Hirdetés

Aktív témák

  • rATdrAgOn

    senior tag

    válasz Zofren #1 üzenetére

    A neveben pontosan benne vanik... :)
    A golyos csapagyban a tengely egy olyan csapagyban van, aminek a forgo es alloresze kozott golyok is elhelyezkednek (meg persze a kenoanyag is). Elonye, hogy nagyobb statikus mechanikai terhelest bir ki, hoszabb az elettartama, hatranya, hogy nagy fordulatszamon gaz, hamar szetesik :)
    A csuszocsapagy (marhasag ez a nev, ez inkabb siklocsapagy) ettol lenyegeben kulonbozik, itt a tengely es a csapagy haza kozott nincs semmi, a kenoanyagon kivul... (pontosabban, a csapagy haza altalaban specko bronzotvozet, amit olajjal itatnak at, ezen az olajfilmen siklik a tengely csapagy altal alatamasztott resze).
    Elonye, hogy nagy fordulatszamon sokaig jo, statikus terhelest nem komalja, magas fordulatszamon is nyeso (gondolj pl. a benzin/diesel gepjarmu motorokra... ott szerinted a hajtokar es a fotengely csapagyak milyenek?! Elarulom nem golyos csapagyak :)

Aktív témák