- Félrevezető a Tesla önvezető marketingje, mégis zöld utat kaphat Európában
- Kisétvágyú Radeon RX 9060 XT-t hozott az AMD
- Új képmotorral mutat fügét a ChatGPT a Google banánjának
- Izmos kis "2 az 1-ben" MoDT alaplapot villantott a Minisforum
- Az Enermax tényleg nem viccel, ha az új tápjának garanciaidejéről van szó
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek
#26810
üzenetére
Szerintem mindenképpen a Vulkan lesz az elterjedtebb, mintsem a DX12. Alapvetően nincs nagy különbség a két API között. Persze apró eltérések miatt fel lehet hozni mindkettő mellett a pró/kontra érveket, de nem tud sokkal többet a DX12. Ami igazi érv mellette az a multi-GPU és az executeindirect. A HLSL shaderek megléte nyilván ma fontos, de a SPIR-V nyílt rendszer, a DXIL is az lesz, tehát igen egyszerű lesz ezeket használva GLSL shadert küldeni DX12-re, vagy HLSL-t Vulkan API-ra. Az új platformok nyíltsága tulajdonképpen lehetővé teszi azt, hogy a magas szintű nyelv igazából ne számítson. Abban írja meg a fejlesztő a shadert, amiben akarja, aztán a nyílt rendszert kihasználva keres vagy ír egy fordítót, ami abból SPIR-V vagy DXIL kódot generál. Ez a jövőben egyáltalán nem lesz probléma. Ma még az a D3BC zártsága miatt, de ez az IR úgyis kuka lesz.
A Vulkan pedig kiegészíthető multi-GPU-val, multidraw indirecttel, akár bindless modellel, tehát végeredményben egyedül a platformfüggetlenség marad meg, mint előny. A többségnek ez sokkal jobban fog számítani, mint annak a kevés csúcstechnikával dolgozó stúdiónak/kiadónak, akiknek amúgy tényleg érnek is valamit a DX12 gyors és amúgy tényleg csúcs fejlesztései. Nem mellesleg nagyon nagy érv még a Vulkan mellett, hogy tényleg úgy építette fel a Khronos, hogy gyártófüggetlen legyen, míg a Microsoft a DX12-t láthatóan GCN-re csinálta az Xbox One miatt, és különböző fallback módok vannak a többi hardverre, ami ugyan nem követel eltérő kódot, de ezek implementációja jobban eszi a processzort, mint a GCN-é. Az Intel is egy brute force fejlesztéssel húzta be magát a legjobb szintekre, ami közel sem hatékony, de volt tranyóbudget bőven rá. Például más ilyet nem tud megjátszani. Ellenben a Vulkan jelenleg rendkívül igazságos az eltérő gyártók hardvereivel, ha lehet ilyet mondani.
-
huskydog17
addikt
válasz
Ren Hoek
#26810
üzenetére
Nem, nem fog, legalábbis az elkövetkező néhány évben biztosan nem, ugyanis még jó néhány játék érkezni fog Vulkan támogatással, arról nem is beszélve, hogy a Unity Engine 5.6-os verziójában is lesz Vulkan támogatás.
Vulkan-hoz hatványozottan nagyobb támogatás volt, mint ami valaha volt Mantle-höz.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- XFX RX 7900 XTX SPEEDSTER MERC 310 24GB BLACK EDITION - 3 év Alza Garancia
- ASUS RTX 5090 32GB GDDR7 ROG ASTRAL LC OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB
- MSI Radeon RX 5700 XT MECH OC 8GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- GIGABYTE RTX 5090 32GB GDDR7 AORUS XTREME WATERFORCE - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- 153 - Lenovo LOQ (15IRX9) - Intel Core i5-13450HX, RTX 4060
- Eladó retro HiFi-k és erösítők/hangfalak
- AKCIÓ! LG 24GM79G-B 24 144Hz FHD TN 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- SK Hynix 32GB DDR4 2666MHz PC4-21300 laptop RAM
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest



