Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz GeryFlash #20 üzenetére

    Valójában tudnának, mert a két legnagyobb limitet a parancsmotor és a memória-sávszélesség jelenti a csúcsdizájnoknál. Az AMD parancsmotorja tradicionálisan jól skálázódik, mert soklistás, míg a memória-sávszélesség javulna a GDDR7-tel. Eleve a 9070 XT OC-k kisebb memória-sávszélességgel vernek nagyobb memória-sávszélességű GeForce-okat. Ezt nagyrészt annak köszönheti, hogy nagyon hatékony a memóriaalrendszer. De itt tényleg az van a háttérben, hogy az AMD nem akar erőforrást pazarolni, mert két extra lapkát kellene tervezni. Ez sok erőforrást kötne le, miközben az UDNA-nak már idén kész kell lennie a konzolok miatt. Tehát az AMD számára nincs olyan, hogy ráérnek majd frissítést hozni 2027-ben, mint az NVIDIA, nekik már 2026-ban frissíteni kell, mert a Sony egy UDNA megrendelő. Ezért nincs nagyobb RDNA 4 dizájn. Egy évvel hamarabb kész kell lenni a következővel, mint azt a tipikus tervezési ciklus engedné. Plusz ez jól is jön ki a TSMC 2 nm-es node elérhetősége miatt.

    A fogyasztás könnyen befolyásolható az órajellel és a feszültséggel. Ebből a szempontból a csúcsdizájnok mindig kisebb órajellel működnek.

    Az NV-nél nincs ez a megrendelési teher, mert ők csak a Nintendót szolgálják ki, őket is sok évesdizájnnal. Tehát nyugodtan alkalmazhatják a két éves frissítési ciklust. Úgy már megéri 4-5 lapkát tervezni, mert két évig árulják majd őket. Az AMD csak egy évig árulja majd az RDNA 4-et, tehát az egész projektnek rövidebb ideje van visszatermelni a befektetést. Ezért a befektetés is sokkal kisebb volt, így csak két lapka jött.

Új hozzászólás Aktív témák