- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házimozi belépő szinten
- Milyen videókártyát?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen SSD-t vegyek?
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
-
PROHARDVER!
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bile Demon
őstag
válasz Tothg86 #85677 üzenetére
Én is agyaltam rajta két éve, milyen légkulcsot vegyek, de nekem kellett volna tartályos kompresszort is venni, mert az sincs. Végül inkább egy akkus ütvecsavarozót vettem, egy 700/1000Nm-es Makitát. Futómű alkatrészek cseréjéhez kellett. Bevált.
Kerék visszarakáskor csak rácsavarom vele, de a nyomatékkulcsot nem váltja ki. Erő lenne benne bőven, túlhúzni is, de a pontos nyomatékot nem tudja tartani.A másik dolog: ha a kerékcsavarokat te húzod meg az előírt nyomatékra, akkor legközelebb le fog jönni akár út szélén is a gyári kulccsal (már ha van pótkerék és kulcs a kocsiban). Inkább az a gond, hogy a gumisok/szerelők sokszor nagyon túlhúzzák.
Elképzelhető, hogy annyira, hogy kevés a 310Nm is!Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz TESCO-Zsömle #82450 üzenetére
Csak beltérben használjuk.
Először RTV szilóra gondoltam az összerakáshoz, de végül inkább melegtakonnyal oldottam meg, mert már ma használni akartuk.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
-
Bile Demon
őstag
válasz Barret001 #81603 üzenetére
Ez kb. 20 éves technika. Ebben még nem volt minden összeintegrálva. A TFT panelt a fémtokos chip hajtja meg, a két Samsung RAM a frame buffer.
Az AD9888 fogadja az analóg jelet, azért van 2db mert a DVI-I bemeneten is be vannak kötve az analóg vonalak, tehát elvileg két analóg VGA bemenet között is tud váltani. A TFP401 pedig a digitális jeleket fogadja a DVI bemenetről.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Nincs sok tapasztalatom, hogy hosszabb távon nedves környezetben hogy viselkedik a PUR ragasztó. Leírás szerint az első is alkalmas a célra. Mi zsákos anyaggal csináltuk a lábazatot is. A ház felénél téglából van az alap és a lábazat is. A másik fele, ami 60 éve épült hozzá ott már beton. Az XPS is dübelezve / hálózva van. Kőburkolat került rá, aminek van súlya.
PUR hab ragasztót a kényes helyeken, ablak körül, redőnytok mögött, fölött használtam. Ott nagyon precízkedtem, mert valahol elég vékonyka (2-3cm) szigetelésnek volt csak hely.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Adatlapból:
"Alkalmas polisztirol (EPS+XPS), poliuretán (PUR,
PIR) és fenolgyantahab alapú szigetelőtáblák
ragasztására lapostetőkre, lábazatokra,
homlokzatokra, csatorna elemekre, pince
mennyezetekre, beltéri szigetelésekre, stb.""Vízálló (de nem vízhatlan)"
[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Némelyik táp elektromágneses hullámként kisugározza ki a különbözet egy részét.
Én már cseréltem nyugdíjasnál PC tápot, mert zavarta a Kossuth rádiót.Az előző tápomat (Seasonic G450) bár jó hatásfokú volt, mégis cseréltem, mert ő inkább zavaró hangként sugározta le a felesleget.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
-
Bile Demon
őstag
Széttört a 40 éves szekrény ajtó kivetőpánt talpa, nemigen tudtam megfusizni (spiáter és 6 darabban van), arra gondoltam lecserélem erre:
[link]
Milyen méretű csavarokat vegyek hozzá?Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz sisi22 #78116 üzenetére
A zöld sávon belül jó a kazánnak, de a rendszer tervezője mást is előírhat.
Pl. egy 3 emeletes házban, ha a pincében van a kazán, akkor a 0.5 bar kissé kevés, mert akkor a felső szinten már nincs is víz a csőben...Ha magától csökken folyamatosan, akkor valahol szivárgás van, amit célszerű megjavítani.
Ha túl alacsony a nyomás, akkor a kazán leáll.
Ha túl magas, akkor a biztonsági szelep kiereszti a felesleget.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Decemberben javítottam 2 tápot ezzel a problémával.
Ahogy mondod a 3 pines ventilátornál a piros és fekete vezetéket kell kötni a 2 pines csatlakozóra és menni fog.
De:
Olyan ventilátort kell használni, ami 5V-on biztosan elindul.
Mindkét táp 5V-ig vette vissza a ventilátor feszültségét hidegen.
Ezt azért néztem meg, mert az első tápban nem akart elindulni az új ventilátor. (12cm 1300rpm Bitfenix). Itt a 3 pines csatit az alaplapra dugtam végül.
A másik tápba viszont olyan ventilátort szereltem, ami specifikálva van min. 4V-os induló feszültségre. Fractal Design Dynamic X2 GP-12-t.
Aztán az első táp ventilátorát kukáztam, öreg volt és szétkopott. Sokat használhatták hangosan.
A második táp ventilátora csak kiszáradt, most kezdett el súrlódó hangot adni. Elég volt a 30cm-es hajszálat letekerni a tengelyről, ami a tömítés záródását akadályozta. Illetve a műanyag "zégert" leszedni, szétszedni és telinyomni zsírral.
Utána megszűnt a csapágy pici lötyögése és simábban, könnyebben járt.Én se hittem benne, hogy ez javítható, de pont akkor futottam bele egy ventilátor javítós videóba és kipróbáltam...
Ami nekem új volt, az a tengely végénél lévő kis behasított műanyag gyűrű, ami a tengelyt rögzítit. Azt hittem addig, hogy az behasítás nélküli teli gyűrű.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz macilaci78 #77847 üzenetére
Szomszédomnak utólag, hálózás/glettelés után (de még színezés előtt) jutott eszébe, hogy kellene kültéri lámpa is. Villanyszerelő szépen akkus flexxel körbement, aztás betette a drótot a szigetelésbe. Utána a riasztós/kamerás is hasonlót alkotott.
Aztán jött a klímás.
Majd a gázművek.
Végül az elmű... Órát, méretlen szakasztt keresztbe kasul, mindent betettek utólag a szigetelésbe.Kőmíves "lejavította". Aztán színezte. Fehérre. Szép lett. Ez volt 2020 őszén.
Tavasszal már sok helyen végigrepedt.
Valószínűleg nem hálózták át újra a hosszú vékony hornyoknál. Pl. kültéri lámpa, kamera drótoknál.Ennél esztétikusabb egy fehér csatorna, ha egyenesen van feltéve.
Bruhe
-
-
Bile Demon
őstag
Szüleim félredobták a 23 éves Whirpoolt, mert egyszercsak nem kapcsolt be (termosztát hiba).
Kompresszort direktbe kötöttem, duruzsolt szépen halkan és HŰTÖTT is. így lett kidobva később, mert nem akarták már látni szegényt, hiszen ott az ÚJ...
Gyorsan (elkapkodva, nehogy megromoljon a kaja... amit szerintem egyszerűbb lett volna kukázni) lett véve a helyére valami... Egy nagyon HANGOS, ami külsőre NAGYOBB, belsőre KISEBB. Nem fér bele, ami megszokott volt. Egy Electrolux és olyan hangja van, mintha egy kínaiműanyag ventilátor is berregne benne a kompresszortal együtt. A kompresszor meg a gáz is olyan benne, hogy fele annyi anyagból dupla üzemi nyomáson 4x-es zajjal tudja azt, amit a régi is tudott. (Fele ideig).
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz Bile Demon #75835 üzenetére
Végülis flexezni kellett.
Röviden:
1. gyárilag a külső csukló - tengely egy alkatrész egy cikkszám, egy japán ördöglakat, precíz illesztéssel.
2. a gyári szerelési utasításban benne van, hogy ne próbálja meg leszedni a külső csuklót. (mi szóltunk, mindez halál udvarias stílusban)
3. ismerek olyat, aki próbálta leütni, vett lehúzó szerszámot, és a vége az lett, hogy a gyűrű megdolgozta a hornyot és a bordákat a tengelyen.
4. én is próbáltam ütni (kitudja hátha), aztán leflexeztem a kosarat, szétszedtem, de a csillag ezután se jött le, a gyűrűt tágítani (zégerrel, csavarhúzóval stb.) nem lehetett, mert a tengely és a csillag között, ahova tágulna ott van egy lépcsős süllyesztett kiképzés a csillagban. Összenyomódni meg nem akar, hanem inkább tágul és befeszül, ha húzzák
5. próbáltam összenyomni a gyűrűt vékony csavarhúzóal és közben húzni a tengelyt, elvben működne, de ez több emberes lett volna, így inkább beflexeztem és a végén eltörtem ketté.
6. Na ez se volt elég, mozgott a két fél, de nem jött le sehogy (a bordák miatt oldalra nem mozdult), így 3 fele vágtam, és utána már a két kis darab lejött a maradék fél pedig a gyűrű maradékának körbeforgatása és eltávolítása után tengely irányba leüthető volt.Viszont egy korong elég volt és alig kopott. Igazatok volt.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz Satyricon #75876 üzenetére
Most vettem 18V akkut (Makita BL1840B), személyes átvétel úgyhogy fizetés előtt megnyomtam a gombot és 1 egységet mutatott, de nem villogott egy másikat is megnéztük az is. A töltő 35 perc alatt végzett, 4.1V/celláig töltötte (20.5V-ot mértem a végén).
Szerintem, ha töltő normális ideig tölti és nem jelez hibát, akkot jó lesz. Ha lassan tölt / balanszíroz / kondicionál akármi, akkor állj el a vásárlástól mert az már túltárolt / értékcsökkent akku.[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz darvinya #75842 üzenetére
Értem, szóval túlhúzásnál deformálódhat.
Ennél a belső csukló ilyen tripod tűgörgős csapágyas felépítés.
Itt látható (de nyilván ismered): [link]Szóval ez felveszi a tengelyirányú mozgást, kanyarban / berugózáskor, ha túl is lenne húzva, előbb ugrik szét a belső csukló (amit csak a gumiharang fog össze), minthogy kihúzódjon a váltóból. Egyébként van érzésre kb. 1mm tengelyirányú kotyogása a tengelynek és picit mozog a belső csukló külső része a váltóban is.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz darvinya #75836 üzenetére
Féltengelyt annyira túl lehet húzni, hogy annyival kijjebb jön, hogy ki akar húzódni a váltóból? Nem tudom elképzelni, hogy ennél a kocsinál ilyet lehetne, akkor a csukló belülről nekiszorulna az agynak (van ott ilyen profilos porvédő gyűrű + tömítés, ami a csapágyat védi) + a kerékcsapágy rég szétment volna.
Épp ma nézegettem amúgy a csavart -hogy milyen mély gépi dugókulcs fog kelleni hozzá- egyforma a két oldal a sasszeg ugyanúgy van elhajtva rajta. A gumiharangokon a bilincsek egyforma gyári kivitelűek. Minden jel arra utal, hogy még a gyári szerelés mindkét oldal.
A szerelő nem jelezte, hogy bármi probléma lenne a stabilizátor gömbcsukló gumival. Vagy bármi mással. Fater kocsijánál tavaly tök jól diagnosztizálta, hogy kivan a kutyacsont, ki is cserélte, nem lett jó, mondtam cserélje ki akkor a másik oldalt is, akkor lett hibátlan. Azt is mondta, hogy a kormány rúd gömbfej gumi kivan, de nem éri meg cserélni, csak akkor, ha az egész alkatrész ki lesz...
Ebből gondolom, hogy megnézi, ami meg kell.Kép alapján erre mondod, hogy döglődik?
Egyébként úgy mentem oda a szerelőhöz, hogy van egy koppanó hang, amit akkor hallani, mindig, amikor pl. a garázs helyemről lassan nyugodtan a vízszintes padlón kitolatok jobbra 90 fokban, valahol felúton egy koppanás, amikor elindulok előre egyenesen, akkor egy másik (olyasmi, mint a hajtáslánc holtjátékából adódó koppanás azt is hallani, de ez sokkal hangosabb). Úthibákon NEM kopog! Amikor határozottan fékezek akkor is koppan EGYET (kinyomott kuplungnál és üresben fékezve is), amikor gázt adok akkor koppan mégegyet átlalában csak akkor koppan gázdásnál, ha előtte fékezésnél is koppant . Ha behúzom a kéziféket és felvltva 1-ben aztán R-ben félig felengedem a kuplungot, hogy terhelődjenek a
motortartó bakok, akkor nem koppan, csak a hajtálánc összezáródást hallani, de az halkabb. Szlalomozásnál jól reagál a kocsi, nem érezni, hogy le akar esni az útról, hangja sincs.Mivel a kocsiból úgy hallani, hogy hátulról jön a hang, a hátsó stabpálcákat és stabrúd szilenteket cseréltem.
A pálcákon a gömbcsuklóknak semmi bajuk nem volt, de azért lecseréltem. A szilentek már kissé ki voltak tágulva + a stabrúd is láthatóan elvékonyodott azon a részen.
Semmi nem változott ezután, se jobb se rosszabb nem lett.Ezután mentem a szerelőhöz, hogy diagnosztizáljon, amit kifizetek, aztán a többit megdumáljuk. A szerelő is hallotta, de fogalma sincs micsoda, azért hagytam ott nála máskor, hogy aknáról megnézi.
Aztán visszakaptam a kocsit:
-minden egyben van hátul, de
-nem biztos, hogy jó stabrúd szilentet tettem bele, hiába új, lehet, hogy rossz az átmérője, szedjem szét mérjem le a rudat, a leg valószínűbb, hogy ott a gond
-méressem meg a lengéscsillapítót, hátha olyan rossz már, hogy látszik a mérésen
-a küszöböt behorpasztotta, jövőhéten viszem lakatoshoz (nem volt rozsdás azon a részen, nem szakadt be, benyomódott és a szétnyílt a két lemez találkozásánál, egyszerűen szerintem valami krokodilemelőn rángathatta a hátulját)
-a féltengely gumiharang olyan lett, amilyenBruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz darvinya #75833 üzenetére
+többiek
Egyrészt balra kanyarodáskor régóta tompa ütemes kopogó hangot hallani, főleg elinduláskor, amikor bemelegedett javul/megszűnik. Ez van vagy 6-7 éve / 20-30e km óta. Szerelő és mások tanácsára nem cseréltem, de az új csukló megvan. Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy féltengelycsukló hang és abban sem, hogy melyik oldal. Akikkel nézettem "nem hallják". Azt mondják, ha nagy baj van, és mielőtt széthullik, hallani fogom tutira. Igaz nem is nyomták neki úgy, ahogy én szoktam kifordulni... Úgyhogy évek óra együtt élek a jelenséggel.
Most júliusban egyéb okból vittem futómű / motortartó bak átnézésre szerelőhöz a kocsit -nem talált semmit- baromi szűkszavú volt kb annyit tudtam meg, hogy -minden nagyon egyben van a futóműben- , pénzt se kért, azt mondta, hogy maaajd akkor, ha csinált is valamit.
Kb. 2 héttel utána vettem észre, hogy zsíros a gumiharang külseje és teledobálta friss tiszta zsírral a kerékjáratot és a felnit belülről... van egy precíz 2cm-es vágás (az amúgy máshol még csak kirepedezést se mutató) jobb csukló gumiharangon a belső hajlatban.
A vágásról nincs képem, pont ennek a túloldalán van, de teljesen összezár alapból, nem feszül és nem akar szétnyílni...
A külső csukló ennél a típusú féltengelynél - 25-30 éves Toyota - nagyon nehezen üthető le, konzultáltam olyannal, aki ezen már túl van, nagy satu és kalapács + kitartás is kell hozzá, ő is úgy kezdte, hogy majd "ráeljetem egy csőre és lejön", hát nem jött.
A "snap ring" nem szeret összemenni, mert valamit félreterveztek. El kell törnie/nyíródnia, hogy lejöjjön.Pl.: [link]
Aki lehúzó szerszámmal próbálta, a végén már az 1000Nm ütvecsavarozóval hajtva előbb tört ketté a szerszám, minthogy lejött volna (és megnyúlt a menet).
Két (három) dolgon gondolkodtam:
1. kiszerelem a tengelyt és belső csukló csillagját leszedem (zéger), a középső súlyt leszedem és után cserélhető a külső gumiharang. Ettől ugye a hang nem fog megszűnni + macera hogy 5db bilincset kell cserélni.2. csak az agyból húzom ki és a kocsi mellett a külső csuklót megpróbálom lehúzni célszerszámmal, ha nem megy, akkor flexxel levágom a golyó kosarat, vagy körbe az egészet.
3. elnapolom a cserét, nyomok bele zsírt és körbe zöldsárga. de nem hinném , hogy kibír két kerékcserét sűrűbben pedig nem szívesen foglalkoznék vele.
[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Féltengelycsuklót kellene leflexezni a tengelyről. (Ez a B terv. Az A terv a csukló lehúzó szerszám).
Melyik vastagságú flexkorong a legjobb ilyen célra? Eddig ilyen vékony 1-1.6mm-t használtam csak "precízkedni" - fogyott gyorsan, most nem az a lényeg, hogy pontos legyen a vágás, hanem, hogy haladós és minél kevesebb koronggal megússzam.
A 115mm-es gépet használnám.
Kb. hány koronggal számoljak az alábbi méretű, japán acél anyagú csukló esetén?
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz Satyricon #75717 üzenetére
üdv,
Én 4 éve vettem Makita akkus fúrót/csavarozót. Kofferben 2db 2Ah 10.8V akkuval töltővel.
DF3310DSAE. Akkor ez volt a legkisebb/olcsóbb szettben (akkor... 35e HUF).Tetszik, hogy:
-kicsi, odafér mindenhez is
-igazából az erejével sincs gond.
-akku jól bírja (20m2 GK álmennyezet teljes bontása és újraépítése egy akkuval)
-pánthely fúrás stb.Nem tetszik, hogy új korától lóg a tokmánya... A régi NIMH-s Skil vagy a melóhelyen műhelyben kallódó mindenre IS használt öreg (de Made in Japan) Makita akkus fúrónál nem lötyög a tokmány és nem is lóg...
Aztán vettem egy kicsi olcsó Hyundai ütvefúrós gépet is (építkezésre koszolni), az is meglepően jól bírja, talán most kezd ennek is lógni a tokmánya, de még mindig jobb, mint a Makita. A hétvégén a fürdőben azzal raktam fel mindent IS, szekrények, mosdó, tükör. Csempébe, porotherm válaszfalba talán kíméletesebb, mint a kalapácsos gépek. 8-as lukig nem problémázott, 6-ossal előfúrtam, de nem volt vészesen lassú és tuti nem szakadak össze a belső szerkezete a falnak. A mosdónál a 2db furat kitágításához vettem csak elő a 230V-os gépet (ahhoz volt 10-es fúróm).
Csavarozni 4x50-es csavarnál nagyobbra nem használtam + gipszkartonhoz, ezekkel semmi gondja nem volt egyiknek se.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz imibogyo #75064 üzenetére
Ma felkerült az utolsó radiátor is (a törölközőszárítós). A radiátorszelepeket is felszereltem. Holnap nyomáspróba és a rendszer átmosása. Utána gondoltam feltöltöm ioncserélt vízzel és korróziógátló adalékkal a rendszert.
Használtam ezt a léces segédeszközt de csak ahhoz, hogy merőleges legyen a furat és ne menjen el a vastag vakolat miatt:
A 6-os fúró volt az akkus ütögetvefúróban az előfúráshoz. A 8-as és a 10-es meg az SDS-es gépben.
A 8-as után a 10-es fúrása nem volt megerőltető a gépnek, igazából nem is kalapált, csak feltágította és behúzta magát a fúró.Szerencsém volt, mert egy kivételével az öszes radiátornál a kívánt helyen tégla volt és tart is rendesen. Elég baj lett volna, ha nem így van, mert ezt a fajta akasztót adták és egyszerűen nincs alternatív furatnak hely:
A tiplit és a csavart nagyobbra cseréltem:
(Az elsőt ezzel a kulccsal tettem fel... a többit másnap krovával... )A problémás helyen a 90cm magas radiátornál pedig pont a két téglasor közé a sárba ment a fúró. Ennek szerencsére az a hosszúkás tartója van, amit lent is és fent is fúrni kell és van alternatív rögzítőhely is. Egyszerűen a 3cm-el lejebb lévő helyre újra fúrtam a téglába.
Más:
Mosdót, WC-t is felfúrtam, lefúrtam. Elkezdtem felszerelni a sarokszelepeket, a mosógép csapot és WC öblítő szelepet, ezekkel nem is volt gond.
A fali kádtöltő csaptelepnél viszont szívás van: a bal oldali falikorongot ferdén gipszelték be a vizesek (nem merőleges a falra), a takaró rózsa ha felül hozzáér a csempéhez, akkor alul 6mm-re eláll, ez olyan 6 fokos hiba. Tartok tőle, hogy a kádtöltő csaptelep hollandere és lapos tömítése ezt nem tolerálná és szivárogna (+ csálén is néz ki).Ezzel mit lehet kezdeni? A "Z" idomot meg lehet próbálni elhajlítani? A sárgaréz az törékeny, vagy tud hajlani?
[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Ami felvált, mozgó vakolat azt érdemes óvatosan leszedni. Portalanítás, aztán én átmennék rajta mélyalapozóval (pl. Falfix-el). Az a vakolat felületét is erősebbé teszi, nem fog porladni és jobban fog tapadni hozzá a glettanyag. Ha csak a képen látható 1-2 mm anyag hiányzik, akkor egyből lehet is glettelni. Ha több, mint 5mm akkor a mélyebb részeket előbb külön ki kell tölteni és miután az megszáradt újra átglettelni.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz imibogyo #75067 üzenetére
Ahhoz képest tök jó lett.
Mondjuk az a legjobb, ha magának csinálja az ember, ha meg tudja csinálni...Nálam átlósan vannak a kiállások a falból. Pár mm-t lehet csak játszani függőlegesen, különben nagyon csálén tud kinézni. Oldalirányba enged eleget a tartó + a sarokszelepet is be lehet játszani, mármint, hogy mennyire van betekerve.
Végülis az a lényeg, hogy a külső falsíkon maradjon jó helyen a lyuk, az, hogy kicsit ferde és 15cm-en benn elmegy egy centit, nem gond, elég ha stabilan tartja a vezetősablon a fúró helyét.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Régen a nagy és nehéz (2m) tagos radiátorok úgy voltak feltéve, hogy egy kb 3cm-es lyukba volt valami erős sötétszürke cementes cuccal beragasztva a tartóvas.
A habarcs kb. 1cm-es.Egyedi tartó láb/konzol az jó ötlet, de sajnos nem tudok olyat csinálni.
Tervnek jó, hogy megpróbálok pontosan fúrni 6-ossal, aztán végleges méretre? Ahol félre megy vagy nem tart ott meg felbővítem és a nagyobb lyukba begipszelem a dűbelt, legalább 150mm-esre gondoltam, nem arra a picire, amit új építéshez adnak a radiátorhoz.
A pontos fúrás lesz szerintem a neheze, ilyen vastag vakolatnál, könnyen el szokott menni valamerre.[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Ha már rögzítéstechnika került szóba.
Új acéllemez radiátorokat (kb. 45-50kg, 60x160cm.) kellene felszerelni, adott helyre, ahol a műanyag cső kiállások megvannak.A fal 80éves nagyméretű tömör téglából épült, a habarcs amibe rakták az megszáradt föld állagú volt, ha épp oda jön ki a tipli akkor kb. semmit nem fogna.
Sajnos nem látszik semmi, mert vakolva glettelve festve van. A vakolat vastagsága változó, 3-4cm is megvan helyenként.Hogy érdemes kezelni ezt a problémát?
Már arra is gondoltam, hogy kimérem a célterületet és hívok kőművest, hogy bontsa ki és újra falazza ki azt a kb. 25x25cm területet tömör téglával. Van 4db radiátor kell neki 3-3 tartókonzol, 12 konzol az legalább 24 csavarhely.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Autórádióknál minden esetben külön van a fix 12V bemenet a memóriának (ezen pár mA szokott csak bemenni) és a gyújtás kapcsolt 12V a végfoknak tunernek (ezen akár pár száz mA is lehet a nyugalmi áramfelvétel). Én is vettem Toyota -> ISO átalakító kábelt LG fejegységhez. Azon pl. fel volt cserélve a két feszültség.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz cinemazealot #74739 üzenetére
Az attól függ kit kérdezel.
-Kőműves, csinálna (szigorúan hosszában elhelyezett) 3db E gerenda közé födémet. Talán még marketingelve is lenne, mint Terasz, vagy Kertvégi Kilátó.
-Ács nemtom, nemismerem a gondolkodásukat, de biztos lenne ötletük
-Lakatos, csinálna korlátot köré.
-én lehet napelem táblákat raknék fölé, az működtetni a szivattyút és éjjel szépen világítana, hadd lássák a szomszédok, hogy olyan is van.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
A sorbakötést ponthegesztett lemezekkel oldották meg itt is.
A diódák az egyes cellákat védik a mélykisütéskor előforduló átpolarizálódás ellen. (A leggyengébb cellát/cellákat, amik már kimerültek, a többi ellentétes polaritással tölti, hogyha mégis tovább használják így a gépet.)Bruhe
-
Bile Demon
őstag
-
Bile Demon
őstag
válasz inf3rno #73902 üzenetére
A laptopban nem az 95%-100% közti ciklusok nyírják, hanem az állandó 100% közeli töltöttség, és használat (meleg környezetben a gépben!).
Telók:
Én is úgy csináltam már a LiIon hőskorától. 10 évig használtam egy W880i-t (2008 márc-2019 decemberéig). Vasárnap este töltőre és reggelig feltöltött egész hetet kibírta. 5 év után lepattant a hátlapja új felfújódott az akkuja, pedig 250 töltési ciklust kapott és elég kímélő használatot. Akkor vettem bele egy nem púpos használt eredeti akkut, mai napig az van benne, bár a telőt nem használom már több mint egy éve, de jó az akkuja és passzol a hátlap.5 - 5 évet ment a két akksi. A második akksit nem töltöttem egész éjjel csak kb. 2 órát töltöttem rá, bármit is jelzett ki.
Látványos a különbség. Ez volt a fő dumálós telóm az okosteló mellett...2015 jan - 2018 jún használtam egy Z1 compactot új korától, lájtosan! Sokszor be se volt kapcsolva, csak emailt nézni, böngészni, néha navigálni használtam. Egy percet se beszéltem rajta. Olyan 6-8 naponta töltöttem eleinte. A végén se sokkal sűrűbben (5 nap). Amikor jelzett, akkor 100%-ra. Kb. 150 ciklus után így néz ki és ezért nyugdíjaztam:
Következő tapasztalat a Z3-asom 2016-os évjáratú akkujával. 2 hete mértem: 3108mAh (3100mAh a névlegesd kapacitása, tehát 100%-os). Amikor teszteltem 0%-ig lehetett meríteni és nem kapcsolt le a készülék. (Sajnos betört a kijelzője, azért beleztem ki.)
0% felpuffadás:
különbség: Z1 compact-ot alacsony töltöttségről mindig 100%-ra töltöttem. Púpos lett 3 éves korára. Vettem új telót és kérdeztem a problémáról... Azt a tippet kaptam, hogy ne töltsem fel teljesen. Ajánloták az "Accubattery" applikációt. Riaszt 80%-nál és kihúzom a töltőt. 30% alá se nagyon merítettem, gyárilag is ott jelzett a telefon. Igen ez így pont 2x annyi töltési ciklus, mint 0-100%-ra. de csak fele olyan "mély" és nem tölött sok időt magas feszültségen és magas töltöttségi állapotban az akku.
Z3 akkuját új korától 80%-ra (néha kicsit több) töltöttem és túlélte a telefont 100% állapotban)
100% töltöttségen (típustul függően 4.2 - 4.3 - 4.4V feszültségen) tárolni az akkut őrültség. Napi használatban megbocsátható, de csak épp a gari időt bírja ki, ha valaki heavy user, akkor persze pont tojik rá. Még jó is neki, mert még a 2 éves gari vége előtt pont tudja cseréltetni. Én pont nem vagyok annyira heavy user, nekem 3 évig bírta...
Amire még oda kell figyelni: a magas hőmérséklet: értsd több mint 30 fok és a gyorstöltés. A kettő együtt pláne nyírja az akkut.
Ami viszont szerintem alaptalan: az akku hűtőben tárolása. Talán az önkisülést lassítja némileg. De ha az akku amúgy jó, elég évente ellenőrizni és pótolni a veszteséget. 20-30%-ot.
Ja egyébként, hogy kerek legyen a történet, nem vagyok SONY ügynök, ezek csak példák. Huawei-el is van hasonló tapasztalat! 2 év végére szépen kigömbölyödött. Az is egész éjjel töltős 100%-on tartott akku volt.
Hogy ne legyen teljesen OFF:
Már nagyon régóta érdekelnek a mindenféle áramforrások, tápegység, akku, generátor, dinamó, napelem, hőelem, RTG stb.
Megígérem, hogy előveszem bemutatom az első akkutöltőmet, amit még 11 éves koromban építettem. Na az ON topik.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz inf3rno #73895 üzenetére
Még egy kis mese:
Elég sok LiPo akkut láttam kb. 5-10 éve. (modell repcsihez használták)
Amint 100%-on tettek el és úgy tároltak, az mind hamarabb lett púpos és cellahibás, mint amit csak használat előtt töltöttek fel és 50%-on tettek el.Saját példa: Van egy HP Elitebookom, 10 éves, gyári akksijával. 50%-on tartom kivéve az akkuját. Utoljára, amikor feltöltöttem és teszteltem, akkor még 48000mAhs volt, 0% degradációval.
Kollégámnak is van ilyen gépe, ő benne tartja az akkut, 100%-on, és ő is hálózatról használja a gépet. Tavaly nullázta le az akkut és vett egy másikat, ami eleve nem olyan jó, mint a gyári, de nyilván működik. Azt már ő se tartja benne.ugyanígy teszek a Makita akkus fúrómmal is. Igaz megtehetem, mert évente kb. párszor használom.
A telóim is érdekes módon jobban bírják, ha csak 80%-ig töltöm fel. (előtte 100%-ig használtam, de 2-3 év után vagy olyan lett, hogy 30%-on lekapcsolódik magától, vagy lenyomta hátlapot úgy felpuffadt). A mostani (P20PRO) pl. 96%-os, pedig 2 éves. Ismerek olyat, aki ugyanilyen készüléket mindig 100%-ra tölti, de már cseréltetett akkut benne (gariban megtették) és olyat is ismerek, aki még nem, de már szimplán nyomja már a hátlapot az akku.Igen, vannak kivételek tudom. Olyat már láttam, ami 100%-on használva 4 évet is kibírt (kapacitás csökkenéssel, de használható maradt), pl. faterom telefonja. De ő nem naponta tölti, csak 4-5 naponta!
A Hibrid/villanyautók is nem véletlen menedzselik úgy a töltést, hogy 20-80, vagy 25-75% között maradjon a töltöttség, így bírják ki a 10 éves gari végéig.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz Sanyi.mTs #73382 üzenetére
"...a szaki egy tüskés hengerrel egyengette..."
A neve: Tüskés henger. pl.: [link]Jó tanács:
1. utána csináld meg magadnál
2. először segíts valaki másnál kitapasztalni.
3. pontosan mérd a keverővizet
4. alapozzál előtte
5. legyen aki keveri / hordja, vagy nagyon-nagyon jól készíts elő mindent, tisztavizes edények, áztatós edény az eszközöknek (amíg kevered, ne tapadjon rá, mert amíg lepucolod a szerszámot, a vödörben bekevert anyag ülepszik le stb.)Mi rékészültünk haverral, de nála rosszabb lett a panel az egyengetés után (csak magasabb lett a szint), de nem lett sík. Nálunk nem is egyengettem. Megvettem a 6mm-es XPS-t és 2 éve köszöni jól van rajta a laminált. Ahol nagyon tré volt (régi szekrényláb alatt, és felszakadt egy darab a szőnyeggel együtt, oda kevertem "univerzális felületkiegyenlítőt" és azzal egyengettem a krátert.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz darvinya #72229 üzenetére
A levegőt nem melegíti küzvetlenül, de a falat / padlót / tárgyakat (amire rávilágít/sugároz) azt melegíti, főleg a sötét felületeket, de pl az üvegen sem sugároz át és azt is melegíti, a tárgyak meg végülis a helység levegőjét melegítik. Nyilván nem 5 perccel fürdés előtt felkapcsolva, mert akkor erre nincs elég idő.
Az alattunk lakó volt hogy bekapcsolva felejtette a 2.25m2-es fürdőben és elment síszünetre. Nálunk is fasza meleg lett (padlófűtést csinált, padló volt vagy 30 fok és a levegő is vagy 28).
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
-
Bile Demon
őstag
válasz attesz56252 #71795 üzenetére
Aluból szokott lenni az olajat tartó "edény", azt nemigen tudod beforrasztani.
Egyébként létezik "ólommentes" forraszanyag, az nem annyira mérgező, mint az ólomötvözet + az olvadáspontja is magasabb.
Alu forrasztására is van többféle technológia. Konkrétan egyiket se ismerem, de pl.: [link]Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz mrfire #71621 üzenetére
Nálam van egy 2cm-es szintkülönbség a két panel illesztésénél.
A lényeget szemlélteti, a valóság azért kicsit rosszabb (szét tart össze tart, a középső szoba fél méterrel hosszabb, mint a másik. tehát az előszoba 110-150cm széles sarkok 88/92 fok stb.
Fő fal van ott a két szoba között végig, ahol poblémát okoz az a előszoba / folyosó.
A korrekt megoldás az lett volna, hogy az előszoba alacsonyabb, 5m-es szakaszát megemelni 2cmel + hozzá a két félszobát is... Na ezt nem akartam. (a projekt az előszoba padló csere volt szőnyegről lamináltra, 1-2 nap alatt).
40 évig fel se tűnt a szintkülönbség, mert kb. 1m-en 2cm lejtéssel intézték el gyárilag. Az a sárga PVC volt rajta, illetve van most is. Arra tettem 4mm-es XPS-t és lamináltat. Úgy, hogy párhuzamosan futnak a "törésvonallal". Jut kb. 6db padló illesztés (14cm-enként) arra az 1m-re, így simán le tudja követni a padló.
2 éve raktam le és semmi baja azóta. Nem jött szét, nem recseg, nem huppog.Szobáknál a küszöböket felszedtem (az asszony akarta, engem nem zavartak). Az árkot a küszöb helyén X darab laminált darabbal +1-2-3 réteg alátét XPS-el szinteztem ki. Minden ajtóban egy szintben van a padló szintje. Ez inkább mázli, hogy a lejtős részen nincs nyílászáró, csak egy cipőtartó komód.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz Grave_444 #71364 üzenetére
Áramtalaniítasz kint, bent.
Kiírod, ne kapcsold fel a biztosítékot, stb.
Fázisceruzával ellenőrzöd a konnektort.
Leszeded az elejét (ált. egy csavar a közepén)
Ellenőrzöd a csavarokat ha látni.
Ha nem látni kicsavarod a két tartó köröm csavarját.
Kibuktatod előre.
Ellenőrzöd a csavarokat, kábelek befogatását.
Ha nincs látszólag szétégve, akkor utánhúzod.
Ha szét van égve, akkor megtisztogatod. Szükség esetén toldod stb. De először inkább csak mérd fel az állapotát.
Az is lehet, hogy maga az érintkező tágult ki / olvad ki a szerelvényben. Ilyenkor cseréled.[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz Flowtation #71346 üzenetére
Nekem is volt hasonló gond (csempére rácsempézés miatt nem fogott a köröm), de az alatta lévő dobozra se lehetett kiemelőt tenni, mert ez ilyen 40 éves panel doboz csavarhely nélkül.
Én fogtam és begipszeltem egy gyűrűt, amit egy új dobozról vágtam le.
Azóta is minden OK.
Az ALU - RÉZ átmenet is hibátlan. (a WAGO nem bírta előtte).Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz PROTRON #70620 üzenetére
OK. Köszönöm a megerősítést!
Szerintem ért hozzá, beszéltem vele az elején és képben van, ezért is inkább itt érdeklődtem, mielőtt határozottan követelőzök.
Szerintem az lehet:
c.) El van havazva és ezeket a használhatatlan anyagokat hagyta itt, nehogy más be tudja fejezni... (mivel kiszámlázta és előre és kifizettem neki)Bruhe
-
Bile Demon
őstag
A villanyszerelő 300mA-es hibaáramú Fi reléket hozott a lakáselosztómba. Egyet a benti cuccoknak, és egy másikat a kinti lámpáknak, kertkpunak, egy harmadikat az éjszakai áramhoz. (családi ház, nincs semi spéci fogyasztó, csak a szokásos 2 szoba 4 sarkába konnektor felfűzve, külön áramkörön minden szobába légkondi előkészítés, konyhába 3 áramkör, 1-1 lámpa/helység. mosógép, kombinált tűzhely, + villanybojlernek éjszakai áram).
Én úgy tudom 30mA-es a szabvány, amivel embereket akarnak védeni lakásban. A 300mA inkább az installációkat védi ipari környezetben. Rosszul tudom?
a.) át akar verni valami akciós / beragadt készlettel, vagy valahol leszerelte, mert ott nem ment át a felülvizsgálaton és lett neki.
b.) a szerelőenk van igaza és jóvan az úgy, csak üldözési mániám van?Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz hzsolee #70189 üzenetére
Jó ötlet. Valami hasonló lehet rajta!
Alulról benézve valami rögtönzött lyukat láttam és bizonyos szögből körülötte fényt, nem is értettem...
Összeállt a kép. Szóval a helyszínen vágták ki a lyukat és alátettek egy ilyet.(#70186) lemmy71:
Nem áll távol tőlem a forrasztás, de ott fent nem próbálnám ki. Mondjuk ha le tudom szedni a betorkolló csonk maradványát, akkor lent már össze tudnám forrasztani a lejött csőcsonkkal... ha lenne bádogos pákám.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Kőművesék rossz helyen (vagy rossz módszerrel) csatlakoztatták le a hattyúnyakat és nem tudják mi baja van... Azt állították, hogy nem tudják visszadugni, mert szegecselni is kell... telik az idő, esik az eső stb.Annyit sikerült kiderítenem, hogy a lefolyó tölcséres résznek a csőcsonkja benne maradt a hattyúnyakban.
Van erre javítási ötlet? A probléma, hogy kb. 4.5m magasan van.
Jól gondolom, hogy ki kell cserélni a komplett végelemet? (1m-es ereszcsatorna darab lefolyócsonkkal és véggel). Úgy emlékszem forrasztották, amikor csinálták, bár én nem látom jól lentről.
[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz Trebron09 #69658 üzenetére
1. Nem lehet baj belőle. Ha neked így tetszik, használható így is. Annyi, hogy az egyik kapcsolón mindkét lámpa árama átfolyik, de ezt simán bírja.
2. Ha azt akarod, hogy egyik kapcsolja az UFO-t, másik a LED szalagot, akkor sem kell új kapcsoló. Fel kell cserélni két drótot, azt amelyik az UFO-t kapcsoló kapcsolóra megy azzal, ami most a közös pontra megy.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz SchumiBácsi #69518 üzenetére
CSB-ből is van többféle.
A HRL ami "High discharge rate" nagy kisütő áram és "Long-life". Adatlap szinten és a gyakorlatban is van különbség a sima akkuhoz képest.
Van "sima" CSB is, ami nem "Long life". Az inkább 3 évet tud, mint 5-öt.A 9Ah akku nem az élettartamra és kisütőáramra, hanem a kapacitásra van specifikálva.
A CSB HRL pedig az emelt élettartamra és emellett 34WH/cella/15min teljesítmény leadásra. Ha ezt kiszámolod, messze nincs meg az Ah kapacitás...
A 9Ah pedig 20 órás kisütés mellett értendő, a 9Ah 1/20-ad áramával (450mA-el)...
20A-el merítve, UPS-ben ez se tud többet leadni, mint a 7Ah-s HR-es akku.Javaslat:
-olcsó HR akku
-nagy akku, itt a nagy méretet értem, nem pedig a 7Ah méretbe zsúfolt 9Ah-t. Pl. a 12Ah is jó választás (fajlagosan kisebb terhelést kap), kevésbé lesz mély a kisütés mértéke, ez is számít az élettartamban.
-mindenképpen az UPS-en kívül, akkor is, ha gyári méret, az alacsonyabb akku hőmérséklet miatt. Ha az akku nincs is használva csak feltöltve van tartva, 25 fokon 5 év-et bír, 35 fok 2.5 év-et.[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz Stylewars_kp #69017 üzenetére
Én béreltem erre a célra állványos EPS vágót. (Olyan kell amin a vágási mélység lefixálható, van ütköző és/vagy rögzítő csavar és van rendes munkaasztala ami mellett csúsztatni lehet.) Simán megoldható vele. Kb. 20-30mp egy lap átvágása a 60cm szélességben.
Bruhe
-
-
Bile Demon
őstag
Én már régen is azt olvastam, hogy ilyen helyekre (nem mérettartó fa cuccok) nem jó a vastaglazúr, mert nem tudja lekövetni a fa mozgását és repedések jönnek létre. Beltérbe ajtó, ablakkeretre, és a tető alatti eső és napmentes helyre való a vastaglazúr.
És ahogy figyelem a környéken, amikor először lefestik a kerítést előtető fa részeit stb. akkor gyönyörű, de max 2 év és jön le... Nem biztos, hogy csak az anyagon múlik a festési hiba is lehet...
Ennek ellenére mégis vastaglazúrral lett utoljára átfestve kb. 2.5 éve, mert a mester szerint azzal kell... Én a Milesi XGT-t szerettem volna akkor is, de azzal nem volt tapasztalatuk.
Eddig kétszer volt átfestve a 11 év alatt, szóval min 3x2 réteg, de inkább több is van már, mert az elején "nagyon beszívta" az anyagot és többször át kellett menni rajta, gondolom, mert elfelejtették lealapozni...
Lehet egyáltalán vékonylazúrt használni ezek után?
És alapozni érdemes így utólag? Mivel?Mennyire kell lecsiszolni? Oromdeszkát teljes felületen fáig?
És ami az eresz alatt van hajópadló? (ezen több réteg van és áll rendesen, gondolom rohadt sokat kéne csiszolni, hogy a fáig eljussunk és akkor is ott vannak az illeszkedő részek)Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Oromdeszkát mivel érdemes lefesteni ha a cél a tartós eredmény, vagy ez eleve felejtős?
Világosbarna lesz a fal, szóval valami bárnás vagy mahagóni színben gondolkodunk. (tehát nem fehérre festenénk, hiába lenne abból tartós jó festék)A vastaglazúr az szép, de ahogy elnézem másoknál, nem valami hosszú ideig...
Nekem is vastaglazúrral lett átfestve 2-3 éve. Ami a tető alatt van az csak csak bírja, de ami szemből is látszik éri nap, eső stb. az hamar kopik.
Most fel van állványozva a ház és érdemes lenne megcsinálni rendesen.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz chopin42 #68074 üzenetére
Szerintem próbáld ki, kíváncsi vagyok az eredményre.
Tippre: lassan fog haladni, de azért menni fog, viszont keményebb kavicsnál megakad, elhúzza és nagyobb lesz a furat a kelleténél. Szóval csak akkor próbáld, ha nem gond, hogy újat kell majd fúrni mellé/helyette, mert nem áll meg benne a tipli.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz tupacamaru #66685 üzenetére
Két lába van elöl és két kereke hátul, beállítottam. Ha nem ér a falhoz a háta, sokkal instabilabb az ajtó nyitásakor.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Nálunk a hűtő mögött bepenészedett a tapéta...
Panel 3. emelet és a fal lépcsőház felőli és nyáron vettem észre.No-frostos hűtő feltolva a falra. Oldalt 10-10cm elhagyva (oldalt adja le a meleget). Neki kell tolni a falnak különben labilis lesz...
De a hátuljára lecsapódik a pára, mert nem elég a szigetelése (és hidegre is van állítva).Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Itt is a fürdőnél volt a legrondább:
Ez ugyanaz a sarok:Ez még csak a szerelőbeton, jött rá GV35 a sarkoknál felhajtva a vízszigetelésig + hungarocell + 6cm beton.
A belső válaszfalon (15cm vastag tömör nagyméretű tégla + 2-2cm vakolat) én csináltam. Ytong fűrésszel átvágtam a fugánál méterenként, nem volt nehéz, mert elég puha a habarcs (1940-ben épült).
A kinti falakon, és a belső főfalon ami duplasoros tömör tégla, kb. 30méter hosszban, ahhoz szakembert hívtam. Messziről jöttek (Szarvas), de még a benzinpénzzel együtt is jobb áron dolgoztak, mint a pestközeliek.
Ilyen kocsira szerelt láncfűrésszel csinálták és 4mm vastag polietilén lapot + műanyag ékeket tettek be. A sarkokhoz volt kézi láncfűrészük is. Utána telenyomattam falazóhabarccsal, bár ez a része nem lett olyan profi, mintha géppel nagyobb nyomással injektálják.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Szerintem ez páralecsapódás, ismerősnél láttam hasonlót. Ott az volt a gond, hogy kívülről hűlt a fal (szélfogós saroknál belül) és belül körbe volt barikádozva, nem volt légmozgás. A ház körbeszigetelésével megszűnt.
Nekem volt hiányzó/áthidalt vízszigetelés a falban. Na az nem így nézett ki, hanem jött le salétromosan a vakolat + festék is előtte. (át lett fűrészelve alászigetelve, újravakolva, és full jó lett).Légáram talán segít (átmelegíti a felületet és segíti a párolgást). Viszont ha nem elég a légáram és hideg a felület, akkor még több pára tud lecsapódni.
[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Nekem soká szokott tartani az agyalás, hol legyen. Mivel essen egy vonalba, mi jöhet még utána, aminek kellhet hely stb.
Irigylem azokat a laza csávókat, akik csak simán rá tudnak bökni, hogy OTT legyen.Megfizethetetlen volt a klímás arca, amikor ott volt a falon a maszkolószalag, rajta bejelölve a lyukak kívánt helye. (hossza optimalizálás eredményeként)
Szóval azt is lehet használni és azon előjelölni, hogy le látszódjon a sok segédvonal.
Légkondival sakkozni kellett, hogy:
-túloldalon a felsőszekrény fölött épp elmenjen a cseppvíz (plafonig be van építve és a legfelső szekrény háta mögött lett csövezve, tehát gyártottam 3cm-el kisebb mélységű szekrényt oda)
-plafontól a távolság és lejtés is meglegyen
-jó helyen legyen a szobában a beltériBruhe
-
Bile Demon
őstag
Topikhű megoldások:
[link]Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz bucihost #65778 üzenetére
Kicsit belefúrsz egy olyan fúróval ami épp belefér. Aztán meg egy kisebbel, amibe a torx bit bele tud szorulni.
Ha van pontozó, ami belefér, azt körbetekered szigszalaggal, hogy kb. központos legyen.
Egyébként nem is kell annyira központosan fúrni, ha a torx bites megoldást használod. Akkor kell központosan fúrni, ha az egész csavar fúrod át hosszában, és a menetből a maradék úgy fok kiesni, mint egy spirálrugó...Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz lemmy71 #65560 üzenetére
A hálózati nyomással gondolom nincs baj...
Ez társasházi probléma, 10 emelet magasságba megy fel egy szál colos cső, és abból ágaznak le a WC-k és fürdők. Gyárilag volt mindenkinek egy 1/2-es kiállása WC tartályhoz + egy másik 1/2 a fürdőnek, kicsi a WC a többség kidobálta a tartályt (mi is). Itt mindenkinek nyomóöblítős vagy 90 fokos csapos WC-je van. Mi is amikor öblítünk a WC-ben, akkor a konyhai csapból kb. fele annyi víz jön... Pedig az egy másik strang!
Zuhanyzásnál fincsi frissítő, az egy strangon van a WC-vel...Szóval a szűkület már a strangok előtt van valahol. Vagy az elosztóvezeték a pincében (rozsda vízkő, lerakódás), vagy az öreg elzáró szelepek.
Amikor felvetettem a problémát, akkor csak a kifogások jöttek.lakók véleménye:
1. nem zavar, nem érdekel, jól van az úgy
2. nem zavar annyira, hogy szétveressem a felújított fürdőt
3. innen ár csak halni készülök a negyedikre felmászni is egy szenvedés (nincs lift), kisebb gondom is nagyobb a nyomásesés kérdéskörénél.
4. az nem miattunk van, már az is biztos, mi csak leöntük néha a WC-t a vajlingos mosogatóvízzel. Amúgy se lakunk itt, csak télidőben, ha nincs mit csinálni a tanyán, akkor jövünk föl.[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz HellGreg #65440 üzenetére
Maga a mosdó belül is bebüdösödhet, a túlfolyó és a lefolyó közti összekötésre gondolok, van egy jókora üreg. Érdemes bedugni a dugót,befogni a túlfolyót, teleengedni meleg szappanos vízzel, aztán kirántani, majd bedugni a dugót párszor, az le fog szedni némi lerakódást.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz Essejó #65311 üzenetére
Az 56kbps maximális csatornakapacitás az arra az esetre vonatkozik, amikor a csatorna sávszélessége beszédhangra van limitálva: 3.2kHz (300Hz-3500Hz) és a jel/zaj viszony pedig 50dB.
A lassan 100 éves a Shannon-Hartley tétel alkalmazásával kiszámolható.A mi telefonvonalunkon az 56kbps se volt elérhető, csak 50kbps körül (3.5km-re volt a központ), végig földkábel. Ez akkor jónak számított.
A jel/zaj viszony nem javítható tetszőleges mértékben. A sávszélesség viszont növelhető, főleg akkor, ha nem túl hosszú az érpár. Az ADSL2 2.2MHz-t használ, a VDSL 12MHz-t.
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz taky023 #65121 üzenetére
A habkitöltés ebben az esetben nem járható szerintem.
A dekort leszedni.
Ráragasztani bitumenes hangszigetelő lapot a teljes felületre., mint amivel a kocsit is csendesítik. Ez extra tömeg, hatékonyan csillapítja a rezgést, és bizonyítottan működik. Aztán ha tetszik az eredmény, akkor foglalkozni az esztétikával.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz Sokimm #64009 üzenetére
A fel mentén lehetne zsaluzni egy kb. 30x30cm gerendát, (vagy ami egyenértékű az új koszorúval) ebbe lennének bekötve a födémgerendák.
A falon lyukakat vésnél 20-25cm mélyen és oda bevasalt nyúlványok lennének a gerendából, ezek terhelnének függőlegesen a teherhordó falra.[ Szerkesztve ]
Bruhe
-
Bile Demon
őstag
Egy 1000VA-s "SMART" UPS kell neked. Akár olyan is jó, ami elektronika hibás, de a trafója megvan (az sose romlik el bennük).
Ebben van olyan trafó, ami tartósan képes a feszültséget csökkenteni / növelni 10-15%-al.
Leágazásos trafója van, ezt akár kapcsolóval akár fixen kötheted 10% csökkentésre.
Esetleg egy ventilátor mellé, ha tartósan kell a 6A.Bruhe
-
Bile Demon
őstag
válasz Bile Demon #63267 üzenetére
Végül is jól sikerült a projekt. Az ajtók nyílnak csukódnak, futnak egymással, ahol kell.
Az első ajtónál fúrtam el a pánthelyet úgy 1.5-2mm-el, pont befelé, így nagyon kiállt, nem lehetett beállítani rendesen (merőlegesség miatt elment) ott kb. 2 percet kellett drémelezni, hogy helyre jöjjön.Most jön a munkalap csere, és az alsó szekrény frontok cseréje.
Silgranit (tm) mosogatót kellene kiépíteni (újra felhasználhatóan) a munkalapból, ami nagyon alaposan vízmentesen körbe van ragasztva fuga anyaggal. Kívülről nem merném körbevágni, mert kb. 0-ra vékonyodik a széle és félek tőle, hogy le fog pattanni itt ott.Bruhe
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest