- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz Xantomas #30549 üzenetére
persze, lehet, de (ahogy a költő írta anno: ) "az álmodozás az élet megrontója"
Ariadne: "aztán bízom benne, hogy megtérsz" nahát ilyet....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #30552 üzenetére
A 2-9 viszont "nagykerekű", 29er monti, de ahogy nézem, szkandium csövekből van, szóval bár súlyadatot nem találtam, de biztosan könnyű. Viszont nem fullyból akkor is még könnyebbet lehet építeni, egy barátunknak a gyönyörű égszínkék Kona Kulája most dt swiss agyakkal valahol 10 kiló körül van most, ha nem alatta, elképesztően könnyű... Ahhoz képest a fullyk többsége tank.
rétisün: No offense, mivel szerintem úgysem fog sikerülni.
mod: Óóó. ez a Hei Hei Supreme de csinos klikk.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
#56474624
törölt tag
válasz Ariadne #30550 üzenetére
Szerintem ez nem állja meg a helyét, hogy többet meg tudsz tenni fullyval, mint mondjuk egy outival. Terepen fix. De országúton aligha, a kényelemnek ára van, az energiánk egy részét a rugók viszik el, na meg a ballonos gumik, amik szintén rugóként viselkednek, ha úgy vesszük. Persze lehet valakinél számít szubjektíve a dolog. Bár én montival is úgy túráztam, hogy iszonyat kényelmetlen volt egy bizonyos idő után (fél-háromnegyed úton biztos), pláne ha erőlteti az ember, hogy diktáljon valami tempót is. És akkor még merevvázas montiról beszélünk...
[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz #56474624 #30555 üzenetére
senki nem vonta kétségbe szerintem, hogy aszfalton az outi a nyerő
"kényelemnek ára van, az energiánk egy részét a rugók viszik el" a lockout-ot meg erre találták ki.Fully: Én is azt vennék, ha az árcédulát nem kéne nézni. Azért lényegesen drágább egy merevtől. Gondolok itt a használható kategóriákra, nem az alapra. Az nem kéne
[ Szerkesztve ]
-
-
dunc
nagyúr
Megvan vicces,az étterem elött otthaggya.....teljes felszereléssel,és ott is marad...
"(#30536) dunc: Kajálással kapcsolatban van egy elég hosszú cikk az egyik bikemag-ban. Mondjuk inkább verseny centrikusan. Ha szépen megkérsz beszkennnelem."
Köszönöm ennyire nem vagyok prooooo,csak ki kell tapasztalnom mennyivel elötte burkolhatok....de tudom mit doldozz!!! Nyomd a linket
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Pedig érdemes összehasonlítani, ha már túráról van szó, és mondjuk országútról/betonútról. Lehet egy lényeges szempont a kényelem is. Lehet valaki 10 km-t képtelen lenne megtenni virsligumikon, míg montin 100-at is.
Azért játszhatnak ilyen szubjektív dolgok is, nem minden a fizika.
Máskülönben én meg komfortosságra vagyok igénytelen, ha nem tudok gyorsan haladni, az százszor jobban bosszant. -
Ariadne
őstag
válasz #56474624 #30563 üzenetére
Nincs mit összehasonlítani, a fully terepre való. És mivel terepen gyakorlatilag folyamatosan kövek, gyökerek, huplik, egyenetlenségek vannak alattad, ezért sokat számít, hogy a fully ezeket "kiegyenesíti". Részemről olyanról mondok véleményt, amit magam tapasztaltam és tapasztalok minden alkalommal, ráadásul úgy, hogy korábban az értelemszerűen merevvázas cross bicajommal jártam montis túrákra, szóval tudom, miről beszélek. De 24 órás versenyen objektív próba is volt, az egyik srác egyébként szuper merevázas montijával ment, de úgy a 18-20. óra felé már érezte, hogy a dereka azért elfáradt, nosza egyikőnk ott időző fullyjával ment pár kört - kisebb ívben tudta bevenni a kanyarokat és gyorsabban, mivel nem dobálták a göcsörtök a hátsó kereket, és a simább út miatt a dereka is pihent.
Egy propedalos rugóstaggal vagy brainnel már nem lassít a fully, ezek a felülről jövő ütésekre nem reagálnak, nem vesznek el tekerési energiát, egyszerűen csillapítják az alulról jövő ütéseket. Szóval van profi megoldás."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #30570 üzenetére
Vagy te sem próbáltál még elég jó fullyt. Nekem az a meggyőződésem, hogy ha nem profi versenyző az ember, ahol minden deka számít a bicón, akkor a fully kényelmesebb és gyorsabb is, mint a merevvázas.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
válasz Ariadne #30571 üzenetére
Nekem nincs tapasztalatom, úgyhogy nem tudok viszonyítani.
Én ugyan úgy, mint Ba cy lus, a sebességet preferálom jobban, mint a kényelmet.
Egy jó nyereggel lehet nagyon is kényelmes a merev is! Nekem is egy nagyon kényelmes 2008 környékén vásárolt Kelly's nyergem van, és egyáltalán nem érzem rajta a távolságot.
A Scott-on már azért húzósabb, kellene betétes naci, de a nélkül is bírható, csak fájni fog a seggem.
Vagy a másik megoldás, veszek rá egy másik nyerget.
Csak van egy elég nagy sejtésem, ha könnyűt és kényelmeset akarok akkor 15k alatt nem találok rá.undefined
-
dunc
nagyúr
válasz ludsimon #30575 üzenetére
"kellene betétes naci" alap a nyereg az nyereg,és a segged az ameddig meg nem szokod addig fájni fog,bélelt naciba is.
Fully kérdésbe : szerintem a fullyanak a terepen van a helye az újabb típus már valóban nem nyel el annyi energiát,mint a régi megoldású rugóstag. Egy izzig vérig montit probáltam terepen,gyökereken,köveken át,és jóval ügyesebb ,megbízhatóbb mint pl egy cross bicó,és erre a fully még rátesz egy lapáttal,én szívesen kiprobálnám erdőbe nehezebb mászósabb részen.
-
Tamoo
MODERÁTOR
engem inkább lefelé érdekelne. Bár merevvel is eléggé a határon szoktam szaggatni nehogy már elkoptassam a féket. Szegény amit kap olyankor. Ülve nem is lehetne megmaradni rajta úgy ráz. Súlypont hátra ülés mögé, aztán ami belefér.
Öcsém zakózott is utoljára egy hatalmasat. Szemből láttam az egészet.
Jött utánam lemaradva, én megálltam mert majdnem firka volt (erdőben 40+al bele egy nagy lyukba) Teleszkóp épphogy felfogta. Várom öcsköst, tolja neki, aztán nem volt olyan szerencséje mint nekem[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
KaraDani látott igaz könnyebb - nézőpont kérdése csak kövek meg puklik és huplik voltak - terepen lefele jönni merev vázas bringával (Meg a Csóványosi csapattal is volt DH, ott azért került elénk minden) bár nem teljes testsúllyal ültem a bringán, de nem dobált el a fara. Ezelőtti bringám rendesen dobálta magát terepen, de a mostani sokkal kevésbé, igaz ez már trail.
Az szinte biztos, hogy egy fully még jobban kiegyengetné előttem az utat, de mint többeknek is ennek már komolyabb anyagi vonzata van. Bár 24 órát egyhuzamban még nem tekertem. 8-10 óra után leszállni volt furcsa, kiegyenesedni, meg úgy minden érdekes volt, de derékfájást nem éreztem.
És itt valahol venember83 szavai csengenek belőlem is. Bár megtoldom azzal, hogy én még komoly hátrányát nem éreztem meg, hogy nem fully-val megyek terepen.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
KaraDani
addikt
válasz ludsimon #30575 üzenetére
De terepen sok esetben gyorsabb is vagy vele, főleg ha már fáradtabb vagy. Ne aszfalthoz viszonyíts. 24 órás végefelé a hepehupás részen én már csak túléltem, végig kiállva, hajtaani alig tudtam úgy rázott, így nyilván lassú voltam. A fullysok meg ülve húztak el mellettem szépen pörgetve azon a részen...
-
B L A C K
csendes tag
Sziasztok! 100k-ért tudtok ajánlani valami montit? Aszfalton és terepen is használnám.
-
dunc
nagyúr
válasz B L A C K #30582 üzenetére
Csáó mindenképpen használtat,nézz ebben az árba,de ha új kell akkor nézz körül,kelly's,dema,merida,kona stb kinálatába. Ami tetsziik linkeld,és kivesézzük
Új 2009 es volt hozzá szerencsém jó kis gép,de nagyon morcos az alap külső rajt.(terepgumi)[ Szerkesztve ]
-
KaraDani
addikt
válasz ludsimon #30580 üzenetére
Én is hasonlóan vagyok, elég keveset szoktam kiállni, terepen, ha a technika azt kívánja, vagy amit venember említett, ha sokáig mászok muszály kicsit néha pozíciót váltani, hogy kicsit máshogy mozogjanak az izmaim.
Szerintem ez a fully kérdés szubjektív a maraton/túra kategóriában, ennél teljesítménycentrikusabb bringázásnál (pl XC) biztos jobb a merev, durvulósabb bringázásnál, meg biztos hogy jobb a fully, amire legtöbben használjuk az meg szerintem pont valahol a kettő között van. De ez csak az én rutintalan véleményem, tapasztalat nincs mögötte, csak szakirodalom maximum, meg a gondolataim.
De pl. Armstrong a leadville-i 100mérföldes maratont fullyval nyerte pályacsúccsal. Na ha valaki a merevhez van szokva, az ő És még így is fully mellett voksolt, akkor hosszútávon terepen csak van benne valami...
-
-
Ariadne
őstag
válasz #56474624 #30574 üzenetére
Nem tudom, honnan mennél, mindenesetre nekem a Bosnyáktól nem gond kijutni sem a Pilisbe-Visegrádiba, sem a Börzsönybe (oda vonattal persze), a Budai-hegység meg értelemszerűen még közelebb van. Az a pár km aszfaltozás kiváló bemelegítő-levezető tekerés, Pilis irányából ráadásul lehet csalni hévvel is. Nekem nem gond, a montizás ezzel jár.
mindenki: Én úgy tanultam (meg tapasztaltam is), hogy hosszabb terepes emelkedőn igazából csak ülve van esélyed feljutni, kivéve ha az adott emelkedőhöz képest bika erős vagy, mert akkor ugye mindegy. Ez mindig adott személy erejétől és az emelkedő emelkedésétől és hosszúságától függ. Kiállva tekerést nálam a spinning fejlesztette nagyon, azelőtt szinte egyáltalán nem tudtam, azóta meg már megy. Persze nyereg mögé kiülni azelőtt is ment, az azért fullynál is kell időnként, ha meredekebb vagy dobálósabb a lejtő, de jóval ritkábban, mint merevvázasnál. És persze ez is függ ügyességtől meg tapasztaltságtól.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
siti
senior tag
válasz ludsimon #30575 üzenetére
rengeteget számít a jó nyereg. sokáig egy géles rugós túra nyergem volt, amit mindenki fotelnak hívott, tavaly viszont (14 év után) lecseréltem egy Selle Itáliára és ha kicsit perverzebb volnék, akkor azzal is aludnék, mert valami nagyon jó. Az első pár tekerés meg mindegyiknél fenékrázó volt (egy deka teló nincs a gépen)
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
fpeter07
veterán
Na ez volt az első tavaszi tekerés. Kellemes 22 °C, kicsi szél.
Hogy hány kilómétert mentem, arról fogalmam sincs, mert nem találtam meg a km órát Most már meglett...Végére azért rendesen elfáradtam... Azt a dombot már nem kellett volna bevállalni. Meghalt a lábam és nem tudtam felmenni
A domb végén egy öregnéni kedvesen megkérdi; Milyen szép biciklid van, nem eladó? Szóhoz nem jutottam, de nem a kérdés miattEgyetlen baj ezzel a topikkal, hogy naponta vagy 100 hsz érkezik. Sőt, több.
-
Ariadne
őstag
válasz fpeter07 #30590 üzenetére
Na a kérdező néniről némileg tiszteletlenül ez a vicc jutott eszembe:
Egy katona megy hazafelé, és mikor egy sűrű, sötét erdőn halad át, elébe toppan egy ronda boszorkány, vállán egy bagollyal.
- Na, te katona! -szól a boszorka.- Tudom én, hogy mire vágysz! Ha kitalálod, mi ez itt a vállamon, akkor a tied leszek!
A katonának nincs gusztusa a csúnya öregasszonyhoz, ezért így szól:
- Az egy disznó!
- Na jól van, határeset. Elfogadom!Szóval óvatosan az erdőben a nénikkel.
mod: Nekem van mentségem, hogy nem bicajozok épp - dolgozom. Mivel nagyon gyorsan gépelek és egyébként is kizárólag multitasking üzemmódban működöm, ezért megy ez így is.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
KaraDani
addikt
Kikérem magamnak. Reggel tekertem melóba ügyfélhez 12km-t. Aztán ebéd után tele pocival úgy döntöttünk hogy bejövünk az irodába, úgyh tekertem még 11km et verőfényes napsütésben, (míg a kollegám autózott, és hozta a cuccom ) 21 fok napon, 17 árnyékban, végig a hőmérsékletett néztem csak az órán annyira örültem neki. Szóval én ma egy irodai munkanaphoz mérten egész aktív vagyok. És mindjárt indulok a kövi 10km-re focizni, aztán haza.
Ariadne: most helyileg hol dolgozol, otthon?
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz KaraDani #30594 üzenetére
Nem, már tegnap muszáj volt bejönnöm, mert mindent azért nem tudok elintézni otthonról, és ma is bent vagyok. Nem vagyok pótolhatatlan, de akkor sincs, aki helyettem el tudná végezni a munkámat...
fpeter07: Hegy? Az olyan, amikor a tüdőd darabkáit köpködöd a kormányra, miközben azért imádkozol, hogy eléd essen egy oxigénsátor hirtelen. Nem nagy az esélye, de hátha mégiscsak.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
fidig
tag
Valaki meg tudja mondani, hogy Esztergom felől Dobogókő(Kétbükkfanyeregig) mekkora a szint?
A remény hal meg utoljára...mert ő a gyilkos :)
-
fidig
tag
válasz KaraDani #30598 üzenetére
Nem jó, mert otthon van a bringa, aztán úgyis megyek haza hát tekerek egyet...mondjuk nem mintha bírnám most csak érdekel, elindulok és ameddig jutok... előbb-utóbb csak feljutok majd azt néztem, hogy 16 km... az távra nem sok, de szintben nagyon
A remény hal meg utoljára...mert ő a gyilkos :)
-
#56474624
törölt tag
Pff, egyébként mennyire utálok korán reggel csepelről kitekerni a nagy forgalomban. Szörnyű, mindenki tiszta stresszes. Iszonyat észnél kell lenni reggelente. Egyes kereszteződéseket is nagyon buta módon csinálnak meg. Igaz, a forgalmat feltartani sem lehetne jobban, így sem bírja az út azt a sok autót. Épülne már meg az az átkozott elkerülő út.
Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen