- 3D nyomtatás
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Dell notebook topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
most őszintén, a Te céged terméke lenne benne egy ilyen állatságban, Te nem ugyanezt tennéd?
teccik az utolsó kép a 7db LN2-es csészével - még a chipsetre is jutott
mondjuk érdekes a második belinkelt eredmény - ha 1 GPU-val 42k pontot elértek (még ha az OC magasabb is volt), akkor a 2db hatmagos Xeonnal is erősen CPU-limites a QuadSLI[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
attól függ, milyen felbontást akarsz. végiglapoztam a guru3d tesztet, ahol kicsi a differencia az 1920-as felbontásban, ott mind platform limit van. 25x16-ban már más lehet a helyzet, a többmonitoros állatkodás esetén meg főleg.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
attól függ, mi az elvárásod. FT/fps-ben biztos nem ő a bajnok, viszont ha egy olyan kártyát akarsz, amivel nincs gond, nyújtja a legtöbb elérhető vizuális szolgáltatást, és emellett botrányosan gyors, akkor nem nyúlsz vele mellé.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
az a gond, hogy egy néhányra leszűkült műfaj-csoport, amikből egyre kevesebb játék jelenik meg (ld. open world fps-ek, ill. stratégiák, ahogy nakos is írta), nemigen fog tudni fenntartani egy iparágat - ez a felállás csak akkor tartható fenn, ha a konzolra készült játékok jó százalékban jönnek PC-re is. ennek pedig szerintem az lenne az egyik kulcsa, ha több olyan kerek, "mindenregondolós" multiplatform környezet közül lehetne választani, mint az Unreal Engine 3, és a játékgyártók tudnának a tartalomra koncentrálni. szerintem abnormális, hogy egy játék 2-4 évig készül, mert óriási pénzügyi kockázat van benne, és pont ezért meggondolják sokan ötször is, hogy a sokkal bizonytalanabb kilátásokkal rendelkező PC-s portot elkészítsék, ha ott is elölről kell csinálni a 3D motort meg a többit.
|nsane: már a Cryengine 2-nél is az volt a terv, hogy számos játékhoz licenszelik a motort, csak a UE3 nagyon durván lenyúlta a piacukat. ha ebből tudtak tanulni, akkor a CE3 lehet sikeres, még az nVidiás mellékvágánnyal együtt is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
olvastam Carmackkel egy interjút, amiben azon panaszkodott, hogy a Doom3 készítésének utolsó éve milyen baromi unalmas volt. ebből arra következtetek, hogy a 3D motort nagy részben be kell fejezni ahhoz, hogy el lehessen kezdeni foglalkozni a level designnal és a vizuális assetekkel. miután egy jó engine összerakása simán lehet 1.5-2 év, és egy kiterjedtebb játék tartalmi része sem két perc, ill. az idő közben elavulttá válok folyamatos csereberéje is időrabló, a 2-4 éves szám korántsem tűnik túlzónak. szerintem ez a módszer a "jelen világ sebessége" mellett közel halott ügy - tedd mellé azt, hogy ha megveszel egy kész motort + környezetet, akkor a 1.5-2 évből pár hónap lesz (tanulási fázis), és ha jó a környezet, akkor még a tartalmi rész összerakásában is támogat...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
persze, hogy konzolozni akar, amikor ott ugyanazzal az erőfeszítéssel sokkal több pénz kereshető.
az iterációs szoftver-fejlesztésben időről időre eljön az a pont, amikor érdemes tiszta lappal újrakezdeni. biztos vagyok benne, hogy az IDnél a Tech4 és a Tech5 motor is kb. nulláról van újraírva, nem csak az új DX meg az új kártyák miatt (sőt, nem is elsősorban), hanem a sok új ötlet, algoritmus, meg a nagyobb lóerő hatékonyabb kihasználása okán.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
+ hozzáfűzés ahhoz, amit TTomax írt - kettő kell a vsynchez, és erős a gyanúm, hogy ha 1-et állítasz be, akkor is 2-t renderel előre. ha növeled őket, akkor az input lagod fog növekedni. sztem 2 pont jó.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Laraxior #1230 üzenetére
úgy tudom az egy nyákra épülő VGAk sokkal jobban teljesítenek több GPUval mint az SLi ill CF rendszer
nem, miért tennék? az egyetlen igazi különbség inkább a két kártya mellett szól - az egykártyás megoldás be van szorítva egy db PCI-E busz teljesítményébe.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ill. most már mindenki ebben az értelemben használja - iszonyú kavarodás van az AA-terminológiában
Wiki: "Initial implementations of full-scene anti-aliasing (FSAA) worked conceptually by simply rendering a scene at a higher resolution, and then downsampling to a lower-resolution output. Most modern GPUs are capable of this form of antialiasing, but it greatly taxes resources such as texture bandwidth and fillrate."
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
GTX460, 12x10, Win7 64bit
Általában 150-200fps körül mozog, ha a tűz/füst a képen van, sokkal magasabb, ha nincs. ha a tűzhöz közel megyek, akkor leesik 100-ra, és ha úgy fordulok, hogy a füstöt nézze közvetlen közelről, akkor lemegy 60-ra is.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem hiszem, hogy nagy differencia lehetne bármelyik irányba - maximum a 64-bites OS-sel fagyásokat tudsz elkerülni olyan játékokban, amiknek sok virtuális címtér kell, az is inkább akkor, ha 2+ GPU van.
amikor én a 32-bites Vistáról átálltam 64-bites Win7-re, akkor inkább gyorsultak a dolgok, mint lassultak.#1541: használsz valami programot ventivezérlésre? ui. ha az kifagy a háttérben, akkor könnyen ott maradhatsz fix alacsony fordulatos pörgettyűvel...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
pedig bőven van különbség - csak nézd meg egy olyan helyen, ahol azok a jó kis keréktörő kövek vannak ill. extreme tesszeláció mellett úgy tűnik, nem foglalkozik az engine LOD-dal, mert még a 3km-re lévő cseréptetőn is látni a tesszeláció áldásos hatását, míg ez a két kisebb fokozatban nincs.
az eredeti felvetéshez: nekem sem volt alkalmam az 580-assal a 6970-et összevetni, viszont 480-assal igen - moderate és normal tesszeláció mellett árnyalatnyival gyorsabb volt a 6970, viszont extreme szinten már a 480 volt előrébb jó 20%-kal. ebből lehet extrapolálni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
why? a GTX580 kb. annyival erősebb a HD6970-nél, amennyivel több benne a tranzisztor. sokkal nagyobb fájás, hogy míg a Caymanban 6.77M tranzisztor van egy átlagos mm2-en, addig a GF110-ben csak 5.66M, vagy maximum 6M, ha a 3.2-es verzióval számolunk.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
direkt újranéztem a tesztet, ebben nem látszik már az 580-tól az a behalás 25x16-ban, ami márciusban a 480-at jellemezte. tény, hogy közelít a 6970, de szó nincs hatalmas előzésekről. mellesleg ezt lehetne orvosolni azzal, hogy GPC-nként duplaakkora rasterizert építenek be, én sokáig abban a hitben voltam, hogy 16pix/clock sebességűek, nem is értem, miért ezen spóroltak a 48 ROP mellett. az átlagolásotokban pedig 10%-kal gyorsabb az 580 a 6970-nél (és amúgy messze nem mindenhol elegek ezek a kártyák 25x16-ban) - úgyhogy fenntartom, hogy tranzisztor-hatékonyság terén nincs óriási differencia.
azt aláírom, hogy a GPC-s kivonogatással egy idő után megáll a tudomány, de pont Te mondogatod a platformosodást, ami miatt a Cedarral már felesleges versenyezni. az alsó lépcsők egyikén álló (vergődő) a GF106 egy rejtély nekem - főleg azért, mert holt feleslegesen benne van +8 inaktív ROP meg a hozzá tartozó 64-bites MC, ami nyilván már nem csak terület, de kerület fronton is fáj a chipnek. major fuckup, de ez nem architekturális probléma.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
na, asszem lehetne tanulmányt írni, hogy mi minden bír félremenni írásban
így már érthető a 25x16-os komment - bár én nehezen tudom elképzelni, hogy annyira sokba kerülnének az erősebb rasterizer-ek.
a másik ilyen dolog a tranzisztorhatékonyság, aminél most jöttem rá, hogy hol nem értjük egymást - úgy tűnik, Te a chipméretre fókuszálsz, amiben a tranzisztorszám egy paraméter, nekem viszont két teljesen külön téma a perf / tranzisztor, és a tranzisztor / mm2. az első alapvetően az architektúrát jellemzi, én ezért mondom, hogy a hpc orientáltság ellenére nem kevésbé jó gamingre a GF100/GF110, mint a Cayman. a második a gyártástechnológián, a bejáratottságon és a gyártás tervezésén múlik - ezért tartom morbidnak a mostani helyzetet, mert, ahogy Te is utalsz rá, az 1M tr/mm2 különbség borzalmasan sok, és igazából az AMD a gyártással van fölényben, nem az architektúrával.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a magas shader órajelhez sztem több tranzisztor kell, nem szellősebb kiépítés - nem ok nélkül olyan büdös nagyok az nVidia SP-i, majdnem akkora egy "cuda core", mint a Radeonokban egy VLIW5 egység...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Scholes9 #2029 üzenetére
mindig az a k**** fizika rontja el a dolgokat... az 570-ben ugyanannyi van mindenből, mint a 480-ban, kivéve a ROP-okat meg a memóriabuszt, ott az 570 20%-kal szűkebb. cserébe kőkemény 5%-kal magasabb a core meg a shader órajel, és van benne 1-2 optimalizáció, ami 1-2 játéknak segít, a többieknek meg tökmindegy.
most akkor ezek után mitől lenne gyorsabb a 480-nál?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
mondok egy egyszerű analógiát, hátha úgy érthetőbb - annak sincs túl sok gyakorlati értelme, hogy valaki hónapokon / éveken keresztül gyötri magát, hogy 5000m-t minél gyorsabban lefusson. szerintem a tuningolást is nyugodtan lehet sportnak tekinteni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- A Samsung megnyitja külsős appok számára az AI fordítás lehetőségét
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen