Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz apatyas #19 üzenetére

    Ha azt nézzük, hogy 2 P mag mennyit tud, és ahhoz képest a 4x több, vagyis 8 P mag, akkor az 3,55x annyit jelent. Ha az 1 E mag idejét felszorozzuk 4 E magra, akkor az 40 másodperc. Ergó renderelésnél 4 E mag gyorsabb, mint 1 HT-s P mag.

    1 P mag pedig 38%-ot lassult amikor kikapcsolták róla a HT-t.

    Amúgy ja, le kell tiltani, és megnézni, hogy most mennyi az annyi. Akkor sem lehet majd következtetni, mert nem lesz Arrow Lake hozzá, és nincs olyan magunk ami HT nélkül tervezett gyárilag.

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz apatyas #19 üzenetére

    Mondjuk magok között a skálázódás sose lineáris, az adat átadás és megosztás mindig késleltetéssel jár, ami teljesítmény vesztést okoz.
    A HT lényege is ez, ezen belső késleltetéseket "csökkenteni". (az által, hogy 2 folyamatban kap elvileg egymástól független értéket, így a CPU mag részegységei egymástól függetlenül, párhuzamosan két (vagy több, ha nem 2 szálas a HT) tud végrehajtani.. (amíg nem lesz belül "feltorlódást"). Az elmélet jó, a valóság nem mindig ilyen egyszerű.
    Jelentősen lehetetne növelni a HT minőségét ha a második szál műveletei egyes esetekben korlátozva lennének... pl. ha a "fő száll" erősen terheli az ALU egységeket, akkor a második akkor csak összeadásokat tudjon csinálni (mert az ALU egység mindig lassú az összeadáshoz képes). De ez eléggé bonyolult lenne, sok tranzisztort emésztene el, így valószínű "nem éri meg".

    AMD féle bulldozer architektúra is érdekes volt (és nem működött). 1 magban 2 feldolgozó volt, és minden duplázva lett, kivéve a lassú ALU-t. Jó volt elméletben.

Új hozzászólás Aktív témák