Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mr_ricsi

    veterán

    válasz neduddgi #19 üzenetére

    ''De amikor éppen olyan folyamat zajlik, amikor nincs rá szüksége, akkor megint hozzácsapja az amúgy is meglévő videoram mennyiséghez. Azután újra visszaveszi tőle.''
    Ez megintcsak hülyeség! Az AGP aperture csak folyamatos memóriaterület lehet, de teljesen véletlenszerű annak az esélye, hogy éppen az AGPap.-val szomszédos terület szabadul-e fel.
    És a visszavételt hogy gondolod? Mi lesz a benne lévő textúrákkal?

    ''ennyi viszont tényleg gyorsít, mert bizonyos mértékig cashként is használja.''
    Mit cache-el? A rendszermemóriát egy vele pontosan megegyező sebességű memóriával??? Vagy a VGA RAM-ot egy sokkal lassúbbal???
    Tisztában vagy egyáltalán azzal, mi a cache működési elve?

    ''Kb 32-64 MB a jó beállítás. A mostanában szokásos értékeknél inkább 64, de semmiképpen nem több. ''
    Aki csak a 3Dmark '03-t futtatja, annál ez a recept beválik.
    Aki viszont játszik a gépével, az 8-256MB között bármire állíthatja, nem befolyásol semmit.
    (A 128MB csak azért javasolt, mert én is láttam már olyan progit, aminek a read_me-jében írták, hogy nem indul el, ha nincs legalább ennyi beállítva, ill. -ha jól emlékszem- a 3D2001 is kilép a körhintás tesztből, ha kevesebb van engedélyezve.)

  • mr_ricsi

    veterán

    válasz neduddgi #17 üzenetére

    ''ha eljössz érte megszámítom neked együtt 1600 Ft-ért. Használd egészséggel! ''
    450Ft-ért veszem újonnan, tehát...
    Egyébként pedig a 2. IDE portomon 2db UDMA33-as DVD-drive van, semmi épeszű indoka sincs annak, hogy ne 40 eres kábelt használjak. Tökéletesen működik vele, mint ahogy az elmúlt 7-8évben mindig is működtek az UDMA33-as eszközök a 40 eres kábellel. Ezenkívül 100 szét-össze csatlakoztatásra van méretezve, nem olyan pocsék, sérülékeny konstrukció, mint a 80 eres IDEkábel.
    Sőt, a 1. IDE-portomon a gyári UDMA133-as körkábel szintén 40 eres, és ez tökéletesebb konstrukció, mint a 80eres szalagkábeletek: nem sérülékeny, és a gép belsejének szellőzésére is jó hatással van.
    80 eres szalagkábelt nem is használok egyáltalán, az alaplapomhoz adott is ott van bontatlanul a dobozában.

    ''Próbáld ki a saját gépeden vmi 3D 03 teszt progival saját állításodat, mielőtt kardot rántasz mellette...''
    Nem érdekel, hogy a tesztprogi milyen beállításokkal hozza a legnagyobb pontszámot, én inkább játékokat akarok futtatni. :C
    Teljesen mindegy, hogy az AGP aperture-t 8 és 256MB között mire állítod, ugyanis egy valódi 3D-s játékprogi futása közben az értéke mindig 0MB. Ha nem 0, azaz a textúrák nem férnek bele a kártya RAM-jába, akkor a játék akadozik. Ez néhány MB aperture méretig még elviselhető, de ha ennél is több textúra van a gép RAMjában, akkor a felhasználó már állítja is vissza a felbontást, vagy a textúrák színmélységét, vagy bármit, amivel a VGA RAM igény csökkenthető.
    A tesztprogi pedig azért tesztprogi, hogy olyan helyzeteket is kipróbáljon, amelyek a gyakorlatban ritkán, vagy egyáltalán nem fordulnak elő. Például betölt annyi textúrát, ami biztosan nem fér a kártya memóriájába, és 10-20 ponttal jutalmazza, ha 8x-os AGP-d van 4x-es helyett.

    ''a sokkal gyorsabb 256 MB videoram elé beiktatva megtérül''
    Ez is tévedés, ugyanis nem ''elé'' van beiktatva, hanem inkább a VGA RAM meghosszabbításának lehet tekinteni. És erre a lassú memóriaterületre csak a ritkábban szükséges textúrák kerülnek, ezzel is csökkentve a játék lassulását.

  • mr_ricsi

    veterán

    válasz neduddgi #14 üzenetére

    ''40 eres kábelt, már csak a hajléktalanok használnak.''
    Ez hülyeség!

    ''Az AGP apertura sízét nehogy 64 fölé állítsd, mert akkor a lassú alaplapi ramok nem engedik érvényesülni a gyors video ramjaidat.''
    Ez pedig nagyon nagy hülyeség!

Új hozzászólás Aktív témák