Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zsolt1

    tag

    Sziasztok!
    Windows Form Applicationsben szeretnék létrehozni egy kis játékot (táblajáték). A grafikus részével kapcsolatban szeretnék kérdezni. Egy olyan problémám akadt, hogy a pálya egyik részét szeretném csak frissíteni (bábuk), a másik részét nem (tábla).
    A frissítést úgy oldom meg, hogy létrehoztam egy Timert, amivel meghívom minden időközönként a függvényt, amivel azt rajzolom ki, amit frissíteni szeretnék (bábuk). (Ezt valószínűleg módosítani fogom arra, hogy Timer helyett egy gomb lenyomásakor fog csak frissíteni, nem állandóan, mert zavaró a pálya folyamatos villogása.) Ennek a függvénynek az elejére beraktam azt, hogy babugraph.Clear(Color.Ivory); amivel elérem azt, hogy nem marad ott a képernyőn a minden egyes frissítés után a amit kirajzolt. Ez ugye azért kell, mert ha egy bábuval ellépek, akkor ottmaradna az eredeti helyen is kirajzolva.
    A probléma az, hogy a Clear a táblát is letörli (tehát minden kirajzolt elemet), pedig azt nem kéne, mert így a második kirajzolásnál már csak a bábuk vannak ott, pedig én azt hittem, hogy ha úgy hívom meg, ahogy fent is írtam, akkor csak azt a babugraph részt fogja törölni a kirajzolásból, nem pedig a teljes kirajzolást.
    Van erre valamilyen módszer, amivel el lehetne azt érni, hogy a pálya ne törlődjön, csak egy részét frissítse a kirajzolásnak? A pályát ráadásul nem is itt rajzolom ki, hanem a Form1_Paint függvényben, nem értem miért nullázza le az egészet.
    Előre is köszönöm a segítséget! :R

Új hozzászólás Aktív témák