- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Home server / házi szerver építése
- Milyen egeret válasszak?
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- TCL LCD és LED TV-k
- Mindent visz: A GeForce RTX 5080 tesztje
- Amazon Fire TV stick/box
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Seraph
csendes tag
Sziasztok,
én itt szoktam álmodozni:
De ha ügyes leszek nemsokára veszek is egyet
Seraph
from the Emerald IsleASRock z68 Ex4, i5 2500K, 8GB Corsair Vengeance, ASUS Rad x1950 Pro, Agility 3 60GB (boot+srt), 1TB Samsung
-
werttzui
addikt
PENTAX
-
Pompi
nagyúr
Elég keményen elkanyarodtunk megint a topic témájától. Ha kivágnám a nem 40D-hez kapcsolódo hozzászólásokat megtizedelődne a topic...
Feel Good Inc.
-
mclord
aktív tag
háát igen sajna ez a free meló sok-sok emberke van , pl a netes hirtportárok 80% -a ilyen . Balázsnak még nincs belőle haszna , majd ha tovább lép akkor lesz hogy én itt dolgoztam..., és a redeket tudja leadni. Gáti Andrist ismernem , ő az fn fotósa , nincs más fotós csak ő az FN -nél
de ha off akkor ofba legyen : mert 40D -hez nem nagyon van köze
[ Szerkesztve ]
''A fényképész ragadja meg a pillanatot, nem csupán kameráját''
-
Dtomi
őstag
Partyfotós..... jézus isten, hogy jön ez ide???
Én abszolut nem akarlak kioktatni csupán nem értem ezt az egészet, aki ezzel dolgozik és üti vágja, ráadásul úgy hogy nem kap pénz az megérdemli. De végülis nem igazán értem... a hosszútávú befektetések meg szoktak térülni de amíg "Balázsnak" ez megtérül referenciából veszi a kenyeret a boltban? Vagy valahol máshol azért csak kap pénzt amit annak köszönhet, hogy volt referenciája a MH-tól ergo profitál belőle. Vagy esetleg a szülők támogatják otthonról vagy mittudom én. De ingyenből "dolgozik az iparban úgy hogy semmi pénzz" ezt csak a hülye csinálja. Majd ha nem lesznek ilyen hülyék akik ingyen vállalják akkor majd megfizetik. Egyébként pont most csúsztam le egy nagyon jól fizető fotózásról a Móri bornapokat kellett volna fotózni 3 napig, de egy srác ingyen elvállalta uh lemondták. Majd a srácnak végülis mégis más dolga akadt, mert ingyen ugye nem ez a legfontosabb főleg bárminemű munkakapcsolat nélkül... Uh. a főszervező megoldotta maga. A színvonal??? Mindenki úgy égeti magát ahogy akarja....
FN-nél Gáti Andrást nem ismered? Jó haverom."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
mclord
aktív tag
Jó most elkezdhetjük a 2 végletet hozni, hogy a modellfotósnak 200 000 expo után sincs 1 karc se a gépen.. Nem kell ahoz ütni vágni egy gépet, hogy ez megtörténjen sajna pl ha egy hdd lefüstöl 1 hónap után a gépbe akkor se ütötted verted..., mert ha használod, akkor kopik és akkor lehet baja , ha otthon van a szekrény tetején akkor persze más a téma.
Munkeszközről meg most reagáltam Dtominak''A fényképész ragadja meg a pillanatot, nem csupán kameráját''
-
mclord
aktív tag
halk megjegyzés :
első szegény Balázs nem kap pézt a Magyar Hírlapnál, meglepődnél hogy mennyi ember dolgozik az iparban úgy hoyg semmi pénzz.., csak referencia , és obit adnak...
A cég adja a vázat +obit (háát ezt se etalon sőőőt...)
Az meg hogy kinek mi a munka eszköze az anank függvénye menni pénze van/ hol van : partyfotósok 99%-a pl mivel is dolgozik..., de akár mondhatnám sok MTI külsőst akiknek az "asztal melett ülnek" 20D-vel/ d200/ 30D-vel dolgoznak..Az meg hogy páromnak mi elég mi, mi nem ahoz, miért van nekem közöm ???? , szegény pl nem szereti az 1d-t mert nincs rajta default modeok stb.. , ő csak hobbi fotós, a szakja : Újságíró.
Minden itt feltett kérdésed után valami kioktató válasz jött tőled a feltett kérdés válaszára
-Én egy dolgot kérdeztem , te rámondtál sok más dolgot , és azt cáfoltam..., most inkább te akarsz kioktatni...''A fényképész ragadja meg a pillanatot, nem csupán kameráját''
-
Pompi
nagyúr
"ő állítása alapján. hibái : a nyakba akasztó résznél a fém mozog a másik meg eltört, az expo gomb néha beragad, a tekerő gomb ( blende) cserélni kelett már , mert nem ment, a vakut manapság néha csak úgy ellövi."
És ez ugyebár szorosan párhuzamban van a 90-100 ezer expoval szerinted?
Mert szerintem inkább azzal van összefüggésben, hogy "ütve-vágva" van a gép, egy átlag (home) usernél lehet ennyi expo után is olyan a gép, mint újkorában. Én félig meddig elhiszem/ elfogadom/megértem hogy muszáj így "használni" a gépet, de, mint ahogy Dtomi is említette az előbb ez a gép ebben az esetben profitot termel, munkaeszköz, ami kopik.[ Szerkesztve ]
Feel Good Inc.
-
Dtomi
őstag
A sokat fotózni nem csak sajtóban lehet de ahogy elnézem neked a fotózást ez jelenti, ezzel nincs is probléma. Egyébként sokat fotózok.... érted fotózok! Elmegyek 3 napra a Tisza-tóra és ellövök 3-400 képet maximum, ezzel ha egész évben járok minden nap akkor is 2-3 évig 100% hogy kibírja és nem tépem ki a nyakbaakasztót nem teszem tönkre a vakusarut ésatöbbi.
A sajtófotózást viszont én fényképezésnek hívom, elmész lefényképezed amit kell puff hopp ennyi, rosszabb esetben a fejed fölé teszed a gépet és ellősz sorozatba automatán/félauton egy 10-20as sorozatot. Ezért fizetnek, kapod a géped stb. Tehát alkalmazott fotográfus vagy. Aki pedig riporter létére 30D vel fotózik az megérdemli. Mert mikor én a faiparban tevékenykedtem bizony munkaeszköznek ipari makitát vettem nem black&dackert, és a tolómérőm is mitutoyo mert ha egy munkaeszközről van szó amivel nap mint nap együtt kell dolgoznom akkor azt ne úgy vegyem a kezembe hogy ez egy szar és bármikor tönkre mehet, és ezek nem kétszer 3* hanem sokszor 10X annyiba kerülnek mint egy barkács gép. És azért ez csak egy vállakozás ez a riporterkedés főleg ha saját munkeeszközzel valaki szabadúszó, mi egy vállalkozásba belevinni 1-másfél milliót 0 ha még ennyit se kéne akkor mindenki a világon ezt csinálná. Egy akámilyen szar autó amivel az ember a munkába viszi az embereitminimum 3X ennyibe kerül. Egyébként akkor valószínűleg többszörösen visszahozta már az árát az a 30D mint amennyibe került. Akkor végülis hol itt a probléma?? Profit van ez a lényeg.
Egyégként gondolom hobbyból az ember a saját gépére máshogy vigyáz, és nem vág bele 1 hónap alatt 100e expót, mert nem lövöldöz töketlenül. Nem hajtja a főnöke a képekért stb
Ha elég a D60 sebessége második váznak akkor ne röhögtess már egy ilyen kérdéssel, hogy gyorsult e a 40D mert gondolkodsz...
Kicsit úgy érzem, hogy te azért jársz ide, hogy elismerést kapj, mert te ??"magasabb"?? szinten űzöd a fotográfiát mint itt az átlag user, de inkább olyan vetítésnek jön le ez az egész mintsem atyai segítségnek. Minden itt feltett kérdésed után valami kioktató válasz jött tőled a feltett kérdés válaszára. ÜDV.[ Szerkesztve ]
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
mclord
aktív tag
Látom sokat nem fotózol 2 váz (tele + nagy látó ), nem mindig van időd obit cserélni sőőt valamikor gépet se de ez már más .
"nincs bizadalmam tovább bennük" félsz, hogy egy kipattanó alkatrész kettétöri a vázat és egy apró magnéziumszilánk a nyakadon áthatolva átvágja a gerincvelődet"
- Nem csak attól hogy elkezd kehesedni , af tökölés, gombok állapota, és unblock bomlásnak indul , vagy meghal a zár és akkor mit csináljak, ha éppen munkaközben jön (pl : Sárközinél, bocs de meghalt a záram , szeretne a főnököm tuti )példa: Magyar Hirlap fotósa 30D-vel tolja mint fő váz (valaki kap gépet valaki nem.., de obit mindenki vihet ), a srácnak 90 000-100 000 körül van az expo , ő állítása alapján. hibái : a nyakba akasztó résznél a fém mozog a másik meg eltört, az expo gomb néha beragad, a tekerő gomb ( blende) cserélni kelett már , mert nem ment, a vakut manapság néha csak úgy ellövi.
[ Szerkesztve ]
''A fényképész ragadja meg a pillanatot, nem csupán kameráját''
-
Dtomi
őstag
Nem igazán értem a logikát és a gondolatmenetet. Attól hogy 2 váza van a párodnak mi változik? Mert hogy biztos elő nem venném a D60-at mikor van 1D-m az 100, mint ahogy a 300D-t se használom csak werkre évente 1x. Egyébként mi az ami elfáradhat a tükörmechanikán kívül? Ez egyébként érdekes meglátás "50 000 expo után félprofigépeket én nem szoktam használni, nincs bizadalmam tovább bennük" félsz, hogy egy kipattanó alkatrész kettétöri a vázat és egy apró magnéziumszilánk a nyakadon áthatolva átvágja a gerincvelődet ??? a 6os lottó esélyesebb
Volt a kezemben olyan 300D amibe közel 90.000 expó van igaz egyszer 50-nél a tükör kettétört benne de ugyan úgy működik mint újkorában, még buborékkapcsoló se lett cserélve az expó gomb alatt."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Pompi
nagyúr
" kérdésem igazán nem teszt olvasásból, hanem tapasztalatból : af változás, zaj ?"
A 40D AF-jéről írták az Index fórumon:
"A 20D-hez képest, lényegesen gyorsabb és pontossabb."
Feel Good Inc.
-
mclord
aktív tag
Az a valóság hogy pl aki 300D-ről 350D-re váltott azt se értem meg , ugyan így aki 20D -ről 30D-re, mert igazán lényegi változás nem következik be. Szerintem akkor éri meg egy vázat cserélni (1. ha kell mert behalt az aktuális, 2. ha tényleg történt érdemi előre lépés a fejlesztésben ) Háát ha lenne 100 000 expo félprofigépben , utána meggondolnám a zár cserét , mert nem erre találták ki őket , így biztos lesz más "anyag fáradás" is. 50 000 expo után félprofigépeket én nem szoktam használni, nincs bizadalmam tovább bennük ( ezért van páromnak is 2 váza már : 1D ,D60 személyében).
Mondjuk engem baromira zavar ez a kis tekergentyű a bal kezelőszervnél , itt pl a nikon d200 /300 sokkal értelmesebben megoldotta, és csak a lowra rakott tekerentyűt (dXX-re )
''A fényképész ragadja meg a pillanatot, nem csupán kameráját''
-
Dtomi
őstag
A 20D-t használtam a 30D-t + megvettem sajátnak. Egyébként meg ezt amit most írtál jellemzően azok mondják akik nem használtak 30Dt- és 20D-t huzamosabb ideig.
Nagy élmény egy ilyen befektetésnél zárszerkezetet cseréltetni miután beletettél 100.000 te is.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
mclord
aktív tag
Jó csak azért abba meg benne 40-50 000 expo , bár van 200 000 feletti expos benn a cégnél , amugy nem mark II n ( az aksi tartojába 1 kis téglalap van benne (jó a grippekbe 2 db aksit teszel), de ez akkro 1 aksi , mert nincs fél téglalap ), és így adnak 2db aksit hozzá (2 téglalp ). 20D-ről 30D-re ugrás értelme nem nagyon volt (tuningolt 20D), mert ami új az lényegében nem értelmes ( ISO kivételével).
''A fényképész ragadja meg a pillanatot, nem csupán kameráját''
-
Dtomi
őstag
Szerintem vegyél mark II N-t a 40D zajosabb mint a 20D, és az AF gyorsaságra sem mondott senki semmit, pontosságra viszont pontosabb. Bár miokr 20D ről urottam 30D re az is pontosabb valamivel.
300-350-t két aksival gondolom a 40D re értetted.
Mark II N az alap"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
mclord
aktív tag
most gondolkozok a 2. vázam cseréjén (20D), igazán az ilyen dolgok hogy hang stb nem érdekel ( hydra: színházi fotózásnál is letoljuk a hangot, mivel fotóspróbán fotózhatsz csak. Nekem a 20D-hez képest 2 dolog csak a nérvadó : zaj, af gyorsaság. Mert most hogy megszoktam át szoktam a II N-re , így nagyon lomha és bizonytalan az af a 20D-n , na jó 400D, 350D... társairól nem is beszélek A kérdésem igazán nem teszt olvasásból, hanem tapasztalatból : af változás, zaj ? (6-8Mp felett nem lövök ismét nincs értelme 5mp átmenőre is bőven elég. ). Sajna egyik kollegánál se láttam még 40D-t (igaz ez is nérvadó lehet), igaz III-t már használtam , de nem akarom fényezni a II N-t de a fejem a fejsze alárakom , hogy gyorsabb és biztosabb az af rendszere
Az a valóság most nagyon elgondolkodtam 40D vagy használt IIN (300-350 k-ból van benn 2 aksival stb.. ), csak nem nagyon vagyok híve a használt cuccoknak - vagy az igazi bajtárs 20D marad -.
''A fényképész ragadja meg a pillanatot, nem csupán kameráját''
-
pitman
őstag
válasz ThufirHawat #267 üzenetére
Szerintem az történt, hogy a kisebb pixelek miatt a szenzor névleges és tényleges érzékenysége most már egyforma, emlékeim szerin a 20D esetében még a valós érzékenység nagyobb volt, mint amit a gépen be lehetett állítani.
Sajnos a megjelenő tesztképek alapján a sony új cmos érzékelője is hasonlóan viselkedik. Valószínűleg ezen a méreten nem nagyon lehet most már minőségromlás nélkül még több pixelt elhelyezni.
-
Dtomi
őstag
Orbano, nem akarok beleszólni de szerintem azért valamennyire igaza van hydrának még ha abszolut semmi köze sincs ehhez, hogy miért nem veszel gépet és nekem se. De ha nem szánod rá magad, akkor soha nem lesz az egészből semmi. Mikor nekem ellopták a vázam buktam több mint 2K-t és a család se honorálta jó darabig utána a dolgot. De ha akkor elmélázom, lehet feladom és semmi nem lett volna az egészből. És most már tudom, hogy 1-2 év alatt olyan dolgokról és tapasztalatoktól lehet lecsúszni amik megismételhetetlenek. És bizony egy 300D vel 10D vel is nagyon jó képeket lehet készíteni mindkettőt 80e-ért meg lehet venni.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Hydra SR
addikt
Érdekes amit a végén mondasz mert a nagy ajnározás ellenére egyetlen emberről nem hallottam még, hogy S5 Pro-ja lenne. Pedig szaladgálnak ettől jóval drágább ketyerékkel is. Más fórumokon is nézem a felszerelést és már most több 1D Mk III-at látok, mint S5-öt (nem nehéz mert S5-öt még senkinél nem láttam). Lehet, hogy csak annyin múlik, hogy nincs a köztudatban eléggé. Szerintem számszerűsítve viszont van, kontrasztaránnyal (de lehet, hogy az nem egészen azt jelenti ), konkrétan az S5-nél 1:400 van megadva ami az okosok szerint a filmet közelíti. Nem mondom, hogy a Fuji S5 Pro olcsó de nem is elérhetetlenül drága, sokaknak van ilyen kategóriájú cucca. És az obiparkra se lehet fogni, F bajonettes vagyis Nikon.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Dtomi
őstag
válasz ThufirHawat #271 üzenetére
Én is vártam a sigmát, nem jött 300D lett belőle....
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
orbano
félisten
válasz ThufirHawat #269 üzenetére
Végeredményben ez a tendencia, a bridge-ek által nyújtott extrákat kezdik átvenni a tükörreflexes gépek. De a tükörtől való megszabadulást én valahogy nem bírom elképzelni (mondjuk nem is vagyok kameratervező mérnök). Szerintem előbb csinálják meg olyanra, hogy ne legyen hátránya, mintsem valamivel leváltsák.
A pana L10-e egyébként már kezd az a forma lenni, amire számíthatunk az elkövetkezendő években, mint fejlődési irány.A szenzorok terén pedig a dinamikatartományt is számszerűsíthetnék és megtalálhatnák maguknak a marketingesek... az ISO és MPX után lehetne a HDR a sztár
A vér nem válik VAZZE!™
-
ThufirHawat
senior tag
válasz csiga997 #270 üzenetére
Távmérő. Nem az én világom, arra nem jó, amire én használni próbálom a fényképezőgépemet. De viccen kívül, ha annyibe kerülne, mint egy közepes DSLR váz (200-300e), vennék is. Sajna drágább kicsit, de hát le kell húzni a sznobokat is valakinek a nem kevés bőrüket.
Én meg várom már vagy 1 éve a Sigma DP1-et. Optikai keresővel uccára tök jó lenne. Ha lenne...Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
csiga997
őstag
válasz ThufirHawat #269 üzenetére
Leica M8-at már ma vehetsz.
-
ThufirHawat
senior tag
Persze. Viszont ha CSAK a felbontás kell, akkor ott a 400D. Ugyan az a szenzor.
Egyébként szerintem mostantól kezd igazán izgalmas lenni a DSLR piac, mivel úgy tűnik, hogy azok a paraméterek, amikel a korábbi években versenyeztek a gyártók (felbontás, zaj) közelítenek a technológiai váltás nékül tovább növelhetetlen maximumhoz (és tán a józan ész számára tökéletesen elfogadható szinthez), így itt az ideje a valódi fejlesztéseknek. LiveView, Silent Mode, Wifi, stb., stb.Nagyon halkan jegyzem csak meg: a DSLR gépek legnagyobb prblémája az, hogy a régi SLR gépek mintájára épülnek. A fent említett fejlesztések már ezt a paradigmát döngetik, de kíváncsi vagyok, ki fogja egyetlen húzással eltüntetni a mai DSLR gépek minden problémájának forrását: a tükröt. Az volna ám az igazi!
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
orbano
félisten
válasz ThufirHawat #267 üzenetére
De ahogy írja is, nagyobb a felbontóképessége. de ahogy írod is, tökmindegy, nem ez a lényeg
A vér nem válik VAZZE!™
-
ThufirHawat
senior tag
Bocs, hogy megakasztom ezt az emelkedett vitát, de [EZ] talán érdekes lehet. A 40D szenzora érzéketlenebb (azonos ISO-n) és zajosabb, mint a 20D-é. Nézzétek meg. Ennyit erről.
Ahogyan azt már látatlanban is mondtam, nem ezen a téren újított nagyot a Canon.Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
werttzui
addikt
Micsoda meccs Jó lenne máá bedobni a türcsit mert én fáradtam el az olvasásba
Na jó kihirdetem az eredményt Hydra sr vs orbáno döntetlen ! Újabb menet egy fél év múlva (remélem)PENTAX
-
Hydra SR
addikt
Mittudomén mi az az 5 verzió de sztem rajtad kívül mindenki látja, hogy összevissza hezitálsz több, mint egy éve mikor már rég lehetne egy géped. Ablakokat kell cserélned a lakáson...ehh...később nem fognak beesni költségek? Csak rá kell szánnod magad és meglesz. Nekem is beesett 3 hónappal a 400D megvétele UTÁN egy 90k-s kiadás amit kényelmesebb lett volna zsebből kipengetni, nem kölcsönkérni és törlesztgetni de nekem annyira fontos volt, hogy legyen végre egy gépem aminek inkább én parancsolok mint igazodom hozzá, hogy amint meglett a zseton, 2 órán belül már otthon kattintgattam a 400D-vel. Na mindegy, ez már a te dolgod csak néha nézni is fájdalmas, hogy mióta és hezitálsz és milyen körülményesen jutsz el egy fényképezőgép megvásárlásáig. Ugyanúgy elméleti síkon számolgatsz, ahogy az előbb a zajtesztnél. Ki is jönnek meggyőzőnek tűnő eredmények csakhogy nem lett belőle géped, nekem meg lett, és sztem anyagilag ugyanott vagyunk. Nem kell ENNYIT mérlegelni. Össze kell szedni a pénzt és meg kell venni amire szükséged van, csak így. Iszonyú körülményes vagy és több, mint egy éve itt nyűglődsz nekünk. Már nézni is rossz.
Ha 1 éve veszel egy olcsó kompaktot, már egy csomó mindent tudnál a fotózásról és pontosan tudnád, miben kell jobbnak lennie az új gépednek és mennyire, valamint valószínűleg lenne egy pár jó képed is aminek örülhetnél.U.I: ha nekem nem lett volna meg a pénzem a 400D-re, 350D-t vettem volna Most, hogy már van valami ami egész jól kiszolgál, már jobban meggondolom, mikor, miért és mire cserélem majd le egyszer. Ha 350D-m lenne akkor se akarnám most hirtelen lecserélni, tippre azt mondanám, hogy 2-3 évig ellennék vele.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
orbano
félisten
válasz Hydra SR #261 üzenetére
milyen ötödik verzió? amikor az idei második rebate indult tavasszal, összegyűjtöttem a pénzt a 400D-re (az első rebatenél még valóban esélyes volt a 30D), de el kellett költenem másra. Nyár elejére megint összegyűlt, de megint közbejöttek költségek. Most megint, de ablakokat kell cserélnem a lakáson. Köv pénz bejön hó közepén, abból már gépet veszek ha törik, ha szakad. És továbbra is 400D-t, mivel árban és méretben is az felel meg nekem.
az hogy néha írogatok ilyeneket hogy milyen jó lehet a 40D, vagy hogy mit hoz a 450D, az nem jelenti azt, hogy olyat akarok venni...
A számítógéphardverek fejlődését is nyomon követem, mégsem vettem már egy éve semmit az enyémbe, és nem is fogok mégegy évig... comprende?de most már csak azért is: mi az az öt verzió?
A vér nem válik VAZZE!™
-
Hydra SR
addikt
válasz ThufirHawat #260 üzenetére
Dehogynem, csak a technikai részéről Tudom, szerinted az nem a fotózás de szerintem hozzá tartozik
orbano: ez eddig legalább az ötödik verzió amit látok tőled
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
orbano
félisten
válasz ThufirHawat #256 üzenetére
én jelenleg adatbázisokat emelgetek be egy ügyviteli szoftverbe, így baromi sok holtidőm van, ami a fórumon keresztüli basztatásra pont jó gondoltam a fotózásra, csak a w800-am most valahogy nem az igazi iso 1600-on
A vér nem válik VAZZE!™
-
Hydra SR
addikt
Egy baráti jellegű jótanács: ne hezitálj tovább, vegyél egy gépet. Tudsz már annyit róluk, hogy olyat fogsz venni ami jó ideig kiszolgál. Nem először látok tőled ilyen mondatot, hogy már majdnem megvan a gép, csak aztán mindig jött egy újabb típus, újabb igények, újabb bejelentett fejlesztések és te erre mindig rákattansz és vársz. Mindig lesz egy újabb típus, ráadásul a tendencia azt mutatja, hogy amióta ekkora divat lett a fotózás, a kényelmi újítások ellenére a valódi fotózásban használható tulajdonságok egyre romlanak a közönséges halandó hobbifotós emberek számára elérhető kategóriákban, kommersz lesz lassan a Canon 2 számjegyű kategóriája is, valódi minőségjavulás helyett többnyire leteszteletlen innovatív újítások jönnek melyekből inkább lesz kompatibilitási probléma a jövőben mint jobb képek. A Mk III-nak hányadik új firmware-je jön ki mert egyszerűen szarul működnek benne bizonyos funkciók, pedig még alig jelent meg. Ki KELLETT adni mert a Nikon is jön a D3-mal. A 40D-ben mennyire lett használható az élőkép, hát olvastam a leírását és elképzeltem, mit érnék vele. Nekem arra kéne, hogy ne kelljen méregdrága szögkeresőt venni makróhoz, meg mert alacsony vagyok és tömegből nem tudok a keresőbe nézve fotózni csak az előttem állók tarkóját, de NEM KIHAJTHATÓ pedig a kompaktoknál már mikor megoldották ezt, itt miért nem sikerült? Azért mert csak az a szempont, hogy a parasztja ugyanúgy fél méterre maga elé tartott géppel tudjon fotózni ahogy mobiltelefonnal megszokta...A hőskor végét éljük már ebben a kategóriában is, és ez már csak rosszabb lesz szerintem. Az UZ kompaktoknál meg már rég bealkonyult a hőskornak, ez fog átterjedni a följebbi kategóriákba is. Most vegyél amíg nem késő és fotózz sokat, meg tanulj
Azért nem tettem OFF-ba mert nem csak orbanonak szól és erősen köze van a 40D-hez is.
Thufir: én épp ráérek de nem mehetek el a gép elől szal fotózás helyett marad a fotózásról való beszélgetés
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
ThufirHawat
senior tag
Hát ez tök jó.
Nincs is annál viccesebb, mint amikor valami teljességgel másodlagos témáról, megy a "vita". Persze szigorúan személyeskedve, egymást szúrkálva.
Kiváncsi vagyok, hogy mikor hozzátok fel, hogy szerencsétlen Pompi még a szobahőmérséltetet sem adta meg. A dilettáns!Süt a nap, de nincsenek túl kemény árnyékok, kellemes meleg van, nem fúj a szél... Tuti, hogy nem tudnátok hasznosabban eltölteni az időt?
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
orbano
félisten
egyébként vasárnap megyek kicsit fotózni egy 30D + sigma 24-70 + canon 70-200/f4 L IS társaságában. remélem produkálunk valami értékelhetőt
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Hydra SR #253 üzenetére
Szerintem pedig nem állítottam ilyet Na akkó most mi lesz
Egyébként hidd el, engem zavar a legjobban, hogy nem tok fényképezni. Bár ha minden jól megy, két hét se kell és lesz gépem. A pixelbuzerálás alatt (csak hogy ne vedd sértésnek, mert látom magadravetted), azt értettem, hogy rajtad látom, hogy sokat foglalkozol a képek utómunkájával, nekem pedig többnyire elég pár perces munka a fontosabb képeken, hogy a színeket rendberakjam, megvágjam ha kell és bekeretezzem. A zaj alapos eltűntetése, a minőség feljavítása nálam nem téma, nem érdekel. A kelleténél kicsit szúrkálódósabb megjegyzésem erre vonatkozott
A vér nem válik VAZZE!™
-
Hydra SR
addikt
"...egyszerűen nem vagyunk egy kommunikációs csatornán" -> [100%-osan egyetértős szmájli]
Épp ez a bajom viszont állítottál pár dolgot ami nem értelmezés kérdése, hogy igaz-e és félrevezethetsz vele embereket akik meg akarnak tanulni fotózni és/vagy gépvásárlás előtt állnak.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
orbano
félisten
válasz Hydra SR #251 üzenetére
az a baj, hogy még csak a közelében sem jársz annak, hogy úgy értelmezd a mondanivalóm, ahogy azt én elmondtam úgyhogy részemről a Veled való eszmecserét befejeztem. Nem mondom, hogy a te hibád, egyszerűen nem vagyunk egy kommunikációs csatornán
A vér nem válik VAZZE!™
-
Hydra SR
addikt
"miért ne írnám le, hogy szar minőségű képeket javítgattam unalmamban, mert jobb nem akadt a kezem ügyébe?" -> leírhatod, csak az UNALMAMBAN és a CÉLTUDATOSAN között különbség van, nem is kicsi. Az, hogy unalmadban gyakoroltad egy kicsit az alapokat azért az nem mérce, már ne is haragudj Van olyan fotó amin jól mutat a zaj, van amin csak nem zavaró, van amin meg igazán kritikus. Persze van némi haszna a JPG zaj tesztjének is mert tényleg van aki jpg-be kattintgat, de az tesztnek kevés. Nagyon kevés.
"...mert jobban leköt a pixelek basztatása az elkészült képeken, mint a fényképezés maga)" -> na ne viccelj már Az TE vagy akit jobban lekötnek a technikai dolgok, mint a fényképezés maga. Mikor én tavaly augusztusban megvettem az S5500-at, te már gépet kerestél. Én azóta a másodikat nyúzom, 3-szor nyertem pályázatot, képet vett tőlem az MTI, számtalanszor az enyém lett a nap képe a Fotóház Arénában és a fotozz.hu-n, egy országszerte híres természetfotós foglalkozik most velem ingyen mert fantáziát látott bennem és épp most szervezem az első kiállításomat neked meg még mindig nincs fényképezőgéped sem. Nem nagyképűsködésből mondom ezeket, csak hogy tegyük már helyre a dolgokat
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
csiga997
őstag
Ha felajánljuk, hogy mindenki leszopja a hozzá legközelebbi matematikust akkor abbahagyod ezt a szánalmas öntömjénezést? Igaz, valószínüleg át kell kutatnom 20 km-es körzetben a környéket, hogy egyet is találjak, de nekem ennyit megérne.
Ha nem lennének matematikusok akkor a fizikusok még a lábujjaikat se tudnák megszámolni és talán már ki is halt volna az emberiség. -
Hydra SR
addikt
"azért ennél egy kicsit összetettebb. és a zajszűrésre pont nem igaz. mert nem úgy indult, hogy mondta a fotós: jajj, Jani, de kéne nekem zajszűrés, ami azt csinálja, hogy eltánteti azokat a rusnya pöttyöket"
-> már miért ne így indulna? Csak nem ért itt véget.
Szerintem így történhetett: megcsinálták a zajszűrést mert felmerült rá az igény (és nem azért, mert a matematikus és a mérnök unatkoztak hanem mert a fotósoknak kellett). Nem lett elég jó. Erősítették. Ez egyeseknek tetszett mert eltűntek a pöttyök, másoknak nem mert a részletek is és ők jobban tudnák szűrni utólag. Erre azt mondták a tervezők: "tudjátok mit? Legyen ilyen is meg olyan is! Legyen RAW funkció!" Kipróbálták és azt mondták: "na ez már valami, így oké lesz"Nem veszem ki a sorból a matematikust mert az eszközöket valaki rendeli, mondjuk a mérnök. Adott egy matematikai probléma amihez a mérnök matektudása kevés. Leadják a rendelést a matekos csoportnak, hogy ezt a problémát kell megoldani és ha szerencséjük van, meg is oldják.
"de továbbra is a zajtesztről volt szó" -> a zajtesztnek értelme is kell legyen. Nem csak számok kellenek, hanem használhatóság. Ha szerinted mindegy, hogyan mérjük a zajt mert így is és úgy is kiértékelhető információt kapunk az szerintem egy teljesen rossz hozzáállás. A kapott infonak nem csak kiértékelhetőnek kell lennie hanem a gyakorlatban használhatónak is. Hiába tudjuk kiértékelni a jpg zajt ha a gyakorlatban ezzel a kiértékeléssel semmire nem megyünk, vagy legalábbis nem elég sokra. Ebben a kategóriában nem az a user a mérce aki kitobival jpg-be kattintgat, nekik az Ixus sorozatot ajánlom.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
orbano
félisten
válasz Hydra SR #244 üzenetére
a végét nem értem miért ne írnám le, hogy szar minőségű képeket javítgattam unalmamban, mert jobb nem akadt a kezem ügyébe? viszont kellettek, mert nem volt jobb alapanyagom weboldalak, vagy akármilyen kiadványok elkészítéséhez?
Szerintem meg a jpg teljesen jó alap az összehasonlításra. iso100 és iso1600 között ugyanolyan lezs a különbség, ha két JPG-t hasonítasz, vagy ha két rawból kinyert azonos képet vizsgálsz. másfajta mérésnek pedig nincs értelme, maximum szubjektív megítélésnek (mivel te a raw-hoz vagy hozzászokva, mert jobban leköt a pixelek basztatása az elkészült képeken, mint a fényképezés maga ).
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Hydra SR #243 üzenetére
azért ennél egy kicsit összetettebb. és a zajszűrésre pont nem igaz. mert nem úgy indult, hogy mondta a fotós: jajj, Jani, de kéne nekem zajszűrés, ami azt csinálja, hogy eltánteti azokat a rusnya pöttyöket... hanem fogták a mérnökök, terveztek egy digitális szenzort, ami valahogy működött. aztán írattak egy jelfeldolgozót a matematikusokkal. ők elkezdtek veszettül számolni, alkottak egy modellt és kreáltak algoritmusokat. a végén lett egy digitális fényképezőgépünk.
aztán az okos, megélhetésre pályázó matematikusok tovább dolgoztak, hogy minek örülnének még jobban a fotósok (akikről csak annyit lehetett tudni, hogy szebb képeket akarnak). az okos matematikus majd megszakadt a munkában és legyártott egy noise ninját, a fotósok rákaptak, hogy ez hú de jó és használják. ennyi
a fotós-mérnök-matematikus sorból vedd ki a matematikust. a fotós és a mérnök csinálja a terméket, a matematikus pedig eszközöket ad.
a matematikus pedig nem elméletet gyárt, az a fizikus a matematika egzakt. azt nem adják vissza úgy, hogy figyi ez nem jó.de továbbra is a zajtesztről volt szó
A vér nem válik VAZZE!™
-
Hydra SR
addikt
Én is a zajtesztről beszéltem. Szerintem a jpg zajteszt nem sokat mutat.
"amúgy meg attól még, hogy nincs fényképezőgépem, fotók retusálásával és publikálásával messzemenőkig foglalkozhattam többet, mint Te a vizuális minőségük javításával meg még többet...." -> kötve hiszem, hogy ilyeneket mondanál, ha ez igaz lenne
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Hydra SR
addikt
Nem a matematikusok érdemeit bíráltam. Teljesen jó, hogy vannak és megteremtik az elméletet. Csak utána ki is kell próbálni és ha nem működik akkor új elmélet kell. CSAK elméletekkel nem lehet sokra menni. Kellenek persze, én is felhasználtam őket a magyarázatomban is de ha már jól működik valami a gyakorlatban akkor nem is kell feltétlenül mindenkinek elmagyarázni az elvet, a fotósnak elég az, hogy "ez így működik és kész, okos emberek kiszámolták és ügyes emberek pedig kipróbálták, neked annyi a dolgod, hogy alkalmazod". Persze a feljesztőnek nem elég ennyit tudnia, neki ismernie kell az elvet is. DE! a gyakorlatot IS! Különben belefuthat ugyanazokba a hibákba amik már rég ki lettek találva, hogy miért nem jó úgy, bármennyire is jól hangzik elsőre! A matematikusnak, a mérnöknek és a fotósnak beszélnie kell egymással, hogy jót alkothassanak. A dolog úgy kezdődik, hogy a fotós megmondja, neki mi kell. A matematikus legyárt egy elméletet, a mérnök megtervezi az eszközt, aztán a fotós leteszteli. Az eredménytől függően ezt elfogadják vagy újrakezdik. Előfordulhat persze, hogy az ötlet nem a fotóstól indul hanem a mérnök vagy a matematikus talál ki valamit aminek a fotós megörül és csak rábólint, hogy "persze, csináljátok, jól hangzik". Sajnos a marketing managerrel is beszélnek, ezért szívunk mi, felhasználók
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
orbano
félisten
válasz Hydra SR #240 üzenetére
ehhez meg akkor kontráznék:
ha a matematikus, aki éhen halt, nem teremti meg az elméleti alapot a fizikus számításához, akkor nem tudta volna jó szögben hozzávágni a falhoz a konzervet, így éhenhalt volna, így viszont a mérnök nem ismerte volna meg az egyetemen azokat a technikai megoldásokat, amik lehetővé tették volna a konzervnyitó elkészítését
ezzel csak arra akarok kilukadni:
a zajszűrők, amiket te fennen hírdetsz, hogy milyen jók, meg éljen a gyakorlat, bizony nagyon kemény elméleti számítások eredményei, és olyan szánalmas kis elméleti szinten megragadt hülyék írták, mint én, akinek próbálják megtanítani a digitális jel- és képfeldolgozás hátterét. ne gondold, hogy a noise ninja a fotós társadalom fotosoppban buherálásának évtizedes rutinjára épül... a faxt, az bizony kőkemény algebra
na vita lezárva, amúgy sem ez volt a téma hanem a zajteszt
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Hydra SR #239 üzenetére
de itt nem a zajszűrésről volt szó bászki hanem zajtesztről!!!!!!!!!!!! váááá. ne legyél már write-only módban drága fotós barátom, mert amúgyis nehéz napom van
amúgy meg attól még, hogy nincs fényképezőgépem, fotók retusálásával és publikálásával messzemenőkig foglalkozhattam többet, mint Te a vizuális minőségük javításával meg még többet....A vér nem válik VAZZE!™
-
Hydra SR
addikt
A vicc:
Bezárnak egy-egy tök üres szobába 1 hétre egy gyakorlati fizikust, egy mérnököt és egy elméleti matematikust egy konzervvel.Az idő leteltével benyitnak a fizikushoz aki kiszámolta, hogy milyen szögben kell a falhoz vágni a konzervet, hogy kinyíljon. A konzerv üres, a fizikus jóllakott.
A mérnok szétszedte a kilincset és a belsejéből konzervnyitót barkácsolt. A konzerv szintén üres, a mérnök jóllakott.
A matematikusnak a több napos hulláját találják meg, mellette a zárt konzervdoboz és a körmével felvésett felirat a falon: "Tegyük fel, hogy a konzerv nyitva van..."
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Hydra SR
addikt
"gondolom nem vagy matematikus" -> tényleg nem. Villamosmérnök és amatőr fotós vagyok Nem kiszámolni akarom a képet, hanem elkészíteni, minél jobban. A gyakorlat azt mutatja, hogy úgy a jó ahogy mondtam. Innentől kezdve elolvasni sincs sok kedvem az 1 oldalas, N darab pixelből levezetett matematikai halmazelméletedet.
Mérnökként pedig tudok annyit, hogy a szépen tankönyvben leírt elméleteket a használatra tervezett eszközök néha nem olvassák el és baromira nem úgy viselkednek. Aki nem használja csak elméleteket ír annál előfordulhat, hogy bele sem gondol valamibe ami a gyakorlatban megjelenik. Sok termék bukott már el ezen.
A képen meg nem információmennyiséget számolunk ha kitesszük a falra, csak megnézzük, hogy szép-e és a minősége is megfelelő-e.Bízz bennem, minél kisebb pöttyökből áll a zaj, annál könnyebb büntetlenül szűrni és annál jobb lesz a kép minősége
Majd írok erről mindjárt egy szemléletes viccet amit hallottam
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
orbano
félisten
válasz Hydra SR #237 üzenetére
gondolom nem vagy matematikus. próbáld meg felfogni úgy a képet, mint egy adathalmazt, ami tökéletes esetben N darab pixel színinformációit (az adott lehetőségekhez mérten) 100%-osan visszaadja. Most erre rákerül a zaj, azaz minden pixel véletlenszerűen veszít a színinformáció visszaadásának pontosságából. Némejik jobban (mondjuk elveszíti a 90%-át. némelyik kevésbbé, mondjuk csak 10%-ot torzul a színe, fényereje, akármije). Ez mondjuk ISO 1600-on átlagosan számítva pixelenként 30% információvesztést jelent, azaz az eredeti felbontáshoz mérten, ami mondjuk produkált viszonyszámokkal leírva:
1600x1200x100-as felbontást (szél x mag x színinformáció), ezt mondjuk produkálja ISO 100-on
Akkor ISO 1600-on a zaj ebből levesz és az új "felbontás"
1600x1200x70Ha azt mondom, hogy az eredeti képet egy átlagos szem 16x12 centiméteres nyomtatásban 50cm-ről nézve látja tökéletesnek, akkor az ISO 1600-asat 11.2x8.4centiméteres nagyításban fogja ugyanilyen szépnek látni 50cm-ről (ez most egy ilyen nagyon összehasonlítás, de a lényeg az elmélet)
Nézzük mit csinál a zajszűrő: azt mondja: hé, baromira nincs az jól, hogy ennek a 30% veszteségnek az eloszlása nem egyenletes, mert ez bántja a képet néző szemét, ha a megengedhető nagyítás fölött látja a képet, valamint felteszem azt, hogy az eredeti leképzett jelben a fényerősség- és színváltozás folytonos (azaz finom átmenetek vannak), így okoskodok:
először is a nagyon nagy százalékban torzult pixelek hibáját el akarom osztani a kevésbbé hibásak között valahogy, azért, hogy ne legyen a szem számára nagyon feltűnő, mivel arra érzékenyebb
másodszor megpróbálok némi színinformációt visszanyerni a fenti feltevésből kiindulva, azaz a hibásabb pixelek színinformációit megpróbálom a szomszédos, kevésbbé hibás pixelekből visszanyerni, még ha minimális mértékben is.De összességében akármit is csinálok, a kép felbontását nem tudom jelentékeny mértékben megnövelni, a kép így is, úgyis kb 11.2x8.4centiméteres nagyításban lesz teljesen élvezhető, maximum bizonyos kompromisszumokkal fel tudom nagyítani teszem azt a kívánt 16x12 centiméterre, és a kép nyilván látványosabb lesz, mert inkább legyen kicsit mosódottabb, mintsem nagyon szemcsés, amivel nem tud a szemünk mit kezdeni.
De mivel itt zajtesztről volt szó, nekünk tökéletesen elég ha azt vizsgáljuk, mennyivel kell leméretezni az iso 1600-as képet ahhoz, hogy az iso100-as kép minőségével ekvivalenset kapjuk. Ez zajszűréstől függetlenül egy teljesen megfelelő viszonszám a szenzor minőségének meghatérozására. Minden más már a zajszűrő algoritmusok minőségéről szól...
A vér nem válik VAZZE!™
-
Hydra SR
addikt
"az, hogy a zaj okozta felbontásveszteség képelmosódás, vagy hibás színű diszkrét pixelek formájában jelentkezik, teljesen mindegy."
Ne beszélj már zöldségeket Próbáltál már zajt szűrni szoftverrel utólag? Baromira nem mindegy, hogy 1 vagy 20 pixelni pöttyöket kell eltávolítani mivel nem egyesével fogod megtenni hanem a zajszűrés intenzitását és az érzékenység sugarát igazítod hozzá. Az 1 pixelnyi zajpöttyökkel együtt 1 pixelnyi részleteket fogsz elmosni, a 20 pixelnyiekkel pedig 20 pixelnyieket. Sőt, az 1 pixelnyieket gyakran szűrni sem kell, elég leméretezni és eltűntek.
Már a megfogalmazás is elég hülyén hangzik, hogy szerinted mindegy, hogy pöttyös vagy mosott a kép. Ha hozzá sem nyúlsz akkor sem mindegy látványában.
A Fujin ezzel szívtam: ha egy kép nem is volt annyira zajos akkor sem tudtam olyan jól szűrni, kénytelen voltam a nagy homogén felületeket lokális kijelöléssel gaussian blurral elmosni, a részletgazdag területeken meg magamban anyázni, hogy azzal semmit nem tudok kezdeni. Életlen maszk alkalmazásánál sem mindegy, mert az 1 pixeles pöttyöket egy 5-ös sugarú életlen maszk nem fogja úgy kiemelni, mint a 20 pixeleseket.
Nagyon kérlek, ne gyere azzal, hogy van aki soha nem akar utómunkázni a képeken mert DSLR-nél ez nem ellenérv.
Szerintem ideje lenne elkezdened fényképezni is, mielőtt tovább szakértesz mert az elméleti okosságok nem mindig állják meg a helyüket a gyakorlatban.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
orbano
félisten
válasz Hydra SR #233 üzenetére
az, hogy a zaj okozta felbontásveszteség képelmosódás, vagy hibás színű diszkrét pixelek formájában jelentkezik, teljesen mindegy. elég egy ilyen képen azt nézni, hogy mekkora az a méret, amiben még szépnek, kontrasztosnak látod, és nem tűnik fel a zaj okozta minőségromlás.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Én a 300,350,400,30,40d viszonyában gondolkodom és azt látom, hogy nagyságrendi előrelépés nem történt. Nagyságrendi előrelépésnek meg azt tenkinteném, ha az iso 1600 legalább olyan képet adna, mint most egy iso 800 vagy 400. De ez a mostani iso1600 még erősen necces. Meg lehet vele örökíteni képeket, de a felhasználhatósága igencsak korlátozott úgy látom (elég jelentősen csökkenti még a kép felbontását).
A vér nem válik VAZZE!™
-
Hydra SR
addikt
???
Nem verek én semmire semmit, csak megjegyeztem, hogy egy jpg-be fotózott képpel nem sokra megyünk. Ezen az alapon a Fuji S6500FD sem termel képzajt még ISO1600-on sem mert mindet elmossa
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
ThufirHawat
senior tag
Minek szivatjátok egymást?
Pár post-al korábban linkeltem be egy komplett tesztett.Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Hydra SR
addikt
válasz Csapi007 #227 üzenetére
Semmi gond csak ez nem egy teszt, még közelítőleg sem
Zajtesztnél alap a RAW és ha nem képstabilizátort tesztelünk akkor az állvány is.
Szerintem RAW-ból vágj ki egy kis részletet és BMP-be töltsd fel, az hasznosabb. És úgy, hogy legyen egy olyan részről ahol sok a részlet, legyen homályos háttérről, világos és sötét területről külön, és az már mutat egy képet a szenzor tulajdonságairól, még ha nem is feltétlenül referencia értékű de látszik rajta valami amiből következtetéseket lehet levonni.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Hydra SR
addikt
-
Dare2Live
félisten
AF modban van gép végig. Azt a fokusz pontot választod ki amelyik tetszik. Ráclickelsz a monitoron az AF-On gombra. Éles lesz. És exponálsz.
VAGY
mivel élesre tudja ez a sw állítani a gépet megy a Nikon D300 féle kontrasztos AF is. A kiváasztott fokuszpontona kép folyamat éles alá AF-C. clickelsz a monitoron az exp gombra és exponál. Képet elmenti kártyára vagy/és azonal tovább küldi neked.egy teszt a régi verziorol itt még nincs live view. http://www.luminous-landscape.com/reviews/software/dslr-remote-pro.shtml
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
orbano
félisten
kapod a liveview képet a PCre, majd a PCről vezérled az objektív fókuszállító motorjait. vagy kézzel, vagy egy programmal, ami az érkező liveview képek alaján kontrasztérzékelős AF-et csinál (lényegében azt valósítva meg a PCn, amit a gépből kihagytak)
én így képzelem a dolgot, így logikus
A vér nem válik VAZZE!™
-
Dtomi
őstag
válasz Dare2Live #220 üzenetére
"LiveView. Az egyik legnagyobb újdonság. Szerintem imádnivaló, főleg kézi élességállításhoz, például makrózáskor. Az LCD-n 5×-ös vagy 10×-es nagyítású részletet jeleníthetünk meg, a végső kép szinte bármelyik részéről. Ez tökéletes élességállítást tesz lehetővé. De mi a helyzet a fej fölül fotózással?
Kipróbáltam. Az LCD betekintési szöge ezt lehetővé is teszi. Van azonban egy bökkenő. LiveView módban ha megnyomjuk az exponáló gombot, élességállítás nélkül exponál, mintha MF-ben lenne az objektív. Van ugyan egy AF-On gomb a vázon, amelyre beindul LiveView-ban is az élességállítás, de ehhez a tükröt lecsapja, élességet állít, aztán az AF-On gomb elengedésére visszatér LiveView módba. Ekkor megnyomhatjuk az exp. gombot és ha szerencsénk van, nem mozdultunk ki a művelet során a mélységélességi tartományból."Tehát ha jól értelmezem PC=>program=>liveview=>nézem a monitoron a képet de ha nem állítom rá a fókuszt akkor nagy homályt látok, megnyomom az AF-et eltűnik a kép élesre áll visszajön a kép. De, hogy irányítom én a fókuszt???? Nem kell átkapcsolni az obit manual fókuszra hanem én leszek az "automatika" és akkor levileg csak félmanual, akkor ehhez nem csapódik vissza a tükör mégse?
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dare2Live
félisten
"Manual focus"-1-szemed érzékeli, megmondja az irányt, kezed leüti a billt gép meg csavarja abba az irányba a fokuszt amerre kezed leütötte a billt ha eflengeded a billt nemcsavarja tovább. Akkor engeded fel amikor éles.
"Auto Focus"-2- "számítógép érzékeli" nemjo. csavarja az obit, kontraztosan érzékel, ha jó megállítja.Mért ne lehetne vezérelni egy DSLR fokuszt távolrol?
gondolom én így elsőre....
szerk: kirakod a gépet a hajóra, mellé notit vodas 5K/hó netet, munkahelyeden nézed a témát ha jó akkor exponálsz.
Mondjuk gépet nemtudod forgtni.
Király egy dolog lesz ez a természetfotózás...
Brave New World aszondod?don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dtomi
őstag
Megjelent pixinfon egy érdekes cikk.
Most vagy én vagyok lemaradva a techikával de ezt nem értem.
Hogy lehet élességet állítani kurzorral vagy billentyűvel????
Mikor nincs AF liveview közben.Mert AF az eddíg is volt a sima canon keretprogrammal amit használtam is párszor de itt talán az új liveview mellett lehet az automatikát is irányítani??? De azt végképp nem értem mivel a 40D-be nicns AF liveview közben. A fókuszgyűrűt meg már csak nem tekeri a PC vagy adnak hozzá rabszolgát?? Tényleg nem értem valaki plz magyarázza el mert nekem tényleg magas.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dare2Live
félisten
válasz Hydra SR #216 üzenetére
1 megoldást ismerek amikor nincs tükör fel/lecsapás hang ez pedig az új Nikonokon van(D300/D3): Live view és nem tükrös AFet hanem a kompaktoknál jól ismert kontrasztosat választod. Így bár az AF lassabb de cserébe a tükör nem mozog: Nincs hangja.
Én egyébként megértem a problémád: Míg kompaktal úgy tudtam mindenki 20* lekapni, hogy észre se vette addig dslremmel az 1* click után mindenki rám figyel. Hogy szinházat vagy mise alatti fotózásaimat ne is említsem.
szerk: Hogytetszik a D300 zaja?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Pompi
nagyúr
válasz Hydra SR #216 üzenetére
A már többször is belinkelt pixinfós tesztben meg lehet hallgatni.
És ugyanott van 30D teszt is amiben szintén ott van wavban annak a hangja, tehát talán összehasonlítható.
Szerk: mondjuk így meghallgatva ebből sok nem derül ki... ez alapján a 40D-t mondanám hangosabbnak - valószinüleg nem ugyanazzal az eljárással (eszköz, távolság stb.) lett rögzítve a kettő sajnos.
Feel Good Inc.
-
Hydra SR
addikt
válasz ThufirHawat #214 üzenetére
Eszméletlenül elkalandoztatok mind a hárman az alapgondolattól, miszerint kíváncsi vagyok, mennyivel lett halkabb a 40D az elődöknél mert nekem tetszene, ha halkabb lenne és szerintem hasznát venném
Elkepesztően sokmindent magyaráztok bele, mögé, mellé aminek semmi köze a kiinduláshoz. Nekem nem voltak világmegváltó gondolataim csak örülnék, ha nem csattogna annyira a tükör. Én is szeretem a hangját de néha hátráltat és örülnék, ha nem tenné. EnnyiAz meg hogy a szórakozás mellett egyszer ebből szeretnék élni is, már hadd ne legyen bűn Jó lenne ha a hobbim egyben a megélhetésem is lenne.
Dtomi: azért, mert "nincs joga rám szólni" attól még engem zavar, ha zavarok másokat
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
ThufirHawat
senior tag
válasz Hydra SR #207 üzenetére
Nekem semmi bajom azzal, hogy jobb, szebb, akármilyenebb gépet akarsz. Ezzel én is pont így vagyok. Csak a 40D példájánál maradva... Már félig begépeltem a megrendelő e-mail-t egyre, amikor valami isteni suggallatra rájöttem, hogy a csoda nagy újításai (le a kalappal, tényleg), nekem semmi pluszt nem adnának. Na mindegy, szóval ezzel semmi bajom, sőt, még azzal sem, ha valaki csak azért veszi meg az elérhető legjobbat, mert megteheti. Ő dolga, ő pénze.
(Én is megvettem az MP-E 65-öt, holott tudtam, hogy a világ legnagyobb szopása, és tényleg az. Egyszerűen csak akartam és kész, már hosszú-hosszú évek óta. Tiszta baromság.)
A fő problémám most is a versenyképes kifejezéssel van. Egy művészet (mert hát a fotózás mégiscsak az) sosem lehet verseny, mert CSAK szubjektív elemek alapján ítélhető meg. Olyan van hogy piacképes, meg eladható, meg Hydra stílusában készült. Ezek vagy egybevágnak, vagy nem.
Versenyképes lehet egy termék vagy egy szolgáltatás, és ha így, és nem szíved legszebb hobbijaként tekintesz a fotózásra, akkor elvesztél. Onnantól másnak dolgozol, nem magadat adod.Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Dtomi
őstag
válasz Hydra SR #209 üzenetére
Hivatalos esetben ha nem csak magadat szórakoztatod egy rendezvényen, akor még a páápt is zavarhatja, az se számít. Ebből van a pénzed ezt kell elfogadnia az embereknek. A biztonsági őrnek se mondja a betörő, hogy te ne itt mászkálj már mert ki akarom rabolni az optiform raktárát
Egyébként én imádom a jó hangos tükörhangot a zenitet is szerettem és a 20-30D-t is. Most már a 10D- vel is toltam 1 pár képet és az is tetszett.
Egyébként tapasztalataim szerint ha állca mögül fotózik valaki akkor nincs az az állat amit érdekelne a tükör hangja, maximum az első de utána meg akárhogy csattog az ember nem érdekli őket."Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
ZaXXoN
tag
Hagyjátok már ezt a zajt . Az új gépek valamiben úgyis mindig jobbak és akinek nem olyan van az irígykedik az újdonságra, esetleg megpróbálja megmagyarázni magának, hogy az úgyse fontos újítás. Majd akkor lesznek elfogultság nélküli viták a gépekről, ha mindenki megengedheti magának, hogy mindegyikkel rendelkezzen és ne a pénztárcája szabja meg, mikor melyikkel fotóz.
Na, de el-el gondolkodva a múltkori back-focus obi hibán, van mégegy elméleti kérdésem. Arra jutottunk, hogy egy ilyen hibás obival az a baj, hogy a váz egyszer állít élességet, s utána már nem veszi észre, ha az obi nem tökéletesen valósította meg a kérést. Nade mi van, ha AI-Servo módban használom? Hiszen az épp arról szól, hogy folyamatosan csekkolja a gép az élességet. Lehet, hogy ilyen módban tökéletesen használhatók az ilyen hibás obik?
-
Hydra SR
addikt
Ahhoz, hogy a célnak megfelelő gépet vehessek, először is tudnom kell, melyik gép felel meg a célnak. Ezért lennék kíváncsi, hogy mennyivel lett halkabb a 40D. És csakis ez volt az alap gondolat amiből kiindult a beszélgetés
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Hydra SR
addikt
Persze, nem minden élőlényt zavar. Én is azt tapasztaltam, hogy a madarakat valamiért nem nagyon érdekli, bár (!) Finnországban a kezemből evő cinkéket marha nehéz volt lekapni mert a kattanásra azonnal röppentek el, méghozzá veszett gyorsan és igen alacsony reakcióidővel. Vagy 10 cinkefarktollat fotóztam mire sikerült egy cinke egészben. Az emlősök meg még kényesebbek erre.
Koncerten is szóltak már rám, hogy ne itt kattogjak mert zavarja őket a zenehallgatásban.Még mindig azt mondom, hogy ne értsetek félre, nem azt állítom, hogy a mostani technikával nem lehet fotózni. Csak azt, hogy lehetne még jobb is és ha adott a lehetőség, legyen is.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
pitman
őstag
válasz Hydra SR #204 üzenetére
A zaj elég relatív dolog. Vannak olyan helyzetek, amikor a hangos gép hártányt jelenthet, de ha valaki többnyire ilyen környezetben fényképez, válasszon annak megfelelő gépet (vagy zajcsökkentő huzatot a meglevő gépére).
Egyébként a minap fotóztam harkályt 20D-vel. Kb. 3 méterre tudtam megközelíteni és egyáltalán nem érdekelte a gép hangja. Nagy valószínűséggel közelebb is engedett volna, de egy figyelmetlen embertársunk elkergette.... -
Hydra SR
addikt
válasz ThufirHawat #205 üzenetére
Egyrészt: én a jövőben nem "csak egy hobbiként" tekintek a fotózásra és akkor már nem csak az fog számítani, hogy nekem tetszik-e hanem hogy versenyképes-e a mai igények mellett.
Másrészt: ha lehet jobb, miért ne legyen? Minek jöjjenek ki új típusok, ha nem lesznek jobbak? Régen sem azért volt hangos mert az jó, hanem mert vagy nem tudták jobban megcsinálni, vagy nem is volt rá igény. Most van. Legyen hát, és fejlődjön a fotózás technikája is amivel még jobb képeket lehet készíteni, olyanokat is amiket régen a technika fejletlensége miatt még nem lehetett. Akinek meg a régiségek "feelingje" jön be, hát nekik sem kell hiányt szenvedniük mert az új típus megjelenésétől nem fog megsemmisülni a régi gépük Mire meg tönkremegy addigra vagy kihal az igény is arra, vagy ha mégsem akkor úgyis lesz valaki aki legyártja a klasszikus módszerekkel. Még talán egy pluszt is ad az érzéshez, hogy kuriózummá válik az az ágazat
Félre ne érts, nem azt mondom, hogy a régi gépekkel nem lehet jót meg hangos zárszerkezettel nem lehet jó természetfotót csinálni de azért mégiscsak kitágulnak a lehetőségek a fejlődéssel.Harmadrészt: ez nem csak versenyről szól. Ha látom, hogy más meg tudott csinálni valamit amit én nem, akkor bennem is felmerülhet olyan igény ami előtte nem volt. Én is akarok olyat. Nem azért, hogy jobb legyek mint mások csak mert tetszik és szeretem. És ha tudom, hogy a felszerelésem hibája fog ebben hátráltatni akkor azon leszek, hogy ezt kiküszöböljem és várom a gyártóktól a megoldást ha én magam nem tudom megoldani. Az igény akár anélkül is felmerülhet bennem, hogy mástól látnám, csak mert van fantáziám
Semmi gond, azért van a fórum, hogy ezeket megvitassuk
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
ThufirHawat
senior tag
válasz Hydra SR #204 üzenetére
hogy most olyanokkal kell versenyeznem akiknek halkabb és gyorsabb a gépe akkor persze, hogy én is olyat szeretnék mert én is akarok olyan fotókat, hiszen már látom, hogy olyat is lehet
Tudod, ez a téma a mániám...
1.: Kikkel kell versenyezned? Miben? Mióta verseny a fotózás?
2.: Ugye Te sem hiszed, hogy a kijelentésedben sejtetett ok-okozati összefüggés valós?Bocs, nem személyes, de le kellett csapnom, ma nagyon "kipihent" vagyok.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Hydra SR
addikt
válasz ThufirHawat #203 üzenetére
Már megbocsáss de én kompakton kezdtem, naná hogy abból indulok ki Ahhoz képest hangos, nem kicsit Meg hát ezeket nem is egymáshoz meg a régi gépekhez kell viszonyítan, hanem hogy mi az ami zavarja a környezetet. Lehet, hogy volt régen rosszabb és ahhoz képest már ez is jó de az engem nem vigasztal ha elszalad a nyuszi a kattogás miatt Más kor, más igények, a fotóktól is többet várunk el most mint régen és az sem mindegy, hogy most olyanokkal kell versenyeznem akiknek halkabb és gyorsabb a gépe akkor persze, hogy én is olyat szeretnék mert én is akarok olyan fotókat, hiszen már látom, hogy olyat is lehet
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
ThufirHawat
senior tag
válasz Hydra SR #202 üzenetére
Hangos????? Azt az újgenerációs fotóbolondját!
Próbáltad volna régi EOS-1-emet booster nélkül. Na, az hangos!Egyébként nyílván sokaknak ez fontos. Vagy a 2 darab Silent mód. Vagy a három "custom" beállítás. Vagy... Vagy...
Zajra meg ott a NoiseNinja, ha valakinek ez a heppje.Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Hydra SR
addikt
válasz ThufirHawat #200 üzenetére
Ja meg állítólag halkabb és gyorsabb lett a zárszerkezet a tiszta motorikus mozgatás miatt. Erre kíváncsi lennék mert pl. 20D-t próbáltam és az elég hangos, a 400D-ről nem is beszélve. Természetfotózásnál vagy eseményfotózásnál is zavaró lehet (színház, beszédek).
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
BEE
addikt
válasz ThufirHawat #200 üzenetére
Érdekes, hogy a valós problémákat sosem szokták túllihegni,
csak a mellékeseket.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest