Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
TTomax
nagyúr
nézegettem tegnap 580sli teszteket.. hát nem voltak túl meggyőzőek...sőt...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-
helkis
addikt
egyetértek, de miért is készül 2-4évig egy játék pc-re? az egyik ok lehet hogy olyan gyorsan változik a hardware-ek ereje/tudása, hogy nem lehet követni programozásban, főleg akkor van ennek jelentős szerepe, ha pl dx váltás is van, illetve ha a gyenge belbecst elfedik brutáljó grafikával, ez is működik láttunk már pár ilyet..
nekem anno nagyon bejött a "s.w.i.n.e." nem tudom emlékezik-e rá még valaki, magyar fejlesztés volt és az akkori csúcskarira optimalizálták: geforce2gts (azzal a karival el lehetett lenni 3évig).
egy-két jó ötlettel és jó hardware-optimalizálással rendkívül élvezetes játékot lehet építeni, szvsz mindegyikből hiány van manapság..Dj Dekko! - szvsz nem lehet annyira nehéz úgy megírni egy programot, hogy mindenkinél akadjon, bármin.. ahogy az elején is tárgyaltuk, pc-n az egyik cél a hardware-eladás..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
helkis
addikt
Carmack mindig panaszkodik.. ráadásul már ő is konzolozni akar..
szvsz egy adott dx verzión belül, azért nem kell nagyon átírni egy jó motort (radikálisan megnőne az öngyilkos programozók száma ), még a friss hardware-ekhez sem, sőt már ott tartunk, hogy a hardware alakul a software alá.. illetve ahogy fejlődik a dx, arra felé is mennek, hogy a programozóknak egyszerűbb dolga legyen..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Van egy fejlesztő a DX-es csapatban, akivel szoktam levelezni. Őt kérdeztem meg arról, hogy az OpenGL-ben miért nincs általános kiterjesztés a Conservative depth outputra (egyedül a GL_AMD_conservative_depth van). Ez egy terjedő fícsőr, például az F1 2010-ben használják, így értetlenül álltam azelőtt, hogy az OpenGL-ből hogyan maradhatott ki. Erre írta a srác, hogy a DX11-ben csak a Radeonok képesek hardveresen kezelni az összes funkciót és a GeForce az egyes eljárásokat egy emulált környezetben támogatja. Erre a DX10.1 óta lehetőség van, de csak bizonyos fícsőrökre, mint például a Conservative depth output. Itt az emuláció önmagában nem jelent komoly problémát, de a GeForce driverének ki kell kapcsolnia az early-Z checket, ami már jelentősebb teljesítménybe kerülhet. Arra voltam kíváncsi, hogy ez mennyire gond, erre adott a srác egy programot, amit ugye lehet tesztelni. Lényegében az early-Z hiánya miatti sebességvesztés érdekelt. A HD 5850-en a tűz közelében nekem 58-60 fps-em van, szóval úgy ítélem meg nem komoly a hátrány. Kb. akkora, mint amennyit az F1 2010-ben elszenved a rendszer esős versenyeken.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azokon a helyeken nem is kapunk többet 15-20 fps-nél. A mai kártyák egyáltalán nem felelnek meg arra, hogy így tesszelláljanak. Már ott megbukik a dolog, hogy quadpixelekre dolgoznak. Ez a leghátrányosabb tényező.
Ez a 20% jól mutatja a problémát. Az a motor, amit az NVIDIA csinál nagyon tranzisztorigényes. Azokat a tranyókat máshova is el lehetett volna költeni, és akkor a GF110 annyival erősebb lenne a Caymannél, mint amennyivel nagyobb a kiterjedése. Persze tudom, hogy az NV nem pont a játékokra tervezte a chipet, csak elméleti alapon mondtam ezt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt azért nem lehetne mondani. Nézd meg a tesztünket. Ha ráereszted a durva grafikát, ami elvárható hiszen ezeket a kártyákat erre tervezték. Akkor elfogy a tudomány. Ez egyértelműen koncepciós probléma. A HD 6970 a felbontás és az AA növelésével egyre közelebb kerül a GTX 580-hoz. 2560-on több játékban meg is előzi. Ehhez képest a GF114-et kell ellene bevetni, mert a GF110 teljes kártyára nézve minimum 70-90 dollárral költségesebb megoldás. A GF114 és a Cayman kártyák között költségben nincs 10-20 dollárnál több. Függően, hogy mennyire spórolsz persze. Ez nagyon messze van attól, ami optimális lenne az NV gyártópartnereinek. Nem véletlen, hogy azonnal hozták a gyárilag agyontuningolt verziókat, mert az alapmodellel határon mozognak. Ezzel persze kárt is csinálnak, mert a GTX 570-re felnő a GTX 560 Ti überclock. Ez megint olyan termékpozícionális problémához vezet, mint amit a GTX 460 SE próbált kivédeni. Messze nem rózsás a helyzet. Idén is sanszos, hogy páran fűbe harapnak. Főleg azok vannak veszélyben, akik még mindig csak a VGA-kártyákból élnek meg, vagyis semmi esélyük tompítani az anyagi nehézségeket.
A Fermi architektúrája a játékok szempontjából gyakorlatilag csak a felső-középkategóriás vonalon versenyképes ... GTX 560-Radeon HD 6950 1 GB. Ez az a pont, ahol a gyártási költségek és a teljesítmény optimális szinten van a Radeonokkal. A GF110 túl költséges, de kétségtelen, hogy a lapka inkább professzionális megoldás, szóval ez nem váratlan az NV-nek sem. Gondolom ezért engedik meg a GTX 560 Ti überclock verziókat. Ahol hatalmas hátrányt jelent a Fermi, az a középkategória és alatta. Az a setup motor, amik alkalmaznak egyszerűen túl sok tranzisztort igényel. Ez az a szint, ahonnan már nincs lejjebb skálázás. Ezt rögtön látni a Barts és a GF106 méretén. A GF106-nak még a Juniperhez sincs köze, de majdnem akkora, mint a sokkal erősebb Barts, szerencséje, hogy kisebb a memóriabusz, de nagyon jó lenne ilyen méretbeli adottságokkal verni a Junipert. A GF108 esetében lebutították a ROP-ot, hogy tudják a méretet csökkenteni, de a Redwood még így is kisebb, és nem kicsit gyorsabb. A Cedar ellen meg máig nincs semmi, mert fizikailag nem skálázható le a Fermi arra a szintre. Csak egy SM-et tudsz elvenni belőle, de ezzel még mindig csak a Redwood méreténél leszel a setup motor bonyolultsága miatt.
A probléma egyébként a TWIMTBP programon is érezhető. Persze lehet jönni azzal, hogy az NV-nek inkább Tegra a fontos, és oda verik el az erőforrásokat, de messze nem volt ez a program ilyen impotens. Eddig fel tudtak mutatni 3 DX11-es címet, szemben az AMD 10+1(kiegészítő) szponzorált játékával. Azért eddig nem ez volt a megszokott.(#1785) hugo chávez: Az MS-nek számít a PC, csak az xBoxnak is kell egy önálló brand. Így lehet a PS ellen küzdeni. Most is hozzák PC-re a Fable 3-at. Nem horgonyoznak le teljesen az exkluzivitás mellett.
Az OpenGL-nek mindene megvolt, hogy nyerjen, de nem rendelték alá az API fejlesztését a játékfejlesztők igényeinek. Az MS ezt megtette. A verseny itt dőlt el.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyártás fontos része manapság az architektúra kiépíthetőségének. Az NV is alkalmazhat olyan tranzisztorsűrűséget, amilyet az AMD csak nem 1,5-1,7 GHz lenne a shader órajel, hanem 1-1,1 GHz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az órajel sokban függ a tranzisztorkészlettől is. Az NV ugyanazokkal a node-okkal dolgozik, mint az AMD, vagyis választhatják ugyanazt a dizájnt is. Itt kerül a fogyasztás a képbe, ami nagyobb lenne az AMD által választott dizájnnal. Az architektúra kialakítása, a gyártástechnológia, és a dizájn ma már nem különálló dolog. Egyre jobban összefüggnek. Például a GF114 esetében nőtt a magméret, amire azért volt szükség, hogy 1800 MHz fölé vigyék az órajelet. A tranzisztorszám nem változott a GF104-hez képest.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GeForce Gaming X Trio RTX 3060 12GB GDDR6 192bit Videokártya
- ASUS GeForce RTX 3060 12GB Dual V2 OC GDDR6 192bit Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12GB GDRR6 192bit Videokártya!
- ZOTAC GeForce RTX 3060 Twin Edge OC 12GB GDDR6 Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen