- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Autós kamerák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Androidos tablet topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz _Horka_ #3258 üzenetére
Sokkal bonyolultabb a gyorsítótárak tervezése ennél. Ezek nagy kapacitás mellett komoly tranzisztorigénnyel rendelkeznek, vagyis el kell érni, hogy a megfelelő kapacitáson túl megfelelő energiaigény mellett működjön, de eközben ne foglaljon sok helyet a lapkán, és a teljesítménye is optimális legyen. Nem véletlen, hogy az Infinity Cache-t nem is a GPU-s részleg rakta össze, hanem a CPU-s, mert sokkal nagyobb tapasztalataik vannak ezen a szinten. A GPU-s részleg ezt a kapacitás sokkal nagyobb lapkaterületen hozta volna össze, mert a GPU-k tipikus tervezési jellegzetességei miatt korábban nem voltak lényegesek, hogy az a 4-6 MB-nyi L2 cache mennyire jól van megtervezve, úgyis csak a lapkaméret töredékét viszi el.
A SAM-et egy fejlesztő direkten nem látja. Ők erőforrásokat helyeznek a memóriába. Azt lehet optimalizálni, hogy a strukturált puffereket megfelelően alignálják az egyes architektúrákra, de az a helyzet, hogy sokszor le se szarják, egyszerűen áthozzák a konzolhoz alignált kódot és kész. Ez nyilván nem optimális egy csomó architektúrának.
A SAM pont azért tud előnyt hozni, mert több leíró helyezhető a VRAM-ba. Erre lehetne nagyon játszani, de nem érdemes, mert akkor szar lesz a nem SAM-es működés, az meg még mindig túl nagy része a piacnak. A növekedés nagy része a jövőben abból fog állni, hogy a fejlesztők úgy istenigazából szarni fognak a leíróhalmazok optimalizálására PC-n, mert már nincs 256 MB-os limit. Nem kell nagyon beleférni ebbe, nem kell megfelelően alignálni, mert a hardverben van nagyobb VRAM is, amit lát és koherensen kezel a host. Tehát a konzolról való copy-paste ugyan nagy pazarlás lesz a memóriahasználatban, de a SAM visszanyeri a sebesség egy jó részét, amit az optimalizálás hiánya okoz. Akkor lehetne ebből nagyobb dolgokat kihozni, ha a fejlesztők elfelejtik a nem SAM-es platformokat (nem fogják), és normálisan fognak alignálni minden architektúrára (nem fognak).[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Relatív gyári teljesítmények:
● RX 6400-hoz képest
● RX 6500 XT-hez képest
● RX 6650 XT-hez képest
● RX 6750 XT-hez képest
● RX 6950 XT-hez képest
Fogyasztási keret állításához:
● MorePowerTool
/link a weblap közepe fele/
● MorePowerTool leírás/guide, mit hogyan, miért !!!
Aktuális AMD driver:
● AMD.com
EXCEL-tábla topiklakók méréseivel:
● [LINK]