- Milyen TV-t vegyek?
- Androidos tablet topic
- Apple asztali gépek
- Milyen monitort vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Durva lett a Lian Li motorizált asztala
- OLED TV topic
- ZIDOO médialejátszók
- Milyen egeret válasszak?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Palkova
tag
Üdvözlöm a Tudós Társaságot!
Egy hete én is beléptem a klubba.
Már több mint 4 éve nyomulok egy FRITZ.BOX nevű masinával ami ADSL modem, router, WIFI és VOIP ATA egyben. A LAN1 portján képes routerként is működni. A napokban ADSL ről átálltam kábel netre, mert havi 1000 Ft -al olcsóbb, és dupla a sávszélesség. A szolgáltató az EXTERNET (mindkét esetben) a Tré drótjain . A szerelő beállította ezt Cisco EPC 3925 nevű agyonbutított T dombot, amin természetesen csak a saját méregdrága telefonjuk menne. Ráakasztottam a FRITZ.BOX -t, és pillanatok alatt beállítottam amit kell, internet rendben, próbahívás egy külföldi Voip szolgáltatóval (30 fillér/perc vonalas és 2.10 forint/perc mobil irányba!) minden rendben, örül.
Kb. két nap után feltűnt, hogy senki nem keres telefonon. A behívószámomat a VOIPShop nevű magyar szolgáltató biztosítja. Kiderült, bár a Fritz.BOX a szolgáltatást regisztráltnak jelzi, ezzel a szolgáltatóval nem lehet hívást se fogadni se kezdeményezni.
Már mindennel próbálkoztam, DHCP-vel, fix IP -vel mindig ugyan az. A szolgáltató szerint náluk minden rendben, a FRITZ.BOX szerint regisztrálatlan IP cím a hiba. Lehet, hogy a T tilt valamit (kitelik tőle)? De akkor miért megy a külföldi szolgáltató? És miért megy, a még néhány napig aktív ADSL kapcsolattal?
A VOIPSHOP ügyfélszolgálata szerint nálam van a hiba, amiben én kételkedtem. Javasolta, hogy töltsem le a gépre a VOIP programjukat, mert azzal mennie kell. Hát azzal sem ment, tehát nem az én beállításaimban, hanem az EPC 3925 ben van a gubanc, vagy az aTdomb (mindha Kínában lennénk) korlátoz valamit.Kérem, ha valaki tud valami okosságot az üggyel kapcsolatban, ne fogja vissza magát!
Kovács Pál
P.s. Természetesen átnyálaztam a hozzászólásokat, de semmit nem találtam amit relevánsnak tartottam a problémámra. Persze ez a tudatlanságom miatt is lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Palkova
tag
válasz Gubek-Einste #2965 üzenetére
Nos sokmindent próbáltam azóta és semmi.
A szolgáltató szerint nyilvános IP cimem van. 92.52.234.34. A SIP protokol által ( VOIP szolgáltató szerint is) használt 5060 -as portot forwardoltam, az Open Port Chek Tool szerint nyitva van.
A rendszer:EPC3925: IP 192.168.178.2
DHCP enable 192.168.178.10 -től
Firewall off, off
VPN Passthrough enable, enable
VPN disable
Port Range Forwarding 5060,5061, 192.168.178.1 5060,5061
DMZ enable 192.168.178.1
Internet Connection Type DHCP
MTU 150A VOIP routerem
Fix IP 192.168.178.1Mindkét eszközről megy a net. Ha a VOIP routeremet az ADSL kapcsolatra állítom megy mindhárom VOIP szolgáltatóm, ha az EPC3925 -re akasztom a magyar VOIP szolgáltató (voipshop), aki a behívószámot adja, nem elérhető. A két külföldi (FREEVOIPDEAL és a BROWSERCALLS ) viszont működik.
Egyébként az EPC alapbeállításaival is ugyan ez a helyzet.
Ha megnéznéd, hátha a fenti beállításokban elrontottam valamit.
Előre is köszi: Kovács Pál -
Palkova
tag
válasz Gubek-Einste #2967 üzenetére
Kösz, de nem is arra gondoltam, csak hogy nincs e hiba a leírt beállításokban.
Kovács Pál
-
Palkova
tag
válasz Gubek-Einste #2969 üzenetére
A LAN1 portját használja WAN gyanánt. Egy laptop lóg rajta a LAN3 porton és látja a netet meg a Ciscot is.
-
Palkova
tag
válasz Gubek-Einste #2971 üzenetére
192.168.178.12
úgy néz ki, mintha a Cisco -tól kapná, mert rajta van a Connected Devices Summary listán. -
Palkova
tag
válasz Gubek-Einste #2973 üzenetére
Hálás köszönetem!
Kovács Pál -
Palkova
tag
Üdv!
Talán van aki még emlékszik a sirámaimra 2964 és 2966.
Azóta feladtam a harcot, lemondtam a kábelnetet és maradtam a drágább és lassabb ADSL -nél, de még aug. 11. én próbáltam írni a Nemzeti Hírközlési Felügyeletnek, de a levelek sorra visszapattantak. Tegnap előtt újra elküldtem a levelet:Tisztelt Hírközlési Felügyelet
A következő panasz kivizsgálását kérem:
*Van e joga az internet szolgáltatónak egy port blokkolásával egy legális magyar szolgáltatást elérhetetlenné tenni?*
Hosszú évek óta vettem megelégedéssel igénybe az EXTERNET cég ADSL internet elérését. Négy éve elszámolási vitába keveredtem a T. vezetékes telefon szolgáltatóval és a vezetékes telefont lemondtam, és a VOIPSHOP nevű VOIP szolgáltatótól kapott földrajzi behívó számon tudnak elérni.
Egy hónapja megrendeltem az EXTERNET cégnél az eddigi ADSL kapcsolatnál gyorsabb és olcsóbb kábelnet szolgáltatást. Mindkét szolgáltatás hurokátengedéssel a T. hálózatán bonyolódik. A T. szerelője behúzta a szükséges kábelt és telepített egy Cisco EPC 3925 típusú kábelmodem, router, VOIP ATA, IPTV eszközt. Amikor a kábelnet szolgáltatást aktiválták, kiderült, hogy a négy éve használt VOIPSHOP szolgáltatás a kábelnetes kapcsolat után kötött SIP ATA eszközömmel elérhetetlen. Ugyan ez az eszköz az ADSL kapcsolattal továbbra is hibátlanul működik. Három hetes, az EXTERNET ügyfélszolgálatával (amivel maximálisan elégedett vagyok) közös próbálkozások és kísérletezés után számomra nyilvánvalóvá vált, hogy a *T. által felszerelt eszköz blokkolja az 5060 –as portot*, ami a VOIPSHOP eléréséhez szükséges.(Az általam használt SIP ATA eszközön a port forward funkció az 5060 –as portra külső hibát jelez, míg más portoknál működik)
Az EXTERNET ügyfélszolgálata szerint a T. nem hajlandó az eszközt egy sima kábelmodemre kicserélni (ami feltehetőleg megoldaná a problémát), mert az szerinte „rendeltetésszerűen” működik.
Megpróbáltam felvenni a kapcsolatot a T. ügyfélszolgálatával, de mivel nem vagyok szerződésben velük, szóba se álltak velem.
Még szeretném hozzátenni, hogy az előfizetés a lányom nevén van és én egy nyugdíjas matematika-fizika-informatika tanár vagyok.
+elérhetőségeimTegnap vissza is igazolták a levelet és már ma felhívott a T. hogy van másik két eszközük is és eljöhetnek e kipróbálni. Mondtam, hogy részemről semmi akadálya, de már nem él a szolgáltatásuk. erre mondták, hogy akkor problémás a dolog, mire én, hogy ne vicceljenek, csak egy telefonjukba kerül és a megfelelő helyen ülő operátor máris nyit egy kapcsolatot a vizsgálat idejére. Mire azt válaszolták, hogy erre engedélyt kell kérni (az ENSZ től és az Európai Uniótól?) a főnökségtől.
Most várom a jelentkezésüket.Palkova
-
-
Palkova
tag
Üdv!
Én is sokat szenvedtem vele, végül feladtam és visszatértem az ADSL hez.
De az a véleményem, hogy nem a CISCO a hunyó, hanem a görény T, aki a szoftvert teszi rá és mindenkire reá erölteti.
Nálam egy magyar VOIP szolgáltatót nem lehetett elérni mögüle. A szerelőjük több mint egy órát szenvedett, neki sem sikerült, de amikor behozott egy modemet azonnal minden rendben működött és ennek ellenére sem voltak hajlandók lecserélni.
Ennyit a "szolgáltatóról"
Palkova -
Palkova
tag
válasz schferenc77 #3255 üzenetére
Üdv!
Szerintem biztos nem az EPC rémséget kapod, hanem egy optikai modemet! Kérdezz rá.
3254-re:
én se az EPC-vel akartam VOIP-olni, hanem a mögötte csücsülő FritzBox-al. Egyébként a kimenő Delmontos szolgáltatók (BC és FreeVoipDeal) mentek, csak a bejövő, magyar földrajzi számot biztosító kapcsolat nem működött, így elérhetetlenek voltunk.palkova
-
Palkova
tag
Üdv!
Nekem pont egy éve ezzel volt problémám, a dupla NAT miatt nem működött a négy éve használt magyar VOIP szolgáltatóm. Jeleztem a problémát, majd a hírközlési felügyelethez fordultam. Kijött egy szerelő, egy óra hosszat sikertelenül próbálkozott, majd megunva az állandó zaklatásomat behozott egy modemet és azonnal rendbejött minden.
Ennek ellenére nem voltak hajlandók modemet adni, úgyhogy kénytelen voltam visszamondani a kábelnetet és visszatérni a 2000 forinttal drágább és lassabb ADSL kapcsolathoz. A poén, hogy néhány napja a szolgáltató (EXTERNET) áttért a dupla NAT -ra és csak havi 400 forinttért biztosít publikus IP címet.
Most várom, hogy a UPC hozza a településre az optikai szálas hálózatát, amit már elkezdtek szerelni.
Palkova -
Palkova
tag
Üdv!
Tudomásom szerint a szolgáltató rendszere csak azokat a modemeket engedi be, amiknek a MAC azonosítója benne van az adatbázisukban. Végül a kapcsolatot felépítéséhez a szerelőnek kell az ő jelszavával belépnie a szolgáltató rendszerébe és "élesíteni" az eszközt. Ez persze, adott esetben, telefonon is történhet egy operátoron keresztül.
Így, véleményem szerint, egy szerelő nélkül esélytelen egy valahonnan szerzett eszközzel egy szolgáltatóhoz csatlakozni.
Palkova[ Szerkesztve ]
-
Palkova
tag
válasz Gubek-Einste #4433 üzenetére
Üdv!
Ez biztos? Nekem két éve pont az volt a problémám, hogy a T-nél, bár nem volt IPTV nem voltak hajlandók a brdge módot biztosítani. Bejelentést tettem a felügyeletnél, mire kijött egy szerelő és egy óráig sikertelenül próbálta a dupla NAT mögül a magyar VOIP szolgáltatómat elérni. Amikor végre behozott egy modemet két perc múlva megvolt a kapcsolat. Ennek ellenére le kellett mondanom a szolgáltatást, továbbra sem voltak hajlandók a bridge módot vagy egy sima modemet biztosítani.
Most UPC netem van, ahol simán be tudtam állítani a bridge módot.
Palkova
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bitcoin topic
- PlayStation 5 Pro teszt
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Androidos tablet topic
- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
- Ukrajnai háború
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest