- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Autóhifi
- Gaming notebook topik
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Autós kamerák
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz rétisün #3488 üzenetére
na, ha senki nem tudja, melyik szám mit jelent a külsőn, másik kérdés sikeresen összeporoztam a bicajom, ami akkor derült ki, amikor kiértem az erdei utról az aszfaltra. recsegett az egész, gondolom a lánc szedett össze egy csomó port, meg a lánckerekek is. mivel lehet ezt normálisan kitisztítani, illetve mit lehet használni a láncra? mert gondolom az olaj miatt maradt meg a por ennyire mindenhol...
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
urban racer
senior tag
válasz rétisün #3499 üzenetére
gázolaj(dízel). Ez egyben keni is, de utána még be lehet olajozni. A brigéciollal az a baj, hogy könnyen lenullázhatod az agyat is, meg a láncnak a túl sok brigéciolozás sem tesz jót. 770 forint 1 liter brigéciol, ezzel szemben a dízel (még) csak feleannyi se. Csak ugye vigyázni kell, miben tárolod...
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
urban racer
senior tag
-
Ariadne
őstag
válasz rétisün #3565 üzenetére
Természetesen véletlen.
De az Andrássy az egy borzalom bringával, nem is kell ecsetelni... Mostanság kezdek átszokni az autók mellett közlekedésre, akkor nem kell folyton ki-be mászkálni a keróúton parkoló, sétáló, motorozó (!) emberkék meg stabilan letáborozott konténer miatt...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz rétisün #3568 üzenetére
No problem. Csak védem a nememet. Én komolyan nem hiszem, hogy a nők rosszabbak lennének annyival ezekben a dolgokban, van némi genetikai hátrány térérzékelésileg úgy tudom, de szerintem a szimpla egyetemes hülyeség a fő gond.
Ellenpéldaként: egyik kedvencem volt Szegeden a bíróság előtti parkolóban egy hatalmas terepjáróval küszködő pasas. Volt vagy 6 méteres batár jószág, mindkét oldalon parkoló autók, plusz villamos. Kb. 10 percig szenvedett, mire valahogy sikerült kiállnia, közben feltorlódott az egyetlen egyirányú sávon a sor, mind azt várták, mikor végez... Szóval van ilyen is. Csak tudnám, minek vesz akkora autót, amivel nem tud parkolni...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
TexT-BoY
addikt
válasz rétisün #3689 üzenetére
szerintem csináld meg ugy hogy 1esen a kistányér holtpontjára állitsa a váltó a láncot, 3ason pedig a nagynak a holpontja legyen belőve és akkor váltasz a 2őt pedig egyszerüen átnyomod.
vicces: a telok között a mozgás tartománya más, értelemszerüen a 80mm-es az 80mm-t mozog, stb. Szerintem hogy melyik mire való ez nagyon szubjektiv, ki mit szeret, milyen suly melett...de pl a 200mm-es Stance kingpin meg a Totem az nem városi telo.
[Szerkesztve]HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
fasyrt
őstag
válasz rétisün #3882 üzenetére
Nem értettél fére te semmit.
Addot a Corvus, adott a Conti Contact (ált. 4-5 bar nyomáson), adott vagyok én 91 kg + néha csomag. Addot cirka 500 km, és számtalan defekt. Se a bolt, se én nem találunk tüskét a gumiban. Végső elkeseredettségemben jutottam ide, hogy új külsőt is veszek és új belsőt is.
A peremes felni alá nem tudok benyúlni rendesen, hogy leszedjem a gumit, és a szervizt is unom már.
Na ez a nagy harci helyzet, erre kéne valami kielégítő megoldás. -
fasyrt
őstag
válasz rétisün #3890 üzenetére
Eddig ezt néztem ki: Schwalbe Marathon Plus 622-37
Amiket találtam vele gúglin, nagyon meggyőző, rajzszögbiztosnak hívják Súlya meg nem zavar. Ebbe a köpenybe jó a Schwalbe AV13, vagy AV17 kell? Sztem 17, de nem vagyok benne biztos.
Pls. mondjatok valami jó boltot is!
Ez disznóság, hogy nálad már 1200-nál tart... Akkor én vagyok a metrón-is-defektet-kapó. -
bmx powa
tag
válasz rétisün #4013 üzenetére
anyagismeretet csak jövőre fogok tanulni (most első gimis vagyok) ezért ne kövezzenek meg a hozzáértők, de az alu elraktározza a rezgéseket, és fáradásos töréssel törhet el (sok év után). azt nemhinném hogy korrodálódik, amennyi ideig egy átlag ember használ egy bringát, addig nem lesz gond a tartósságal. aki meg szezononként cserél vázat annak meg mindegy.
(mindez persze a JÓ alu vázakra)
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
-
Pinya007
tag
válasz rétisün #4013 üzenetére
Szia!
Bár nem tudom mivel ötvözik az aluminiumot a különféle alu vázakban, de korrodálódni nem korrodálódnak. Aluminium max oxidálódik, de ezt sem teszi festés miatt, meg ez nem is annyira káros, mint acél esetén a korrózió. Egy ismerősömnek van egy kb 10 éves alu vázas bringája, azon sem látszik semmi felületi amortizáció, repedés sincs rajta.
Az öregedése valóban gyorsabb mint acél vázaké, de ha nincs durván igénybevéve kiszolgálnak egy embert. Karbonvázak életttartama rövidebb.Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
Manitou
addikt
válasz rétisün #4013 üzenetére
Nekem egy 9 éves aluvázam van, még nem tört el( 9 éve használom), igaz masszív darab, nem sörösdoboz oldalfalu Nem rozsdásodik. Előtte cro-mo volt, az azért sokkal kényelmesebb volt ehhez képest.
Régebben ilyenket lehetett olvasni(10-15 éve), hogy aluvázak 1-2 évet bírnak aztán eltörnek, azóta már lehet fejlődött a gyártástechnológia is.
Meg persze ha valaki aszfalton teker vele szinte csak, akkor szerintem az életben nem törik el.
Ha jobban kapja a terhelést akkor nyíílván hamarabb is fárad, és törik.
Jah előző cro-mo vázam eltört-elrepedt ( láncvilla a középcsapágytól kb 10 cm-re De meg lett hegesztve, és mai napig jól működik. -
3psilon
aktív tag
válasz rétisün #4218 üzenetére
Igen ezek szerint ez tényleg eggyel lentebbi. A legtöbb cucc Bike+ rajta, nem tudom mennyire tartós hosszabb távon. Vajon ezen is duplafalú a felni??
Hát lássuk más tud-e jobbat. Néztem még pl. a Merida Kalahari 8-at de az inkább hegyi kerékpárnak tünik.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
fasyrt
őstag
válasz rétisün #4223 üzenetére
Ezt kipróbálom. 2 hét alatt ment el 4 bar, maradt benne 1, hátsóban 3.7.
A köpeny feltét/levétel nálatok is irtó nehéz? Vagy csak én csinálom rossz technikával?
Utolsó : Az első agynak mindegy hogy szerelem be? Ma lettem figyelmes rá, hogy az agyon a felirat fordítva áll, mint a hátsón. A gumi természetesen jó irányba forog.Aug. elején adtam el én is a Geil Value 2x1 G-t, én még olcsón, 19-ért adtam. Félelmetesen zuhannak az árak.
-
3psilon
aktív tag
válasz rétisün #4256 üzenetére
Hát, a festésen ne múljék. Talán a tolvajok is kevésbé szúrják ki :-/
Holnap kipróbálom egyetemre menet, már ráapplikáltam a bringacomputertSzerk.: amúgy ez "tx50" verzió, megnéztem tök ugyanaz mint a tx30 váltó csak más a festése. Jó ronda cimke mutatta ezt szerencsére a WD40 leszedi a ragacsnyomokat ajánlom mindenkinek
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
Kephamos
addikt
válasz rétisün #7600 üzenetére
Az enyémben kb 2500 km van, de szerintem ez hülyeség. Ha jó állapotban van a lánc akkor nem lehet baj. Nekem shimano láncom van, sokszor volt nagy terhelés alatt (nagy fokozatban kiállva tapostam) és annyira sincs megnyúlva, mint a haver kb 500 km-es lánca. De maj az okosak megmondják hogy is van ez iagzából, én csak bicajozok, de nem értek a dolgokhoz.
-
-
emitter
őstag
válasz rétisün #8246 üzenetére
sajnos pár éve eltört az egyetlen satum, azóta nem vettem még újat.. úgyhogy valszeg bringaszervízbe viszem inkább, az lesz a leggyorsabb.
De ezzel csak a fogaskeréksor jön le az agyról, ugye? Tehát ha az egyes fogaskerekeket külön szét akarom szedni, ahhoz két láncoskulcs kell? Sajnos csak egyet vettem, és az egyik láncszem távtartója máris elpattant, vmit túlerőltethettem -
nagyúr
válasz rétisün #8374 üzenetére
Mien hajtóműről van szó? Outi? MTB? Micro-drive, SIS? Mekkora a két tányér, ami fent van? Mien a láncvonal?
A legnagyobb és legkisebb tányér közötti maximális fogszám-különbséget az átdobó határozza meg.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
raczger
őstag
válasz rétisün #8515 üzenetére
szerintem tökéletesen fog menni, egy ideig én egy kilencesre írt hajtóművet használtam 7-es rendszerben, tökéletesen ment, viszont fordítva, pl egy 7-eshez csinált hajtóművet hassználsz 9-es rendszerben, ott már lehetnek gondok, de így biztosan jó lesz
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
nagyúr
-
becuszabi
aktív tag
válasz rétisün #8586 üzenetére
Hobbi célokra (boltba, fagyishoz, munkahelyre, könnyed tekergésre, stb) mindegyik jó.
Kicsit komolyabb elvárások esetén octalink, vagy isis.student: ha ilyenek nem is, de más súlyos sérülés azért történhetett volna, úgyhogy szerencsésnek mondhatod magad, hogy megúsztad
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz rétisün #8588 üzenetére
Nagyjából igen...persze ha nagyobb a súlyod, vagy merevebb aluvázad van, akkor célszerű a nagyobb átmérőjű, bordás tengelytípussal rendelkező hajtóművet választani.
...bár én nagyon sokáig négyszögtengelyes hatóművet tapostam vékony acélvázban, nem kimondott pille súllyal és igazából nem ez döntötte el, hogy milyen messzire, vagy magasra jutottam fel vele[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
golyani
addikt
válasz rétisün #8586 üzenetére
a négyszögletes az egy tömör "vékony tengely - rugalmas.
az octalink az bordástengelyes kötést alkalmaz csőtengellyel -> merevebb.
ISIS ugyanez csak nem borda hanem ilyen csillagalalkú a cucc. Octa és ISIS között nem sok a különbség, annyi h ISIS-ben nagyobb a választék.
Integrált hajtóműveknék nagyobb a csőtengely egyik hajtókarba rögzítve van(sajtolással ragasztással vmivel) a másik hajtókart pedigrátolod csvarral rögzíted. ugye mivel nagyob a tengely így csapágy is néhezkesen fér el úgyhogy a csapágyak kikerültek a váz "csapágyházából"
4szög, octa, ISIS
integráltak[ Szerkesztve ]
-
becuszabi
aktív tag
válasz rétisün #8650 üzenetére
Konkrétan milyen vázra mondták ezt?
A váz, tekerés közben tapasztalható oldalirányú rugalmassága tényleg energiaelnyelő, de hogy ettől most valami komoly fáradtságérzés törne rá a bringásra...hát az azért túlzás
...a jelenség természetesen létezik, de ez csak teljesítményorientált felhasználásnál "okozhat gondot"...mezei sportolásnál, túrázásnál, városi biciklizésnél szerintem figyelmen kívül hagyható
...gyanítom a boltos nem volt túl öreg és nem ismerte a 15-20 évvel ezelőtti kínálatot, amikor jószerével csak az acélvázas biciklik voltak megfizethető árban és senki nem panaszkodott, hogy mennyire kiborul a váz rugalmasságától"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz rétisün #8652 üzenetére
Attól, hogy egy váz merev, még nem feltétlenül kényelmes...igazából a kettőnek nem sok köze van egymáshoz a te esetedben, mert neked az űléspozició nem felelt meg.
A váz merevsége a menet közbeni kényelmet befolyásolja. Nagy átmérőjű csövekből készített váz általában merevebb, de ez azzal jár együtt, hogy az úthibákat is hatásosabban közvetíti a bringáshoz. Kényelmetlen, ráz, stb.
Ezért szokták az aluvázas trekkingeket , városi bicókat mindenféle hókuszpókusszal (első teló, rugós nyeregcső, hajlított támvillák) kényelmesebbé tenni."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz rétisün #8654 üzenetére
Hááát...gondolom ezt nevezik kifáradásnak...azaz, ilyenkor a váz az őt érő erőhatásnak "megadja" magát. Szakmabeliek ezt biztos jobban meg tudják fogalmazni, de a gyakorlati megnyilvánulása ennek az, hogy a váz elemei nem tudnak visszakerülni az erő megszünése után az eredeti helyzetükbe, magyarul meghajlik és úgy marad.
Igen, ez az olcsóbb, gyengébb minőségű anyagból gyártott vázaknál előfordulhat.
...de szerintem ez a gagyi kategória"Aki szívből él, az élből szív"
-
golyani
addikt
válasz rétisün #8654 üzenetére
hát figyelj ha van 2 tegyük fel 7005-ös anyagú aluváz az egyikre az va ní rva h Y a másikra meg h X. ugyanolyan használat illetve terhelés mellett nagy valószínűséggel ugyanakkor fogják meg adni magukat és ugyannyi idő alatt fognak elfáradni. igen lesz némi különbség de az betudható az anyag inhomogenitásának. illetve ami itt még lényeges lehet az h a drágább váznál nagyobb odafigyelés volt a geometriai tervezésnél.
nade ha van egy váz és abba raksz egy merevebb középrészt akkor ott a váz fog többet hajlongani a hajtómű helyett is, ez igaz fordítva is. ilyen esetben, hívjuk "rossz alkatrész párosításnak", a kevésbé merevebb fog hamarabb megfeküdni, elfáradni.
ha tévednék nyugodtan javítsatok ki.[link]
létezik h a láncom "megharapta" az XT lánctányéron a carbon részt? -
-
#25954560
törölt tag
válasz rétisün #8726 üzenetére
nekem t1-em van, de elotte is orszagutiztam, gozom sincs mit tud egy jo telo
amilyen allapotban vannak a bringautak is, szinte folyton raz, pedig ezen kicsivel ballonosabb guma van. a t1-en eleg egyszeru a valto, de ha nem kell sokat hasznalni megfelelo. a szep fekete nyeregcso eleg erzekeny az allitgatasra persze karcolodik, akarmilyen ovatosan csinalod. ha egyedul hasznalod, akkor azert mindegy. -
tr00p3r
őstag
-
rii
nagyúr
válasz rétisün #8772 üzenetére
szerintem bármely gyártó (Sony, Canon, Merida, KTM, Opel) alsó kategóriás termékeire igaz, hogy nem azért gyártják, hogy egyszer vedd csak meg, és használd örökké.
nekem meridám van, 2005 feb. óta (kalahari 590)
asszem eddig kb 3000 km van csak benne, semmit nem cseréltem rajta még szükségszerűség miatt. akkor volt 75.000, mert kifutó modell.jade, .... cseréltem .... az első teló bitang szar volt. valami sun tour vagy mi a szösz-rák
és ugyanígy bármely gyártó felső(bb) kat. vagy közép kat. termékei már képviselik azt a szemlétetet, amit az 1980-as években készüólt bármely termékről el lehetett mondani: "vedd meg egyszer és használd örökké" míg a mai olcsó szarok: "vegyél olcsót, és használd egy évig, és vegyél megint egy olcsó szart"
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Ariadne
őstag
válasz rétisün #8772 üzenetére
Eddig két idei össztelós teszt Merida váza tört el, mindkettő ugyanazon a helyen. Ez legalábbis ezektől eltántorítana... De ezen kívül nem hiszem, hogy rosszabb lenne a Merida, csak hát náluk nincs örökgari a vázra első tulajnak, mint a Specinél. (Bár ugye sajnos az örökgari sem véd minden ellen, lásd recsegés.)
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz rétisün #8778 üzenetére
Külön megvenni a vázat meg az alkatrészeket, az nagyságrendekkel drágább, mint egy komplett bringát egyben. Szóval ha nincs most olyanod, amelyiknek csak a vázát akarod cserélni, akkor egyben jobban megéri.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Bikeman
aktív tag
válasz rétisün #8772 üzenetére
Néhány éve az volt a szöveg, hogy a Merida gyártja a Speci vázakat (többek között)...
Ellenvélemény: (bár nem tudom, hogy milyenek a mostaniak, az enyémbe' még vót' anyag..)
4 éve gyűröm ugyanazt a vázat CC-re, a majd' egy mázsámmal, és a kőfelverődéseken kívül nincs baja.