Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thon73

    tag

    válasz Szmeby #3308 üzenetére

    Így már értem, és az utolsó szaváig egyet is értek vele. Az ördög az Android felépítésében rejlik, ezért csak a konkrét részekkel foglalkozom, a többi az absz. úgy van, ahogy írod.

    Az InputMethodService felelős a billentyűzetért, ami ugye a képen van, tehát UI. Sajnos ez a Service igen gyengén dokumentált, többnyire a forráskódból meg próbálkozásokból jöttem rá egy-két dologra.

    A mi szempontunkból fontos: a billentyűzet kiválasztásakor elindul a service és örökön-örökké él, amíg új billentyűzetet nem választ ki a felhasználó. No, és persze egyetlen példányban él. De ha szigorúan akarok fogalmazni: nem singleton, legfeljebb hasonló.

    A service elindításakor szükség van valamilyen adatstruktúrára, ami a billentyűzetet reprezentálja. Az első megvalósításban ezt a struktúrát egy leírófájl alapján maga a service készíti el; ami leginkább idő. Ez a rész háttérszálon fut, de akkor sem tudom a billentyűzetet használni, amíg kész nincs. Ez persze idő, akár 10-20 másodperc is lehet; igaz csak a billentyűzet legelső kiválasztásakor kell kivárni. Nem tudom külön előkészíteni, mert a konkrét gép adatira is szüksége van. Viszont ezt szerettem volna úgy különválasztani, hogy mondjuk egy program legenerálja a használható adatstruktúrát (oké, ez egy fél perc), aztán azt az adatstruktúrát már azonnal tudja használni a service.

    A speciális View egyik metódusa (onTouch()) kerül meghívásra érintéskor, egy másik (onDraw()) rajzoláskor. Az eddigieket nem én találtam ki, ez gyárilag így van.

    Természetesen az onDraw() is eljut a példánkban Button-ként szereplő osztályig, ami megrajzolja a billentyűt (ennél kicsit bonyolultabb a dolog, mert egy köztes képet használ, de ez nem érdekes), és persze az onTouch() végrehajtása is a Button()-on keresztül történik, pontosabban a Text és Key további osztályokon, mert egy Button (joystick pl), akár négy ilyet is tartalmazhat. A lényeg csakis annyi, hogy az egész hosszú struktúrán végiggörgetem a referenciát, egészen pontosan úgy, ahogy írod. Mert ugyanis a leütött billentyűt CSAK a legelsőként szereplő Service tudja elküldeni. Van emögött persze logika, de néhány lépésben nehéz megfelelni neki.

    A végső kérdés abszolút android specifikus: ennek a nem-singelton, nem-teljesen-standard-service, nem-minden-ízében-ismert InputMethodService-nek a referenciáját - vagyis inkább annak az átadását ki tudom-e kerülni valahogy. Magával az InputMethodService-szel nagyon kevesen foglalkoznak (szerintem), ezért örülnék, ha lenne valakinek tapasztalata vele.

    Az állapot kérdésére meg nem tudok válaszolni. Ez egy bővített gyári osztály - fogalmam sincs arról (és doksi sincs), hogy egészen pontosan hogyan viselkedik. Azért persze valamennyit már tudok róla, csak félek, ez kevés, hogy egy ilyen huszárvágást bátran megcsináljak.

    Az apróságokra:
    jogos, én sem text-nek hívom, hanem packet-nek, amiből kettő van: vagy stringet vagy hard-keyt (kódot) tudok átadni. De ez a referencia utazása szempontjából csak még egy lépcső...

    A felsorolt opciók közül jelenleg 1-es működik. 2-est érzem megvalósíthatónak. A 4-es a kérdés, van-e ilyen, esetleg 3-assal kombinálva.

    ((A programozási cikket sajnos már nem találtam meg. Én magam nem vagyok elég felkészült, hogy bármi ilyen vitában részt vegyek, de a cikk nagyon érdekes volt. A "lineárisra" emlékszem, lehet, hogy rosszul idéztem, minden estre számomra a nem objektum-orientált, nem event-driven struktúrát jelentette (mondjuk basic :) ?). Nem ide tartozik, de nagyon tetszett a hasonlat, amit az egyik fél alkalmazott: Az objektum orientált programozás nagyon jó, de ha szükség van egy banánra, akkor meg kell teremteni hozzá a majmot is, meg az egész őserdőt. Bocs, ha ez se pontos. És még egyszer: részemről ez semmilyen állásfoglalás, tényleg nem tudok mit mondani róla; épp csak feldobtam, hogy ilyen is van a nap alatt.))

    Nagyon köszönöm a választ, mert segítettél továbbgondolni, és így a probléma is sokkal jobban kezd körvonalazódni bennem!

Új hozzászólás Aktív témák