Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vadkörte
addikt
válasz vakablak93 #39285 üzenetére
"Nekem az a bajom a fullframe vázakkal, hogy mindegyiknél le kéne mondani a fuji filmszimekről, és a kompaktságról is, képminőségben meg akárhogy nézem nem olyan óriási ugrás mint én azt akkora ár és méretnövekedés mellé elvárnám."
Némi zavart érzek az erőben. Ha jól tudom a film szimulációs módok csak JPEG-ben "működnek", RAW-ban nem sok vizet zavarnak, hiszen a feldolgozás során úgy módosítod ahogyan akarod. Kipróbáltam őket, aztán hagytam alapon, számomra nem tesznek hozzá a képhez semmit. Ha egy képbe bele kell nyúlni - márpedig olyan kép nincs amibe ne kellene - akkor a JPEG-gel lábon is lőtted magad. Utoljára az FZ-20-as Panasonic-omon fotóztam JPEG-be. A kompaktsággal nem tudok vitatkozni, a munkahelyi gépem egy öreg Nikon D90 DSLR, a fő saját rendszerem egy Sony A7M2, grip-pel, mert alapból borzalmas a fogása. Így viszont minden csak nem kicsi és könnyű. Csak egy példa, a 70-210 f3.5-ös Vivitar Series1-el több mint 2Kg, egész nap, cipelje akinek hat anyja van.
Ezek mellé nemrég vettem egy X-T20-at (X-A5 volt megcélozva, X-T20 lett) munkahelyi digitalizálásra (35mm-es, KF és NF negatívok, iratok, stb...) és hihetetlen milyen kompakt, egy kicsi kit-tel ideális mászkálós gép lehet. Grip nélkül a fogása ennek is borzalmas.
Ellenben FF-en a kisfilmes objektívek látószöge nagy hirtelenjében helyre kerül, nem kell ultranagylátó, vagy majdnem halszem egy egyszerű nagylátószöghöz, nem kell baszakodni a cropfaptorral, stb...
Párhuzamosan használva a két gépet - Sony A7M2 <> Fuji T-T20 - a crop számomra inkább zavaró, egyetlen előnyét abban látom, hogy a 105-ös makróobjektívem látószöge a crop faktor miatt ~157mm-esnek felel meg.
Ha meg nagy sorozatsebesség kell, nézzetek körül a sport/riporter gépek - Canon, Sony, Nikon - között.
"A háttérmosósdi meg inkább irritál..."
Jól kell használni... A példáidban inkább a modellek beállításában látok problémát.
"Közben meg egy GFX 50Sii olcsóbban van használtan..."
A KF-nál az objektívekkel lennél bajban. Egyszerűen nincs akkora választék - pláne 3rd party gyártóktól - mint kisfilmre. Ami van az meg vintage-ben is más árszinten mozog mint egy hasonló paraméterű 35mm-es. Nem mellesleg egy KF gép nem gyors mozgások lekövetésére és/vagy mászkálásra való hanem stúdióba. Amúgy meg a GFX-50 is crop-os KF ezért nem zavaró annyira rajta a 35mm-es objektívek vignettálása. Egy teljes méretű KF-ra hiába tennél fel egy 35mm-es objektívet, ha a vignettálás miatt le kellene vágnod a kép minimum 1/3-át.Üdv. V. Körte
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest