- Videós, mozgóképes topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- E-Book Off topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Androidos fejegységek
- TCL LCD és LED TV-k
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Codiee
tag
Megvettem ezt a monitor kompetetív CS-re, egy Zowie XL2566K-ról váltottam.
Az input latency érezhetően jobb (számomra érezhető, 60-75-120-144-165-200-240-280-360-540 (hz)-t megjárt úriemberként állítom, TN-IPS-VA-OLED-CRT után érezhető az input latency)Egyébként OLED ide vagy oda urak/hölgyek, GSYNC-el ez a monitor még az átlag Jancsinak is megfelelő, ez az E-TN pedig valami isteni színskálával rendelkezik (BenQ/Dell/LG régi IPS-eivel vetekszik, nem túlszaturált (számomra), a kontrasztja illetve a fényerőssége megfelelő)
A backlight kicsit "egyenetlen" itt ott fekete képeken észreveszed, de hát TN mit várunk ugyebár..
Az NVIDIA ULMB2 az számomra vetekszik a Zowie féle DyAC+ technológiával (ULMB2>DyAC+, aztán kitudja milyen lesz a DyAC 2 a XL2586x-ben).
A reflex input latency méréses móka is cuki a monitorban. (megtudtam, hogy CS2-ben a 13900K egy kalap szar ha nem veszed ki az E magokat )
RGB-t a hátulján 1x láttam mióta nálam van, who the f cares..
A csilivili crosshair meg fps counter stb funkciók szintúgy, who the f cares..
Talán ami zavaró az az, hogy van screen door effect ha közel vagy a monitorhoz De ezt játékban nem igazán veszed észre, csak ha megállsz nyújtani játék közben és kiesel a fókuszból
Viszont azt a mérnököt, amelyik úgy tervezte a PCB-t ebben a retekben, hogy b****** a ventillátor IDLE módban nem kapcsol ki, illetve hogy a OSD az néha-néha úgy viselkedik, mint egy régi videókártya ami memóriahibás azt vonalzóval körmözném 2 napig, ez egyszerűen egy 400k-s monitornál elfogadhatatlan... Ejnyebejnye ASUS.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Az az UCDP lesz.
Igazság szerint nem hiszem, hogy túl sokan lennének, akik ekkora képátlóval akarják az ennyire magas képfrissítési rátát. Főleg, hogy rengeteg Tyrannosaurus kap instant sírógörcsöt, ha a 32 (vagy bármennyi) hüvelyk mellett Full HD-t lát.
A haszna leginkább kompetitív shooterekben van, és azokhoz nem épp álomszerű az ilyen böszme nagy monitor, így szerintem inkább azoknak fog imponálni, akik célzott tudatosság helyett a minél nagyobb a szám, annál jobb vezérelv mentén vásárolnak vagy a szuboptimális 2-az-1-ben középutat választják két specializált kijelző helyett.[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
#53058560
törölt tag
válasz VoltanIgor #5 üzenetére
mar egy jobb mobill 144hz (de tobbsege 120hz)
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Továbbra sem a milliszekundokról szól a dolog, de ezt fentebb szerintem már írtam. Aki ezt tudatosan veszi, annak kézzelfogható előnye lesz belőle.
Arról, hogy Pistike naív/tájékozatlan, nem a gyártó vagy a fejlődő technológia tehet, hanem a nevelés/művelődés hiánya, sokan meg csak a saját kárukon képesek tanulni. Vagy még azon sem; nem egy ilyet ismerek.
Kodiakot meg inkább hagyjuk. Amikor szponzor volt mögötte, egér témában olyanokat állított nagy meggyőződéssel, amire mindenki, aki nagyjából képben van, csak a fejét fogta. Egy régi ex CS 1.6 pro cimborám személyesen is megtapasztalta az embert; na, ő sem sok pozitívat mondott róla.SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
DonToni
aktív tag
"Ember", képzeld el, hogy tisztában vagyok vele, mit jelenet a motion to photon latency. Soha nem is ez volt a kérdés, hanem az, hogy ez mennyire "kézzelfogható előny" és hogy mennyire tudják ezt "kihasználni" az emberek (célközönség)!
Kodiak-nak is volt egy videója, ahol bemutatta, hogy ez "már az ember érzékelési képességeinek határán mozog"...! Illetve ettől még nem feltétlenül leszel jobb gamer (nem leszel hirtelen Kodiak vagy Michael Schumacher fénykorában).
A PC-ről, ami kirenderel neked másodpercenként 540db képkockát meg a hozzá tartozó perifériák megint csak ide tartoznak, ha már a teljes képet nézzük.
A "bajom" csupán annyi, hogy XY gamer pistike elolvassa ezeket a cikkeket, teszteket, nézegeti a számokat és szépen lassan el is hiszi, hogy neki ez kell, mert ettől mennyivel jobb lesz... ja... lehet, hogy jobb lesz valamennyivel, de szerintem ez nem indokolja az érte kiadott pénz mennyiségét. (mivel nem leszel hirtelen Kodiak vagy Michael Schumacher fénykorában).A célközönség az e-sportolók, nem az átlag gamerek és nagyon erős a gyanúm, hogy még az e-sportolók között is elég kevesen lesznek, akik ezeket a milliszekundumokat "kézzelfogható" előnyre is képesek váltani...!
(mondjuk megnéznék egy pár arcot, akik beruháztak egy 540Hz -es monitor/pc/periféria setupra és elverik őket a "csak" 240Hz-es konkurencia.... )-Anti-
-
CRTs
aktív tag
Nem különbözik sokkal attól hogy hangkártyákkal mi ment 2000-res években mikor realtime gitáreffekt kellett volna nekik TELJESEN JOGOSAN.
És nem is foglalkoznak 20ms+ dolgokkal zenészek. Miért lenne oké steamdecken 70-80-90 ??? Konzolon 150?Mert bökdösöd a thumbsticket oda nem kell ?
-
CRTs
aktív tag
Ember te nem vagy tisztaban vele mi az hogy motion to photon latency. Az addig oke hogy a cikkbôl nem derült ki. Meg a faszi aki az ufos tesztet csinalja elegge zsebeben van a gyartoknak. Csak erre nem az a helyes reakcio hogy parasztvakitas, hanem minimum sanda gyanu hogy ezek valamit a framebufferesdivel elbasztak (el).
-
X2N
őstag
Ezt a monitort még én is kipróbálnám pedig itthon 24" 4K-s "retina" IPS monitorom van meg egy LG B9 Oled TV, biztos nagyon komoly lehet stratégiai játékban amikor mozgatod a kamerát oldalra és nem mosódik a kép... Kellene nagyon ezeknél a nagyfelbontású kijelzőknél a nagy képfrissítés mert részletesebb a képnél jobban észrevenni a mozgás közben az elmosódást.
[ Szerkesztve ]
-
DonToni
aktív tag
"Értem, hogy gyorsabban jelenít meg a kijelző, nem ezzel van a "problémám" hanem ennek "kihasználásával"."
Erre te:
"Elsősorban azé van 540hz mert gyorsabban van új kép nem az a lényeg hogy sűrűbben"
Amúgy "aranyos" mindezt "érzésre" megmondani.... csak sajnos nem így működik a világ. Ha van az emberek között 0,01% aki ezt ki is tudja használni, akkor azoknak oké a dolog, de ettől még nem ez lesz a jövő, mert XY -nak "érzésre" ez jobb....Maradjunk annyiban, hogy ez is egy ágazat...
Nekem az a fontos(abb), hogy éles legyen a kép (pixelsűrűség és felbontás/részletgazdagság), jó kontrasztja legyen (TN kiesett, IPS so-so) és a színhelyesség (sRGB)... Ha már egyszer egy megjelenítőről beszélgetünk...
Ja és q-ra no offense, csak azért ne toljuk már fullba a kre....-Anti-
-
persil
nagyúr
En ertem a premium funkciokat, meg a feature-oket, de ha egy monitor a letezo legalapabb tulajdonsagaban "nem kiemelkedo", akkor ne legyen mar 400 ezer forint. 60 centirol latni a pixelesseget. Csucs, tenyleg.
Mintha egy mobil az eg vilagon mindent tudna, de sajnos beszelgetesnel recseg. Ajjaj, hoppacska, hat becsuszik. De most csak 400 ezer.
A legalapvetobb funkciok legyenek abszolut hibatlanok, aztan johetnek az extrak.
"A kép minősége érdekes kérdés. Szemre nem tökéletes a látvány, hiszen a kontrasztosság lehetne jobb, a felbontást ma már kevésnek éreztük, pláne egy ilyen árú modell esetében, a színek fátyolosak, és a HDR sem kifejezetten látványáos."
Innentol kezdve egy MONITOR eseteben senkit nem erdekel, ha egy millio hertzen frissit es helyetted ol a jatekban.[ Szerkesztve ]
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
Navaren
aktív tag
Srácok, ne forgassuk már ki direkt egymás szavait, csak hogy legyen mibe belerúgni .
A gamer-billentyűzet vonal mechanikus forradalmáról beszéltem.
Én úgy emlékszem, hogy akkoriban, 2004-2007 között kuriózum volt, tényleg emlékszem, mikor többen körbeálltuk és nyomogattuk a kiállított darabot Pixel-ben).
Nekem csak jóval később lett mechanikus, már RGB-s cucc (~2018, ASUS ROG Flare, de leöntöttem...), viszont a G15-ös, világítós, kihajthatós LCD kijelzős csodára anno rögtön beruháztam, mert... kellett.
Mert csak.
De nem vált be, a polcon, majd egy akkori haveromnál landolt az is.CRT monitorból is, nem is tudom, két év alatt 2-3 különböző modellt is próbáltam (első kettőt még szülőktől kaptam), mire megtaláltam azt a 19-es Samsung SyncMaster akármit (nem emlékszem a konkrét névre, rég volt, sokan javasolták, kipróbáltam és bevált), amelyiknél kikötöttem. .
Nem volt top, nem volt gémer, de jó volt.[ Szerkesztve ]
iBalu // Ordo Ab Chao //
-
TeeBee73
veterán
"Az én generációm..."
Az enyém örült, ha egy Trident 8900-as ki tudott préselni 24FPS-t a Wolfenstein3D-ben a 14"-os CRT-n..
A mechanikus kapcsolós billentyűzetek meg nem akkor jöttek, be, akkor koptak ki. Előtte csak az volt."4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
-
foxmastR
csendes tag
Hát...ez....pfujj
-
CRTs
aktív tag
ez q-ra nem számít hogy te weblapon nyomogatsz oxt kapsz róla egy számot xD
input lag az érzésre megy és q-ra nem parasztvakítás kategória. Ezt nem is lehet elmagyarázni annak aki 60hz-en hagyja a desktop-ot hogy az mennyivel másabb ha nincs vsync 144-en pl. Eleve ha 144-es input lagod van akkkor a képfrissítést le is veheted 48fps-re játékon belül és az q-ra nem ugyanaz mintha a képernyő frissitését vennéd le.
Elsősorban azé van 540hz mert gyorsabban van új kép nem az a lényeg hogy sűrűbben. Az senkit nem érdekel azt se látod ha kihagy csak érzed hogy akad.
-
DonToni
aktív tag
válasz Synthwave #26 üzenetére
Köszönöm, de igazi választ nem kaptam... legalább is itt nem!
Alább egy másik postban, a videóban már láttam számokat és értelmezni is tudom.
Ennek fényében mondom azt, hogy ez már nekem a "parasztvakítás" kategória.
Értem, hogy gyorsabban jelenít meg a kijelző, nem ezzel van a "problémám" hanem ennek "kihasználásával".
(érdekesség amúgy, hogy a különféle panelek (OLED, TN, IPS) hogyan viszonyulnak egymáshoz)
#29 PuMba: Megnéztem, ezért írom, hogy kvázi felesleges...https://kiszamolo.com/reakcioido-teszt/
Ezt próbáljátok már ki... csak az érdekesség kedvéért... meg, azt is írjátok az eredmények mellé, hogy ki-milyen felbontáson, frissítésen érte el az adott eredményét.
Komolyan érdekelne egy ilyen "felmérés"!
(Nem a legjobb eredmény érdekel, mert 1x nekem is sikerült 60ms -ot nyomni...! de átlagban ~240ms volt)-Anti-
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Komplikato #48 üzenetére
Nem tudom, milyen hulladék CRT-ket néztél, de hogy sík Trinitronnal/Diamondtronnal semmi ilyen nem volt, az fix. Volt egy pár, egy még most is van.
--------------------------------------------------
(#47) MADKING: Cikket írtam erről. Csak annyit mondtam, hogy egyáltalán nem megalapozott a véleményed. Pontosabban általánosítás az alapja, nem konkrét hardver. TN és TN között óriási külünbség lehet (ahogy minden egyéb paneltípusnál is, fajtán belül), ami ennél az ASUS-nál fél galaxisnyi távolságra dagad.
A lényeg, hogy ez a termék egy szűk niche-t céloz, és ott eléggé arat is, nem véletlenül. Több szempontból sem átlagLyózsefnek szánták, de ezt nem is állította senki.
--------------------------------------------------
(#54) vrob: Optimum tecnhológiai témákban, különösen perifériákban, elég korrekt forrásnak nevezhető. Nem szokott zöldségeket mondani vagy köntörfalazni, játékban is skilles (ergo nem egy krumpli áhítozását hallgatod), szokott tervezni saját cuccokat, és a prezentáció is igényes.
A "hátrányai"?
—ár
—24"
—1080p
—nem OLED
—kicsit gimmicky formaterv, de ROG, szóval ez ilyen, de a talpáról meg úgyis átkerül egy VESA karra, akkor meg már annyira nem érdekesItt az ötből három nálam előny, egy meg érdektelen, érted. Marad az ár.
"Ha valaki megteheti hogy másodlagos monitornak, csak fps játékra legyen egy ilyenje is,"
Ó, használnám én ezeket munkára, filmezni, meg böngészni is az LG 24GM77-ek helyett. Nagyon vígan. De nem vagyok hálátlan, ez az LG modell itt bőven tett le az asztalra (az egyikben már több, mint 30 000 óra van), szóval ha lehalnak, a következő is valszeg. LG lesz.[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
CRTs
aktív tag
LCD-nél nem lesz nagyobb refresh rate-től jobb vagy roszabb response time. Sőt. Overdrive-tól se nagyon lesz mert nem lehet szembemenni fizikával és az OD főleg csak szélsőségekre hat ( viszkozitás meg a folyadékkristály vastagsága határozza meg az RT-t meg hogy hogy használják a vezetők geometriáját hogy késztessék, ez az FFS a fringe field switching ). Elsősorban a harmadiknak köszönhető hogy eljutottak használható RT-ig évtizedek alatt. Azért ezek a 144-es lcd-k már bőven használhatók az hogy nem azonnal áll be, az s&h-s képnél bónusz.
Viszont mozgókamerás képnél már egy panningnél se akarunk sample hold pixelt.
VR meg ennek a véglete. Én igazából nem akarok VR-t meg trackinget se én csak nem s&h-s pixelt akarok ha épp arra van szükség és elismerem hogy lehet s&h 24fps jómóka filmekben. -
Azért ez nem ilyen egyszerű. De ha maradunk a nagyon elméleti síkon, akkor 60 Hz-nél kint is marad 16ms-re a kép, míg 144-nél csak 7-re.
Vagyis elvileg teljesen ugyanolyan éles lehetne a kép.Azért lesz rosszabb - vagy legalábbis nehezebb a dolga a tervezőknek hogy leküzdjék, esetleg kompromisszumokat is tesznek más területeken - mert adott idő alatt, a nagyobb frekvencia esetén annyival többször kell valamit kezdeni a járulékos veszteségekkel a pixelhez tartozó egyik szín kioltása és teljes fényerő elérése között, amennyivel több a megjelenített képkocka
(#45)Synthwave
A videó készítője valóban el van ájulva tőle. Talán túlságosan is ahhoz hogy az esetleges hátrányait kifejtse. De ha igaz amiket mond és prezentál, akkor fps játékra tényleg jó lehet.
Az egyéb korlátai miatt mondjuk nekem akkor sem kellene (TN panel, 1080p). Ha valaki megteheti hogy másodlagos monitornak, csak fps játékra legyen egy ilyenje is, akkor hajrá -
CRTs
aktív tag
#51
Vörös van neki 1-2ms, meg ami igazából baj az a zöldnél hogy gyakorlatilag foszforeszkál de az nem u-h hanem glow.
A P43 ritkaföldfém zöld annak nincs semelyik. Azt azért nem gyártották elvileg a kadmiumot meg betiltotta a zeju közbe QD-vel meg megengedték xD. Szóval CRTvel aránytalanul sok kicseszés esett de azért ott már fullhd is alig volt meg gyorsabbal meg elektronmikroszkopra kezd hasonlitani a cucc nem konzumertermék.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Azért nem fogunk motion blurt látni 60Hz-es LCD monitoron, mert az csak 60 Hz-es.
Sőt. A legélesebb képe lesz mind közül."Nem ez a tapasztalatom úgy, hogy minden játékban motion blur nélkül játszok. A 60Hz-es monitorom képe nem volt élesebb, mint most a 144Hz-esé
Ez egyébként azért van, mert a több képkocka miatt sokkal hamarabb indul be a pixelek állapotváltozása. Gondolj bele. 60Hz esetén van egy barna pixeled és 16ms múlva megkapja, hogy váltson zöldre. Eközben 144Hz esetén megkapja a barna pixel, hogy válts zöldre már 7ms múlva, azaz a pixel színváltozása 9 ms-mal hamarabb véget ér. Eztáltal lesz sokkal élesebb a mozgás és nem azt fogod látni, ahogy épp színváltozás közben kapsz egy elmosódott ábrát a képet.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Komplikato #48 üzenetére
CRT-nek semmiféle utánhúzása nem volt, amikor én játszottam rajta, mert pont ez a lényege, hogy utánhúzásmentes, mint például egy OLED Utánhúzás = pixelek reszponzivitása, ami CRT és OLED esetén is instant. Összekevered egy kezdeti LCD-vel, azok voltak elképzelhetetlenül rosszak.
Az OLED esetén pedig igaz, hogy utánhúzásmentes, de mivel sample and hold kijelző, ezért a CRT mozgásfelbontásának / mozgástisztaságának elérése miatt ugyanúgy kell neki a sok Hz.
[ Szerkesztve ]
-
CRTs
aktív tag
#48
Az glow meg projektorban van külön csô aminek nincs az a P43 azt hssználták VR-re. Sony G70bôl volt VR változat. Ez a monitorosdi most tényleg szánalmas. Dehát mit várunk. xD[ Szerkesztve ]
-
CRTs
aktív tag
#45
Hát igen ez a lényeg hogy valós 100fov-hoz 6000pixel kell keresztbe, csak Carmack ezt mellôzte kifejteni és elhúzott mobil VRzni nektek meg itthagyta a twitcht. Ezt kell tudni kihozni. Ez az elôrelépés meg kétszámjegyû gramm. Jobbmonitorból már volt elég és ha tényleg olyan jó lenne akkor nem zárnának a studiok hanem nyitnának.[ Szerkesztve ]
-
Komplikato
veterán
OFF: A visszatérő CRT nosztalgiához. Az értem, hogy a CRT késleltetése minimális volt, meg volt belőle 120Hz+, de olyan rohadt nagy utánahúzása is volt, hogy az semmivel sem lehet ma überelni. Ahhoz képest a vélt vagy valós után-húzás, motion blure lepkefing.
Anno a Summer Wras c. animében volt egy ilyen, hogy a világ sorsát eldöntő online csatához felhúztak a főhős házában egy NASA szintű szuper gépet, létező leggyorsabb optikai hálózattal és legújabb megjelenítővel ... erre a delikvens jelezte, hogy baromi gyorsan cseréljék ki neki CRT-re. Tehát volt benne valami, de ennyire nem volt jó, mint sokan emlékeznek rá. Tévedés jogát fenntartom.[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
-
Lavar
aktív tag
Megnézném látom-e a hz különbséget a 144-esem és eközött.
Anno FHD 60-ról 75-re váltást is én spec megéreztem, asztalon nem, de fps játékokban igen.
1440p 144 hz-re meg két éve váltottam és ég és föld volt a különbség, még asztalon is, játékban pláne. Még megvolt a régi monitor mellette (75 hz), és borzasztó darabosnak tűnt utána. Persze, amíg nem láttam a 144-et, nem tűnt fel és nem hiányzott, de már nem mennék lentebb, ahogy 1440p-ről sem.
Erről már nem tervezek váltani egy jó darabig, max sok év múlva 4k 144+ hz, de ahhoz már bika hardver is kell.[ Szerkesztve ]
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Okkké.
Szerintem jobban járunk, ha nem keverjük a szezont a fazonnal.
Sok sikert a másfél méterről történő, szó szerinti pixelekre hunyorgásra, amiknek az eltalálására egzaktan kevesebb időd van egy másodpercnél! A magam részéről már így is kopaszodom, feszültségből sincs épp hiány az életemben, szóval inkább kihagyom a dolgot.
---------------------------------------------------------------
(#42) vrob: Pedig változtat.
Ez egy egész jó videó róla: [link]
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ühümm.
Annyira "elavult", hogy még színekben is szépet ráver egyes IPS-ekre. Először nézd meg élőben, pls!
Bár utána valószínűleg nem jönne ilyen komment.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
CRTs
aktív tag
"meg nem megoldás, ha távolabb ülsz a nagyobbtól."
Fordítva,
az az egyedüli megoldás ui. nem lehet megtéveszteni binokuláris látást azzal hogy közel teszed a képernyõt. Te arròl mindgégig tudni fogod hogy sík még ha elrévülten indoktrinálódva hiszed hogy "szabványos" meg high skill akkor is. VRbe épp ezen megy a szopássorozat xD, hogy 1.5-2 méterre tették a virtuális képet de nincs olyan hogy az egyszerre jó kōzelre is meg távolra is. Ezért pont olyan csak sztereo. De normális esetben a virtuális távolság megfelelne a látottaknak csak ilyet nehéz csinálni. -
Szerintem a csatolt kép az megtévesztő lehet.
Azért nem fogunk motion blurt látni 60Hz-es LCD monitoron, mert az csak 60 Hz-es.
Sőt. A legélesebb képe lesz mind közül. Ilyen szempontból pont az ellenkezője igaz mint ami lejön a képről.Persze, rátehet a program ilyen szép motion blurt, ha van elég erőforrás - vagy lehet eleve így felvéve egy videó vagy éppen film - de ennek semmi köze a monitor frekvenciához.
60 Hz-en egyszerűen kevesebb képkocka jelenik meg a gyors mozgásra, ami persze totál gáz egy fps gyors célzásnál. De ezt így nem lehet érzékeltetni.
Én 170 Hz-es kijelzőt használok.
Az az igazság, csak 120Hz-en használom, az már éppen elég "kamu folyamatosságot" ad nekem.
Fényképezővel kifotózva, vagy lassított felvételen látható hogy 60Hz felett az előző képkocka még látható, de már rajzolja a következőt.
Ez tök folyamatos érzést ad, de a kép élessége nagyon messze van a tökéletestől mozgás közben.
Az UFO teszt oldal segítségével szépen kimutatható, 60Hz felett az LCD-n milyen gyönyörűen erősödnek fel az artifactok különböző fajtái amiket az oldal láthatóvá tud tenni.Amiket eddig láttam gyors LCD-ket (200ezres kategória) miközben gyorsak voltak, egyik sem volt teljesen éles.
Szerintem ezen az 540Hzes 500ezres monitor sem fog változtatni.
[240hz vs 144hz vs 60hz Comparison (Slow Motion)] -
MADKING
tag
8 bit, E-TN LED LCD
1920x1080
célkereszt, FPS számláló
kb. 425 000 forint
ASUS tudja hogy kell eladni elavult tehnologiat
-
bozont
veterán
Ez egy nagyon jó videó a témáról szerintem. Érdemes megnézni a skeptikusoknak is. Azt nem vitatja senki hogy nem a "nagy hertztől" lesz jó játékos bárki is, de mindenképpen ad némi előnyt.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"Már próbáltam utalni rá hogy kis képátlón eleve vicc a gaming"
Kivéve, ha nem csak casual puttyogsz, ugye.
Minél kisebb a képátló, annál kevesebb dolog történik a perifériás látómeződben, és annál több van fókuszban, tehát a célkereszt közvetlen szomszédságában, az meg nem megoldás, ha távolabb ülsz a nagyobbtól.
Nem véletlenül nem látsz prókat 27 hüvelyknél nagyobbal, de inkább a 24 az elterjedt, bár a magam részéről tudnám díjazni, ha 22, netán 18,5 hüvelyken is lenne 100+ Hz opció, nem csak a hordozható halmazban.
Itt most nyilván elsősorban FPS-ekről beszélünk, bár mondjuk egy MOBA-ban sem hiszem, hogy túl kellemes a hodály monitor, ha az ember nem csak a cimborákkal funolgat.SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
(#31) Navaren: "amik kapcsán a hc (pro, vagy nem pro, mindegy) játékos hirtelen azonnal tudja, mit kell menni és frissíteni a konfigjában"
Szerintem semmi furcsa nincs abban, ha valaki képben van azzal, amit csinál, és egy új eszköz megjelenésekor azonnal felismeri a benne rejlő potenciált. Inkább törvényszerűnek mondanám.
"Az én generációm..."
Az az én generációm is. Relatíve sokat CS-zgettem én is, sok egyéb FPS-sel egyetemben, de a világom inkább az arena cuccok (meg az első Modern Warfare). Kvékekbe beleraktam egy egészséges 8000+ órát, a Quake Live-ot már versenyszerűen is játszottam európai viszonylatban, relatíve sikeresen (div1 TDM, top-tier FFA, div2 CTF stb.). Ezért is nyomtam 2016-ig CRT-n. Az első LCD-m, ami még mindig használatban van <3, 144 Hz-es volt (az évek alatt jött mellé még kettő ugyanilyen; betáraztam ).
Az utóbbi 4-5 évben meg 99 százalékban klasszik Doom, 2 éve kizárólag DSDA-Doom alól, complevelekkel. Slaughter, speedrun, 3rd party WAD-ok, ilyesmi. A kompetitív feszkó már nem hiányzik, a régi kvéjkes sensimhez már nem passzol a kezem állapota, úgyhogy váltottam, bár a game '95 óta a szívem egyik csücskében van; az első multiplayer élményem is ehhez köthető (E1M1 4-player DM, billentyűzet only). Advanced movement van itt is, és a magasabb skill lépcsőkön fontosabb a meta ismerete ("combat geometry"), illetve a fizika megfelelő kihasználása, mint a törtmásodperces reakciók, szóval logikus volt az átnyergelés.
"A vicc az, hogy egyébként évente 3-4 perifériacserés kísérlet után is kb. mindig visszatértünk a jó öreg, jól bevált MS 1.1A, MS 3.0, Logitech MX510-518, stb szériákhoz."
Most már biztos nem térnél vissza. Ahogy én sem, pedig a lehetőség adott: a polcon egyebek mellett akad MS 1.1/3.0 SteelSeries Edition, meg egy MX500 is, de már csak relikviák. : >
Egyébként a klasszikus vonalról a Logitech MX300, a Razer Salmosa, a Ninox Aurora és persze a WMO 1.1a favorit, már akkor is messziről kerültem a nehéz cuccokat. Egy Salmosát kéne még szerezni a nosztalgia végett.
A mecha billencsekből akkoriban sajna kimaradtam, egy IBM SK-8820-szal ligáztam. Ahhoz képest, ami, nem volt rossz, csak balra hátrafelé strafe jumpolás közben nem tudtam fegyvert váltani vele, nemhogy még a guggolást is spamolni, de ettől függetlenül szerettem. Aztán 4 éve megvettem az első, belépőszintű mechámat (Genesis Thor 300), mára meg ott tartunk, hogy 10 billencs raktáron, Keychron Q8 main 3rd party kapcsolókkal, és a héten vett kupakszett került annyiba, mint anno a Genesis. Mondjuk nem is váltanék vissza, de az előre lépkedés graduális folyamat volt. Az ember jobban kiismeri a saját igényeit, és ha sok időt töltesz a képernyő előtt, szerintem nem éri meg a perifériákon spórolni.-----------------------------------------------------------------------------
#35 CRTs: "Erre mondják hogy " twitch shooter " kb azt jelenti hogy agyatlan reflexjáték."
Low skillen minden az.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
toronyhaz
aktív tag
Aknakeresőhöz
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Nem, ezeket csak te hiszed.
Anélkül, hogy a kettő közül bármelyikben is jobban elméyedtél volna.SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
CRTs
aktív tag
"kompetetív fps" eufemizmus...
...ha neked ingame setting 100 fov, amiből te látsz 50-60-at monitoron, 30-at tévén akkor neked már eleve lőttek a nagyfelbontásnakaz meg milyen shooter amihez nem kell nagyfelbontás, röhej...
Erre mondják hogy " twitch shooter " kb azt jelenti hogy agyatlan reflexjáték. -
CRTs
aktív tag
Már próbáltam utalni rá hogy kis képátlón eleve vicc a gaming, hz ide oda (input lag is utólag rossz). És csak szimesek jutottak el odáig ami a VR-ben alap hogy nincs különálló ingame fov meg display fov.
Aki ezeket az autójáték fov calculator-okat elkezdi nézegetni az rájöhet hogy síkképernyőn mindig különálló fov lesz, nagy curved screen meg nem lesz úgyhogy gaming az vagy wearablen lesz vagy nem lesz (normális). Idén 7000 gamedev munkahely szűnt meg(?) amit nem fognak microtranzakciókkal visszahozni szerintem.. Szerintem ilyen monitorozós cégek mehetnek is.
[ Szerkesztve ]
-
nubreed
veterán
Jönnek majd a sas szeműek és megmagyarázzák, hogy ők látják a különbséget 144 és az 540 hz között és éppen ezért hatalmas szükség van rá. Mert cs2 -ben meg a többi kompetetív fps -ben ez kell a győzelemhez. Ergo, mi vagyunk rosszul bekötve és vagyunk vakok.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Navaren
aktív tag
Nem azt mondom, hogy egyáltalán nem lesz/lehet akár mérhető előnye is annak, ha valaki 540Hz-en, játszik, hanem azt, hogy zseniális, ahogy az ún. 'gamer' hardver - kategóriában éppen mikor mit találnak aki, amik kapcsán a hc (pro, vagy nem pro, mindegy) játékos hirtelen azonnal tudja, mit kell menni és frissíteni a konfigjában .
Az én generációm pl. a Counter-Strike 1.6-ot tolta versenyszerűen a kétezres évek közepéig, és bár akkor is kerültük az alacsony frekis CRT monitorokat (bár egészen más okból, ott tényleg konkrétan rossz volt nem hogy bámulni, de ránézni is az alacsony frekvencián villógó cuccokra, az akkori, gyerekcipős LCD-t pedig kollektívan kerültük, mint a pestist, ha lehetett), akkor még nagyon az elején járt ez az egész gamer-mizéria mint HW kategória, elsősorban egereket, egérpadkokat, füleseket nyomott le az ipar a torkunkon, hogy így 2000 dpi, meg úgy 1000Hz, lézer meg infra az elavult optikai szenzor helyett, mert hát ezekkel ugye mindenki azonnal sokkal jobban fog lőni.
Megjött talán az első mechanikus bill. amit láttunk (talán SteelKeys vagy mi volt a neve), aminek a csodájára jártunk a Pixel-ben, állandóan új fülesek jelentek meg, szóval mindig megjelent valami, ami hirtelen lehetetlen specifikációkat villantott, és amire szerencsétlen gamer pénzt tudott költeni, mázlinkra motyónként legfeljebb csak pár tízezret, nem félmilliókat.
A vicc az, hogy egyébként évente 3-4 perifériacserés kísérlet után is kb. mindig visszatértünk a jó öreg, jól bevált MS 1.1A, MS 3.0, Logitech MX510-518, stb szériákhoz.Értem én, hogy ez is ipar, ez is biznisz, és a ROG úthenger úgyis letarol és bebizonyítja, hogy 540Hz helyett ugyan lehet 280, neadjisten 144Hz-en is élni (és digitálisan ölni, hehe), csak éppen minek, kommentemmel mindösszesen a gamer-PR kreativitásának zsenialitása előtt tisztelegtem.
[ Szerkesztve ]
iBalu // Ordo Ab Chao //
-
PuMbA
titán
Why Higher Refresh Rates Matter - 30Hz vs 60Hz vs 120Hz vs 240Hz vs 540Hz
Ezt nézze meg mindenki, aki nem érti, hogy miért kell Az LCD és OLED kijelzők sample and hold technológiára alapulnak, azaz a CRT-hez vagy Plazmához képest jóval nagyobb frissítési frekvenciára van szükségük, hogy ugyanazt a képélességet hozzák elmosódás nélkül és ezáltal mi emberek pontosabban tudjuk követni a képernyőn lévő dolgokat a szemünkkel és ezáltal jobban tudjunk célozni. A képernyőn nagyon gyorsan mozgó objektumok esetén így néz ki a dolog:
[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
válasz Synthwave #26 üzenetére
Azért van annak valami diszkrét bája, hogy technikai fejlődésre hivatkozol a képfrissítés vonatkozásában, miközben durván low felbontáson játszol egy olyan randa textúrájú játékkal, amitől a többség már 20 évvel ezelőtt is hányingert kapott volna...
Mindketten tudjuk jól, hogy egyrészt a 360 Hz és az 540 Hz között különbséget (sőt, jó eséllyel ugyanez a helyzet a 240 és a 360 Hz között is) vakteszten 100 emberből 99 nem képes érzékelni (a maradék egy pedig lottónyerteseket megszégyenítő eredményességgel tippel... ), max. a placebo-hatás érvényesül vakteszt híján, másrészt ahogy a fényképezők megapixel értékét túltolták marketing okokból a mobilokon, úgy ezt is túl fogják tolni, mert egy szint felett mindenképp parasztvakítás (a kérdés csak az, hogy már elérték-e ezt a szintet, vagy "csak" a 2000 Hz-es monitorok fognak abba a kategóriába tartozni, ami már a minden bizonnyal páratlan képességeid számára sem lesz érzékelhető különbség, mondjuk az 1000 Hz-hez képest... ).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Synthwave #26 üzenetére
De erőművel modernebb eSport címekben is el lehet érni a sok száz fps-t. Aki 3 kilóért vesz 24 hüvelykes TN-t, annak valszeg. a gépe is megvan hozzá, és okkal veszi.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Semmi köze a reakcióidődhöz vagy az input laghoz. Ha megvan a frame rate, az egész sokkal jobban folyik, sokkal jobban "térben van", plusz a mozgási elmosódás is jóval kevesebb, így a gyorsan mozgó dolgokat élesebben látod.
Persze az input lag is kevesebb, de az elhanyagolható.
"azt már meg sem merem pendíteni, hogy hány játéknál és milyen konfiggal lehet ezt az fps számot fixen elérni..."
Megkérdezheted. Itt egy R7 2700 @ 3,5 GHz + 16 GB DDR4-3200 + GTX 950-nel jellemzően 700-3000 között van a frame rate OpenGL alól, WAD-tól függően.
DSDA-Doom @ 640 x 480, bár a felbontás nem igazán számít.
Ha Quakeworldözgetnék még, ott fix 1000-rel játszanék.[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
DonToni
aktív tag
válasz Synthwave #22 üzenetére
"És azok, akik sokszáz FPS-sel játszanak eSport játékokat, és nem szégyellnek perkálni némi kézzelfogható előnyért."
Valaki nálam okosabb, vezesse már le, hogy mondjuk 240 és 540Hz -en hány milliszekundum a reakcióidő egy embernél...?! Mert ha ez az "előny" valid, akkor azt mondom oké... (azt már meg sem merem pendíteni, hogy hány játéknál és milyen konfiggal lehet ezt az fps számot fixen elérni...)
-Anti-
-
csendes tag
Asus ROG Swift OLED PG32UCDM jövőre viszont ha kapható lesz, hatalmasat fog szólni a bitang ár ellenére szerintem, még ha nem is itthon. De ott az 540 hz-en kívül már szinte minden van, és azért 240hz-én el lehet majd ott is pötyögni, csak legyen az embernek gépe is mellé. Bár ahogy fejlődik a technika valószínűleg a 4K sem lesz olyan sok idő múlva probléma játék terén 😁
[ Szerkesztve ]
-
Komplikato
veterán
válasz Synthwave #22 üzenetére
A "naiv hülyék" csoport, és ez szerintem a szövegből is kiderül, pont nem azokra vonatkoznak, akik ARRA veszik a monitort, amire ki van találva.
Ebbe a csoportba azok tartoznak, akik mindenből is megveszik azt, amire nagyobb számokat írtak. Hogy utána SOHA ne használják ki. Lásd tutnig ram dupla, tripla áron, de alap órajelen. Vagy olyan anti userek, akik megvesznek egy bármilyen (120, 144, 540Hz) monitort, de 60Hz-en használják, mert még a videókártya beállítást sem találták meg meg soha.
Szóval nem az én igényeimről volt szó és nem is pro-gamerek fikázásáról."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Komplikato #17 üzenetére
Na, ez nem azoknak szól, akik inkább 240 Hz-es OLED-et vennének, hanem azoknak, akik 240/280/360 Hz-ről lépnének előre...
"akkor maradnak a naiv hülyék."
És azok, akik sokszáz FPS-sel játszanak eSport játékokat, és nem szégyellnek perkálni némi kézzelfogható előnyért.
Komolyan nem tudom, miért ennyire nehéz sokaknak elvonatkoztatni a saját igényeiktől, anélkül, hogy egyáltalán tudnák, hogy mit hordanak le a sárga földig...
--------------------------------------------------------------------------------
(#18) CRTs: "e-sporthoz meg gyomor kell."
Inkább skill.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
CRTs
aktív tag
válasz Komplikato #19 üzenetére
"beleég a röntgen képem a székembe"
Újabb bizonyíték hogy a CRT az mindig is projektor akart lenni, ti meg kimaradtatok a >100"-es jóból xDNa majd wearable-ben lehet lesz valami hasonló xD
-
Komplikato
veterán
A jó öreg 120Hz-es CRT-met szerettem, de nem azért halt meg, mert megöregedett az elektronika vagy a diamontron képcső ... szétporladt a burkolata és mindenhol is kontaktos lett. Hiányzik kicsit, ahogy beleég a röntgen képem a székembe tőle.
Érdekes, hogy állandó téma most az OLED, régebben a plazmák béégése. De senki nem beszél az SPVA kijelzők és tévék beégéséről, pedig hááááát ...
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
CRTs
aktív tag
válasz Komplikato #17 üzenetére
hogyha LCD-ben lenne rendes háttérfény és nem a hz-et nyomnák akkor ott is lenne 0.01.
Most tesztelték az oledeket 10ből 10 beégett úgyhogy nem hencegnék vele hogy kényszerességből mondják hogy beég.
És jobb motion mode-ot tudna 60hz-en mint az oled. De tökmindegy mert ezekre a játékokra már akkor se lennék kíváncsi ha 60 lenne, e-sporthoz meg gyomor kell.Ja meg aki normálisabb mérnök volt displayben már rég elhúzott wearable-zni ahol meg ilyen állatságok mennek hogy 1kg-os display úgyhogy nem is nehéz érvényesülni.
[ Szerkesztve ]
-
Komplikato
veterán
Tudom, hogy OLED ügyileg fel KELL emlegetni a beégést, de ... ilyen sok pénzért már kapni jópofa OLED megoldást, ami "csak" 240Hz-es, de 0.01-0.02ms. Nem sokan vesznek azért egy RTX4090 vagy RX7900XTX kártyát, hogy low grafikán fusson az eSport játékuk 540 FPS-el. Így csak arra tippelek, hogy ha ezt el akarják adni, akkor maradnak a naiv hülyék. Én anno vettem egy 240Hz-es monitort, persze tök feleslegesen. Más kérdés, hogy a kinézete miatt esett rá a választás, mert bőven elég lett volna egy 144-165 Hz-es is.
OFF: Érdekesen néz ki, hogy az olcsó kategóriába mostanában ilyen 100Hz-es VA panelek bukkantak fel 1920x1080/24", meg 3440x1440/34" méretben. Ez valami raktár söprés eredménye?
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
SuperSulc
csendes tag
válasz VoltanIgor #5 üzenetére
Fontos hogy mekkora az adott monitorny.
17-22" monitorjaimon kiváló volt a 60Hz, de sok éve vettem egy Philips 4k monitort, majd egy méter, na ott elugrik a szemem elől az egérkurzor, oda kellene a jobb refresh rate.Majd ha ez kirohad, a következő szerintem 120/144Hz lesz.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Milliók asztalán, többek közt itt is három.
Bizony. Milyen szörnyű, hogy fejlődik a technológia.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3 x Q8 | HTX Ace | Icemat 2.0▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Lamonso
kezdő
Hol van már a 144Hz
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
-
PTM
aktív tag
válasz VoltanIgor #5 üzenetére
A framerate növekedésével az input lag is csökken, azzal együtt ez a monitor persze egy rétegtermék. Az ASUS is kfejezetten e-sport célra írja a termékoldalon.
[ Szerkesztve ]
-
VoltanIgor
tag
Hát nemtom... Személy szerint én már a 80-100 és 100-140 közötti fps-ben sem látom a különbséget, legfeljebb nagyon-nagyon odafigyelve, és minimálisan.
Persze tudom, mindig van valaki, aki erre azt mondja, hogy vakegér vagyok, mert ő bizony látja, hát a fene tudja.A játékokat is 75-80 fps-re korlátozom, mert az nekem bőven elég, és kényelmesen siklik a rendszer, nincs agyonizzasztva.
Ez a szint már csak parasztvakítás, szerintem.
-
pigatt
őstag
Szépen lassan visszaérünk a CRT hátlap mérethez.
i9 / 4080 / 32"
-
Navaren
aktív tag
Köszi a tesztet.
Mekkora őrületes parasztvakítás ez az 540Hz is. Atyaisten.
De jó, hogy nem léteztek ezek még akkor, amikor korban én voltam a célközönsége a gAmEr cuccoknak, és én csak egerekre meg egérpadokra tudtam teljesen teleslegesen pénzt elverni.iBalu // Ordo Ab Chao //
-
csendes tag
Az 540hz-en kívül vajon tudja bármi indokolni ezt az árat az adott monitor esetében? Szép dolog, hogy fejlődünk, de ez durva
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Windows 10
- Videós, mozgóképes topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Lexus, Toyota topik
- 20 éve regisztráltam
- AliExpress tapasztalatok
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest