Hirdetés
- Alaposan felpumpálta AI gyorsítójának izmait a Google
- Kisebb "atomreaktort" avatott a Minisforum
- A Microsoft bedurvult, így a jövőben keményen odacsapnak a veszélyes drivereknek
- Scalperektől félti RAM moduljait a Framework
- Drasztikusan lassíthatja a játékokat egyes VGA-kon a Windows 11 új frissítése
- E-book olvasók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Autóhifi
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Olcsó vs. drága egér: melyiknél érzed meg igazán a különbséget?
- Monitorkalibráló eszközök
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
válasz
HussarF
#2759
üzenetére
Jól értem, hogy Te most a file közepébe szeretnél írni?
Ez nem fog menni sehogy, ne erőlködj.
Ha odaseek-elsz, akkor onnantól írsz a fileba, bármi is van utána.Az ilyen problémákat úgy szokták kezelni, hogy az összes adat, amit menteni akarsz, memóriában van, és mindig kiírod a teljes filet. A beleseekelés írt fileba csak nagyon speciális körülmények között értelmes dolog.
-
válasz
HussarF
#2750
üzenetére
"De amit nem értek, hogy valahol mégis csak beolvassa így is a string-be"
Nem a stringbe, hanem egy random tárterületre, ugyanis a printf egy char *-ra számít, ehelyett megkapja a string értékét (nem magát a C-stílusú stringet, ami jelen esetben egyetlen nullla karakterből állna, mert üres, hanem kompletten a belső változók értékeit) és ezt értelmezi pointerként (printf szintén). Szóval valami tök random helyre írsz a memóriában és onnan is olvasol.
-
EQMontoya
veterán
válasz
HussarF
#2748
üzenetére
Jujj, azért ez a pattintott C korszak.
Fscanf: char*-ba tudsz vele olvasni.
Ha stringbe szeretnél olvasni c++ módon, akkor valahogy így próbálkozz:int main () {
string line;
ifstream myfile ("example.txt");
if (myfile.is_open())
{
while ( getline (myfile,line) )
{
cout << line << '\n';
}
myfile.close();
}else cout << "Unable to open file";
return 0;
} -
válasz
HussarF
#2622
üzenetére
"most már csak kb. másfélszer lassabb a függvényekbe szedett kód a spagettinél."
Akkor inline-old a függvényeket. Ahhoz az kell, hogy egy fordítási egységben legyenek, vagyis praktikusan a kis függvények vagy egy c++-ban legyenek azzal, ami meghívja őket (ez esetben inline-ként kell őket deklarálni), vagy benne legyen a függvény törzse is a header file-ban (ilyenkor meg automatikusan inline-olódik).
-
proof88
addikt
válasz
HussarF
#2620
üzenetére
ebben az esetben, ne pointerként add át őket, hanem simán csak értékként (ezt az E1-re és az sz_E-re értem). Nem vesztesz sebességet. Pointereket akkor használj, ha tényleg tömbről van szó, és dinamikusan lefoglalt memóriaterületre mutat a mutatód. Ha esetleg kifelé is változtatni akarsz a beadott paramétereken, akkor inkább referenciaként add át, ne mutatóként. Érdemes ezt használni, ha már C++. C-ben nincs referencia.
-
proof88
addikt
válasz
HussarF
#2617
üzenetére
nem, ilyenkor a vector-ok másolódnak, azaz új vector objektumok keletkeznek, az eredetik tartalmával, és a függvény a másolatokon fog dolgozni, nem az eredetiken. A vektorokat add át referenciaként, pl:
vector<double>& E_tarolo
vagy pl.:
vector<vector<double>>& hkmígy az eredeti, függvénynek megadott vektorokkal fog dolgozni a függvény, mert csak referenciát adsz át neki.
Ezzel máris megspórolsz egy csomó dinamikus memóriafoglalást, melyek eddig mindig megtörténtek bármelyik vector-os függvényed hívásakor (a komplett vektor lemásolása végett).Amúgy Debug vagy Release módban fordítasz? Utóbbiban gyorsabb lesz a futás, persze fejleszteni Debug-ban ajánlott, a jobb hibakeresés végett.
Igazából nem tudom, milyen célja van ezeknek a vektoroknak, ezek csak bemeneti paraméterek? Mert ha igen, és a függvény nem is módosít rajtuk, csak olvassa őket, akkor még a const-ot is odaírhatod eléjük, pl.:
void PhotoEffect(double *E1, int *sz_E, const vector<double>& E_tarolo)
Illetve ami még nem világos, hogy pl ennél a függvénynél az E1 ill. sz_E paraméterek valóban tömbökre mutatnak?
-
válasz
HussarF
#2617
üzenetére
"Meg a vector-okat, de azok is pointerként működnek, mint a tömbök, nem? vagy legalábbis nem hiszem, hogy az okozná a problémát"
Pedig de. Az std:vector<> az ugy mukodik, hogy amikor lemasolod, akkor a komplett adatstrukturat lemasolja.
(A QT containere pl. nem igy mukodnek, azok copy-on-write-ot csinalnak, de ez most csak mellekszal.)vagyis neked a kovetkezo kell pl:
void PhotoEffect(double *E1, int *sz_E, const vector<double> &E_tarolo)
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Dell Precision 7720,17.3",FHD,i7-7820HQ,16GB DDR4,256GB SSD,P3000 6GB VGA,WIN11
- Dali Oberon vocal
- DDR5 G.SKILL Trident Z5 Neo RGB 6000MHz (AMD EXPO) 32GB - F5-6000J2836G16GX2-TZ5
- Újszerű Apple MacBook Air M1 13.3 - 8GB/256GB - Asztroszürke - 238 Ciklus - 88% akku - MAGYAR
- RTX 4090 - 9800x3d - ASUS ROG STRIX X870E-E - 32GB 6000MHz CL30 - HYTE Y70 Touch Infinite
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3172, 100% Akksi
- ÚJ AKKU! Ár/ÉRTÉK BAJNOK! Dell Latitude 5330 i3-1215U 6mag! 16GB 512GB 13.3" FHD 1 év gar
- Xiaomi Redmi 14C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


