Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Feltűnt Kínában az AMD Radeon RX 9070 XT referenciadizájnja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Használhatatlanná teszi az egyes HP LaserJet nyomtatókat egy új firmware
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Egérpad topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
"Szóval nem a gépem lassú, hanem az új játékok uncsik
"
Nekem is volt néhány játék, ami olyan magasra tette a lécet (köztük van az általad említett RDR2 is), hogy sok új játék valóban unalmas volt számomra, vagy csak középszerű.Én amúgy úgy "védekezek" az alacsony képkockasebesség ellen, hogy 1440p monitort használok, nem pedig 4K-t. Oda már magas FPS-hez 4080, de inkább 4090 dukál. Így még elvagyok a 3080-al az 5xxx generációig.
-
hapakj
őstag
Igen, ami tényleg érdekel. De nem fogok kiszaladni a világból, ha valami esetleg amit kipróbálok 30 FPS-sel megy, esetleg elgondolkodok, hogy megéri csak emiatt bővíteni.
+ Van pár játék, pl GTA V, ami simán megy 80 - 100 FPS-sel, de néha bizonyos helyeken érthetetlen okból leesik 40 köré. Ott nem szaladok állítgatni a settinget, hanem tök jó, hogy a VGA + monitor megoldja hogy smooth legyen
-
Amikor kijöttek a gsync monitorok nem volt ilyen technológia még elterjedve, az első volt. Rá több mint 1 évre jött a Freesync.
Az AMD kártyák akkor 2015 ben nem voltak opciók minden esetben, lásd Vega vs GTX és vagy a teljesítményük vagy a fogyasztásuk miatt. Késöbb jelent meg és a Freesync nem volt egyenlő azzal a minőséggel monitorok terén ami a gsyncnél minimum követelmény volt.
2016 tól terjedt ela Freesync 2018 ban már érezhető volt, hogy ez így nem fog működni az Nvidiának.
Előnye volt hogy olcsóbb volt és elérhetőbb, de Nvidia tulaj ezzel nem tudodott mit kezdeni mert nem volt elérhető az Adaptív szinkronizáció, tehát maradt a drága de jó megoldás vagy a semmi.
De ez 2019 ig tartott de már 2018 ban lehetett hekkelni egyes drivereket erre.
Tehát kimaradt a 700 és 900 a generációs,de a Pascal már belekerült szerencsére az Adaptiv szinkronizáció körébe.
Az tény , hogy zárt és zsákutca szabvány volt, engednie kellett volna mellette az adaptiv szinkront. de az is tény hogy minőségre remek volt és még most hozza be a szabvány a tudását. -
hapakj
őstag
Én is szeretem a sok FPS-t, s fejlesztenék ha lenne olyan játék ami le köt és tényleg szórakoztat.
Eddig RDR2-vel kellett csak kompromisszumot kötni mer néha beesett ~45 FPS-re. Itt jól jött a VRR.
Detroit Become Human sem volt vészes a kb 60 FPS-vel, főleg mert nem egy túl gyors játék.
Maradék cuccok meg fine tuning nélkül mennek 80Fps fölött. Még a 2023-as Mortal Kombat 1 is.
Többi újabb játék, meg egyszerűen nem kötött le annyira, hogy szaladjak gépet upgradelni. A Doom Dark Ages kiváncsi leszek, de ahogy ismerem az ID tech-et az is meg lesz 80 FPS felett
Szóval nem a gépem lassú, hanem az új játékok uncsik -
Qtya123
őstag
Kinek mi a fétise. Én úgy vagyok vele, hogyha van egy jobb monitorom, magas frissítéssel (azért a GSync monitorok is nem elsősorban az alsópolcos, 60Hzes motorok szoktak lenni, sem árban, sem frissítésben), akkor élvezni akarom monitor nyújtotta lehetőségeket, a smooth élményt, a gyors válaszidő, nem pedig diavetíteni 30 FPSen egy 144, vagy magasabb Hzre képes monitoron. Akár story akár multi játék.
Számomra érthetetlen ha valaki kifizeti a felárat ezekben a monitorokban rejlő lehetőségekért és utána 30 FPSen nyomja, mert hát van GSync. De nem vagyunk egyformák.
-
Qtya123
őstag
Ez így van. Fluidabb, mint nélküle, csak sajnos még így is kevés. A brutálisan sz@r helyett erősen felsőközép sz@r, legalábbis az én szememnek.
Ilyen 30 FPS-ek vállalhatatlanok mindenhogyan játékélmény szempontjából.Nem véletlen van erőteljes lejtmenetben a külön GSync chipes téma. Egészen komoly, 5-600e Ft-os gamer monitorok 300 Hz, sőt 480 Hz-es frissítéssel piacra dobva is elsősorban már chip nélküli Gsync Compatible módon kerülnek ki.
(nem beszélve arról, hogy szépen bele lehetett futni a G-Sync chippel ebbe a problémába bizonyos Hz-en: [link] Nvidia által is ismert GSync chip issue)
-
Aprósólyom
addikt
+1
Amit nem említettél, de szintén nagyon fontos: a G-sync modulos monitor a változó képfrissítésnek megfelelően on-demand változtatni képes a monitor overshoot értékét, hogy ideális legyen a mozgásmegjelenítés a változó framerate közben, ami még a legbikább PC-knél is előfordulhat.
Mikor érdekes ez? pl. van egy 240Hz monitorom, mert fast-paced kompetetive játékokkal szeretek játszani: nagyon baba monitor, viszont ha Freesync-kel beesik a framerate 120-130fps környékére vagy méginkább alá, akkor játék függvényében kisebb nagyobb, de csúnya ghosting, smearing látszódik, ami egy távoli enemy észlelhetőségét is rontja egy Battle Royal-ban. Ugyanis Freesync ON módban az overshoot mértéke olyan 150-240Hz között ideális.
Ezt a feature-t jó lenne, ha adaptálná az adaptive sync is. -
Qtya123
őstag
Miért is hülyeség?
30 FPS az 30 FPS és sokaknak már bőven zavaró, ezen kár vitázni. Az hogy neked oké 30 FPSen játszani egy dolog. 100 laikusolt a monitor elé ültetsz, abból egy jelentős része észre se nagyon venné a tearinget, vagy mondjunk azt, hogy egy 60 Hzes vagy 144 Hzes monitor előtt ül, de azt jóval több ember észrevenné, hogy 30 FPS, vagy mondjuk 90 FPS a képkocka egy játékban. Tearing ide vagy oda, 30nál már nem fluid az élmény. Ennyi erővel nyomjuk GTX970el full grafikán az új játékokat is, mit számít, hogy 15 FPS lesz hisz dolgozik a GSync...Mindkét monitoron az alacsony képkocka sebesség volt a zavaró, függetlenül attól, hogy az egyiken dolgozott még a GSync a másikon nem.
-
CJ4567
nagyúr
-
PTM
aktív tag
válasz
Komplikato #21 üzenetére
Mindenféle OLED tévével, LG-vel is volt évekig olyan gond, hogy VRR mellett megemelkedett a feketeszint (raised black). Más hibáról nem tudok hirtelen, lehet hogy volt persze, főleg hogy én többnyire csak az OLED-eket követtem.
Mediateknél mintha a 120 Hz plusz VRR-re kellett volna sokat várni (jó előre megigérték a frissítést), legalábbis ez rémlik.
-
Anno amikor bejöt a Gsync a legtöbb monitor 60 Hz volt és nem volt semmi csak Vsync.
Nem volt Ritka amikor beset az FPS 50 alá egy egy játékban.( nem folyamatos 30 FPS játékról beszélek) pl a Crysist alig bírtam futtatni még butítva is egy középkategóriás kártyán. játszható minőségben. Az évek elfeledtetik a dolgot, de azért volt 2-3 év amikor ennek komoly szerepe volt. -
Qtya123
őstag
Ne mondd már, hogy egy 30 FPS-el futó játék az tök jó attól, hogy nincs tearing....
Használtam Acer Predator GSync monitort még anno. Mellette egy freesync Acert is (xv272 azt hiszem). Direkt tesztelgettem, hogy melyik mit tud. Maximálisan a hajamra kenhettem azt, hogy 30 FPS körül is működött a GSync, ha egyszer élvezhetetlen volt az egész játék ennyire alacsony képkocka szám mellett.
Hogy kinek kb honnan indul az, hogy zavaró az alacsony képkocka, az változó. Van akinek 80 FPS már zavaró, nekem úgy 60 körül van az alja, alatta már gáz. Ilyen 30-40 FPS a vicc kategória, ott már édesmindegy hogy van-e tearing, vagy nincs.
Minta azt mondanám, hogy beleültem egy nyereg nélküli biciklibe, de milyen jó, mert legalább kátyúk nincsenek az úton, hogy még jobban fájjon. -
Yodafon
senior tag
Gangsta-Sync
yo uh hit me! -
hapakj
őstag
vagy akár tök jó lehetne a sync 30-40 fps tartományban, s akkor felesleges gépet venni
A VRR meg egyáltalán nem mókolás, épp hogy nem szinkronizáció, hanem épp az hogy sokkal természetesebb módja a működésnek, hogy akkor jelenít meg valamit a monitor amikor kész van, nem tearing vagy egyéb v-sync -
Komplikato
veterán
Csak nekem rémlik, hogy az igen drága GSync Ultimate monitorokon NEM volt HDMI2.1 vagy hasonló tudású PD csatlakozó, ezért hiába volt 240 vagy 360Hz, cserébe a színek elmentek kapálni? Valahogy senki nem járt utána, miért van limitálva a csatlakozó?
Remélem ez a GSnyc Pulsar nem lesz így elszabva. -
PTM
aktív tag
Hát, én nem vagyok beszarva tőle. A hirtelen FPS-eséseken ez sem tudott érdemben segíteni, hiába működik alacsonyabb frekvenciákon is. Mostanában már az újabb géppel stabilan egy korrekt tartományban mozog a framererate, így viszont nem látok vagy érzek különbséget a G-Sync és a HDMI VRR közt.
***
Mediatekes tévékkel kapcsolatban rémlik valami gubanc a VRR támogatással még jó régről, azt viszont talán a legutóbbi generációban oldották meg, hogy ne kelljen váltani a Dolby Vision támogatás és a 4K@120-as mód közt. Mindezt az összesen két darab HDMI 2.1-es port mellett, amiből egyik az eARC port is.
Nagyon remélem, hogy a monitoroknál nem ezt a színvonalat hozzák.
-
hapakj
őstag
Pedig az igazi G-Sync a legjobb. A VRR megvalósítások Apple-je.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV kb. 30-35 sornyi kódot ad a MediaTeknek, hogy írják bele a scalereik firmware-jébe. Tulajdonképpen ez G-Sync. Nem fognak hozzáférni a MediaTek saját kódjához, adnak nekik kódot, hogy működjön a scalerekkel a G-Sync.
Alapvetően a G-Sync modul is egy nagyon szimpla scaler FPGA-n implementálva, arra nem vette a fáradtságot az NV, hogy csináljon belőle ASIC-ot.Alapvetően a FreeSync se más, ott is kódot ad az AMD, hogy azokat szállítsák a frimware-ben.
Ne gondold a VRR-t túl, nem egy bonyolult dolog működtetni.OSD-t lehet bármilyet tervezni. Annak a működés szempontjából nincs szerepe. Ha egy gyártó arra vágyik, hogy a VRR On/Off kapcsoló mögött ASCII nyulak töcsköljék egymást, akkor természetesen megoldható. De ez a funkciót nem befolyásolja.
-
-
Nyílván a itt az időszakoknak különösen fontos szerepe van. Akkoriban a legtöbb Monitor 60 Hz működéssel ment, aminél az hogy néha beesett egy játék 40 FPS környékére nem volt éppen ritka 2013 ban.... ma sem az azt azért elárulom. 2024 ben persze, hogy nem nagy cucc a Gsync amikorra a HDMI és DP szabvány és a kijelzők utlolérték a technológiát,de valójában amikor bemutatták az 1-144 hz képfrissités nem volt annyira jelen az Iparban és tulajdonképpen ma sincs ebben a formában.
Az AMD utána kezdett el kapkodni valami félkész laptopon mutatták be az akkor egy másik cég vagy szabvány által használt igazából már létező technológiát, már nem emlékszem hogy volt pontosan.
Az egyedi szabvány megalkotása, felárazás is szar volt a zöldeknél ez tény, mindenki örült neki hogy ez nem maradt életben ebbena formában, én is.
Egy szó mint száz megint speciális hardver lesz az Nvidia FW miatt azokban a monitorokban amik Gsync Ultimate minősítést kapnak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez azoknak volt előny, akik diavetítésre vágytak.
A HDR-hez sem kellett külön hardver, az is csak egy hoax volt, hiszen a HDR-nek nincs is köze a VRR-hez. Ezt a külön hardveres dolgot azért lovagolták meg, mert az AMD a FreeSync 2 HDR-ből anno HDR szabványt csinált, de ők sem külön hardvert biztosítottak a gyártóknak, hanem egy speciális firmware-t, ami kiolvashatóvá tette a monitor paramétereit az AGS-en keresztül. Az NVIDIA még ezt sem tette lehetővé, tehát náluk a HDR-nek nem is volt ilyen jellegű ilyen haszna, nem volt natív a tone mapping.
Ez nem egy külön scaler, hanem pár meglévőhöz van módosított firmware. Alapvetően csak firmware az egész. A hivatalos megfogalmazás nyilván célhardvert mond, mert ultragáz lenne bevallani, hogy +200 dollárt csak azért fizettél, hogy gazdagabb legyen az NV, miközben évekig azt mondták, hogy speciális G-Sync modul kell ehhez. Nem kell, tök átlag, eredetileg nem is G-Sync-hez tervezett scaler megfelel hozzá, ha a firmware tartalmazza a szükséges kódot. Már az nagyon cikivé teszi a bejelentést, hogy nem kell a G-Sync modul, miközben erről évekig ment a vita, hogy a szakértők mondták, hogy nem kellene, míg az NV ragaszkodott hozzá, hogy márpedig nagyon-nagyon kell. Aztán most kiderült, hogy mégse kell. Ezt el lehet engedni, akkor sem kellett volna, elég lett volna a firmware-t kínálni a gyártóknak, és beépítették volna a támogatást majdnem az összes monitorba, ezekben vannak scalerek, és a számításokat el tudják végezni. Ha az NV 10 éve nem olyan reménytelenül kapzsi, akkor most még mindig egészségesen létezne ez a technológia, és nem a kihalás ellen küzdene.
-
Azt hozzáztennem hogy volt előnye, Az egyetlen VRR technológia volt ami 1 FPS-től hajlandó volt működni, HDR 1000 támogatást adott a külön hardver miatt mindegyik monitor magas frissitési rátával működött, nem volt 100 Hz alatt.
A másik ami megint érthetetlen fogalmazás hogy a hivatalos tájékoztatás szerint van egyedi hardver mögötte, amit tud az Nvidia majd frissitésekkel folyamatosan fejleszteni."MediaTek és az Nvidia közös fejlesztése, ami egy egyedi ASIC lapkát alkalmaz a funkcionalitás biztosítására, így a célhardver jóvoltából csökken a fogyasztás és a hőtermelés, ami az aktív hűtés bevetését is feleslegessé teszi."
Tehát egy szabvány mediatek skálázó amihez az Nvidia hozzá tud férni és megkapja a Gsync Ultimate által adott HDR és reflex szolgáltatásokat majd folyamatosan bővitik ezeket. -
Amióta ezt a változást meglépte a cég, a VESA Adaptive-Sync szabvány vált abszolút uralkodóvá a monitorgyártók között, gyakorlatilag csak elvétve érkezett olyan kijelző, ami a klasszikus és méregdrága, eredeti G-Sync megoldást kezelte. És itt többször felmerült, hogy nem a technológiával van a gyártóknak baja, hanem azzal, hogy az NVIDIA nagyon drágán kínálja a licencet egy G-Sync modul formájában. Ráadásul erre a modulra nem is lenne szükség, ennek kizárólag az a célja, hogy a zöldek a kijelző eladásából részesüljenek, de valós előnyt a felhasználók számára nem ad.
Ennyi. Mindig is tudtuk, most már jövedelmezőbb, ha kivezetik a csippet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A vállalat több ilyen kijelzőt szeretne, ezért a MediaTeknek elérhetővé tették az eljárást.
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Villanyszerelés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- LED világítás a lakásban
- Adobe Lightroom topic
- Feltűnt Kínában az AMD Radeon RX 9070 XT referenciadizájnja
- Assetto Corsa Competizione
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Okos Otthon / Smart Home
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest