- Milyen joysticket vegyek?
- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti (GB206)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz
HussarF #2620 üzenetére
ebben az esetben, ne pointerként add át őket, hanem simán csak értékként (ezt az E1-re és az sz_E-re értem). Nem vesztesz sebességet. Pointereket akkor használj, ha tényleg tömbről van szó, és dinamikusan lefoglalt memóriaterületre mutat a mutatód. Ha esetleg kifelé is változtatni akarsz a beadott paramétereken, akkor inkább referenciaként add át, ne mutatóként. Érdemes ezt használni, ha már C++. C-ben nincs referencia.
-
proof88
addikt
válasz
HussarF #2617 üzenetére
nem, ilyenkor a vector-ok másolódnak, azaz új vector objektumok keletkeznek, az eredetik tartalmával, és a függvény a másolatokon fog dolgozni, nem az eredetiken. A vektorokat add át referenciaként, pl:
vector<double>& E_tarolo
vagy pl.:
vector<vector<double>>& hkmígy az eredeti, függvénynek megadott vektorokkal fog dolgozni a függvény, mert csak referenciát adsz át neki.
Ezzel máris megspórolsz egy csomó dinamikus memóriafoglalást, melyek eddig mindig megtörténtek bármelyik vector-os függvényed hívásakor (a komplett vektor lemásolása végett).Amúgy Debug vagy Release módban fordítasz? Utóbbiban gyorsabb lesz a futás, persze fejleszteni Debug-ban ajánlott, a jobb hibakeresés végett.
Igazából nem tudom, milyen célja van ezeknek a vektoroknak, ezek csak bemeneti paraméterek? Mert ha igen, és a függvény nem is módosít rajtuk, csak olvassa őket, akkor még a const-ot is odaírhatod eléjük, pl.:
void PhotoEffect(double *E1, int *sz_E, const vector<double>& E_tarolo)
Illetve ami még nem világos, hogy pl ennél a függvénynél az E1 ill. sz_E paraméterek valóban tömbökre mutatnak?
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
válasz
InterFox #2599 üzenetére
Ha meg akarod úszni az alap dolgokat mint pl ablak létrehozása, OpenGL vagy D3D inicializálás, stb., akkor valamilyen már megírt játék- és/vagy 3D-motort ajánlok, amit felhasználhatsz játékkészítésre. Manapság már sok ilyen van, amihez ingyen hozzá lehet férni. Unity például. De itt van egy lista.
Szerintem érdemes ilyenekkel megismerkedni, bár én még mai napig egyiket sem próbáltam ki játékkészítés céljából. Én anno több mint egy évtizede még DarkBASIC-et kezdtem el használni játékkészítésre, akkoriban még programozásban is kezdő voltam, de kényelmes volt hogy egy függvényhívás egy 3D-s modell betöltése, stb. De akkoriban még nem voltak ilyen fejlett motorok elérhetően, mint ma. -
proof88
addikt
válasz
InterFox #2594 üzenetére
Hello, DevCpp-t sajnos már nagyon régóta nem fejlesztik, legalábbis a legújabb verzió is már nagyon sok éve jött ki. Inkább próbálj CodeBlocks-ot, vagy Qt Creator, vagy Visual Studio Express Edition.
Milyen 3D-re gondoltál? Konkrétan a matekos háttere érdekel mélyen, vagy csak 3D-s alkalmazásokat akarsz összedobni? -
proof88
addikt
válasz
jattila48 #2592 üzenetére
Hello,
a mondandód első felére az a válaszom (ősosztály függvényének elfedése), hogy igazad van, és ezért virtuálisként kell definiálni az ősosztályban azt a függvényt, amit a származtatott osztály felüldefiniálhat, így nem lesz gond. Ezért is szoktuk alapból virtuálisként definiálni a destruktort is, hogy mindenképpen lefusson a származtatott osztály destruktora is törléskor.
Statikus tagokat nem lehet felüldefiniálni. Én csak simán átgondolom ilyenkor, hogy biztos statikus tagot akarok-e ebben az esetben. -
proof88
addikt
válasz
Gyuri16 #1122 üzenetére
az ncb fájlt letörölheted nyugodtan, az csak az intellisense-nek kell és a VS automatikusan újragenerálja majd ismerősödnél ... sőt egyébként van amikor megbolondul az intellisense és nem akar működni rendesen, olyankor is ajánlott letörölni azt a fájlt.
Valamint a VS által létrehozott debug ill release mappákat is törölheted, oda csak a fordítás eredményei kerülnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen joysticket vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- 3D nyomtatás
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okos Otthon / Smart Home
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Eladó Apple MacBook Pro 13" A1706 (Late 2017, Silver - EMC 3163)
- Amazfit GTR 2 Classic okosóra dobozában töltőkábellel
- Mac mini M1 chip 8 magos CPU-val, 8 magos GPU-val
- Moza R9/KS Steering wheel eladó pedál szett nélkül
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H610M I5 12400F 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4060 8GB SOF CLONE 3 Chieftec 600W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCÓÓÓ!!! Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest