- Milyen processzort vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Riasztó topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- OLED TV topic
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
PROHARDVER!
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
BEndre34
tag
Sziasztok!
Idén vettem egy kezdő drónt (GoClever Drone HD 2 FPV) kipróbálni és nagyon megszerettem. Azonban az irányíthatósága és képességi, illetve a tény, hogy már egy kisebb légmozgás is instabillá teszi, kicsit elvette a kedvem. Most egy DJI Phantom 3 Standard drónt néztem ki magamnak (beragadt készlet 1 év garanciával, 100e) de egy ismerősöm, aki repült már vele, nagyon lehúzta (szerintem 2-300 méter után elveszíti a jelet) és azt tanácsolta, inkább a most megjelent DJI Mavic Mini-t vegyem meg. Kifejezetten hobbi célra szeretném csak használni és a 130e a felső határ, amit rá tudok szánni (+ egy jó drón tanfolyam). Megnéztem sok videót és tesztet témában, de a méretet leszámítva - laikusként - nem látok nagy különbséget (tudom, sok van, de kezdő szinten ez nem jön le úgy, hogy döntést hozzak), de talán a nagyobb a jobb, mert szelesebb időben se lesz irányíthatatlan. Persze lehet, hogy ez ebben az esetben nem igaz. Kérem, segítsetek abban, hogy kezdő, hobby célra melyik lenne az ideálisabb, ami nem csak szélcsendben használható és a következő 1 évben, havi átlag 2-3 használt esetében a jobb választás. Segítségeteket előre is köszönöm!!! -
BEndre34
tag
Sziasztok!
Az új (mármint nekem új) Phantom 3 Standard drónnal gyakorlok amikor az időjárás is kegyes hozzám, aminek velejárója, hogy messzebb (nyilván ez relatív, de 8-9 repülés után a 300-350 méter 40 méter magasan még az) repülök és igyekszem a kamerára és térképre hagyatkozva minél több tapasztalatot szerezni. Viszont, ha már van kamera (számomra kielégítő képpel) szeretném azt is használni közben videó felvételre. Az egyik kérdésem, hogy teljesen kezdőként milyen programot javasoltok vágáshoz / szerkesztéshez (angol alapokkal némelyik program súgója elég szakzsargonos és nehezen érthető) ? Illetve érdemes-e szűrőt (és ha igen milyen típust) venni a drónhoz? Utánaolvasva nekem a CP és a 8-16-os ND szűrök tűnnek jó választásnak (nincs érdemi videós / fotós múlt és nem is ebből akarok megélni, így 2-3 lencsénél többre nem ruháznék be). Segítségedet előre is köszönöm!!! -
BEndre34
tag
válasz Leki78 #68490 üzenetére
Szia! Ha ezen paramétereknek megfelel a telefon, akkor igen. Mert gondolom föleg a méret a kérdés.
Supported Mobile Device Size
Max length: 160 mm
Max thickness: 6.5-8.5 mm
Supported USB Port TypesLightning, Micro USB (Type-B), USB Type-CDe ha több is érdekel, itt mindent megtalálsz [link]
-
BEndre34
tag
Mivel nem igazán volt olyan az idő, hogy elmenjek repülni, végre rászántam magam és elkészítettem a tablet rögzítését, mert a telefont a 6" méretével kicsinek éreztem (a tartó már megvolt, csak ki kellett találni, hogy rögzítem). Igen, tudom, hogy kapni is lehet, de egyrészt spórolni akartam másrészt vannak dolgok, amikről úgy érzem, értek hozzájuk (legfeljebb kiderül, hogy mégsem).
Szerintem egész jó lett. Alumíniumból van és zsugorcső került rá, hogy ne csillogjon és szebb legyen. Egyedül a csavarok mágnesezhetők, de remélem az nem igazán számít a távirányítónak. Kipróbáltam a tabival és nemcsak masszívan tart, de elég messze van a joystick és az antenna és teljesen felhajtható. -
BEndre34
tag
Sziasztok!
"Küzdök" a P3S távolságával (igen, tudom wifi, de erre volt keret) és keresem a megoldást. Nem ezzel akarok boltból kenyeret hozni vagy távolsági videókat feltöltögetni, mindössze stabil 1 km lenne a cél város széli vagy városon kívüli környezetben. Mivel a kedvező ár ellenére 1 év bolti garancia van még rá, nem akarom nagyon szétgányolni, főleg nem olyannal, ami nem is biztos, hogy beváltja az ígéreteket és 40-50 ezret kell rákölteni (akkor nem Standard lett volna megvásárolva, hanem Advanced), így a szoftveres megoldás felé kacsingatok. Eddig ez a 2 megoldás [link] [link] tűnik járhatónak. Van valakinek bármelyikkel kapcsolatban tapasztalata, vagy tud ajánlani valóbban működő megoldást? Minden segítséget előre is köszönök!!!!!! -
BEndre34
tag
Sziasztok!
Igyekszem egyrészt jogkövető lenni, másrészt az évi 20e forint körüli biztosítás nem olyan veszélyes, cserébe nyugodtabb vagyok, mert ha kár keletkezik… (biztosítóról van szó, így maradjunk abban, hogy valamit fizet és nem nekem kell mélyen zsebbe nyúlni). Deeee… ott az a „de” szó.
Kezdőként, komolyabb drónnal (igen tudom a GoClever Drone HD 2 FPV is tud kárt okozni, viszont a P3 azért lényegesen nagyobb, de főleg nehezebb) ez nagyon jó lenne, de – főleg a téli/tavaszi időjárás miatt – nem tudok annyival biztosan előre tervezni, ami a légtér engedélyéhez kell. Ráadásul (feltételezem nem vagyok ezzel egyedül) nem mindig ugyanoda járok, így egyszerre több légtérfoglalásnak kellene lennie. Viszont, ha jól tudom, a biztosító nem fizet, ha nem volt légtér engedély és persze bejelentve az éppen folytatott repülés.
Van olyan felelősség biztosítás, ami alanyi jogon / természetes személyként köthető és drón baleset esetén is fizet? Vagy azzal, hogy ennek külön kell(ene) biztosítással rendelkezni a drónnal okozott balesetekre csak a drónos biztosítás a jó? Van valakinek ebben tapasztalata, esetleg dolgozik olyan helyen valaki, aki erre biztos választ tud adni? ... tudom, ezzel még "tilosban" fogok járni, de ha esetleg történik valami, legalább biztosítva lennék. -
BEndre34
tag
Szia!
Én 2 éve kezdtem egy kis FPV-s drónnal, ami csak 100 méterre ment el. Gyakorlásnak jó volt, de ma már azt mondanám, kezdő gépnek (ha a nagy méret nem hátrány) P3. De ne a standard (szintén saját tapasztalat), mert bár a 350 méter mindig megvolt (semmi módosítás, erősítés nincs a gépen / távirányítón), kicsit visszavett a lelkesedésből a hatótáv. Egyéb tekintetben viszont jó gépek (irányítás, szoftver, kamera) és relatív olcsón (120e körül) hozzá lehet jutni kiegészítőkkel együtt.Ha fontos a kis méret, az árban (120e) egy jól kifogott használt mini is belefér (mondjuk +1 akkuval vagy táskával) és az teljes mértékben hordozható kategória. Erre viszont még gyári garanciád is lenne (persze csak ha az eladó tiszta forrásból vette). A gépről majd a többiek írnak, mert nekem nincs vele tapasztalatom, de a kommentek alapján nem rossz vétel.
Nagyot bukni ezekkel szerintem "nem" lehet, mert ha mégse jön be 2-3 hónap alatt, szinte vételi árban el tudod majd adni újra (nyilván, ha alapból jót veszel meg és nem sérül tanulás közben).
-
BEndre34
tag
válasz AuraSync #68773 üzenetére
Hasonló, csak én már meg se kötöttem, mert rep. engedély nélkül semmit nem ér (még placebo hatása sincs).
Próbáltam olyan felelősség biztosítást kötni, ami alanyi jogon jár(na) és drónnal kapcsolatos károkozást fedezné, de persze ilyen nincs, hiszen arra ott a drón biztosítás, ami meg ugye... Szóval marad az, hogy városon kívül, emberektől távol, min 50, max 120 méter magasan és nagyjából (van, amikor fa takarja) látótávolságon belül (RTH 70-re lett állítva).
Sajnos a jelenlegi "szabályozás" mellet (ha nem ebből él valaki) nem igazán lehet jogkövetőnek lenni. -
BEndre34
tag
válasz Dr. Romano #69394 üzenetére
Szia!
Nem tudom, mi számít "jó képminőség"-nek, de 100e alatt olyat, ami 2,7K (feltölteni yt-ra bőven elég) és hosszú az üzemideje (gondolom legalább 20-25 perc/akku), de még a gimbal is jó rajta és elégedett is leszel vele 1 hónap után is.... új gépbe nem nagyon lesz szerintem.
A Xiaomi Fimi X8 SE is inkább 120e körül van/volt és egy VISUO Zen K1 - amit korábban írtál - hatalmas csalódás lesz annyi pénzért. Inkább egy jó állapotú, nem sérült DJI. Ha nem számít a méter, akkor P3S ha számít, akkor Mini vagy Spark. Ha új és nem DJI, az is 100e felett lesz. 70-80-90e áron új gépet, amivel elégedett is leszel, sajnos nem fogsz kapni. -
BEndre34
tag
Nekem Windows 10 Pro (és otthon Win 7 alatt is) a Chrome böngésző volt a megoldás a gyakorlás és a vizsga fordítása esetében is (másik fórumon ajánlották és tényleg gond nélkül fordít).
A lényeg, hogy még a gyakorlás / vizsga indítása előtt kell az oldal egy semleges részen jobb egér és "Fordítás magyar nyelvre".
Ha a gyakorlás / vizsga ezután mégis eredeti nyelven jelenne meg (vagy a nem túl pontos fordítás miatt kell az eredeti) a címsorban a fordító ikonra kattintva lehet váltani a két nyelv között.
Illetve ahogy írták, a beadás előtt mindenképpen vissza kell váltani eredeti nyelvre, mert csak úgy fogadja el.Akinek még nincs meg, sok sikert. Tananyagot érdemes előtte egyszer figyelmesen elolvasni és azzal elsőre meglesz a vizsga.
-
BEndre34
tag
Szia!
Szerintem, a Mini 2 kérdésre a DJI topic-ban visszaolvasva lesz válasz (ha utána még marad vele kapcsolatban kérdés, azt ott tedd fel, mert célirányosabb).Minihez is kell vizsga, illetve mindenhez (is) ami repül (drón, papírrepülő, tollaslabda, ....) és nem a négy fal között repteted (ja, kell tető is, mert a kerítés nem számít a telek körül akkor sem, ha falazott).
Túl leegyszerűsítve a kamera kérdést: ami repül és van rajta rögzítésre alkalmas eszköz/érzékelő (mindegy, hogy a kamera rögzít, a drón, a telefon, a ....), ahhoz szükséges vizsga (is). A jogszabályt most így hirtelen nem tudom belinkelni, de szerintem itt és az ajánlott topic-ban is volt róla szó.Vizsga itthon még nincs (úgy tudom, ma még élő tanfolyam se nagyon), így ha megy a német (vagy a Google fordító), Ausztriában van értelmesen összerakott tananyag és ingyenes, online vizsga, amit jelenleg (2021.01.17. 19:18) el kell fogadnia a hatóságnak itthon is.
Biztosítás még kiforrja magát (reméljük februárban). Regisztrálni ha jól tudom már lehet, de ha bármi hiányzik belőle (jogsi, reg, bizti, engedély, Pápai áldás, ...), amikor kiugrik az ellenőrzés a bokorból mindegy.... Úgyhogy csak óvatosan.
[ Szerkesztve ]
-
BEndre34
tag
válasz vandor01 #71067 üzenetére
Nem is értem, miért lett nálunk "B" kategória? Ahogy átfutottam, szinte pont ugyanaz vonatkozik az A1-B1 <-> A2-B2 kategóriára a súlyt leszámítva (A1-2=250g - 4kb; B1-B2=4kg - 25 kg). Igaz, a 4kg tömegbe a legtöbb gép (is) belefér, de csak el kellett megint valamiben térnünk a többiektől.
Remélem a légtér.hu gyorsan ráugrik is szervez 100e áron B1-2 tanfolyamot.
Már látom, ahogy megyek a kocsival tankolni és ha már ott vagyok veszek egy Drón B1 Pest megyei matricát a repüléshez.
[ Szerkesztve ]
-
BEndre34
tag
Groupama Biztosító: A 2021. február 2-án megjelent rendelet (A Kormány 39/2021. (II. 2.) Korm. rendelete) felelősségbiztosítást is érintő módosítására miatt, február 10-től az új jogszabályoknak megfelelően csökkenni fognak a limiteket és a biztosítási díjak is.
A maximális felszálló tömeg sávokhoz kötötten a következő kártérítési limitek lesznek érvényesek:
0,25 kg - 4 kg között -> 3 MFt káronként és 6 MFt biztosítási időszakonként
4 kg – 20 kg között -> 5 MFt káronként és 10 MFt biztosítási időszakonként
A többi biztosítóról sajnos még nincs információ, pedig jó lenne egy egészséges versenyszellem a biztosítók között. (vagy erről ne is álmodjak???) -
BEndre34
tag
válasz sunone #71104 üzenetére
Sajnos úgy látszik mindenre is kell, ha szabályosan akarunk repülni
Eddig a Groupama és a Generali oldalán találtam biztosítást, amik már az új rendelet alapján, súlyban is igazodik ahhoz (a rossz hír, hogy 0 és 0,01 kg az alsó határ). Az első biztosítónál jelenleg 20e/év, a másodiknál viszont csak táblázat van. Illetve visszahívnak és majd jól megmondják, mert gondolom a kalkulátort nem tudja egy ilyen cég kb 5 perc alatt meglépni.
Várok még 1-2 hetet, hátha kiderül más is (főleg amiatt, mert az új árakat a Grou febr.10-re ígéri). Addig csak feldobom akku nélkül és azt még nem tiltja semmi.[ Szerkesztve ]
-
BEndre34
tag
válasz vandor01 #71111 üzenetére
Bocsánat, tévedtem ....
Az Allianz is kínál biztosítást, de valamiért nem a lakossági, hanem az üzleti résznél szerepel csak. Viszont, nagy kár volt, hogy észrevettem, mert így véletlenül se egyértelmű semmi, ugyanis itt az alsó súlyhatár 0,25kg.
Most akkor mi van?? A törvény betartása mellet ha ott nézi csak meg valaki mondjuk az épített vagy Tello gépre, akkor jogosan repül(ne) biztosítás nélkül és ha számonkérik, elég megmutatni a biztosító weblapját? .... Persze, tudom, a való életben ez senkit nem fog érdekelni, mert egyszerű állampolgárként nekünk jobban kell ismernünk a törvényt/rendeletet/szabályozást, mint pl egy biztosítónak.
-
BEndre34
tag
válasz BEndre34 #71112 üzenetére
Tényleg meg kell nézni minden törvényt, szabályt, minden biztosítót egyesével, illetve tényleg el kell olvasni minden apró betűs részt is, hogy a 150g géppel a semmi közepén felszállhassak nyugodt szívvel? Mert ha eddig csak Alli-s biztosításom volt (lakás, autó, ....) és emiatt értelemszerűen ott kötöm a drónra is, akkor még meg is szívom, mert náluk 0,25kg az alsó határ és így csak a nagy gépre kötöm meg?
[ Szerkesztve ]
-
BEndre34
tag
válasz El Joe #71118 üzenetére
Reméltem, hogy idéntől lehet legálisan, minden különösebb gond nélkül repülni. Nyilván itthon megugrani ezt se lehet rendesen.
Azt, hogy eddig ki-hogy repült... Viszont most akkora sajtóvisszhangot kap a dolog, hogy megjelenik majd egy rakás házmester (az más kérdés, hogy az apparátus, aki kivizsgálja....) és hozzáértő turista (akik persze értenek a focihoz is).
Nem a 100m büntetés (ami valóbban a plafon), hanem a felesleges hercehurca és összevisszaság, ami zavar. Azért, lássuk be, egy ilyen szabályozást kis túlzással kb 8 általánossal meg lehet(ne) írni normálisan is (tudom, mert nekem is csak annyi van ). -
BEndre34
tag
Bocsánat a reklám miatt, de ez a srác megérdemli.
RDS, avagy egy Magyar Drón Szimulátor -> a DH-s riport -> az RDS weboldala
-
-
BEndre34
tag
válasz DJGABI #71242 üzenetére
Hát, megnéztem... Mondjuk úgy, tanulságos volt (marad az Osztrák, ami már januárban meglett)... Sajnos az, hogy "Magyarosra" sikerült, már nem is kell követel magyarázatot.
Lassan a hülyeség is Hungarikum lesz
A "jobban" teljesít kijelentés viszonyítási pontja már annyira a béka segge alatt van kis hazánkban, hogy onnan a béka se látszik.[ Szerkesztve ]
-
BEndre34
tag
Tavaly nyár óta szemezek az FPV gépekkel. Eddig repültem kis, GPS nélküli géppel kb fél évet, majd lett egy P3S (kb 4 hónapig), amit még tavaly év elején lecseréltem a jelenleg is használt P4-re. Ettől függetlenül (és már tudom, hogy jól tettem) igyekszem hallgatni a nálam tapasztaltabbakra (ebből elég sok van) és okosabbakra (ebből pedig pláne sok), így kezdésének 2 hete megvettem ez első (és remélem, a jó választás miatt nagyon sokáig maradó) távirányítómat (Frsky Taranis Q X7). Most jönne a szimulátor időszak, de nem tudok dönteni. Utánaolvasgatva a VelociDrone, a Liftoff és a Freerider közül próbálok választani. Melyiket érdemes FPV gép ismerettel nem rendelkezőként választani? Illetve melyik áll legközelebb a valósághoz (a gépek viselkedése, és nem pedig a táj grafikája)?
-
-
BEndre34
tag
Sziasztok!
Teljesült a vágyam ..... Még tavaly elkezdtem szemezni az FPV világával és pont jókor voltam jó helyen és felkaroltattam. Kaptam segítséget mindenhez is, így a szimulátorozás és pár hétvégi, felügyelet alatt történt repülés után immár megvan az első gépem.
Nyilván "mármint nekem nyilván" még csak stab-ban próbálgatom a szárnyaimat, de teljesen magával ragadott az élmény.
Szerelni, építeni és minden mást is persze még meg kell tanulnom, mert ezt készen kaptam, éppen ezért még (illetve persze később is) nagyon vigyázok rá. Úgyhogy csak lassan, óvatosan....Íme pár kép: [kép] [kép] [kép]
Mostantól már nem csak olvasni, hanem kérdezni is jövök a fórumra, mert lesz pár (kamu !!!!, millió lesz!!!) kérdésem a közeljövőben (is).
Rögtön az első: III. kerület környékén szokott repülni valaki, aki szívesen venné egy kezdő jelenlétét és segítene ha pánik van?
[ Szerkesztve ]
-
BEndre34
tag
válasz ezoltan #71663 üzenetére
Igen, szimulátorban már azzal gyakorlok.
Élesben még nem merem, mert nem uralom biztosan (persze elég magasan tudom menteni, de azt az én olvasatomban nem biztos irányításnak hívják) és sem magam se más épségét nem akarom kockára tenni (akkor sem, ha elvileg csak én vagyok a kietlen semmiben, mert sohasem lehet tudni, ki téved oda rosszkor). -
BEndre34
tag
válasz goldister #71799 üzenetére
Szia!
- A rossz hír, hogy le kell (A1/A3). Illetve kell (Mini és Mini 2 esetében is) a vizsga mellé, drón regisztráció, biztosítás* és drón üzembentartó regisztráció is. Legálisan (a fentiek megléte esetén), ha lakott területen kívül használod, elég az app használata; lakott területen belül kell eseti légtér is.
- C0-ás besorolás jelenleg tudtommal nem létezik. Ha lesz, azokra majd valóbban nem kell vizsga.
- Ha most kóstolsz bele és nem vagy biztos a dolgodban (azaz nem repültél velük és nem ismered a használhatóságukat) a Mini 2 lesz a jobb választás. A Mini 1 gép+táv jelerőssége (illetve hiánya) miatt azzal esetleg csalódhatsz és elveszi a kedved egy jó hobbytól (már ha a szabályozás még nem vette el ).
* Illetve ha jól rémlik a 250 grammnál kisebb UA-val végrehajtott műveletekre (amennyiben azok nem kereskedelmi célúak) nem kötelező felelősség biztosítást kötni.
-
BEndre34
tag
válasz goldister #71820 üzenetére
Szia!
Előre bocsátom, hogy senkit nem akarok semmiről meggyőzni, csak a tisztánlátás végett, még mielőtt ....Ahogy azt cd334 által linkelt doe folyamatábra is mutatja, sajnos kell mindenre, ami nem játéknak minősül (a mini egyik szériája sem tartozik abba a kategóriába). Másrészt, ez nem weblapok közötti verseny, ahol az ott írt (vagy azokból esetleg tévesen kiragadott) igen-nem arány lesz a döntő a jog szempontjából (max az egyén szempontjából, aki ezek alapján fog repülni).
Ha itt vagy a másik csoportban, ahol szintén feltetted a kérdést, visszaolvasol (január-február, talán még március is érdekes lehet ebből a szempontból), megtalálod az összes információt, amik sajnos (és nem azért, mert a csoporttagok azt írták) a jogsi és egyéb kötelezőségek meglétének szükségességét írják le. Persze ettől függetlenül mindenki repül(het) belátása szerint, ahogy az előtte is volt. Bárhogy is döntesz, remélem örömödet fogod lelni a repülésben.
Ettől függetlenül kikerestem neked a jogszabályból a kérdésedhez tartozó 2 részt egy másik weblapról, így már 3:2
-
BEndre34
tag
Szia!
Hasonlón töprengek én is. Bár még csak 1 gép van, így is fájna a csere, viszont amikor élőben láttam a DJI szemüveg képét.... hát, maga volt a csoda.
EV800D van, amibe betettem egy +1.0 szemüveget (persze a szára nélkül) és azt hittem, így már mindent is látni fogok. Hittem ezt addig, amíg a fejemen nem volt a DJI V2 és szemüveg nélkül mindent is láttam rajta, de olyan jól, hogy azóta fáj rá a fogam. Csak az a fránya összeg...
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1 humoros
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Microsoft Excel topic
- Házimozi belépő szinten
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest