Hirdetés
- A legrosszabb CPU-k – az ExtremeTech szerint
- Úgy állhat le a 16 GB-os GeForce RTX 5060 Ti gyártása, hogy közben nem áll le
- Fujifilm X
- Pánik a memóriapiacon
- Akciókamerák
- OLED monitor topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Máris limitálja egy európai disztribútor a GeForce-ok szállítását
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
Új hozzászólás Aktív témák
-
MutantZombie
tag
Ne aggódj, ettől még elég amatőr vagyok, és mivel az angol tudásom mérsékelt, még egy darabig az is maradok.
Pár kérdés:
1., Néhány tutorial video megtekintése után kérdem (hogy mindjárt az alapokat tisztázzuk), hogy poly-modellezésnél miért törekednek arra, hogy az adott modellen szinte minden poly négyszög legyen? Henger v. sokszög alapú hasáb esetén persze az alap és a fedőlap az az adott forma, azt többnyire nem bontják kisebb elemekre. De miért célszerű, hogy mindenhol máshol négyszög legyen és ne mondjuk háromszög vagy négynél több szög?
2., Hogyan lehet mozogni, pl a modell körül forogni, miközben használom pl. a Cut-t?
-
MutantZombie
tag
Ezt próbáltam, de nem mindig működött, egyfelől szinte minden indulásnál választani kellett, hogy adept..., vagy mikor nem, akkor alkotás előtt vettem észre, hogy mégsem metrikus. De azt egyébként nem tudom miért felejthette el olykor, mert minden más megfelelően lett betöltve, pont, ahogy a scene-ben el lett mentve... :-o
Most puszta kalandvágyból kicsit öszvér megoldáshoz folyamodtam; még működik a MAX, nem omlott össze :-D, olyan beállításokkal indul, ahogy nekem kell, hogy meddig, az már más kérdés :-)
A 3dsmax.ini-ben kerestem a Unit-t és a type-nál addig írogattam, míg a megfelelő nem lett betöltés/reset után :-) (1: feet, 2: miles, 3: mm, 4: cm ... stb. ).Igaz egy viszonylag régi max-szel próbálkozom (2010), de egyelőre ebben is találok elég kihívást :-)
Lesznek majd nagyon bagatell kérdéseim a modellezés kapcsán, titkon bízom benne, hogy majd kapok azért rá választ.