- Elképesztő mértékben tömörítenék be a nagy nyelvi modelleket
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
Új hozzászólás Aktív témák
-
buci
tag
-
buci
tag
Mig gondolkozom rajta bedobok én is egy témát.
Szeretném kopizni az alábbi lemezalkatrész benyomódósát.
Bővebben: link
Mondjuk egy téglatestre szeretném rátenni. -
Sgj60
csendes tag
Probléma következő:
Adott egy henger, mondjuk egy klasszikus Protrusion. Rá kellene tenni egy szép szabályos hullámos vonalat az oldalára (persze úgy hogy pontosan kövesse a henger palástját, és a végpontjai pontosan messék egymást), hogy ezt fölhasználhassam egy Sweep trajektoriájaként.
..korábban volt egy feladatom: terveznem kellett egy üdítős palackot, és tenni akartam rá, ilyen szép hullámos mindtázatot az oldalára, majd sok egyéb más feature után egy Shell opcióval szépen kivettem a belsejét, és kaptam végül egy PET palackot.
Akkor hírtelen nem ment a dolog, de később találtam megoldást a problémára Azonban most érdekelne a Ti véleményetek, hogy hogyan oldanátok meg, ha ilyen problémával találnátok szembe magatokat.
Hangsúlyozom, hogy elsősorban ProE-s megoldások érdekelnek, mert azt azonnal vágom, de végszükség esetén egyéb rendszrek is szóba jöhetnek, hátha tudok merítni belőlük. -
Sgj60
csendes tag
Olvass Mailt Buci! Olvasd el a javaslatom, és mérlegeld!!!
-
buci
tag
Bicikli kormányt egyszerű forgatással és kihúzással is csinálhatsz.
Bővebben: link
2 forgatással és egy kihúzással.
Mielőtt nekilátsz jelenítsd meg az alapelemeknél a 3 síkot kobb egérrel.
Azokra rajzold meg a vázlatokat
Munkasíkot meg sok fel képpen lehet(az ikonja a tükrözés mellett van):
pl. úgy,hogya munkasík ikonra klikk, majd egy másik munkasikra klikk és nem engeded fel a bal egér gombot, hanem húzod.
De a súgóban még animációk is vannak. Azokat nézd át.
Ha gondolod elküldöm a modelt, de ezt a 9-essel csináltam és
visszakonvertálni alacsonyabb verzióra nem lehet. -
Sgj60
csendes tag
1; SE-ben generálsz
2; Kiszerkeszted a cikloisokat sketch-ben, és kihúzással vagy kivágással megcsinálod.
De ha nem akarod, hogy a géped megviselje a rengeteg számolás, akkor inkább modellezd gördülőkörökkel.
Néhány képet föltettem a netre:
Bővebben: link
Bővebben: link
Az egyik csak gördülőkörökkel van készítve, a másik SE-ben készült, és stp-ben importált fogaskerekekkel.
[Szerkesztve] -
beniboy
tag
en ezt ugy kepzeltem el hogy van nekem pl: a bolygomu konyvtaram es abban vannak a csapagyak konyvtarai kulon kulon mert nem mindig sikerul késobb is kitalalhato nevet adnom. Egyebbkent igazad van igy legalabb bolondbiztos.
Ami a SW melett szol allitolag az a nagy elemtár. Csavarok, anyak, alatétekszabványos alkatrészek tömkelege...
Ha mar itt tartunk tudna valaki segiteni hogy hogy szoktak fogaskerekeket rajzolni?
[Szerkesztve] -
Sgj60
csendes tag
Félreértés ne essék! Én nem írom le a SW-t. Szerintem is jó rendszer. Csak Tőlem az áll a legtávolabb. Amúgy pedig jó dolgokat fejlesztni Autocad-el is lehet, az mérnök, nem pedig rendszerfüggő. A rendszer csak eszköz!
Viszont abban iagazad van, hogy a rendszerek többsége egy sablonra épűl, egyedül a ProE kivétel ez alól a tétel alól. Ha vki megtanul ProE-val dolgozni, akkor nevetségesnek fogja találni a többi rendszert, de ez visszafelé már nem igaz. Majdnem biztos, hogy katasztrófálisnak fogja találni a ProE-t a többi rendszer után az, aki próbálkozik. Mondjuk az is igaz, hogy ez WF2-nél már ezkevésbé igaz, de probáljatok dolgozni proe 2001-el. Meglátjátok miről beszélek!
Beniboy: de ennek csak így van értelme, hogy egy szerkezethez tartozó elemek egy könyvtárban vannak. Annak, hogy minden össze vissza van annak nem sok értelme van, főleg, ha kb 500 alkatrészből áll a modelled, és mondjuk ebből száz alkatrész gyakran módosul. Ember legyen a talpán, aki ezt követni bírná!!
[Szerkesztve] -
beniboy
tag
hello nekem van egy haverom aki egy mernokirodanal SW el dolgoznak és eleg komoly fejlesztéseket csinálnak. Pl röntgengépe a GE nek stb... szoval nem irnam le. Bar meg nem hasznaltam.
Az meg hogy milyen rendszert kovetel a piac az szerintem nem olyan fontos mert majd mind hasonlo alapokon mukodik. Igy ha az egyiket tudod nem sokkat kell tanulni. Amugy abban igaza lehet a fent emlitett kolleganak hogy nem abba a konyvtárban van a beépitendo darab erre én is gondoltam de meg nem probaltam ki...
Majd kiprobálom... azert köszi
Ez azert buta dolog....
[Szerkesztve] -
Sgj60
csendes tag
válasz
Atlantis #380 üzenetére
Hírtelen 5 mérnök barátom van, aki SW-ben kezdett el dolgozni (még egyetemen), és mikor elkezdtek dolgozni kénytelenek voltak váltani, mert szinte minden munkahelyen ProE-ban, CAtia-ban és Inventor-ban dolgozó mérnököket kerestek.
Amúgy hogy nem simerem annyit, hogy mikor én elkezdtem ismerkedni a 3D-s szoftverekkel mindet végigpróbáltam, amelyikhez csak hozzáfértem, és mérlegelve a használhatóságot, és a keresletet a szakemberek iránt döntöttem, és az SW emiatt maradt ki az életemből. De 60%ban átrágtam a funkcióit, szóval tudom, hogy mire képes. -
Atlantis
veterán
PTC--> Pro Desktop- Pro Engineer. Van középkategóriás rendszerük.
DE: attól ,hogy van egy nagyobb tudású szoftver a fejlesztő kínálatában, még nem feltétlen középkategóriás a kisebb tudású. A fejlesztő két szoftvere természetesen nem vetélytársa egymásnak a piacon.
A Solidworks szerintem közel egyenlőnek tekinthető a ProE-val, ha valamivel többet is tud a ProE, semmiképp nincs akkora előnye, hogy emiatt a SW-t középkategóriásnak tekintsük(vagy akkor legyen a ProE is az). Van, amiben a SW tud többet.
-
Sgj60
csendes tag
válasz
Atlantis #376 üzenetére
Ahogy mondod: az SW a Catia ''kistestvére''. Tehát a Catia a ''nagytestvér''. vagyis a SW inkább közép, mint felsőkategória.
Tudod mit: legyen az SW felső-középkategória. Mert tényleg nincs Vele kapcs. negatív tapasztalatom.
Amúgy Magyarországon a ProE munkaállomások száma a legmagasabb, bár igaz, hogy ez UNITIS statisztika, tehát nem tudom, hogy mi a valóságalapja.
[Szerkesztve] -
Sgj60
csendes tag
Figyelem! általános igazságok következnek:
Adottak ugye a 3D-s szoftverfejlesztő cégek. Az az általános módszer, hogy minden cég csinál egy középkategóriás ''olcsóbb rendszert'', valamint egy magasabb kategóriás drágább rendszert.
PL: Dassault-> Solidworks-Catia, Solid Edge-Unigrapics, az Autodesknek csak egy középkategóriás szoftver van az Inventor.
Evidens, hogy a középkategóriás rendszer kevesebb tudású (azt nem mondom, hogy kevésbé megbízható), mert he nem így lenne, akkor konkurenciát jelentene a ''nagytestvérnek''.
Az egyetlen cég (akiről tudok) az egyetül a PTC, a ProE fejlesztője, aki nem fárasztja magát középkategóriás rendszerekkel. Csinált egy felsőkategóriásat, és abba öli minden energiáját. Ezért a legjobb! Le van vezetve!
Várom a cáfolatokat! -
Atlantis
veterán
Mivel támasztanád alá azt a kijelentésed, hogy SW-szel nem vagy versenyképes mérnök itthon? Link? Csak mert kötve hiszem, hogy így van, vagy ha mégis, hát külföldön annál inkább versenyképes vagy vele, mi is nagyrészt azért cseréljük le a ProE-t, mert egyrészt rengeteg baj volt/van vele, másrészt a külföldi partnercégek mind a SW-t, vagy SE-t használnak. Catia-t nem ismerem túlzottan, de tekintve, hogy a SW ''nagy testvére'', ugyanarra a magra épülnek, nem lehet olyan rossz.
SE 20 alkatrész felett szagatt? Ezt se nagyon hiszem, nálunk kisebb összeállításokat mutattak vele egy sima intergrált videós laptopon. Kb. 500 alkatrész és persze nem egyszerűsített ábrázolásban volt.
Tény, nekünk M090-es WF2-nk van, újabbat még nem tettük fel(tekintve hogy meg sincs). Win2000-en használjuk, meg megpróbáltuk Linuxon is, ott egy fokkal jobban ment, de jópár bug ott is megvolt. -
Sgj60
csendes tag
2d3d: jó helyen tapogatózol! Azonban az inventor elég szükös magasabb rendű műveletekben. De söpréssel mindenképpen meg kell tudnod csinálni pl a bringakormányt. Esetleg problémaként merülhet föl 3d-s vázlat létrehozása, de már kész görbéket referenciaként használva meg lehet oldani.
Az a gond, hogy nincs fönn a gépemen most inventor, de segédsíkok és tengelyek létrehozása -emlékeim szerint - nem volt túl bonyolult. Alap geometriai elemekt fölhasználva bármit létrehozhatsz.
Javaslom, hogy középkategóriás rendszerek helyett (SE, SW, Inventor stb) használj felsőkategóriás rendszereket (ProE, Catia, Unigrapics stb)
[Szerkesztve] -
Sgj60
csendes tag
Először is Bennyboy kérdésére: másold be a csapágy prt.jét az éppen aktuális munkakönyvtárba, és innen építsd be. ... hogy érted azt, hogy a csapágynak nincs neve? Ez nem egészen világos. Lényeg minden alkatrész egy könyvtárban legyen, és innen hívdd be őket, ekkor mindenképpen működnie kell.
Most pedig stabilitásról: tényleg van egy baja a ProE-nak, hogy eléggé hardverigényes. Ha valakinek gondja van vele az nagy valószínüséggel hardvehiány miatt van. Gyengesége, hogy ha meghaladja a VGA képességeit vagy a RAM képességeit, akkor egyszerűen elszáll az egész. ez tény.Ilyen van. sok barátom szívott emiatt. Jelenlegi céges gépemben 2 GB memória van és Quadro FX1000-es kártya, és ezt is sikerült már egyszer kiakasztanom egy negyedrendű felülettel. Az otthoni gépem kicsit gyengébb: 1 GB Ram és ATI 9800 Pro Vga, és ezen is talán egyszer találkoztam problémával.
Az az említett hiba, hogy egy két fontos ablakot eltakar másikfölbukkanó ablak, ez elhanyagolható amellett, hogy pl Catia-ban komlett modul el sem indúl adott verzióban.
Viszont SE 20 alkatrész fölött egy kisebb atomerőművön is szaggatott. SW-ről pedig annyit, hogy talán a legkevésbé ismerem, de nem rossz valóban, de Mo-n nem vagy igazán versenyképes mérnök vele.
Szóval továbbra is tartom Magam ahhoz, hogy a legstabilabb rendszer a ProE WF2 M130. Ha valakinek sok gondja Vele az ..nyomjon format C-t, és szüz net nélküli XP-re tegye föl a ProE-t. Használi fog! -
Atlantis
veterán
Keresési útvonalakat ellenőrizd, hátha nem találja a csapágyakat. Azt mondod, csak akkor van baj, ha kilépsz a szoftverből? Esetleg próbáld meg úgy, hogy nem lépsz ki, csak becsukod az (csapágyak is a helyükön vannak) összes ProE ablakot, majd csinálsz egy memóriaürítést. Ha ezután sem hozza be rendesen, akkor még erősebb a gyanúm, hogy egyszerűen nem találja meg a csapágyakat.
-
2d3d
csendes tag
Sziasztok!
Elkezdtem olvasni a fórumot az elejéről, de még nem értem a ''végére'', de addig is kérdeznék. Először is teljesen hobbista vagyok...
Szóval nemrég kezdtem ismerkedni az Inventorral (7-es verzió), (előtte 3D Studio Max). Végül is nem a célnak megfelelően, de rajzoltam benne egy tolóajtós szekrényt, amit meg is építettem. Végül is egyszerűen lehetett vele megcsinálni, és közben meg is tetszett a program.
Most szeretnék kicsit rajzolgatni vele, de máris megakadtam ott, hogy miként tudnék pl. egy hajlított hengert (pl. mint egy bicikli kormánya vagy a váz egyes részei) rajzolni?
3D Studioban ez egyszerű, csak az Inventorban a méretezés és a kényszerek nagyon megtetszettek, tehát könnyebb összeállítani valamit...
Eddig a söpréssel próbálkoztam, de elég béna vagyok, mert nem igazán azt kaptam, amit szerettem volna. Mellesleg a söpréshez két vázlat kell. Már ott elakadtam, hogy miként tudnék egy (mondjuk kör-re) merőleges egyenest rajzolni (ez lenne a söprés útvonala)? Ehhet gondolom kellene egy merőleges munkasík, de azt miként tudom létrehozni?
Vagy teljesen rosszul gondolkodom?
Előre is köszi a segítséget.
Ja, még annyit, hogy hallottam a SolidWorksről, és most azt próbálom beszerezni. Egyelőre a 2004-est sikerült. Érdemes azzal ismerkedni, vagy inkább a 2005-össel kezdjem? Vagy inkább ProE, ha mar itt tartunk. -
beniboy
tag
amugy a fagyasrol meg annyit hozzatennék hogy nem mindegy hogy melyik verzio. Nekem volt valami regebbi verzioszamu Wildfire1 em ami kilépegetett. De most 2003451tökéletes marha az nem bug amit feljebb irtam
-
beniboy
tag
hallo
Wildfirevel rajzolok egy bolygómüvet, es az a problémám hogy elöbb letrehozok egy mondjuk öszereles1 nevű dolgot (persze ékezetek nélkül) ami egy csap, két ugyan olyan csapaggyal a közepén. A csapagyaknak nincs kulon nevuk csak többször meg vannak hivva. Elmentem. Majd egy ujabb összeszerelési abra szerel2 kovetkezik ahol a szerel1 et többszor beolvasva épitem ossze a modelt. Mukodik szép.. ha nem lövöm ki a Proet,csak az ablakokat akkor szepen vissza is olvasa. Ha viszont mentés utan komlette lelövom a progit es vissza akarom olvasni a szerel2-t akkor hianyolja a öszereles1-et??!!! azaz a csapagyakt rolla. Ha visszatorolgetek a hibáig akkor a szerel2 ön minden ott van kiv a csapagyak ami a öszereles1 röl kellene jönnie. Mi lehet a probléma. Valami a memoriaval lehet hogy ha nem lovom le akkor benne van ha meg kilovom akkor nem. Mi lehet ez es mi lehet a megoldas???
Köszi. -
Atlantis
veterán
Nekem meg úgy tűnik, hogy generációkon átívelő hibája a ProE-nak az instabilitás. Az elmúlt időben több verzió több alverzióját, több teljesen különböző gépen is próbáltam használni, ráadásul nem csak én, hanem a kollégák is. Mindenkinél ugyanúgy fagyott és a bugok is jelentkeztek. Nem vettem észre, hogy javulás lenne ezen a téren.
-
Ja no
aktív tag
Nekem úgy tűnik, hogy a fagyás soxor gépfüggő dolog. Régebben volt hogy naponta többször elszállt, de a jelenlegi installom mellett van, hogy hetekig megy kifagyás nélkül. Persze most meg más purcan ki sűrün (iexplorer), de az ott végzett ''munka'' meg könnyen visszahozható.
-
buci
tag
válasz
Atlantis #360 üzenetére
Nekem egyáltalán nem instabil. Pedig az F000-nak annak kellene lennie.
A tükrözés is működik.
A rajz része nem jó, de ezt már kitárgyaltuk.
A Solidworks nekem is tettszett a Hungexpon.
Ha valakinek van egy próba verziója, én vevő lennék rá, pusztán kiváncsiságból.
De ettől függetlenül részemről Proe, mondjon bárki bármit. -
aneda
senior tag
válasz
Atlantis #360 üzenetére
Az enyém stabilnak nem éppen nevezhető (WF1), egy héten egyszer mindenképp leáll magától (tudom, sűrűn kell menteni...), de ha pl. fájl betöltésekor be van kapcsolva az előnézet, és hibás a modell, akkor mindig leáll. (de honnan tudjam előre hogy hibás a modell?)
A hibajavítás módja sem egyszerű, bár még fényévekkel jobb mint a Solidw 2000-nek...
Egyébként meg vagyok vele elégedve, csak tényleg vannak hülyeségei. -
Atlantis
veterán
Sorry, de tapasztalat, hogy külön nem életképes egy olyan topic. Nem kiszúrni akartam veled.
Egyetértek abban, hogy talán a legnehezebb megtanulni a ProE-t, viszont az, hogy a legkevesebb gond van vele, az egy kissé sántít. Szerintem a Solid Edge és a Solidworks is jóval stabilabb nála és utóbbi bizonyosan rugalmasabb is. Igaz, hogy kevesebbet tudnak, de azt stabilan tudják, a ProE-t meg ha használod, rá kell jönnöd, hogy néhány funkciót jobb, ha kihagysz, mert annyira bugos az egész, hogy egyből hanyatt vágja magát a rendszer tőle. Ilyen a fóliakezelés, memóriaürítés, átnevezések...megfigyelhető nálam, hogy gyakrabban fagy ezek használatakor, mint máskor. Ott a rajzkörnyezet is. Nagyon lassú, fóliák ott is bugosak, a bonyolultabb nézetek mozgatása, méretezése nehézkes. Metszetek készítése katasztrofális, sraffozás megint csak bugos, lemezterítékek kezelése szintén javítható lenne. A tükrözések minden szinten úgy használhatatlanok, ahogy van.
Egyébként UNIX alapokon fekszik, ezt próbálták meg Windows-ra áttenni a fejlesztői és hát láthatjuk, mi lett a vége. A csodálatos ablakkezelése....oh, utánozhatatlan. Gyakran megesik, hogy az ablakok egymás mögött rejtve maradnak és elő sem lehet csalogatni őket.
Ne értsétek félre, én is szeretek ProE-val dolgozni, de néha nem áll másból a dolog, mint azon töröm az agyam, hogy a bugokat hogy tudom kikerülni.
3 és fél éve dolgozok vele magam is, de ha valamit az egyik verzióban kijavítanak, cserébe elkúrnak valamit, ami addig jó volt, viszont sok bosszantó, ''generációkon átívelő'' hibája is van.
Szóval azért nem kell agyon dícsérni...hanem reálisan kellene nézni. -
Ja no
aktív tag
Hűha, pörög ám a topic a soknapos dagonya után
Hajrá! -
Sgj60
csendes tag
Hogy lásd, hogy minek a terítékéről van szó. Utána Hide-olod vagy supress-eled a Faltten quilt-ot, s ha közben a felület módosul, és kíváncsi vagy, hogy milyen a teríték, akkor csak visszakapcsolod, és látod, a pontos terítéket!
[Szerkesztve] -
Sgj60
csendes tag
Stimm!
egy funkciót kipipáhatunk! -
buci
tag
Elküldtem, de azért felrakom:
Tehát itt a felület a felhasítással és a ponttal:
Bővebben: link
És a flatten quilt után illyen:
Bővebben: link -
Sgj60
csendes tag
Megvan mi ez: ha van egy tetszőleges felületed pl tetszőleges görbéken átvezetett surface. Megteheted azt, hogy egy pont segítségével képezheted az adott felület terítékét.
Elküdöm neked mailben!
[Szerkesztve] -
Sgj60
csendes tag
Elég rég találkoztam ezzel a parancsal, de szerintem olysmi ez, mint a sheetmetalban a teríték meghatározása, csak ez a standard modellezés részben működik.
De megnézem Neked holnap, hogy mi is az pontosan. -
buci
tag
Még a Style résznél nem tartok, viszont rájöttem, hogy a quiltokat ki tudja teríteni.
Vagy legalábbis vmi ilyemit csinál a flatten quilt az advanced menűben.
Pl: Megcsinálok egy felületet blendel úgy, hogy 2 elipszisből állítom össze.(nyitott végekkel)Ezután extrudal felhasítom, majd jöhet a flatten quilt.
Ez eddig ok, csak meghagyja az eredeti geometriát is.
Ok, hogy hogy hide-al el tudom rejteni, de nem értem, hogy miért van így.
Remélem érthető voltam. -
Sgj60
csendes tag
Profinak nem mondanám Magam, mert munkám során nem szükséges. De elég sokat ''játszottam'' vele. Autodidakta módon foglakkoztam Pro/Style modullal.
Amúgy szerintem Profinak lenni ProE-ból csak az lehet, aki hivatásszerűen oktat (lásd a forgalmazó Rt jeles munkatársai), és rá van kényszerítve arra, hogy folyamatosan képezze Magát, és meg is teheti, mert megvan a megfelelő háttér. Ugyanis, aki iparszerűen dolgozik Vele, annak egy idő után stagnál erősen a tudása, mert egyszerűen nem szükséges egy adott szintnál magasbbra kerüljön.
Összefoglalva: aki jó gépészmérnök az csak a neki szükséges modulokat kezeki profin, hibátlanul és gyorsan, viszont aki tökéletesen ért minden funkcióhoz, annak nincs ideje Rá, hogy magasan képzett gépészmérnök legyen,. mert folyton a ProE- rejtelmeit kutatja.
[Szerkesztve] -
Sgj60
csendes tag
Na ok! Akkor maradjunk itt!
Budapest az ideális oktatási hely számomra. Hétvége is megoldható! Hétvégén egy napra följön, akit érdekel, és úgy megy haza, hogy kicsit többet tud, mint reggel. Most lehet Magam, ellen beszélek, de a ProE tipikusan az a rendszer. amit talán a legnehezebb elsajátítani, de miután megtörtént úgy lehet Vele dolgozni, mint az álom.
Végezetül lehet, hogy van baja a ProE WF2-nek, de még mindig a legkevesebb gond van vele. Jó pár munkatársam Catia-ban dolgozik, és egész nap megy az anyázás, hogy hogy lehet ilyen szart csinálni, csak sajnos a német megrendelő hajthatatlan.
Nincs párja stabilitás szempontjából sem, köszönhetőan annak, hogy DOS alapokon nyugszik az egész környezet, persze szépen álcázva.
[Szerkesztve] -
Atlantis
veterán
A digitális anyag engem is érdekelne, de attól tartok, a tanfolyam tőlem túl messze lesz.
Azért annyira nem kell dícsérni a ProE-t, rengeteg bosszantó bugja van, a WF sorozatnak még több, mint a régieknek. Én egyre jobban kezdem megkedvelni a Solidworks-öt helyette.
Ja, felesleges a külön topic erre, nem lesz életképes. -
Sgj60
csendes tag
Kicsit visszaolvasgattam, és látom, hogy van néhány emberke, aki szeretne jobban belemenni a részletekbe ProE-ban.
Akár egyénileg, akár csoportosan keressetek meg, és megbeszélünk helyet és időt, aztán had szóljon. Lehet úgy is hogy teljes nap, vagy akár napi több óra párszor. Úgy csináljuk, hogy jó legyen.
Garantálom azt a szintet, hogy az iparban is bármikor versenybe szállhatsz vele! Bár hozzáteszem, hogy ez időbe (is) kerül!
Uff..... -
Sgj60
csendes tag
Hi Mindenki!!
Nem kérdés, hogy a ProE a legjobb rendszer! Ismerem a leggyakoribbakat: Inventor, CATIA, Solid Edge stb. Toronymagasan vezet a ProE.
Ha valaki szeretné megtanulni vállalok órákat. Részleteiben ismerem a 2001-et és a WF2-t is.
Oktatott modulok: -modellezés, assembly, rajzkészítés, mechanica, mechanizmus, sheetmetal, animation.
Ha valakit érdekel keressen meg mailben. Minden igényt kielégítő magyar nyelvű oktatóanyagom is van digitális formátumban. -
Ja no
aktív tag
Olvtársak,
Ki tud nekem kölcsönadni egy alap ProE WF2 könyvet/jegyzetet egy hétvége erejéig? A könyv árát term. letétbe helyezmém az illetőnél. (magyar/angol mindegy) -
buci
tag
Ezt muszáj volt kipróbálnom.
Csak én a trapéz szimetria tengelyét adtam meg hajlítási vonalként.
Utána a trapéz felét eltávolítottam.
Bővebben: link
És láss csodát unbend-el ki is teríti. -
domotor
csendes tag
hello,
azt próbáltad már, hogy csinálsz egy trapéz alakú flat wall-t, majd create bend-del (az elején a roll opciót választva!!) meghajlítod? ehhez a trapéz egyik oldalára rajzolod a hajtási vonalat, azaz teljesen a peremére, majd megadz egy sugarat, ekkor felcsavarja az egést felületet egy megadott sugarú csőre
ezután levágod a széleit, és unblend....
ezzel nem az jön ki, amire szükséged van?
domotor -
aneda
senior tag
Persze, megpróbálom elmagyarázni.
Volt a modellem (ráadásul testben készült), annak lemértem a palást ívhosszát a két végén.
Megvolt a hossza, két végén a magassága-> ebből a méretekből csináltam egy lemezt.
[L] http://img.tar.hu/aneda/size2/15014000.jpg[/L]
Majd elosztottam a két eltérő oldalát 10 részre (papíron kiszámoltam), így kaptam 10 pár pontot.
Ezek a pontpárok szolgáltak a hajlítások éléül, majd szépen felhajtogattam azonos szögben őket.
Bővebben: link
Apró problémaként jelentkezett hogy az első hajtást nem tudtam megcsinálni 6 fokosra, csak 10 fokosat engedett (haljítási terület túl kicsi).
Ha megfordítottam a hajtási irányt akkor meg nem lehet kiteríteni!
Na ettől vagyok kész.
Így az első 6 fok majd a többi 10 fok helyett végig 9 fok lesz.
(igaz így a modell sem lesz ugyanolyan) -
domotor
csendes tag
na, csak nem hagyott nyugodni a dolog...
szerintem ez a megoldás:
-helical sweep-pel csinálsz egy rugót, constant pitch opcióval, akármilyen hosszal, akármekkora pitch-csel
- ezután tool/relations, ott pedig kiválasztod a helical sweep feature-t, es a profile méreteit (kis ablakban jobb fönt megkérdezi, hogy a section vagy a profile vagy mindkettő méreteit szeretnéd-e látni)
- a menetszámot te adod meg, legyen ez N, a rugó hossza legyen L, a menetemelkedés legyen P, ezek szerint: P=L/N --> a relations ablakban valami ilyesmi lesz: d2=d1/10, ha d2 a pitch, d1 a rugó hossza, és 10 a menetszám
ettől kezdve, ha átírod a rugó hosszát, kiszámítja hozzá a menetemelkedés, és kész
erre gondoltál?
domotor -
domotor
csendes tag
-
buci
tag
-
domotor
csendes tag
ezt nem értem...
a modellben persze hogy tudod nyújtani, ha átírod egy méretét... egy o-gyűrűt is nagyobbra tudsz venni bármikor, ha a méretét megváltoztatod
a flexibility tudtommal arra való, hogy rugalmas alkatrészeket - amiket terheletlen állapotban kell modellezni, ha műhelyrajzot akarsz csinálni róla - pl. egy körmös alátétet vagy egy rugót, be tudj építeni a valós helyére a valós, terhelt alakjában
ezért nem értem, hogy mi a célod part-on belül a flexibility-vel
domotor -
buci
tag
-
domotor
csendes tag
hello,
ha a rugód hosszát egyetlen mérettel szépen befolyásolni tudod (és úgy néz ki, ez a helyzet), akkor a teendő a következő:
- a part-ban edit/setup, ott flexibility, ott kiválasztod az egyetlen méretet, amit változtatni szeretnél
- ezután assembly, alkatrész beépít, ekkor rá fog kérdezni, hogy akarod-e rugalmasan beépíteni (azért kérdez rá, kmert előzőleg kijelöltél egy méretet a flexibility opciónál)
- megadod a kényszereket, majd alul gomb --> define flexibility
itt a jobb oldalon van egy mező egy csillaggal, oda beírod a kívánt méretet... és kész is
én kipróbálam ezt az imént, és működik, kb. fél perc az egész, és semmi relation nem kellett hozzá
remélem, ez megoldás a problémádra, ha esetleg mégsem, akkorse csüggedj, hanem írd le pontosabban, mi a baj, hogy én is megértsem
domotor -
aneda
senior tag
Megküzdöttem a dologgal, nem egy ívben hajlított lemezt csináltam, hanem egy kb.-i lemezből csináltam felhajtogatást.
Így nem egy ívből áll a mdb. hanem síkokból, de ez egyáltalán nem baj, mivel úgyis úgy lesz csinálva hajlítógépen.
Érdekes mód az első mdb. -ot nem terítette ki (Nem lehetett létrehozni az építõelem geometriáját.), de mikor megcsináltam a párját, azt már kiteríti....
Ilyen lett:
Bővebben: link -
Ja no
aktív tag
Köszi!
Deformációs terület. Ez nagyon ki van találva! Holnap reggel próbálok egy ilyet gyártani. ( jól sejtem, hogy SE-ben nincs ilyen? ) A deformációs területnek van valamiféle kikötése? Pl minimális alapterület.
Más: Lemezalkatrésznél lehet valahogy mélyhúzási deformációt számoltatni vele? Pl egy tepsit ha mélyhúzol de nem akarod utólag kontúrvágni, hanem már az elején olyan kontúrral teszed a présszerszám alá a darabot, hogy a végén ''normális'' formát kapj. MOst itt elsősorban a sarkoknál jelentkező problémára gondolok, merthogy itt deformálódik a legtöbbet. (pl egy fémházas walkman burkolatai, ami végülis egy szögletes szappantartó) -
buci
tag
A kiinduló lemezalkatrész:
Bővebben: link
A további teendők:
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
A vázlaton meg kel adni a hajlítás tengelyét:
Bővebben: link
Majd vázlat befejezés pipa> Bend side :booth, directionkay
Meg kell adni a deformációs területet:
Bővebben: link
Végül már csak a rádiusz kell:
Enter value>10(ennél a példánál)
Így majdnem összeér. Ha összeér hibát jelez.
(Ezért nem csinálja meg thickness vagy thickness*2 rádiusszal) -
buci
tag
Szóval a rugó:
Bővebben: link
Növelve a 18-as méretet nyúlik:
Bővebben: link
A flexibility-nél be van állítva a két pont távolsága:
Bővebben: link
A parameters fülön ez van:
Bővebben: link
A tools>relationsnál meg ez:
Bővebben: link
A dimensions fület be tudom állítani, de a többit nem. -
buci
tag
Van egy rugóm, ami flexibilis. Úgy van megcsinálva, hogy ha 2 pontjának méretét
megváltoztatom, a rugó annak megfelelően összenyomódik vagy kinyúlik.
A relationsban vmi programsorok vannak írva és a paramétersnél meg be van állítva
a relations.
De ha hazamegyek felrakom, mert így még el sem tudom mondani rendesen.
Térfogatra sajna más módszert nem tudok. -
domotor
csendes tag
válasz
Atlantis #312 üzenetére
én még 20-as verzión kezdtem, és nemrég kezdtem WF2-t használni - hogy épp mit használunk, az a megrendelőtől függ
a szögkényszer-dolgot úgy vettem észre (véletlenül), hogy egy alkatrész beépítése közben egy síkot egy másikhoz akartam tájolni (mate oriented), de mivel a két sík szögben állt, nem beforgatta az alktrészt, hanem egyből a szög-megadást kínálta fel.... mellesleg ennek nagyon örülök, nem is tudom, ez a régebbi verziókból hogyan maradhatott ki
volt itt szó a CATIA-ról is, hogy az milyen frankó lehet... én voltam egy 2 hetes tanfolyamon (5-ös verzió), és bizonyos dolgok tényleg jók (főleg a matek-része... szinte akármit lekerekít, ez pedig közismerten a Pro/E egyik leggyengebb része), de összességében sok helyen logikátlan, nem mindenhol asszociatív, a vázlatkészítője rettenetes, a pattern-létrehozás elég korlátozott a Pro/E-hoz képest... szóval nem voltam lenyűgözve.... mi főleg öntvényeket csinálunk, aki felületeket vagy lemezalkatrészeket tervez, az valószínüleg mást mondana -
domotor
csendes tag
mi is pontosan a kérdés a flexibility-vel kapcsolatban?
a relations, parameters kérdés szintén jöhet, hogy otthon vagyok-e benne, az majd kiderül
viszon nekem is volna egy kérdésem:
hogyan lehet egy zárt vagy majdnem zárt alkatrész belsejének a térfogatát könnyen meghatározni? mondjuk adott egy szívócső egy hathengeres motorra, és érdekel a belső térfogata.
eddig azt csináltam, hogy a belső felületét ki-copyztam, testté alakítottam, és megmértem a térfogatát, de ez egyrész lassú, másrészt megdöglik, ha módosítasz az eredti geometrián
kösz -
Atlantis
veterán
Tényleg...
Viszont automatán nem gyakran ajánlja fel a kis szemét.
Igazad van. Mentségemre legyen szólva, hogy ez is a Wildfire sorozat újításai közé tartozik, én meg a régieken tanultam. A szögkényszert alapból síkokkal váltom ki. Hiába ha az ember emgszok egy modellezési technikát... -
domotor
csendes tag
hello,
szóval az assembly-be való beépítésnél simán meg lehet adni szög kényszert, és nem igaz, hogy csak ''néha'' jelenik meg ez az opció
a titok: először align-nal az assy és a component egy-egy tengelyét kell egymáshoz kötni (ez lesz a forgástengely), majd ezután akár mate-et, akár align-t használva, a kis legördülő menüből (ahol a távolságot vagy az oriented opciót tudod megadni) ki lehet választani az angle offset-et
udv
domotor -
buci
tag
A Create benddel egyébként érdekes dolgokat lehet csinálni.
Elindítva, a roll,w/transition-t választva az alábbi alkatrészt lehet összehozni.
Bővebben: link
És ezt engedi kiteríteni is, annak ellenére, hogy a középső nyak rész
olyan deformációs átmenet féle:
Bővebben: link
Mer' ugye ez bend és nem blend! Teríti is mint az állat! -
buci
tag
Én úgy tudom, hogy csak azt lehet kiteríteni, ami tartalmaz hajlítási sugárt.
Legábbis ezt veszem ki a súgóból:
A flat pattern is equivalent to the unbend all feature, it flattens any curved surface, whether it is a bend feature or a curved wall.
Így nem lehet kiteríteni az átmenetet (blend) sem. -
aneda
senior tag
Sziasztok!
Kb. két hónapja gyűröm a ProE-t, de most először egy olyan problémába akadtam amit nem tudok magamtól megoldani!
Egy ehhez hasonló alkatrészpárt szeretnék csinálni:
Bővebben: link
Ezt felület készítésével csináltam, úgy hogy a 4 látható görbére ráfeszítettem egy felületet, majd vagdaltam egy kicsit.
Ez sajnos nem jó megoldás, ebből nem lehet lemezterítéket csinálni, ezért arra gondoltam hogy változó keresztmetszetű söpréssel vagy átmenettel kellene megcsinálni.
A vált. ker. söprésnél csak nem változót tudok csinálni (nem tudok 2. síkot ill. keresztmetszetet csinálni), az átmenetnél pediglen valami hiba üzenetet ír ki.
Most tudtam csinálni lemezalkatrészben söpört átmenetet, de most meg nem tudom kiteríteni...
Azt írja nem megfelelő él lett kiválasztva... (persze mindegyikre)
Help pls. ! -
Atlantis
veterán
Papírt azt tőlük sem kapsz. Voltam már oktatáson több szoftverből is, de sehol nem adtak papírt, csak a szokásos propaganda-és oktatóanyagot.
Szerintem sem nagyon támadható, ha valaki elmond egypár trükköt másoknak. Ennyi erővel itt sem szabadna megosztani infókat, mert ezzel is károsítjuk a forgalmazót? Na neeee... -
Ja no
aktív tag
Szerintem ez jogilag elég nehezen támadható, hogy valaki a sufnijában elmond néhány dolgot. Amúgy meg mi van ha szakmai konzultációként fut a dolog. Persze nyilván más, ha népi mozgalommá fejlődik, de szerintem akkor sem telepedhet rá erre valaki törökbasa módjára (mondjuk ezt nem is feltételezem róluk!). Legfeljebb nam kapok a végén certifikátot, de gondolom sokunkat nem a papír érdekel, hanem a program maga.
-
Ja no
aktív tag
A warezolás alatt mit értesz? Nem akarom használni az általuk készített anyagokat egy olyan okításon amit nem ők szerveznek.
Én valami hatékonyabbra gondolok, mint tutorialok végigpörgetése, azt tudom itthon is, legfeljebb kérdezek itt a fórumon ha elakadok. Nekem elsőre egy közepes tudásu ''tudós'' is előrehaladás. Lenne még kezdő jelentkező, rajtam kívűl? -
Ja no
aktív tag
válasz
kapcs-ford #299 üzenetére
ha nem csinálsz horror assambly-ket vagy esetleg nagyon sok feture-t tartalmazó modellt (pl perforlemezt 2500 db. lukkal), akkor teljesen jó lesz. (na ez egy kicsit túlzás, de az elején nem a vas lesz a szűk keresztmetszet.)
Nekem most is 2GHz-es cerkán fut ''onboard Intel video''-n. MOst meg nem mondom hogy ez Extreme graphic, vagy még az előtti-e. /815G chipset/.
Igazából annyi történik, hogy mikor pl. forgatsz egy ojjektumot, akkor amíg ezt teszed, addig nem látod magát a modellt, vagy csak egyszerűsített kockákat látsz amivel helyettesíti az egyes feature-öket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! Automatikus 0-24
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! Automatikus 0-24
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Bontatlan - BATTLEFIELD 1 Collectors Edition - Játékszoftver nélkül
- Samsung 840 SSD 120GB újszerű, 100/100
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Kingmax 1x2GB DDR3-1333 RAM
- LENOVO ThinkBook 13s - 13.3" FullHD IPS - i5-10210U - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Bomba ár! Dell Latitude E6500 - Intel P8600 I 3GB I 160GB I DVDROM I 15,4" WXGA+ I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged