Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vadkörte

    addikt

    válasz vakablak93 #39285 üzenetére

    "Nekem az a bajom a fullframe vázakkal, hogy mindegyiknél le kéne mondani a fuji filmszimekről, és a kompaktságról is, képminőségben meg akárhogy nézem nem olyan óriási ugrás mint én azt akkora ár és méretnövekedés mellé elvárnám."

    Némi zavart érzek az erőben. Ha jól tudom a film szimulációs módok csak JPEG-ben "működnek", RAW-ban nem sok vizet zavarnak, hiszen a feldolgozás során úgy módosítod ahogyan akarod. Kipróbáltam őket, aztán hagytam alapon, számomra nem tesznek hozzá a képhez semmit. Ha egy képbe bele kell nyúlni - márpedig olyan kép nincs amibe ne kellene - akkor a JPEG-gel lábon is lőtted magad. Utoljára az FZ-20-as Panasonic-omon fotóztam JPEG-be. A kompaktsággal nem tudok vitatkozni, a munkahelyi gépem egy öreg Nikon D90 DSLR, a fő saját rendszerem egy Sony A7M2, grip-pel, mert alapból borzalmas a fogása. Így viszont minden csak nem kicsi és könnyű. Csak egy példa, a 70-210 f3.5-ös Vivitar Series1-el több mint 2Kg, egész nap, cipelje akinek hat anyja van.
    Ezek mellé nemrég vettem egy X-T20-at (X-A5 volt megcélozva, X-T20 lett) munkahelyi digitalizálásra (35mm-es, KF és NF negatívok, iratok, stb...) és hihetetlen milyen kompakt, egy kicsi kit-tel ideális mászkálós gép lehet. Grip nélkül a fogása ennek is borzalmas.
    Ellenben FF-en a kisfilmes objektívek látószöge nagy hirtelenjében helyre kerül, nem kell ultranagylátó, vagy majdnem halszem egy egyszerű nagylátószöghöz, nem kell baszakodni a cropfaptorral, stb...
    Párhuzamosan használva a két gépet - Sony A7M2 <> Fuji T-T20 - a crop számomra inkább zavaró, egyetlen előnyét abban látom, hogy a 105-ös makróobjektívem látószöge a crop faktor miatt ~157mm-esnek felel meg.
    Ha meg nagy sorozatsebesség kell, nézzetek körül a sport/riporter gépek - Canon, Sony, Nikon - között.

    "A háttérmosósdi meg inkább irritál..."
    Jól kell használni... A példáidban inkább a modellek beállításában látok problémát.

    "Közben meg egy GFX 50Sii olcsóbban van használtan..."
    A KF-nál az objektívekkel lennél bajban. Egyszerűen nincs akkora választék - pláne 3rd party gyártóktól - mint kisfilmre. Ami van az meg vintage-ben is más árszinten mozog mint egy hasonló paraméterű 35mm-es. Nem mellesleg egy KF gép nem gyors mozgások lekövetésére és/vagy mászkálásra való hanem stúdióba. Amúgy meg a GFX-50 is crop-os KF ezért nem zavaró annyira rajta a 35mm-es objektívek vignettálása. Egy teljes méretű KF-ra hiába tennél fel egy 35mm-es objektívet, ha a vignettálás miatt le kellene vágnod a kép minimum 1/3-át.

    Üdv. V. Körte

Új hozzászólás Aktív témák