- Melyik tápegységet vegyem?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- TV antenna és jelerősítés
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Apple MacBook
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peter Kiss
őstag
-
-
martonx
veterán
válasz
Jhonny06 #3284 üzenetére
Használtad a VS2010-et ASP.NET-es fejlesztéskhez? Mert akkor tudod, hogy a HTML, js, css intellisense-e igencsak gyenge volt. Ez mostmár a múlté. Ehhez képest került még bele egy firebug szerű futásidejű web developer eszköz, amiben a DOM elemek módosításakor a mögötte lévő kódod is módosul. Ezek nagy nullák lennének?
Mint mondtam a VS2012 ASP.NET-re koncentrál. Ne WPF-es, meg silverlight-os, meg konzolos, meg winforms-os újdonságokat várjunk bele. -
martonx
veterán
válasz
Jhonny06 #3276 üzenetére
Azért webfejlesztőként óriási az előrelépés a VS2010-hez képest. Minden más, ami nem webfejlesztéshez, meg win8 Metro-hoz kapcsolódik, háttérbe szorulóban van.
Nem csoda, hogy az MS sem fog csodát művelni mondjuk a konzol alkalmazások fejlesztő környezetén.
Fordítsuk meg a dolgot. Te mit várnál pluszban egy winforms, vagy egy konzol alkalmazás fejlesztésekor? Miben tudjon többet a VS2012 ilyen fejlesztéskor, mint a VS2010 (mondjuk írhattam volna akár VS2005-öt is)? -
WonderCSabo
félisten
válasz
Jhonny06 #3205 üzenetére
Nem, egyáltalán nem. Az STL vector egy sima tömb, csak van rá húzva egy pár fv, növeli a méretét, hogy ha kell, stb. A HashSet pedig egy hashtáblán alapuló adatszerkezet. És amiért jó nekünk ide a hashtábla:
- nem lehet duplikált kulcsokat belerakni
- a berakás (az esetek nagy részében), és a többi alapművelet mindig (persze ezek most nem is kellenek) konstans komplexitásúTermészetesen az STL vectorra egyik sem igaz (kivéve a berakást), hisz az csak egy tömb. Ami miatt viszont gondot okozhat a hashtábla, az az, hogy az elemek semmilyen sorrendiséget nem fognak megtartani (tehát se a kulcsok rendezése alapján, se a berakás szerint), de jelenleg ez sem probléma.
-
atti1848
senior tag
válasz
Jhonny06 #3199 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
De ha jól sejtem akkor még néha dobhat a tömbe bele 2 ugyan olyan számot ugye?Mert ahogy írtad én először a Thread.Sleep(100)-ra állítottam és egy pár kattintás után beugrott 2 db egyforma szám.
Most 50-re állítottam és próbálkozok vele, de eddig nem volt egyforma.
Teljesen kezdő vagyok ebben a programozásban, úgy hogy lehet hülyeséget írok, de szerintem, amit előtted írtak ez a feltételes lenne a legtökéletesebb,mert akkor mindig végig vizsgálná a tömböt, de az a gond,hogy én azt nem tudom megcsinálni,mert ugye gyenge vagyok hozzá.
Ez az egész egy próbaprogram akarna lenni egy lottós szám generálásához, Form-al és Button-al.
-
kingabo
őstag
válasz
Jhonny06 #3166 üzenetére
A legegyszerűbb a Stopwatch.
Én többször is TimeSpan vagy DateTime segítségével számoltam: indítás előtt az aktiális idő, befejezás után, a kettő különbsége az eltelt idő.szerk: lehet félre értettelek. Ha azt akarod folyamatosan kiírni, hogy pl mennyi ideje megy egy játék, akkor timer. 1sec-enként üssön, a tick-ben meg növeljen egy sima int változót, amit átszámolsz, vagy TimeSpan-t, ami meg simán visszaadja a megfelelő formában az időt.
-
Chipi333
csendes tag
válasz
Jhonny06 #3153 üzenetére
Tehát ha jólértem a stepHappenedben benne van a pálya.
Na ezek után te végignézed azt a sort, oszlopot ahova a lépés történt éppen, plusz az átlókat. De minden poíciót a game.Choice-al hasonlítasz össze... A másik játékossal nem foglalkozol -> esélyed sincs kideríteni, hogy vele mi van.
Game.choice helyett használd a game.StepHappened[x,y]-t, már ha jól sejtem hogy az x,y az utolsó lépés koordinátái. -
j0k3r!
őstag
válasz
Jhonny06 #3128 üzenetére
Image.Dispose, ha jol emlekszem.
-
-
amargo
addikt
válasz
Jhonny06 #3056 üzenetére
Ha gondolod a devportal-ok összehoztak erről egy könyvet Silverlight 4.0 - A technológia és ami mögötte van, igaz ez silverlight viszont elég nagy az átjárhatóság.
-
amargo
addikt
válasz
Jhonny06 #3050 üzenetére
Jahh, hogy nem akarsz ezzel foglalkozni, akkor nem szóltam.
Kérdés feltevésnél jó lenne leírni, hogy csak túl akarsz esni rajta, mert úgy könnyebb igazodni"Azt a pár controlt behúzod a toolbox-ból és oda helyezed, ahova akarod."
Pont ezért lepődtem meg az igényeden és ebből is látszik, hogy még egyáltalán nem foglalkoztál vele. Lényegében Te nem tudtál mit kezdeni azzal, hogy mi történik akkor, mikor átméretezi valaki az ablakot.(#3054) Jhonny06: 1 perc rendesen felépítve is.
-
j0k3r!
őstag
válasz
Jhonny06 #3040 üzenetére
nem vagyok egy wpf guru, de egy App.xaml mindenfelekepp kell, ha jol tudom (ez az entry point).
esetleg probalj meg letrehozni egy uj wpf projectet, mas most hirtelen nem jut eszembe. (vagyis igen, hozzaadhatnal Window itemeket a projecthez, de azon meg allitgatni kellene szerintem minimum egy BuildAction-t, meg egy StartupUri-t) -
j0k3r!
őstag
válasz
Jhonny06 #3033 üzenetére
xaml-ben a Window objectnek van egy ilyen property-je. default wpf projectnel igy fog kinezni a MainWindow.xaml:
<Window x:Class="WpfApplication1.MainWindow"
xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
Title="MainWindow" Height="350" Width="525" ResizeMode="CanMinimize">
<Grid>
</Grid>
</Window>ezzel a megoldassal megmarad mind a harom gomb, de a teljes meret gomb le lesz tiltva, es atmeretezni se engedi az ablakot.
ha komplexebb megoldas kell (a teljes meret gomb se jelenjen meg), akkor ArchElf megoldasa lehet a nyero.
(#3033) Jhonny06: en ilyet hirtelen most nem talaltam. wpf alkalmazasrol beszelunk?
-
ArchElf
addikt
válasz
Jhonny06 #2947 üzenetére
1) Ne felületen add hozzá az eseménykezelőt, hanem kódból (illetve felületen is hozzá tudod adni a properties ablakban az Event fülön a megflelő sorban ki tudod választani a megfelelő karakterisztikával rendelkező metódusok közül - vagy kézzel beírva új FV nevet a VS létrehozza a megfelelő nevű fv-t).
2) Ne konkét típusra (Button, PictureBox) cast-old a sendert, hanem valami közös ősre: Control. Valószínűleg ennek megvan az a tulajdonsága, amit változtatni szeretnél (Text, Background, Image), illetve az is amit lekérdezel (Name, Tag)...
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
button1.Click +=new EventHandler(OnClickHandler);
pictureBox1.Click +=new EventHandler(OnClickHandler);
}
public void OnClickHandler(object sender, EventArgs e)
{
Control s = sender as Control;
if (s == null) throw new ApplicationException();
//kód
s.BackgroundImage = s.Tag as Image;
}AE
-
Dr. Student
senior tag
válasz
Jhonny06 #2669 üzenetére
Megyek és áttanulmányozom, igen azt gondoltam, hogy nem kell szó szerint betanulni, de a többiek amiket mondtak nekem, hogy miért vont le pontot az megrémített, mert, hogy én nem mentem be ZH-ra, mert féltem a 20%-os határtól amit végül eltöröltek, most készülhetek az alpótra....
Pl: ha egyenlőséget és kettőspont egyenlőséget is használtál akkor már minusz pont
-
Dr. Student
senior tag
válasz
Jhonny06 #2667 üzenetére
Ezt kipróbálom, itt egy link: [eldöntés] ciklus amíg kell, az egy másik prog tétel volt, csak szóltam, hogy erre is figyelni kell...
Mod: 14.dia
-
Dr. Student
senior tag
válasz
Jhonny06 #2665 üzenetére
Igen, így én is megtudtam írni, csak kimondottan "ciklus amíg" tehát while ciklussal kell megírni, mert a zhba is levont pontot a tanár egyik havertól azért mert "ciklus amíg" oldotta meg, amit konkrétan számláló ciklussal kellett volna... tehát azért belekötnek..és úgy kell megírni, ahogy a diába van, legalábbis úgy célszerű..
-
ArchElf
addikt
válasz
Jhonny06 #2606 üzenetére
És tömb helyett használ List<T>-et, nem kell annyit mókolni vele.
class Adatbazis
{
List<Hallgato> hallgatok = new List<Hallgato>();
public Adatbazis()
{
Random randAdatbazis = new Random();
int tombHossz = randAdatbazis.Next(20, 30);
for (int i = 0; i < tombHossz; i++)
hallgatok.Add(new Hallgato());
}
}AE
-
Jester01
veterán
válasz
Jhonny06 #2604 üzenetére
Igen, nagyjából jó. Ahogy írod, a Random nincs jó helyen, mint ahogy a tomb_hossz is jobb lenne magában a konstruktorban. Ami azonban ezeknél fontosabb hiányosság az az, hogy a tömböt magát is létre kell hozni, vagyis ilyesmi kellene még bele, mielőtt az elemeket kezded el piszkálni:
tomb = new Hallgato[tomb_hossz];
-
válasz
Jhonny06 #2564 üzenetére
A property get/set nem feltetlen mellekhatasmentes muvelet, igy tudod enkapszulalni az adatot.
Pl. tegyuk fel, hogy van egy Date nevu valtozod, amit ugy implementalsz, hogy 1980.01.01 ota eltelt nanoszekundumokat tarolod le. Gondolj bele, hogy egy csomo propertyd lesz, ellenben lenyegeben csak egy konkret adatmezod.
Ezen kivul ugy tudod valtoztatni az implementaciod, hogy az interfeszed nem serul.
-
Jester01
veterán
válasz
Jhonny06 #2564 üzenetére
Igen. Amellett, hogy a get/set metódusokban ellenőrzést és egyéb műveleteket (pl. cache-elés) végezhetsz, továbbá property-k lehetnek interface-ben ... meg még biztos egyebek amik hirtelen nem jutnak az eszembe.
MOD: plusz az írás és olvasás különböző láthatóságú is lehet illetve lehet csak írható vagy olvasható property is.
-
válasz
Jhonny06 #2402 üzenetére
Ha jól veszem ki az eddigiekből, a C-s világból tér át a kolléga C#-ra. Szerintem egy nyelvben sem az a legérdekesebb, hogy egy index milyen típusú és hogy tudok-e olyan algoritmust, ami kettőt oszt hatfelé és megszorozza x négyzetgyökével a szinuszát. Ettől már a suliban is herótom volt, mert a valós problémákhoz nincs köze és nem gondolom, hogy bármit lehet abból tanulni, ha a matekon gondolkodik az ember, nem a programon.
Sokkal érdekesebb kérdés például az, hogy mit mikor lehet példányosítani vagy az, hogy építsünk fel egy kifejezést, mint az, hogy tömbökkel szórakozzon valaki. Nem kell mindent az IntelliSense-re bízni és nem érteni, amit leírunk, mert az sem jó, de ezt nem is mondtam. Viszont egy IQueryable kezelése sokkal hasznosabb c# tudás szerintem, mint egy tömb kezelése. Én mondjuk nem sokra mennék egy olyan fejlesztővel, aki nem tud adatbázisul, de tömbzsonglőr. Persze azért tanács a tanács, mert nem muszáj megfogadni. Ez nem baj.
"Vagy azt mondják, hogy VS meg IntelliSense nélkül jegyzettömbben írj meg valamit.."
Szerencsére ez sem gyakori valós probléma.
Mindenki túlságosan egyszerűnek látja a C#-ot, pedig nem az. Nem a túlbonyolítástól lesz valami jó.
martonx:
Nem vesztettem el a türelmem, csak ennek kevés értelmét látom. Én állásinterjún a gyakorlat híve vagyok, nem a szívózásé. -
Lacces
őstag
válasz
Jhonny06 #2382 üzenetére
Köszönöm. Így okés elméletben.
1.Kérdés: Még sosem írtam c#-ban mutatókat. Megkérhetlek arra, hogy a kódomat átírod szintaktikailag helyes formában?
Én így figyeltem ki netről: de nem jó bekavar neki folyton valamistatic unsafe void Main(string[] args)
{
// double[] array = new double[30];
int number = 0;
int *pointer = &number;
int[] numbers = new int[1];
m(*pointer, numbers);
// number: 0, numbers[0]: 3 mutatók nélkül
System.Console.WriteLine("number is " + number + " and numbers[0] is " + numbers[0]);
Console.ReadLine();
}
static unsafe void m(int *x, int[] y)
{
*x = 3;
y[0] = 3;
}
Az m() argumentummal van baja, azt írja ki rá, hogy int-et nem lehet int*-ba konvertálni...2.Kérdés
a static void m( int x, int[] y){...}-nak, hogy tudok szintaktikailag helyes return értéket adni?
az int-et még elfogadja, de az int[]-t már nem. Hiába írtam át a void-ot int-re úgy sem fogadja el.Törölhető! Már megkaptam rá a választ!
Csak közben itt magamtól próbáltam és netről beszerezni az infókat!
Köszönöm, hogy már leírtad a megoldást!
-
#95561216
törölt tag
-
#95561216
törölt tag
válasz
Jhonny06 #1331 üzenetére
Ez ha jól értem félig-meddig portolás, én nem erre gondoltam. A c++ kód nem változhat, kb úgy működne, mintha a c# gui meghívná a program kis részleteit mintha külön kis programok lennének, anélkül, hogy valójában azok lennének.
Ahogy leírtam máris hülyén hangzik, lehet inkább mégis csak visual c++ kellene ehhez. Csak arról meg nem hallottam túl sok jót, és időpocsékolás lenne belemélyedni c# helyett, nem?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- PROCASTER 40UNB700 40" 101cm televízió + Számla + Garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB NZXT H5 Flow RGB 650W
- Csere-beszámítás! Számítógép PC Játékra! I3 14100F / RTX 3060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest