Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz do3om #890 üzenetére

    Nyilván az, hogy végre kapnak egy komplett fejlesztőcsomagot nagy segítség lesz. A VR legnagyobb problémája ma a töredezettség. Ezért valószínű, hogy ezen a területen a Sony dobbant majd az elején, mert nekik teljesen zárt a rendszerük, és amit a laborokban tapasztalnak, azt fogják kapni otthon a felhasználók. A PC-s VR ennél sokkal bonyolultabb, mert szoftver és hardverszinten is nagy a töredezettség, és fejlesztőcsomagokkal sem próbáltak ezen segíteni. A formálódó VR tanács próbál egy matricás rendszert bevezetni, hogy egy minimális szintű egységességet kapjon a piac, amíg nem jön szabvány. De a szabványosítás elég hosszadalmas folyamat lesz. És a töredezettségen felül ez a VR másik problémája, hogy még ha a hardverek képesek is lesznek mondjuk 2016-ban a fontosabb VR-hez kötődő funkciók támogatására, egy API nélkül ezek kihasználhatatlanok lesznek. Az AMD-nek nem is a hardver az előnye hanem az, hogy nem kell törődniük a szabvánnyal. Egyszerűen megírják maguknak a Mantle-be mindazt, ami éppen kell. A VR esetében így tettek, és képesek voltak komplett csomagot kínálni a LiquidVR-rel és erre épül az LDK is.

    A piac későbbi problémája egyébként az lesz, hogy egyre inkább el kell gondolkodnia az Intelnek és az NV-nek, hogy csináljanak egy saját grafikus API-t. Abban a formában, ahogy az AMD játszik szükségessé teszi, hogy legyen mindenkinek menekülőútja, amíg a szabványok elkészítése zajlik. Régen ez azért nem volt probléma, mert mindenki a szabványból élt. Mindenki tudta, hogy a hardverek felkészültek az egyes újításokra, de még ha ott is volt a funkció, azokhoz nem lehetett hozzányúlni. Tehát elkönyvelte az ipar, hogy ez a helyzet szar, de legalább mindenki ugyanúgy szopizik. Aztán azonos időben mindenkinek elérhetővé vált a szabvány. Ebben az AMD nagyon csúnyán beleköpött azzal, hogy csináltak maguknak egy saját API-t. Továbbra is támogatják a szabványokat, de amíg azok nem készülnek el, addig megírják maguknak a szükséges funkciókat. És ezt már a konkurencia sem nézheti, mert mostantól az AMD hardvereinek funkcióihoz hozzá lehet nyúlni, míg mondjuk az Intel és az NV hardverekben ezek hiába vannak benne, akkor is elérhetetlenek, amíg a Microsoft és a Khronos nem lép elő az API-jaik megfelelő frissítésével. Erre nincs nagyon más megoldás. Hozni kell mindenkinek egy saját API-t, mert az AMD-nek az előny lesz, hogy például most a VR-nél nem kell 2018-ig várnia a szabványra. Persze a VR az már veszett ügy, ezért sem kapálózik az Intel és az NV a VR tanács megalakításáért, úgysem tudnak három hónap alatt a nulláról felhúzni egy API-t, de gondolni kell arra, hogy a jövőben bármilyen piac kialakulhat, és arra megint kell szabvány és saját API nélkül ott megint hátrányban lennének.

Új hozzászólás Aktív témák