Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Milyen TV-t vegyek?
- Logitech Z906
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Projektor topic
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- SSD kibeszélő
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Teasüti #29898 üzenetére
Én is gondolkodtam a Jupión, de végül úgy voltam vele, hogy feléért szereztem ezt, és kábé szerintem ennyiért el is tudtam volna adni bontottan. Igazából megfelel az elvárásoknak, bár anyagminőségben csalódás. Működni viszont működik, azért mondjuk imádkozom, hogy ki ne szakadjon előle a rögzítő csavar, miközben tartom rajta a gépet...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Kösz!
Elolvastam az értékeléseket a fenti linken és csalódás.
Csak Fuji akkuval megy, de van még más baja is.
Nem lehet lezárni a gombokat, van akinél két képet lő a kamera egyszerre. Volt akinél illesztései probléma volt.
De a legtöbben az akkukkal szívnak.
Használtan a gyári csak kicsivel drágább. Bár a távkioldó király lenne, de nem létszükséglet. -
mikrofon
veterán
Nikon-nál nem tudom, hogy van. De én a Sony-t és a most a Fuji-t így úgy használom, hogy van egy kis WIFI hotspot kütyüm, amibe még SIM kártya is belemegy így mobilnet is van rajta. Mindig ez végzi a hálózatkezelést, amikor a fényképezőgépet is el akarom érni wifin. Ezt nem bíznám egy vázra... Tehát nem nem a kamerához kapcsolódnak a dolgok, (tablet, telefon, laptop) hanem minden a wifi-s mobilnetes aksis kütyühöz. Ennek az is előnye, hogy csak egyszer kell konfigurálni és bármikor bárhol működik természetesen kódolva, jelszóval....
-
veterán
Ha már kioldás: tether kábelt, vagy valami rádiós tether megoldást használ valaki? Marha sok a lehetőség szoftveres oldalról, de csak azért, hogy nagyobban lássam az éppen ellőtt képet (más funkció nem kell), nem vennék még mellé például egy COne-t is. A Nikon saját mobilos szoftvere éppen megtenné tudás tekintetében, ráadásul android lenne a kijelző miatt a célszerű leginkább (10-es tablet mindig nálam van), de az meg egy vicc a sebességével.
Ráadásul, a D750 belső wifijére simán rácsatlakozik bármi és bárki, vagy csak én vagyok lúzer hozzá, de hiába állítok jelszót, anélkül is csatlakozik a tablet. Ilyet se láttam még mondjuk. Plusz, ha rajta van a tablet a D750 hotspotján, még az sem oké, mert ha megpróbál bárki más csatlakozni, annak is engedi, ráadásul szintúgy jelszó nélkül, és levágja az addig rajta lógó eszközt. Ez mi már?
Szerk.: most nézem, hogy általános a probléma, és a WMU-n belül lehet ezt hangolni. Számomra mondjuk elég perverz, hogy nem a hotspoton állítod a védelmet, hanem a kliensen keresztül, de ez van... legalább nem bug, eddig fogadni mertem volna rá.
[ Szerkesztve ]
-
-
mikrofon
veterán
válasz Speeedfire #29892 üzenetére
Mondjuk a Fuji-nál, a mobilapp egyszerű Bluetooth-os kioldóként is használható. tehát emiatt nem biztos hogy szükséges..
-
-
veterán
válasz Teasüti #29890 üzenetére
Hogy egyszer én is segítsek: Meikéből szokott lenni kioldó nélküli verzió is, én is ilyet vettem. A kioldósnál sokan tapasztaltak (Nikon esetében legalábbis) irreális mértékben megnövekedett fogyasztást. Egyébként rendben van a D750-hez való darab, annyi a gondom vele, hogy külön kell bekapcsolni, illetve az expó gomb nem folyamatos, hanem kétállású.
-
Teasüti
nagyúr
válasz randras_83 #29882 üzenetére
Hát a gyári. Vg xt3. Létezik utángyártott is?
-
-
Speeedfire
félisten
Szoktak országszerte. Nemrég volt itt pesten is, sőt. Úgy rémlik, hogy lesz is.
Én csak fotós csoportokban látom, hogy elég jól pörögnek. Szoktak kimenni külföldre is ws-t tartani.Az élességre annyi, hogy egy sigma 1.4-es is penge éles. Mást meg pl rekeszelni kell 2.0-ig is akár. Illetve sok múlik, hogy milyen gép. Van-e szemkövető af pl.
Én a hétvégén a 90-es sony makróval dolgoztam. Nagyon jó kis obi. És hiába 2.8-as kellően mély a kép, és penge éles.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
-
veterán
válasz Teasüti #29880 üzenetére
Köszi Neked is a véleményt! 1.4-em nincs és nem is vágyom rá, nem nagyon volt még olyan helyzet, ahol az 1.8-at a fentebbi okok miatt használtam volna (vagy ha igen, azt is megbántam utólag), inkább F4 körül szoktam vele dolgozni, de persze nem baj, ha van benne tartalék, pláne beltérben. Egyszerűen nem értem, hogy a tökben tud valaki egy 50mm F1.4 mellett úgy eldurrantani egy portrét, hogy akár mindkét szem éles legyen, hiszen ott már minimális eltérés a kamera síkjától jelentős élességvesztéshez vezet. Márpedig, az amatőr modell ficánkol, én is helyezkedek, stb. Állványról kellene fotózni, az lehet, megoldja.
De amúgy igazad van, jó eséllyel csak nekem áll fel a maximális részletességre és élességre húzott képekre, de ha nem számítana, maradhattam volna APS-C mellett is.
[ Szerkesztve ]
-
randras_83
addikt
válasz Teasüti #29881 üzenetére
Szerintem nem kell aggódnia mivel lóg a gép es nem arról vam szó hogy állványon van a váz és úgy csücsül rajta a zoom kitobi. Pl a D750+70-200VR I is bitang nehéz sose volt gond velük. Nyilván állványon az obi volt ha ugy volt. Tény amúgy hogy az 50-140 is vicces súlyban, de nalam is csak úgy lóg ha eppen az van fent, mondjuk az is biztos hogy fél kezem rajta van általában.
Amúgy milyen griped van hozzá?
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/randras83/
-
Teasüti
nagyúr
Kérdeznék egyet én.
Fuji XT3 + battery grip + 50-140.
Ez így súlyra barátok közt is "rohadt nehéz" és dual shoulder harness-t használok a gépekhez, aztán felötlött bennem, hogy lehet nem véletlenül teszik a telefotóra a [lens collar magyarul?]... azt a talpat.
Szóval ez a setup mindkét végén nehéz én meg többnyire a kamera állvány csavarnál fogva lógatom őket az oldalamon.
Kérdés: a bajonettzár az obi és kamera közt elég erős, hogy bármilyen helyzetben megtartsa az obit, vagy az obi a kamerát? Volt már akinek megsérült a zár vmi bazi nagy obival? Ugyanez az állvány csavarra?
Van ezeknek vmi specifikációjuk, hogy milyen terhelésre vannak méretezve?
Vagy nem kell aggódni masszív itt minden és csak az egyensúly miatt használatos a talp egy telén (mittomén, hogy ne forduljon le az állványon a gömbfej)?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz Simulacrum #29864 üzenetére
Ha az egész rendszerből csak kettő obim lehetne, akkor 16-55 és 50-140 (Fuji apsc). Ezzel meg van oldva az esetek kb 99%-a nálam.
Fixek azok elég célirányosak, ezért két obival sose lennék boldog. Kéne az egész sor belőle. Egyszerűen nem tudnék meglőni mindent - mondjuk egy esküvőn - két fixszel. Minimum kéne egy 23, 35, 56, 85 sor amivel már lehet dolgozni. Ezekből egyszerre kettőt használva már lehet alkotni.#29862
Szerintem teljesen felesleges megvenni a gyors fixeket, ha le fogod rekeszelni. Azért veszi az ember általában, hogy használja is.
Persze én is megéltem a pixel peep korszakomat, de igazából senkit nem érdekel 4:1 nagyításban reszel-e a fűrészfog a pixeleken vagy nem.
Meg általában az extrém képkivágás sem jellemző, ahhoz nagyon balfasznak kell lenni ha csak így értelmezhető egy kép. Illetve ha ilyen igénye van embernek, akkor medium format és 50-100 MP.
De minden másra előrébb való az obi karaktere, a bokeh, a háttérmosás.
Szóval ha már megvetted az 1.4-es fixet, akkor nehogy már azért szűkítsd le, mert ott élesebb!
Hacsak nem kifejezetten az a cél, hogy a maximális felbontást csikard ki a gépből, akkor nem érdemes ezzel foglalkozni.#29867
Ezzel egyetértek. Én még úgy tanultam, hogy szemtől fülig illő élesre lőni egy portrét. De ez csak jó közel, premier plánban lehet gond - ott tényleg érdemes picit szűkíteni, ha még az egyik szem is kiesik az élességből -, fél alakos és teljes alakos portrénál nemigen probléma a túl kicsi mélységélesség.
Illetve csoportképeknél sem szokott gond lenni. 35 1.4-el én pl teljesen nyitva szoktam csinálni esküvőn a csoportképeket, mert amennyire hátra kell lépnem hozzá, ott már kellően nagy a mélységélesség, sőt! Még lehetne gyorsabb is az obi.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Speeedfire #29877 üzenetére
Köszi, immáron sokadjára! Ezt megtaláltam kapásból, már követem is őket, hogy értesüljek egy esetleges WS-ről. Igazából arra gondoltam "utánanézés" címszó alatt, hogy a WS megtartójától teljesen független forrásokból szerzek infót arról, mit is kapok. Sok a jól marketingelt lutri manapság, valahogy mindenki ebből akar meggazdagodni (meg videó gyártásból). Mondjuk az oldaluk elég bíztató, a modell elég korrektnek tűnik, sajnos úgy látom, gyakran nem szerveznek WS-t. Még jó, hogy most voltak Pécsett, biztosan mentem volna, ha tudom időben..
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Speeedfire #29875 üzenetére
Köszi a tippet, próbálok utánanézni, hátha van erről több infó.
-
veterán
válasz Rapid136 #29869 üzenetére
Köszi, ezt ismertem már, szerintem ajánlotta itt valaki korábban is, csak akkor nem nekem! Már meg is feledkeztem róla, úgyhogy jól jött a tipp!
Speedfire: portré fotós, elsősorban stúdióban dolgozik, ha jól tudom. Emellett oktatásokat is szervez, én is onnan ismerem. Glamourt mondjuk pont nem fotóz tudtommal, jó eséllyel ez magyarázza is az eltérést a nézőpontok között.
Ha már itt tartunk: van olyan glamour oktatás az országban, amire érdemes is befizetni? Sokan csinálnak, de nem nagyon lehet ezekről próba nélkül eldönteni, hogy az oktató hobbista, vagy tényleg profi, értelmes átadható tudással. Nyilván nem ártana, ha az oktató közel fullos lenne a témában, mert diákként jó, ha az ember 20-30 százalékát fel tudja fogni és hasznosítani (bár lehet, rosszak a számok, én más területen oktatok, ott ez a tapasztalat).
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
félisten
válasz topikk #29871 üzenetére
Szerintem egy studió, üzleti portré, smink jellegűnél érdemes, és kell rekeszelni f5-f10 körül. Pl egy fasion már lehet akár szerintem 2.8 körül, egy glamour, budoir, kinti meg még szűkebb. Ott nem az lesz a lényeg, hogy a füle töve éles-e, senkit sem érdekel. Mert nem az a téma.
Persze ez csak saját vélemény, meg amit én látok a nagyvilágban.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
topikk
senior tag
válasz Speeedfire #29868 üzenetére
Hogy alakulnak ezeknél a témáknál az optimális DOF-ok?
-
forras2
őstag
Szevasztok!
Nem tudom, hogy a legjobb helyen járok-e, de hátha...
1 emlék lapot szeretnék csinálni. A4-es méretben, több fényképpel, amik részben átfedésben lennének egymással, és minden egyes képre 1 emléket írnék.
Tudtok nekem esetleg abban segíteni, hogy milyen programmal tudnám én ezt megszerkeszteni, ahol tudok képeket fordítani, dönteni oldalra, áttetszővé tenni, homályosítani, különböző formában szöveg "buborékokat" rétenni és hasonló nyalánkságok?
Nem feltétlenül gond, ha fizetős a progi, csak ne egy vagyonba kerüljön, mert valszeg csak most az egyszer fogom használni, iletve mivel tudásom nem igazán van az ilyenekhez, így az egyszerűség is fő szempont lenne. -
Rapid136
őstag
Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Speeedfire
félisten
Nem tudom, hogy ki az a Bodogán Sándor. De szerintem ez téma függő. Nem mindegy, hogy egy studió portré, fashion, budoir, esetleg kinti street jellegű, vagy szoció.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
veterán
válasz Rapid136 #29865 üzenetére
Köszi, akkor lehet, csak engem zavar, ha túl kis mélységélességgel fotózva elvesznek az arc részletei. 1.8-at nem is használom, csak ha nagyon muszáj (kevés fény), mert ez már annyira szűk mélységélességet ad azon a távon, ahonnan az 50-est jellemzően használom, hogy egy félrefordított fej esetében az egyik szem éles, a másik meg csak részben, ami engem piszkosul zavar. Persze, van az a helyzet, amikor a teljesen nyitott rekesz is jól működik, és a lényeg még épp éles marad, szóval értem, miér szeretik, csak arra utaltam, hogy nálam néha túl sok a jóból az 1.8 is, ezért nem értem a jelentős árkülönbséget az 1.4 felé. Persze, profiknál még az a kis fényelőny is számíthat, ezt aláírom.
Ami a komoly portrésokat illeti: nem tudom, ki számít épp annak itthon vagy külföldön, de Bodogán Sándor például folyamatosan azt tanítja, hogy legyen minden éles az arcon, és látva a munkáit, kénytelen vagyok osztani a véleményét. Persze ez is ízlés kérdése, nekem mindenesetre bejön, hogy az arc minden eleme és területe tűéles (lehet szívni emiatt a retussal, de ez van).
[ Szerkesztve ]
-
randras_83
addikt
-
Rapid136
őstag
Azért ha megnézed a komolyabb portréfotósok képeit akkor rájössz hogy nem sok képen éles a fül
Az élesség meg általában 2 rekesszel beljebb van, egy 4-es kezdő fényerejű objektivnél 8-tól, mig egy 1,4-esnél 2,8-on, azért az nem mindegy, ha kis mélységélességgel dolgozol.
De az élesség sem feltétlenül szükséges, nem műtünk vele és azért annyira nem szörnyen lágy a kép induló fényerőn sem.
Két dolog miatt van előnye a nagy fényerőnek, egyfelől gyengébb fényviszonyok közt is használható, másfelől meg pont a kis mélységélesség amivel a ráirányítod a néző figyelmét arra amit láttatni szeretnél.
Amúgy meg a mélységélesség nem lineáris, ha nagyobb mélységélességet szeretnél, akkor menj távolabb, de igy is meg rekeszelve is túl konkrét lesz már a háttér.
2/135mm, teljesen nyitva
Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Simulacrum
senior tag
válasz Teasüti #29861 üzenetére
Igazából onnan jött az ötlet a játékra, ha mondjuk valaki úgy dönt, hogy ő két objektívből szeretné megoldani a rendszerét melyik kettőt használja. Mert mondjuk nem akar többet tárolni, vacakolni velük, illetve pénzt sem akar többet áldozni rá.
Valószínűleg a legjobb megoldás ilyenkor egy fix és egy zoom, ahogy kovsol is írta. -
Speeedfire
félisten
válasz Simulacrum #29860 üzenetére
Én imádom a 135 mm-t. De kevés helyen jó, legfőképpen kintre. Épp emiatt jobb a 85. A 35 meg tök jól kiegészíti, mert még jó portrera is, de kellően nagy akár általános célra is. Illetve nincs akkora ugrás a 2 látószög között. Minden másra meg vegyél zoomot.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
veterán
válasz Teasüti #29861 üzenetére
Igen, ezt a dolgot én is érzem, nagyon jól elvoltam távolabbról lőtt képekkel a 18-200-as Tamronnal APS-C rendszer alatt, a kép alanya nem is tudta skszor, hogy épp őt fotózom, pláne, ha egy "fő" fotós kollégával együtt dolgozhattam. A legspontánabb, számomra leginkább tetsző képeket így lőttem. Az 50-es vagy 85-ös ennyiből nagy kapufa, mert ha valamit látni is akar az ember a képen, kénytelen a modell számára is nyilvánvaló fotózós távolságba keveredni, ami amatőr alanyok esetében egyet jelent a megmerevedett testtartással, maníros arccal. Persze én nem tudok pózoltatni (még), így lehet, hogy idővel ez nem lesz akkora gond. De ha tudnék is, még mindiog van az, hogy "áááánemtöltiki, áááátúlsoklett", ami zoom esetén sohasem volt probléma. Na, de ennyi belefér a fényerőért.
Más. Ti hogy vagytok ezzel a "hány blendével feljebb karcol jól az objektív" témával? Azzal tisztában vagyok, hogy a végállásokban nem az igazi egyik sem, de egy 1.8-nál mi lehet az optimum, ahonnan már igazán jó lehet? Egyáltalán, portéra használja valaki F4 alatt? Nekem még 6.3-8 környékén is sikerül néha olyan képet lőnöm, hogy szemre fókuszálva már életlen a fül hátsó része vagy a haj, a bolond biztos olyan 8-11 körül kezdődik. Ilyen értelemben véve miért kellene prémium árat fizetni például egy F1.4 és F-1.8 viszonylatában a jobbért? Lehet, hogy amatőr a kérdés, de nem látom át.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Simulacrum #29860 üzenetére
Olyan helyzetben használj zoom-ot.
Nemtom mások hogy vannak ezzel, de engem halálra idegesítene egy fix, ha fizikailag korlátozva vagyok a mozgásban.
Lelkes amatőrként lehet vinnék vmi bazi nagy átfogású obit és meg van oldva - pl 18-135.
Pl utazáshoz. Vagy tömegben. -
Simulacrum
senior tag
Köszi. Gondoltam, hogy nagyobb látószög esetén a 24mm és 35mm fognak legtöbbet szerepelni, de meglep, hogy tele oldalon csak a 85-öst írtátok. Azt hittem a 135mm is szóba jön majd, mert az mondjuk egy nagyobb forgatagban vagy eseményen talán jobban bevethető.
-
vihartigris
őstag
-
Speeedfire
félisten
35/85 legjobb.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
veterán
válasz randras_83 #29848 üzenetére
Köszi! Nekem a papír komplikáltnak tűnik hordozhatóság szempontjából, de átgondolva lehet, hogy nem is gond.
Simulacrum: nekem az 50 és a 85 egész jól bevált, kiegészítik egymást, de ha nem vagy portrés, válassz egy 24-120-at. Az is van, és ha városban megyek, vagy kirándulni, gyakorlatilag bárhova is a négy falon kívül, azt viszem magammal.
[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
válasz Simulacrum #29849 üzenetére
+1 a 24+85-re... de csak jatekbol.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
kovsol
titán
válasz vihartigris #29854 üzenetére
Én is egy 24 F1.4 meg egy 85 1.8.
De szívem szerint ha két objektívem lehetne akkor az egyik az egy Zoom lenne.May the Force be with you!
-
vihartigris
őstag
-
kacsento1
senior tag
válasz Simulacrum #29849 üzenetére
Egyértelműen 35mm 1.8 + 85mm 1.8.
-
wms
senior tag
válasz Simulacrum #29849 üzenetére
35 f1.8, és 85 f1.8
-
Lassú Víz
addikt
válasz Simulacrum #29849 üzenetére
Ha nem tudod erre a kérdésre a választ, akkor egyiket se vedd meg. Ha szükséged lesz egy objektívre, akkor tudni fogod. Én egész jól ellennék egy 24-105 f4-es zoommal.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Simulacrum
senior tag
Játék: Ha csak két fix objektíved lehetne a teljes képmezős vázadhoz, melyik két gyújtótávolságot választanád?
Tegyük fel nem profi vagy, hanem lelkes amatőr, aki mindent szeret fotózni. -
grigo
őstag
válasz Teasüti #29845 üzenetére
Azért bennem van olyan szintű előítéleted, hogy ha látok egy durván dinamikus képet akkor elhúzom a számat egy mosolyra, hogy ez se canon lesz. Illetve követek 1-2 csoportot (fb, flickr, 500px stb) és azért kialakult bennem már egy általánosító kép, hogy hol mit szoktam láni. Ez nem tuti, és tévedhetetlen természetesen, és nem is ítélet, azaz nem jó vagy rossz. Természetesen nincs kőbe vésve semmi, nem rosszból írtam.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
veterán
Srácok, Ti milyen szövetet használtok fekete / fehér háttérként? Van egy alap stúdiós állványom szövettel, de ez ilyen műanyag zsákvászon jellegű történet, vasalni nem lehet, és csupa téglalap minta marad a hajtások mentén. Jó lenne valami olyan anyag, amin nem látszanak ennyire markánsan a ráncok. A háttérelmosás, alacsony mélységélesség alkalmazása megvolt, illetve a "modell távolságának növelése a háttértől" játék sem mindig megoldható, pláne otthoni körülmények között, így jobb lenne eleve konzisztens háttért használni.
-
Teasüti
nagyúr
Én az élenjáróktól folyamatosan azt látom, hogy "pop" és "punch" és "wow effekt". Ők a legsikeresebb és legkeresettebbek az iparban. Nekik elhiszem, hogy kell az a wow hatás, ha el akarod adni a munkádat.
Nem azt mondom, hogy a film look az nem eladható, de az tuti, hogy niche. Van rá kereslet, de nem az a mainstream.
Amúgy fura, hogy azt írod Oly userek képei, meg Fuji userek, stb.
Mintha kőbe lenne vésve, hogy nekem Fujim van és én akkor csak alacsony kontrasztú deszaturált képeket készíthetek. -
grigo
őstag
válasz Teasüti #29843 üzenetére
Érdekes, ha a color grade-et nézzük, 3 éve még azt a hat képet raktam volna ki, most pedig azt a hármat választanám ki. Ha nem tudnám mivel készült azt mondtam volna Olympus. Nekem valahogy az olympus-os userek képei ilyenek.
Az insta linkre így első ránézésre azt mondanám, hogy írd be a youtube-ra hogy brawn dark mood. Valamelyik nap belefutottam én is egy ilyen videóba (mindig kutatok én is) és mintha ez talán hasonló lett volna. Nem mondom hogy száz százalékig, mert talán a te linked egy kicsit természetesebb hatású, de elindulni hát el lehet.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Teasüti
nagyúr
Szerintem így 2020-ban már mindegy milyen rendszert választasz, minden gyártó egytől-egyig kiváló gépeket tesz le az asztalra.
A márkafanatizmusnak csak odáig van értelme, hogy melyik gép áll jobban kézre. Kezelőszervek, menürendszer, fogás.Szerintem a Sony csinálja most a legjobb hibrid gépeket, majd Fuji erős másodikként mert részrehajló vagyok. Nikon lassan tönkremegy. Canon meg kezd észbe kapni úgy 6 év lemaradással a Sony után. Tekintve, hogy a nagyok még csak most görgetik ki az első mirrorless gépeiket... Csoda, hogy még piacon vannak.
Én is megéltem a dreamy, creamy, film look-ot, vagyis ebbe tanultam bele. De már kezdtem kicsit unni.
Fotósként azért a stílusod is folyamatosan fejlődik. Vannak különböző korszakai az embernek. Én most kezdem elhagyni a film look-ot.
Most a legutóbbi jegyes fotózáson már rátoltam a kontrasztot, meghagytam a feketét feketének, clarity feltol, színek feltolnak.
(Első hat kép friss.)De ami engem most izgat, hogy hogy a z'istenbe tudnék ilyen színvilágot kirakni LR-ben, mint ami ennek a hölgynek van. Iszonyúan tetszik a képi stílusa! Pedig amúgy a fotói nem annyira szuperek, legalábbis a pózolásban sok hibát vét (nőies pózba rakta a pasikat, meg ilyen bakik).
És ez nagyon távol áll a Fuji-s színvilágtól, de szerencsére RAW-ból azt főzöl amit akarsz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
Megfontoltam ezt a GODOX MS300-at a javaslatodra, és mivel nem egy világvége összeg, először megpróbálom ezt az FV200 helyett. Arról van esetleg információd, hogy a beállítófény a vaku villanása előtt kialszik-e, vagy sem? Nem tudom, hogy hogyan működik ez a gyakorlatban más vakuknál, de amit próbáltam, ott úgy emlékszem, kialudt a villanás idejére, így nem okozott problémát a képen, hogy más volt a színhő a fix fény és a vaku esetében.
[ Szerkesztve ]
-
randras_83
addikt
Nekem a másod vázam egy sima T1 szerintem teljesen ok a cucc meg most is.
Amúgy g szerintem az értelmesebbje kinövi ezt a köpködjük meg a masik gyártó rendszerét és rájön hogy tulajdonképpen teljesen mindegy mivel fotózol a lényeg a fényeken van hogy mivel rögzíted a megfelelően bevilágított témát az másodlagos. Persze minden rendszernek megvan az előnye hátránya ezzel jó ha tisztában van az ember, nekem mindegy hogy Canon Nikon Fuji Sony van a kezemben jó képeket mindennel lehet csinálni. Most éppen fujival dolgozom mert tetszik es kényelmes előtte öt évig meg Nikonnal fotóztam. Ennyihttps://www.flickr.com/randras83/
-
mikrofon
veterán
Ha fontos a PD AF pontok lefedettsége akkor t30 lehet jó választás. Ha fontosabb az ergonómia és hogy nagyobb legyen a váz akkor T2. Ha és a T2 use WR tehát időjárás álló tömítéssel rendelkezik míg a t30 nem.
Amúgy érdemes most várni, mert nemsokára megjelenik az új váz , egy új típusú első tagja x-s10 néven. Elég ígéretesnek tűnik és egész jó áron is jön. Én is szemetek ezzel a vázzal. Csak ebből pont a Fuji életérzés hiányzik kinézete és kialakításra.Amúgy jól érzed ezt Fuji-s dolgot. A Fuji az egy életérzés ;) a képek meg filmszimukációsak, pl most elég divat a Classic Chrome, (egyébként jó is szerintem). Az meg ilyen hatású.
A Fuji-sok így tolják kellett majd téged is elkap a gépszíj... Persze a beképzeltség és sznobizmus nem túl jó.Amúgy van egy nyilvános excel táblázat amibe több mint 100 filmszimuláció van összegyűjtve, úgyhogy lehet válogatni is.... Még egyedit is készíteni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Lassú Víz #29834 üzenetére
Köszi, nem említették valóban, de nagyon igaz. Főleg fontos szempont ez mostanában, mert például a környékünkön csak napfény stúdiók vannak nulla felszereléssel, tehát vagy te viszel magadnak mindent, vagy dolgozol (a nem létező) napfénnyel. Nekem nem is a fakóság a gond, hanem az, hogy vagy sárga, vagy vörös, vagy semmilyen a bőrszín kidolgozás után. sRGB a monitorom, bárnem speciál cucc, de bármin is nézem vissza utólag, valahogy nem az igazi. Pfff, lehet váltanom kellene captureone-ra.
-
grigo
őstag
válasz Teasüti #29831 üzenetére
Na te vagy az első akivel úgy beszéltem, hogy fuji user és a földön maradt Jó nem igaz, mert Mikrofon is tárgyilagos véleményt ad mindig. De csomó felületen futok bele abba, hogy fuji az isten, különösen nagy divat a sony szarozás de úgy általában minden más szarozás és mindig azt érzem, hogy ha belevágok utána jön majd a kisbetűs rész. Mondjuk előbb utóbb az lesz ha csak másod rendszernek is.
Amit még látok mostanában, hogy "minden" fujis "ugyanolyan" képeket lő szaturáció le contraszt le hue csúszka kis fade és filmes hatás. És valahogy olyan ritkán látok természetes hatású pop képeket. De van néha és olyankor mindig megdobban a szívem
Egy szó mint száz, jövőre beleugrok lehet valami régebbi vázba, még az érdekelne tőletek, hogy mondjuk t30-ból mennyire spórolják ki a jó dolgokat? Vagy egy t2 esetleg? Utólag milyen lemaradásba kerülnek a régebbi zászlóshajók?https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Lassú Víz
addikt
A legfontosabb dolgot, a fényt, senki nem említette. Ha gyenge minőségű fényed van, akkor bizonyos színek lényegében nem lesznek rajta a képen. És akkor hiába van raw állomány, nem fogod tudni beállítani az elvárt eredményt.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Teasüti
nagyúr
Ehhez nem tudok hozzászólni.
Nekem a Fuji az első gépem és én a Canon sárgás/barnás zöldjeit imitálom.
Az x-trans tényleg jól megragadja a zöldeket és a bőrszínt, de általában úgyis grade-elem, nagyon ritkán az a cél, hogy a valóságot adjam vissza hűen. A bőrszín viszont tényleg egyszerű post-ban, WB és Tint szemre való beállítása után mindig jó eredményt kapok. Ha vmiért mégse menne szemre - ami nagyon ritka és általában csak szar minőségű fénynél fordul elő (helló neoncső) -, akkor áttolom Affinity-be és vektorszkópon közel tökéletesre be lehet lőni a bőrtónust.
Eleinte próbálgattam a szimulációkat: Astia állt hozzám talán a legközelebb post-ban, de MINDIG tovább gyúrtam a profil ráhúzása után. Soha egyetlen SOOC jpeg-et sem csináltam és nem is tervezek. Kell a raw flexibilitása és dinamikája. JPEG-et könnyű elbaszni és ott nincs bocsánat. Azzal max akkor foglalkoznék ha saját magamnak gyártok képet és nem kritikus fontosságú az eredmény VAGY semmi candid fotózásról nincs szó és van időd kimaxolni a jelenetet mind kamera beállítások szerint, hogy a végleges jpeg tökéletes legyen, mind rendezői szempontból. De ehhez egy jelenet kb 10 perc meló.
Amúgy szerintem túl van ajnározva a Fuji film szim. Értem én, hogy a régi filmtekercseket próbálja utánozni, és biztos létezik erre egy igény is.
De én még nem éltem abban a korban, nekem semmit nem mond, hogy Astia vagy Provia. Nem vmi nagy was ist das ha engem kérdezel. Gondolom a nosztalgia miatt szeretik.#29830
Ez C1 vagy a Fuji szoftvere?
Nem, LR-ben soha nem tűnt még fel, hogy lenne ilyesmi az EXIF-ben. Vagy ha bele van kódolva a RAF-ba, akkor LR azt nem látja. Vagy nincs tudomásom róla. Ami elég valószínű, mert nem túl komplex szoftver, de egyes dolgok elég jól el vannak dugva benne. Mint a totál expo.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Teasüti #29824 üzenetére
Egy dolgot kihagytam a válszból:
"Fuji saját raw converter-e..."
Most kirpóbáltam:
- Pontosan tudja milyen beállítások voltak a vázon és azokkal tölti be az adott RAW-okat, mert ezeket a RAF fájlban tárolja a Fuji camera- Korlátlan számú film szimulációs módot elmenthetsz a szoftverben finomhangolással, így egy kattintással meg tudod nézni, hogy az interneten összegyűjtött filmszimulációs módok közül melyikkel milyen lenne a kép.
- Viszont sajnos brutál lassú ez a Fuji szoftver....Itt egy példa a RAF fájlban tárolt adatok egy részére:
Itt pedig egy példa, ahol látszik a különböző elmentett Profil és az is, hogy pontosan ugyan azokat a beállításokat lehet elvégezni és elmenteni, mintha a vázon állítanád:
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz mikrofon #29828 üzenetére
egy kicsit részletesebb magyarázat:
[Fuji RAF files - JPEG matching - in Capture one][ Szerkesztve ]
-
grigo
őstag
válasz Teasüti #29824 üzenetére
Így aki a fotós kezdetem első percétől rawban fotózni és mindig élvezettel olvasom a fuji színekről való diskurzust, ha szeretnék fuji gépet akkor le kell szoknom a rawról vagy el kell fogadnom egy félfuji színvilágot. Legalább is így értelmezem. Mert bár kinyerhető a szín, de nem úgy nem annyi és nem olyan... szóval így azért nem olyan egyértelmű a fujira váltás nekem, bár mindig fellelkesülök.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Teasüti
nagyúr
válasz Speeedfire #29821 üzenetére
Először látom én is. Az a 85 1.8 elég odab.szós, főleg 300 dollárért. Viszont nincs raktáron.
-
Teasüti
nagyúr
Nem. Raw figyelmen kívül hagyja a jpeg beállításait a vázon. LR nem importál be semmit azok közül. Nincs benne az EXIF-ben ilyesmi, h filmszimuláció, vagy sharpness +1, stb.
Viszont a film szimulációkhoz hasonló profilok vannak az LR-ben is beépítve. Nem 100% azonos, mert azt csak a váz tudja. De jó közelítés.Amit a kolléga írt korábban az a Fuji saját raw converter-e, aminél a vázat rádugod a gépre és a váz fogja elvégezni a konverziót a gépen lévő raw fájlokon.
Ott sincs tudtommal elmentett setup, a szoftverben adod meg mit szeretnél kihozni belőle. Kb mint a váz saját raw konvertere play módban. -
ZephX
senior tag
válasz randras_83 #29817 üzenetére
Most ha jólértem akkor ha a vázban beállítok különböző értékeket és beállításokat, akkor azt a Lr beimportálja és rátudom húzni a RAW-ra? Vagy ez csak a képmódot fgoja magával hozni?
-
mikrofon
veterán
válasz Speeedfire #29821 üzenetére
az x-t3 mai nappal kapott új firmware-t, hiperszuper AF-fel, de tényleg
-
Speeedfire
félisten
válasz mikrofon #29814 üzenetére
Tesztekben nem láttam annyira acélosnak az xt3-t fókuszban. Ettől még lehet jó.
Ezeket a viltrox obikat nem is láttam, én csak einfinityt néztem Jó tudni.Ja, nem. Marad az a73 nekem. Már meg van rendelve, nagyon várom. De még legalább 2 hét...
Kellett sajnos a FF a portrék miatt, hozta is amit elvártam tőle. Jobb dinamika, jobb rajzolat, obik olcsóbbak ekvivalens dof mellett.
Csak tényleg ez a fránya fókusz, meg a WB. Ha ezek jók lettek volta az a72-ben nem adom.
Mert nekem az érintő kijelző, jobb akku, állat szem fókusz, meg a többi nem mozgat
Így is azt néztem, hogy az akku 30e bele...Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
veterán
Mikrofon és randras, köszi mindkettőtöknek! C1-t annyira nem ismerem jól, 30 napot bohóckodtam vele, többek között a skin tone funkció miatt, de nem igazán lett jobb a végeredmény, mint L4 alatt. Annyi, hogy a piros foltokat jól javítja a szoftver, az tény. L4 sajnos nem ismeri az adobe portrait profilt, generic D750 van csak benne, az meg aztán a legfakóbb mind közül valamiért.A szürke kártyának utánanézek, sohasem használtam még ilyesmit. Köszi a tippet!
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Én speciel a bőrszín és az egyéb színek miatt is imádom a Fuji-t .
Ugyan Nikon-nal nem használtam a C1-et Csak Sony-val és Fuji-val. Elég könnyű a színkezelés mind két vázzal a C1-ben mármint a Pro verzió -ban biztos. Az ingyenes express-ben kevesebb dolog van. Van hozzá sok jó saját oktató videója a phaseone-nak. A advanced color editor és a skin tone editor modulja zseniális és ehhez még hozzá jön a 3 csatornás color balance lehetőség is. Ráadásul elég egyszer finomhangolnod a színeket és az sztenderdként beállítható a vázadhoz, tehát a jövőben mindig azt fogja használni...
-
mikrofon
veterán
Be lehet úgy állítani , hogy a vázban beállított értékeket, filmszimulációt hozza magával a C1-be importáláskor.
Nem lesz pont ugyanolyan, de elég jó a végeredmény. Van aki észre se veszi csak ha egymás mellet van a két kép.
Pont az a jó hogy nem csak a JPEG miatt egyszerűsödött az életem, hanem ha valamiért nagy hozzá kell nyúlnom és a RAW-ot be kell töltenem C1-be , akkor is sokkal egyszerűbb és csak néhány csúszka, mert az alapokat hozza a váz-ból a RAW.Meg ami még nekem bejön, az az hogy a Fuji-nál van egy olyan RAW szerkesztője, ami csak akkor működik ha és van dugva a gépre USB kábellel a vázad, mert valójában a váz képfeldolgozó hardverét használja. Ezzel kidolgozni sok képet szerintem macera, de én arra használom, hogy készítek pár tipikus képet, és a monitor előtt nagyban utólag játszodozok a film szimulációkkal és finomhangolásukkal. Így könnyű meghatározni mi az amit a vázban a hét egyedi profilja bele mentsek....
-
randras_83
addikt
X-trans III tól fölfelé tudja a C1 alatta meg van profil
Egyébként Lr is tud dolgozni a vázban beállított profilból.@Timer: igazából ha rawban lövöd akkor mindegy, én anno az adobe portré profilját használtam kiindulási alapként, aztán hajrá. Mondjuk ha jó a wb, akkor a bőrszín is jó lesz, nem árt ha van egy színhelyes monitorod is plusz egy szürke kártya ha nagyon nem akarod szem alapján
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/randras83/
-
veterán
Akkora szopás ez a bőrszín kérdés... Standard módba állítottam a D750-et, de valószínűleg ez semmit nem számít RAW esetén, ha jól értem. Utómunkánál ha ezt a profilt választom Luminarban vagy C1-ban, eléggé fakó, Semlegesben még laposabb, portréban pedig (aminek elvileg jónak kellene lennie, hiszen portré képekről beszélek) olyan sárgás és túlhúzott kontrasztú, hogy sírok. Szenvedek a WB és a tint értékekkel, de valahogy nem adja ki.Ti hogyan értek el természetes bőrszínt? Speedfire képei például tök természetesek ebből a szempontból. Ráadásul, ha sikerül is beállítani retus előtt, mire végzek vele, és kitolom jpg-be, fakó és élettelen lesz az egész. Raklap beállítással próbálkoztam már, de csak nem akar érdemben javulni a dolog, bizonyára én reszelem el valahol.
[ Szerkesztve ]
-
grigo
őstag
-
mikrofon
veterán
válasz Speeedfire #29813 üzenetére
Akkor mindjárt cáfolnék is pár dolgot
- Az x-t3 esetén pdaf a szenzor 95%-át lefedi és 425 hybrid AF pontja van
- Viltrox -nak nagyon jó kis AF -es fényerős fix obi sora van: 23/1.4; 33/1.4; 56/1.4 ; 85/1.8 . Igen jók és árban is jók. Nekem van a 23 és az 56 ha beindul a portré akkor majd veszek egy 85-öst is.IBIS az tényleg csak az x-t4-ben van. Illetve majd most az x-s10-ben jön. Kíváncsi leszek ennek milyen lesz az AF-je. Ha jó és nagy lefedettséggel akkor én le is váltom a vázamat, ha már kész jó áron....
Persze nem akarlak rábeszélni a Sony a7iii is nagyon király lesz . Főleg a te kezedben az eddigi képeid alapján
-
Speeedfire
félisten
válasz mikrofon #29811 üzenetére
Nem fogok megint szettet váltani. Igazából ez is egy szempont volt. Illetve nincs stab, kevés az AF pont, csak natív obik vannak. Ezek annyira nem tetszettek.
randras_83: Előbb vagy utóbb úgy is látni fogom azt a gépet, nálad.[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
mikrofon
veterán
válasz Speeedfire #29807 üzenetére
Mielőtt megveszed az a7III-t azért tesztelj X-T3 is
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz vihartigris #29796 üzenetére
-
mikrofon
veterán
válasz Speeedfire #29807 üzenetére
igazából nem az apsc volt a lényeg, hanem a Fuji, a jpeg motor és a filmszimuláció...
én sajnos kimaradok a bandából.. messze lakom, meg a 3 gyerek mellett kevés a szabadidő a bandázásra... emiatt is váltottam.... de majd ha nagyobbak lesznek...... -
Speeedfire
félisten
válasz randras_83 #29804 üzenetére
Ezek a fuji tulajok. Ti tuti bandába verődve fotóztok.
mikrofon: Sony apsc nem játszott? Az üvegek, meg a fókusz miatt elég jó választás lehet. A fuji nekem is tetszik, egy jó xt3 engem is megfogna.
De mindig valami kompromisszum kell. Ahhhh. Nincs olyan, hogy a legjobb gép.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
mikrofon
veterán
válasz vihartigris #29805 üzenetére
Így van: T3 => X30 (nem xt30) => E3
és most már jár a fejem, hogy mi legyen ( X-s10; x-e4; h2 vagy xt4)
egy éve nem lett volna dilemma, meg vettem volna a legjobbat ami belefér.... Most már inkább a még elégséges szintet szeretném, a jó ár-érték lett fontos.....#29803 Speeedfire :
igen éles, néha hiányzik is, hogy az a9 esetén csak nyomni kellett a gombot, meg megjelölni mit kövessen és mindenképmindenszitiációban éles lett. Az t3 még hagyján, de azért e3 azért már ezen a téren óriási visszalépés főleg, hogy a szenzor két szélén már nem megy rendesen az AF. Ebben a T3 sokkal jobb volt.
Az a7r3-ból meg hiányzik a sok sok megapixel, hogy kedvemre lehetett vagdosni, akár fekvőből állót....
(Amúgy az a9-nek hiába volt ultrajó AF-je nem jött be....)Viszont a Fujival sokat egyszerűsödött az életem.... Sokkal kevesebb az utómunkára fordított idő.... és valahogy sokkal nagyobb élvezet használni....
Valójában "csak" két dolog zavar az e3-ban és emiatt gondolkodom egy másik vázon a:
- phase detection area that covers 70% of the frame vertically and 50% horizontally: Azért ez az 50% számomra nagyon nehezen szokható.... Gyorsan ki megy a területről a téma és akkor vadászik az AF
- fix LCD: ezt gondolom nem kell részletezni, mennyire rossz napsütésben.....[ Szerkesztve ]
-
vihartigris
őstag
-
randras_83
addikt
-
Speeedfire
félisten
válasz vihartigris #29802 üzenetére
Apsc vagy közép? Éles váltás az A9-ről.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
vihartigris
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen TV-t vegyek?
- PlayStation 5
- Logitech Z906
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Spórolós topik
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- DIGI Mobil
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest