- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- OLED monitor topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen monitort vegyek?
-
PROHARDVER!
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szancsó
aktív tag
Csak nagyjából: vagy 2 hónap, mire nyilvántartásba veszik (azt nem tudom, hogy az most fizetős-e, azt már régebben csináltam). Ha visszajön, akkor kap egy azonosítót (amit felfirkálhatsz a gépre) és lehet rá biztosítást kötni, így lesz egy kötvényszámod, amivel elindíthatod az újabb kört, az üzembentartó nyilvántartásba vételére. Ez 2000 pénz - én a beadás után utaltam, de szerintem célszerűbb előtte utalni és az erről szóló valamilyen igazolást csatolni a kérelemhez.
-
Schaf
tag
A legtöbb esetben mindez nem igazán érdekes, ugyanis a cuccok zöme az A1/A3 jogsival repülhető..
Az A2-es kategóriába eső gépek is üzemeltethetőek az A3-as szabályok szerint, ebben az esetben pedig egy 18kg-os cucc is repülhető A3-as jogsival.
Azaz ha valaki pl nem akar máshol, csak a semmi közepén repkedni (értsd emberek közelében nem repül) akkor a jelenleg ingyen megszerethető osztrák jogsi doszt elég.
-
ecaddsell
aktív tag
OK, csak mostmár változott a szabályozás (bővült) és ennek megfelelően a CE jelöléshez kell a classmark is, a korábban linkelt dokumentumból:
The UA class identification label shall be affixed visibly, legibly and indelibly to the UA or, when relevant, to each accessories of a class C5 accessories kit, and its packaging and shall be at least 5 mm high. The affixing to a product of markings, signs or inscriptions which are likely to mislead third parties regarding the meaning or form of the class identification label shall be prohibited.Persze érdekes lesz amikor a legtöbb országban C0 classmarkot tesznek rá a 250g alatti cuccra noha az 120g-nál nehezebb. De e-miatt majd fájjon annak az okosnak a feje aki kitalálta ezt a 120g-os dolgot.
A class C0 UAS shall comply with the following:
(1) have an MTOM of less than 250 g, including payload;vagy pl:
No minimum age for remote pilots shall be required:
(a) when they operate in subcategory A1 as specified in Part A of the Annex to this
Regulation, with a UAS Class C0 defined in Part 1 of the Annex to Delegated Regulation
(EU) 2019/945 that is a toy within the meaning of Directive 2009/48/EC;
(b) for privately-built UAS with a maximum take-off mass of less than 250g; -
El Joe
tag
Igen ez a kamera és adatrögzítés érdekes megfogalmazás, mert alapvetően a GDPR-ban illetve az EUB Bord állásfoglalásaiban tűnik fel, hogy a kamerát - függetlenül attól, hogy van-e mögötte adatrögzítő eszköz - rögzítésre alkalmasnak tekinti (volt ebből bírságolás is társasház vs. ház előtt sétáló magánszemély/szomszéd).
Ez kb. ugyan olyan mint a kettős felhasználású (katonai, titkosszolgálati) eszközök, amik normál halandóknak tiltott ugyi, de volt a felsorolásban egy érdekes műszaki tartalom meghatározás, a "12 órát meghaladó hangrögzítésre alkalmas eszköz". Na most elég volt csak bármely online műszaki áruház diktafon választékának leírását átböngészni...
-
vandor01
senior tag
valahol mar irtam.....
teljesen atgondolt.... a kamera kriterium nem a csuti bandajatol fugg!
azt az EU irja elo, hogy minden olyan dront regisztralni kell sulytol fuggetlen amin a rogzitesre alkalmas eszkoz szenzorai vannak azaz mikrofon/kamera nincs technikai specifikacio!....
Szoval EU szerte van valamifele regisztracio vagy gepet vagy pilotat vagy mindkettot.....
aztan adnak vmifele reg szamot valahol fel kell rakni a gepre etc....Figyelembe véve a magánélet tiszteletben tartását és a személyes adatok védelmét érintő kockázatokat, a pilóta nélküli légi járművek üzemben tartóit nyilvántartásba kell venni, amennyiben olyan pilóta nélküli légi járművet tartanak üzemben, amely fel van szerelve személyes adatok rögzítésére alkalmas érzékelővel. Ez azonban nem szükséges, ha a pilóta nélküli légi jármű a játékok biztonságáról szóló 2009/48/EK európai parlamenti és tanácsi
irányelv (3) értelmében játéknak minősül.nos ez meg
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2009/48/EK IRÁNYELVE
itt a gyarto nyilatkozik bevisgaltat CE jelolest kap etc hogy jatek!
a kinabol rendelt vagy magadepitett cucc nem jatek.. CE nelkuli.
vagy mas szemszogbol mi a jatek?
A 2009/48/EK irányelv a 14 év alatti gyermekek részére – kizárólag vagy nem kizárólag – játék céljára tervezett vagy szánt termékekre vonatkozik.valamint azt is hogy az FPV hez figyelo kell!
ezt a tagallam azaz a csuti nem biralhatja felul azaz nem konnyitheti! max szigorubba teheti az eloirast amit meg is tett! sulyt levitte 250->120 valamint legterhasznalati bejelentest ir elo ami EU szerint 250gramm alatt nem kotelezo! meg 1-2 lépés es minden felszallas utan fizethetunk SMS ben mint a parkolasert! Mert majd ingyen adjak a levegot nekunk..... meg kell fizetni a sok uj munkahelyet mert nem ingyen dolgoznak majd... az Appon es egyebeken!szoval kimesz 50grammos whoopal reptetni barhol az EUban es van mindened pl
- jogsi
- regisztracio
- biztositas
- legterigenylesed
- Appodde ha nincs figyelod? akkor b....tod az egeszet
es ha gebaszt csinalsz elverik rajtad a port....semmit nem erdemes csinalni foleg ami piizbe kerul!...
ha kimesz a pusztaban mint ahogy eddig is tettuk es annyi gebaszt csinalunk mint az elmult 5 evben tettuk? azaz semmit..... akkor minden marad a regiben! akkor is most is illegalba tolja az ember a whoopot!
ha varosban akar DJI-zni? akkor kenytelen legalba nyomni.... esetek nagyreszeben
-
BEndre34
tag
Nekem Windows 10 Pro (és otthon Win 7 alatt is) a Chrome böngésző volt a megoldás a gyakorlás és a vizsga fordítása esetében is (másik fórumon ajánlották és tényleg gond nélkül fordít).
A lényeg, hogy még a gyakorlás / vizsga indítása előtt kell az oldal egy semleges részen jobb egér és "Fordítás magyar nyelvre".
Ha a gyakorlás / vizsga ezután mégis eredeti nyelven jelenne meg (vagy a nem túl pontos fordítás miatt kell az eredeti) a címsorban a fordító ikonra kattintva lehet váltani a két nyelv között.
Illetve ahogy írták, a beadás előtt mindenképpen vissza kell váltani eredeti nyelvre, mert csak úgy fogadja el.Akinek még nincs meg, sok sikert. Tananyagot érdemes előtte egyszer figyelmesen elolvasni és azzal elsőre meglesz a vizsga.
-
ecaddsell
aktív tag
Nekem is ilyen olcsó cuccaim vannak (vicces, hogy a szemüvegem került a legtöbbe), de kicsit beleolvasva mostanában a DJI topikba, még örülök is, hogy úgy alakult, hogy semmilyen DJI cuccom sincs...(na de majd a CE jelzés)
Egyébként szakkifejezés az főleg jogi meg (drónozás szempontjából) önmarketingelő/önigazoló a különböző szervezetek tevékenységét éltető meg annak fontosságát hangsúlyozó volt (látszik, hogy valahol ők is érezték, hogy nem annyira illenek be ebbe a területbe). Itt kellett a legtöbbet fordítóval megnézzek a tananyagból mert ezt az öntömjénezést normál esetben alapból ugrom és itt még az átlagosnál is hiányosabb volt a szókincsem.
-
ecaddsell
aktív tag
Ha azt kérdezed, hogy eddig nem sok drónnal volt tapasztalatod akkor az mennyire hátrány: Nos, semennyire. Át kell nézni az anyagot ill. a gyakorló tesztet és nekivágni. A tesztet fordító nélkül csináltam (elsőre 90%), de előtte megnéztem az anyagot google fordítóval, hogy szokjam a szavakat/kifejezéseket, de sokan megcsinálták már a tesztet is fordítóval.
Ez az egész teszt ill. szabályanyag arról szól, hogy tudd mit szabad tenni és mit nem ill., hogy mindenre is tekintettel kell legyél és minden felelősség a tiéd.
A szabályozáson kívül ténylegesen hasznosítható dolgot még nyomokban sem véltem felfedezni. Talán az egyetlen értelmes infó a lithium akku kisülési görbéje volt, de azt meg ahogy a többség én is sokkal régebbről tudtam.Ha tényleges hasznosítható infókat szeretnél akkor rengeteg blogot (pl. Oscar Liangtól) ill. youtube videókat kell nézzél. A gyakorlati ismeretekhez meg érdemes egy trainer porttal rendelkező RC-t meg szimulátor programot beszerezni és azon gyakorolni.
Aki azt állítja, hogy ezektől az ismeretektől ami a tréning anyagban ill. a tesztben volt jobb drónos lett az magához sem őszinte vsz... (ez az egész a szabálykövetésről szól).
-
Szancsó
aktív tag
Ha figyelmesen végigolvasod az anyagot, akkor szerintem nem, de embere válogatja.
(Én egyszer átolvastam mindent, de vizsgán volt olyan kérdés ami nem rémlett - viszont ott a józan paraszti ész kisegített. Elsőre 92.5% és azt hiszem 45 percből maradt ilyen 12? Az mondjuk sokat segíthet, ha valaki tud németül, mert a fordító néha ordas nagy hülyeségeket írt - ami azért fura, mert a tananyagot viszonylag érthető formára hozta.) -
ezoltan
tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Ford topik
- American McGee bejelentette, hogy már biztosan nem készül el az Alice: Asylum
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Windows 10 pro Retail aktiváló kulcs!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- LG 45GR65DC-B - 45" Ívelt 1500R / 5120x1440 / 200Hz 1ms / Adaptive Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest