minél kisebb(kisebb fogyasztás, több LE, jobb hűtés), de legyen elég nagy(terhelést alatt bírja az olajfilm). Ha a honda szerint a 0w-20-ak 2.6-2.7-es hths-e elég, akkor ennek a motulnak a 3.0-ja vastagon elég kell legyen.
Honnan szoktátok venni a motult?
Eddig webshopokban vettem (filtershop és társai).[ Szerkesztve ]
-
mgoogyi
senior tag
válasz z123456789 #45475 üzenetére
Van emailes elérhetősége ennek a TypeV Lacinak?
-
mgoogyi
senior tag
válasz z123456789 #45477 üzenetére
Ok, thx, regisztráltam csak még az adminok nem hagytak jóvá.
-
mgoogyi
senior tag
Valaki be tudná dobni ide a fórumba az egyes Jazz szervízintervallumait?
Köszi! -
mgoogyi
senior tag
válasz Bullitz #45493 üzenetére
Én a Motulban bízok, bár nincs vele hondás tapasztalatom még, de jövő héten az megy a Jazz I 1.4-be.
(eco-nergy 0w-30)
Egyébként ezek közül bármi jó, amiben megbízol: Liqui Moly, Mobil, Fuchs, Eneos, Motul, Total, Castrol (ha nem hamisított..).
Az eneosból csak a sustina jön Japánból.
A Subarus versenycsapatok asszem főleg Motult használnak, pedig az francia. A Seibiko Subaru szervíz is Motult rak a tuningolt Imprezákba, az vált be nekik. Szóval ezt a japán autóba japán olajat marhaságnak tartom.
Ha meg a legjobb olaj kell, akkor észter alapút kell venni, azt meg nem nem tudom, hogy kapsz e Motulon kívül másban + asszem az észtereseket 5k-ént talán ajánlott cserélni. -
mgoogyi
senior tag
Közérdekű:
[Honda légzsák visszahívás] -
mgoogyi
senior tag
válasz z123456789 #45516 üzenetére
Nektek lehet, nekem a mai az első Hondás napom.
-
mgoogyi
senior tag
válasz z123456789 #45529 üzenetére
-
mgoogyi
senior tag
válasz Jaffa75 #45534 üzenetére
Köszi! Mégsem egy Civic Type R.
Munkábajáráshoz van az asszonynak(+visz-hoz engem is +ovi). A dízel Verso többször jelezte, hogy nem kér a 2x8km-es utakból, ezért kerestünk egy jóféle kisautót. Az egyterűség bejött a Versonál, ezért a Jazz viszonylag hamar egyértelmű lett.[ Szerkesztve ]
-
mgoogyi
senior tag
Köszönöm a jókívánságokat!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest