Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • s3toraph

    senior tag

    Sziasztok!

    Építenék egy kis otthoni monitorozó rendszert, ehhez kérnék tanácsot. Kezdő vagyok a témában.

    A terv az, hogy egy lakásban a helyiségek hőmérsékletét figyelem hőszenzorokkal. Ezen adatokat kellene real time megjeleníteni PC-n. Majd ezután továbbfejlesztve, adatbázisban eltárolni a begyűjtött adatokat (mindezt azért, hogy egy weboldalra feltöltve, neten is meg lehessen nézni bármikor bárhonnan, hol mennyi a hőmérséklet, ill. visszamenőleg grafikonon mondjuk egy hét távlatra, szobánként). Szobánként 1 vagy több hőmérő. Ezt mondjuk egy router és VPN segítségével megoldani.
    Aztán még lehet hogy bővíteném, mondjuk páratartalom méréssel, ajtónyitás érzékelővel.
    Fűtésszabályozás, bojlervezérlés, stb. nem lesz.

    Első körben kábelesen csatlakoznának az érzékelők. Ha ez működik, utána továbbfejleszteni vezeték nélküli megoldással, wi-fi vagy bluetooth.

    Nem tudom, melyik vonalon induljak el, raspberry vagy arduino?
    Melyiket könnyebb kezelni, megtanulni?
    (MSP430G2-vel próbálkoztam de az nekem túl bonyolult.)
    Úgy látom mindkettőhöz van elég sok magyar forrás (angolom még nem elég jó).

    Érdemes megvenni egy komolyabb boardot amin van eleve mondjuk wi-fi modul? Vagy elég egy közepes lap, és később shildek hozzá? Melyik a költséghatékonyabb?

    Régi rendszerben: 59 + / 0 - | A legújabb rendszerben (2020.02.28-ig összegyűlt): 162 + / 0 -

  • s3toraph

    senior tag

    válasz inf3rno #1486 üzenetére

    Közben írtam a másik topicba, hosszú inkább csak linekelem.