Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a befürdésről van szó, hanem a lehetőségekről. Ma nem lehet úgy megoldani a problémákat, hogy minden maradjon jó minőségű. TXAA, vagy más temporális projekció mindegy, mert a cél minden esetben a filmes hatás. A filmeken is nagyon durván alkalmaznak elmosást.
Nyilván lebutítható a játék a rajzolási parancsok tekintetében, de mondjuk úgy lenne jó a CPU-limit kitolása, hogy a konzolon és a PC-n is elérhető legyen ugyanannyi objektum a kijelzőn, lehetőség szerint hasonló LOD, és hasonló árnyékminőség mellett. Mivel a konzolok jóval többet tudnak rajzolni, mint a PC-k, így az egyetlen lehetséges irány a PC-s API-k cseréje volt. Nem hiszem, hogy bárkinek a fején átkúszott az a gondolat, hogy tartsuk meg az aktuális API-kat, és akkor PC-re meg korlátozzák a látótávolságot. Meg lehet csinálni, csak nem célszerű.
+10-20% azért elég jó. Az persze igaz, hogy jelen formában leginkább GCN-only.
A legtöbb mai játékban az async compute úgy van kialakítva, hogy a shadow mapok számítása mellé legyen betolva valami compute feladat. Ezt semmilyen más formában nem lehet megcsinálni. Akármilyen hardveren malmozni fognak a shaderek, mert a shadow mapok számítása ROP limitált. A GPU-k heterogén jellege miatt számos grafikai futószalag olyan, hogy nem igazán bántja a shadereket, amelyeken ezekben az időszakokban lehet futtatni bármilyen compute futószalagot.
A fejlesztők problémája nem kifejezetten az, hogy az async compute nehéz, hanem az, hogy általánosan jól megírni nehéz úgy, hogy működjön minden hardveren. Ezért írják ma meg nagyrészt csak GCN-re, mert túlságosan eltér a többi hardver a konzoltól, hogy az arra kialakított futószalagokat jól át lehessen hozni PC-re.
Vannak más játékokról is fejlesztői adatok, hogy az async GCN-ekkel mennyit hoz:
Hitman 5-10%
Warhammer 5-15%
Doom (8xTSSAA) 10-20%
Quantum Break 10-15%Más játékokra nincs pontos adat, de tudni lehet, hogy a Forza 6, a GoW és az új Tomb Raider alatt is számít pár százalékot, illetve a Thief és a Sniper Elite 3 alatt is. Mindegyik utóbb említett játékban túl kicsi az átlapolt munka, de az előnyt jelent így is.
Az AotS-en az async compute-nak nincs akkora értéke ma. 5-10%-os pluszt jelent, de az aktuális motorverzióban még nincs aktiválva a texel árnyalás és a raszterizálás átlapolása. Csupán némi post-process fut az új képkockával párhuzamosan. Ennek a fejlesztésnek az az elsődleges problémája, hogy a működéshez szét kell választani a texel árnyalást a raszterizálástól. Ez DX11 alatt nem lehetséges, tehát abban a frissítésben, ahol ezt bevezetik legacy státuszba kell helyezni a DX11-es kódot, mert onnantól kezdve túl sok munka lenne az eltérő API-k karbantartása.Ez leginkább ma már külön fordítót jelent. A legtöbb stúdió, jelen esetben az ID nem ír ennyi shadert. Van egy saját nyelvük, amit több shader nyelvre fordítanak. Ezen belül is nyelvük kezel egy rakás olyan függvényt, amit a PC-s shader nyelvek nem. Ergo nekik kell írni egy alternatív fordítót a PC-hez, hogy ezeket a különbségeket kezeljék. Bármennyire is furcsa, ez nekik sokkal inkább teher, mint olyan shader kiegészítésekre fordítani a kódot, amelyek kezelik a shader intrinsics függvényeket.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- EVGA GeForce RTX 3090 FTW3 ULTRA GAMING 24GB GDDR6X (24G-P5-3987-KR) Videokártya!
- GIGABYTE RTX 4070 12GB GDDR6X AORUS MASTER - Gari 2027.07.09. - ig - Eladó!
- SAPPHIRE RX 9060 XT 16GB GDDR6 PULSE OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16GB
- GIGABYTE GeForce RTX 4080 SUPER WINDFORCE V2 16G
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3121, 100% Akkumulátor
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3675
- Dell Optiplex MT/SFF 3040, 3050, 3060, 3070, 5070, 7060/ Hp ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest