- Projektor topic
- A Sony még nem döntötte el, hogy miképpen reagálnak az USA vámpolitikájára
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- iPad topik
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
CHIPman
nagyúr
válasz
Kornel #31598 üzenetére
Ezt úgy érted, hogy az Apollo helyett esetleg jobb lenne akár Sava is?
A Kumho még talán beleférne, viszont annak a nedves tapadása csak B (és az üzemanyag paramétere is ugyanolyan vagy rosszabb), az Apollo/Sava A-jával szemben (ahogy a Matadoré is). Vagy nem érdemes ennyire ragaszkodni a papíron leírt adatokhoz? -
Kornel
veterán
válasz
CHIPman #31596 üzenetére
Ami még megfontolásra érdemes lehet:
Matador, ami Continental C brand: [link]
Az általad említett Sava: [link]
Illetve a koreaiak, Kumho, Nexen:
Illetve egy nagy ugrással a Falken elég jól szerepelt teszteken, ha jók az emlékeim, közvetlenül az élmezőnyben volt, az ára pedig még nem prémium: [link]
Ez alapján a Falken és a Kumho is megéri a felárat: [link]
-
CHIPman
nagyúr
Üdv.
225/45 R18 nyárigumikat nézek (4db-ot). Apollo (2 év sérülésgarancia) ~28k, Sava/Debica (1 év kátyúgarancia a 4-ből 1 gumira) ~24k között vacillálok. Középkategória mind, de A nedvestapadás és C üzemanyagtakarékosságot tudnak, ennél bármiben jobb már 40k+.
A kérdéseim:
1: Árukereső mérvadó lehet ár szempontjából, vagy van olyan hely, ahol olcsóbb is lehet?2: Apollo felé hajlok, viszont random rákerestem, és azonos típus /40 méretben 28k helyett 20k, ami azért nem kevés. Más nézőpontból, /40-nél ilyen áron már szinte prémium gumit lehet kapni. Ez több, mint 25% árkülönbség, gondolom mert népszerűbb méret. Mi hátrányom származna belőle, ha /45 helyett /40-es gumit vennék?
-
bbubby00
őstag
válasz
speedernet #31593 üzenetére
Jo gumi. Mindenkepp jo valasztas
-
bbubby00
őstag
Nemhiszem, h lesz potenza
Igy S1 evo2 lesz sztem a befuto.
Gondolom jobb valasztas mint a V12evo2 vagy Prime 3 -
válasz
olasz61 #31589 üzenetére
Függ az autó gyártmányától és hogy gyári-e a lemezfelni. Pl. VW és Opel felnik esetén ugyanaz a csavar passzol a gyári aluhoz és a gyári lemezhez is; míg pl. Ford esetén általában másik csavar kell a lemezhez és másik az aluhoz.
A képen szereplő felni gyártmányát nem ismerem fel.
Szerk: Ha gyári az 5 küllős lemez, akkor 99%, hogy passzol hozzá a gyári hagyományos kialakítású lemezfelni csavarja.
-
válasz
TheProb #31586 üzenetére
Volt már velük megvesztegetési történet. A tesztmetódusaik is furák, ahogyan Kornel is említi. Nem tudod, miért nincs tényszerű adatközlés. Olykor noname termékek is TOP 5-ben végzik, melyet sehol máshol nem erősítenek meg. Az ADAC véleményem szerint fenntartásokkal kezelendő, persze azért örülünk, hogy ők is tesztelnek. Azért nem egy Autonavigátor vagy Bp-i Autósok Közössége..😁
-
-
-
MrSealRD
veterán
válasz
miroon #31574 üzenetére
Nekem is Mazda 3 van(2005) 205/55 R16 amit keresel ha maradnál ennél az átmérőnél. Én is idén veszek nyári gumit. Egyelőre még nem léptem meg kicsit várok az ADAC tesztig. De elsősorban az a kérdés, hogy milyen árban keresel, mert ajánlhatunk itt prémium gumit, ha inkább a középkategóriában keresgélsz. Én eddig Michelin Primacy 4-ben gondolkodom... Télen volt egy rossz élményem a jelenlegi téli gumival és eldöntöttem, hogy nem fogok a gumin spórolni.
-
miroon
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék a mazda hármasomra új nyári gumi garnitúrát venni. Gyári 16-os mazda felni, hirtelen nem tudom mekkora gumik vannak rajta, a kézikönyv szerint 205/55 R16 az ajánlott méret. Van ebből valami ajánlott márka és típus? Esetleg valami webshop ahonnan belehet szerezni? Kb. évi 8-10ezer km-ert megyek, szóval nem túl sokat.
Köszi
-
athomi
veterán
válasz
BigBlackDog #31568 üzenetére
Ő a legjobb négyévszakos eredményeket másolta ki ide összehasonlítva a legrosszabb nyári eredményeivel (40. helyezettekkel!). Ha a legjobbak eredményeit másolta volna ki, akkor 5-10 m különbségeket látnál a legjobb nyári és legjobb négyévszakos között.
Nyilván a hasonlítgatásnak akkor van értelme, ha minden körülmény ugyanaz (autó, levegő-és aszfalthőmérséklet, aszfalt anyaga, stb.), így nincs értelme hogy más körülmények között készültek a nyári és négyévszakos tesztek.
-
evo87
őstag
válasz
Doki16 #31567 üzenetére
Nem azon akadtam fel, hogy a 4évszakos nem tudja a nyári gumit felülmúlni, hanem hogy a referencia nyári mennyire rossz a nyári teszt szereplőkhöz képest. Valóban lehet a hőmérséklet és a páratartalom, plusz egyéb körülmények, de ezeket sajnos sosem írják bele a tesztekbe.
-
Doki16
addikt
-
evo87
őstag
válasz
Kornel #31562 üzenetére
Pl:
Dry braking:
4évszakos tesztben a referencia nyári 39 m, a legjobb 4evszakos 39.4 m.
Nyári tesztben a legrosszabb 39.2 m.Dry handling:
4évszakos tesztben a referencia nyári 110.6 km/h, a legjobb 4evszakos 108.6 km/h.
Nyári tesztben a legrosszabb 111 km/h.Wet braking:
4évszakos tesztben a referencia nyári 41.1 m, a legjobb 4evszakos 45.2 m.
Nyári tesztben a legrosszabb eredmény 39.6 m.Wet handling:
4évszakos tesztben a referencia nyári 73.1 km/h, legjobb 4evszakos 72.9
Nyári tesztben a legrosszabb 73.3 km/h.Tehát számomra az a furcsa, hogy a referencia nyári nem tudja a nyári középmezőnyt, de kb a legrosszabb nyári gumi szintjét sem.
-
dond
csendes tag
válasz
angelside77 #31528 üzenetére
Az adott Fabia/Polo/Ibiza generációt igen sokféle mérettel szerelték 13"-16"(17")-ig, egy ilyet találtam a VW AG-tól. Vittem már vizsgázni (Polo 9N) téli 185/60R14-el, de legutóbb téli 185/55R15-el voltam, nem szóltak, nyáron eddig 195/50R15-et használtam, az autó gyári eredeti (pót)kereke a csomagtartóban pedig 165/70R14-es
-
evo87
őstag
Ellenben az Auto Bild 2018-as 4évszakos és nyári gumi (mindkettő 15") tesztjeit átnyálazva érdekes tények:
Nyilván azzal tisztában vagyok, hogy nem lehet azonos körülményeket kihozni, már csak a hőmérsékletre és egyebekre gondolva, de ha jól sejtem ugyanott és ugyanolyan tempóról fékezve nézik a féktávokat, ugyanazokkal az autókkal.A 4évszakos teszten még a referencia nyári és a legjobb, legnyáriasabb 4 évszakosok is elmaradnak a nyári teszt legrosszabb szereplőitől, a tökutolsó Cooper meg Giti hulladékoktól. Ez lehetséges? Már a referencia nyáriból kiindulva... gondolom ha kiválasztanak referenciának egy normál középmárka gumit akkor az kb pariban kellene hogy legyen a nyári teszt középmezőnyével...ehhez képest itt messze elmarad még az utolsótól is.
Ezek a gumitesztek.... mindig lesznek bennük szürke foltok, még a legkonzekvensebben tesztelő szakértői magazinok esetében is.
-
evo87
őstag
Alapvetően városban autózok, illetve Tatabánya-BP között M1 és M0.... emiatt, illetve az utóbbi telek tapasztalata alapján, hozzávéve hogy azért szokott nálam tesztautó is lenni átlagosan havi 2 hetet, nem igazán van szükségem penge téli képességekre. Ellenben a nyári tapadásra és a jó száraz teljesítményre inkább... ezért is gondoltam hogy az A005 lehet számomra a tuti.
-
-
evo87
őstag
Lassan eljutok a vásárlás fázisába.... már sokmindent leszűkítettem és kiszűrtem. A gyári méret 195/50 R16 és a jelenlegi 205/50 R16 után a keskeny gyári felnihez jobban illő, átmérőben picit nagyobb 195/55 R16 mellett fogok dönteni, ez már szinte biztos. Nyilván kinézetre nem lesz olyan peres, de legalább ballonos sem (a 205 már eléggé az a 6 colos felnin). A Lancer sportosabb mivolta miatt inkább nyár-orientált 4évszakosra voksolnék a kiegyensúlyozott Quatrac5 után.
A két legesélyesebb jelölt:
- Continental AllSeasonContact: páromnak ez van, télen a 4évszakosságához képest durván jó, nyáron még nem volt alkalmunk próbálni, de a tesztek szerint szárazon nem kiemelkedő... ez olyan 32 körül volna.
- Bridgestone WeatherControl A005: a tesztek szerint szárazon és vízen ez a bajnok 4evszakos (emiatt preferálom), télen pedig elégséges a közlekedéshez... ez olyan 34 körül volna.... jelenleg a szívem legjobban ehhez húzA harmadik esélyes volna a Michelin CrossClimate+ XL....ami szintén valamivel 30 felett kapható.
Melyiket vegyem? A005 száraz tapasztalat van már valakinek?
-
Kornel
veterán
Találtam Seal abroncsot négyévszakosban: [link]
-
tzabo
tag
válasz
FireFox1996 #31546 üzenetére
Én 20-ra gondoltam, hogy kb annyit érhet.
-
tzabo
tag
Gondolkodom nyári gumi cserén.
Van 4 db Good year efficientgrip performance gumi jelenleg. 205/55 R16
2013-as gyártásúak. Az egyik 2016-ban szeget fogott, javítva lett, azóta szerencsére nem volt vele semmi gond emiatt.
Normális állapotban vannak, kb 5,5-6 mm mintával. A blokkok között a gumi felszín már néhol mutat egy pici öregedést.
El lehetne ezeket még adni értelmes áron?
Ha nem, akkor marad még max pár évet. -
Richard!
addikt
válasz
FireFox1996 #31540 üzenetére
Az én 2002-es A4-em ~1600kg... Van még kérdés?
-
-
válasz
FireFox1996 #31540 üzenetére
"ha ezek átlagosak, akkor a többi mik (opel corsa, suzuki swift, fiat punto...)"
az átlagosnál kisebbek
-
athomi
veterán
válasz
FireFox1996 #31538 üzenetére
Pedig egy halom 2000-es években gyártott Alhambra/Sharan/Galaxy járja az utakat. 1800 kg-ot nyomnak. De az alsóközép-kategória - ami szerintem inkább beleillik az átlagos autó megfogalmazásba - főként 1200-1500 kg között vannak.
Szerintem ha kiállnék 1 órára egy kereszteződésbe és feljegyezném a személyautókat (nyilván nem fogom megtenni), majd kiszámolnám az 1 autóra jutó átlagsúlyt nagyon nem 1000 kg körül járnánk. Meg az is egy dolog mit hazudnak be az autó súlyára hivatalosan (szerintem a legalapabb modellek súlyát adják meg hivatalosnak), ami nem felel meg a valóságban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
FireFox1996 #31534 üzenetére
Manapság igen, de ez egy 10 éves autó... Ha megnézünk egy méretben azonos pl J Astrát akkor ez kimondottan könnyű autó.
-
athomi
veterán
válasz
FireFox1996 #31534 üzenetére
Hát ha egy Polo vagy Swift az átlagautó akkor tényleg nehéz.
-
válasz
FireFox1996 #31534 üzenetére
Definiáld kérlek mi az átlag
Egy 9gen civic 1.3+ tonna, az accordom 1340kg, após galaxyja 1.8, sorentoja szintén ennyi, egy 10 éves focus is 1.3T
-
athomi
veterán
Megjöttek a CC+-ok, made in Germany-t kaptam. 3 abroncs 0219 dot, 1 abroncs 0119, ennek kicsit nem örültem, de mivel ugyanott készültek és csak 1 hét az eltérés gyártásban, így azért nyugis vagyok.
-
válasz
angelside77 #31519 üzenetére
Érdekes, nekem úgy tűnik hogy a tdi-ket szerelték 195/55R15-el és a benzinesek meg 195/50R15-el jöttek.
A tiedben milyen motor van egyébként?
Igazából mindegy is, hogy 195/55 vagy 195/50 r15, egyik sem pontosan ugyan olyan átmérőjű mint a 165/70R14-es alap gumi, de mindkettő váltóméret. A 195/50R15 viszont alapból jóval oclsóbb méret mint a /55, én a helyedben lehet hogy ebben a méretben venném a nyári gumimat és elfelejteném a 14"-t.
-
flymi
addikt
válasz
angelside77 #31519 üzenetére
Meg kell nézni a kocsi kézikönyvét már ha megvan. Abban is szerepelnek a méretek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
belaazallat #31518 üzenetére
5 évre nem éri meg. Egy garintúrával kibekkeled azt simán.
mod:
tboy93: Nekem is 1 érték van csak a matricán közben meg a típusengedély szerint (meg a manual szerint is) másik 4 méret is jelölve van.
-
Doki16
addikt
válasz
angelside77 #31519 üzenetére
Nem kizárt, nem tévedhetetlen az oldal. Az a biztos amit a kocsi matricáján látsz
Ha hosszú távra tervezel a kocsival, akkor teljesen jó az elgondolásod. Főleg ha tudod otthon cserélgetni magadnak a felniket.
-
angelside77
tag
válasz
Doki16 #31515 üzenetére
Nézem a listát, és nem kötekedésből, de ott pont el lehet írva az adat (185/55R15 helyett a 195/55R15 lehet a helyes gyári adat). Ahogy múltkor írtátok megnéztem a tanknyílás fedelének belső oldalát, ott is ez szerepel.
És jelenleg 4 db 15-ös acélfelni van az autóhoz (pótkerék nincs) és "zsír új" (8mm, nem koros) 195/55R15 téli gumiszett. Skoda fabia 5j 2010. 04.pl:
195/55R15 nyári Hankook 84920Ft/ szett
185/60R14 nyári Hankook 52600Ft/ szettSem csóró, sem gazdag nem vagyok.
De azért ez szerintem nem kis különbség, és ez meglesz téligumiban is. (vagy ez már fillérb@szás?, mondhatjátok nyugodtan, én nem fogom észre venni magamon, sértődni sem fogok.
)
Amit szeretnék, hogy még tavasz előtt legyen 8 felnim (plusz a pótkerék erre téli gumit tervezek az itt olvasottak alapján), és csak felnicserélés legyen a téli-nyári átálláskor.
Ezen kiinduló adatokból szerenék a legoptimálisabban kijönni.
Ezért gondoltam azt, hogy 14 es felni, plusz nyárigumi kellene nekem most, amig tart a jelenlegi 15-ös téli gumi, és utána 15-ös felni elad, és átállok 14-es felnikre. Nem vagyok "versenyző" az utakon. Nekem elég lenne a 14-es felni is.
Természetesen megfontolok minden véleményt. Köszi!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
angelside77 #31513 üzenetére
Igen, ez így megléphető simán. Logikus is esetedben.
-
válasz
angelside77 #31513 üzenetére
Simán megteheted, semmi bajod nem lesz belőle.
-
Doki16
addikt
válasz
angelside77 #31513 üzenetére
Ezeket teheted rá. [link] De amúgy a gyári méreted az 185/55R15. Én is inkább a 15-öst javasolnám nyárra. Télinek bőven megfelel egy 14-es 165/70R14 gumival.
Arra figyelj ha felnit veszel, akkor nagyon fontos, hogy gumiméretenként más ET kell majd hozzá.
-
válasz
angelside77 #31513 üzenetére
Hát ha engem kérdezel, inkább nyárit raknám a 15-re, télit meg 14-es felnira... Télire inkább valami jó húsos gumi kellene rá. Személyes véleményem.
Amúgy meg most vettem T005-öt, 15-öst és 88k fizettem érte. Szerintem nem sok. Ennél drágábban is voltak gumik. Nyáriról beszélek. -
angelside77
tag
Hali!
Nekem is pont hasonló a problémám. Az autón, amit a közelmúltben vettem, jelenleg 195/55/R15 téli abroncsok vannak (Hankook, 8mm barázda mélységgel, ~egy szezonosak). Nézelődöm a nyári gumik között ebben a méretben, de horror árak vannak.
Szerinted, szerintetek az járható út, hogy R14 felnire, abroncsra váltok nyáron, és ezeket a felniket (R14+ nyári - R15+téli) cserélgetem szezononként. És ha a téli abroncs megadta magát, akkor váltok R14 téli abroncsra és felnire. Az 15-ös felniket meg eladom.
Egyelőre a 4 évszakos nekem nem járható út, mert a "kevés" tél ellenére van olyan, hogy mindenkép be kell ülnöm az autóba és mennem kell.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
belaazallat #31508 üzenetére
Add el. Én is vettem aztán nem sokkal később 10k-val többért eladtam.
-
flymi
addikt
Én is olvastam azt a cikket és benne a tesztet és engem igazából ez a mondat fogott meg: "minden mérési szempontból korrekt Hankook K 125 Ventus Prime3".
De az ADAC és a többi teszt, no meg nem utolsó sorban az ára is döntő tényező volt a választásnál. Én már megvettem, hamarosan használatba is veszem. Ősszel majd jövök érdeklődni téli gumik iránt.
Ti csak tipródjatok tovább. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
belaazallat #31502 üzenetére
Jó drága.
Felnit kell váltani hozzá ugyan de a 185/65R14 egész emészthető árban van ahogy nézem...
Kornel: Hankook is tudja már a SEAL-t.
-
belaazallat
addikt
Ezek jöhetnének szóba könyv szerint: 185/65 R14 vagy 195/55 R15 vagy 205/50 R15
Könyv a 4164S motorhoz csak a 195/55 R15 "kis gördülési ellenállású" gumi használható.
Amikor megvettem 195/60 R15-ös gumik voltak, de azzal lomhának éreztem. 1,6 benzin kicsi ehhez a kasztnihoz, már azt megérzi, ha nincs tele a tank, jobban megy.
Szerk:
az én méretembe
conti 30570
CC+ 32410
A005 32580 -
Qru
MODERÁTOR
válasz
belaazallat #31498 üzenetére
Kb első találat (nyarigumit.hu) amit a gumi nevére hozott a google. Szerencsére a tök standard 205/55r16 kell nekem. Viszont neked drága/ritka a méreted. Nincs valami olcsóbb váltómérete ennek a guminak?
Kornel: Lehet bepróbálom a Contit majd...
Ártól is függ meg az aktuális tesztektől is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad T14 Gen 3 üzleti notebook - i5 1245U 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XeW11
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- ASUS RT-N12+ 300Mbps router
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest