- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Hobby elektronika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Gaming notebook topik
- TCL LCD és LED TV-k
- SSD kibeszélő
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
bpx
őstag
válasz
Gregorius #1622 üzenetére
igen, erről is olvastam
csak átmenetileg oldotta meg a problémát, közben ugyanúgy megszívtam class-szal isúgyhogy segítséget kérnék
adott a következő szituáció:
IIS-en fut egy WCF szolgáltatás, amivel Silverlight kliensek kommunikálnak duplex módon
(silverlightos sakk, emberek belépnek a szerverre, majd egymás ellen tudnak játszani) - de ez lényegtelen, a konkurenciával van a gond
(azt szeretném észlelni, amikor meghal egy kliens, hogy a másik játékos ne csak üljön és várjon a semmire, hanem tudjam jelezni neki)
az ötlet a következőa szolgáltatásban van egy
static List<ClientInfo> clients;
private static readonly object syncLock = new object();ahol
public class ClientInfo
{
public string name; // játékos neve
public IChessClient client; // callback channel referencia
public DateTime lastreply; // utoljára mikor jött tőle válasz
}amikor a kliens hív a szerveren egy Login()-t, az csinál neki egy ClientInfo objektumot, és beteszi a listába
a szolgáltatás statikus konstruktorában csinálok 2 threadet:
- az egyik pl. 20 mp-ként küld egy kérést a klienseknek (PingRequest())
ezekre 1-2 mp múlva jön egy aszinkron válasz, mégpedig úgy, hogy a kliensek meghívják a szolgáltatás PingReply() fv-ét, ami bejegyzi a fenti listába, hogy most ebben az időpontban jött utoljára válasz adott klienstől- a másik meg pl. 60 mp-ként ellenőrzi a fenti clients listát, hogy kik azok, akik már mondjuk 2 perce nem válaszoltak
ezeket törli a clients listából, az ellenfelüket meg (ha van) értesítiahányszor hozzáférek a clients listához, mindig lock(syncLock)-ot használok a kölcsönös kizárás miatt
tehát 3 fő thread van (végrehajtó, "pingelő", ellenőrző)
a "végrehajtó" (Login(), PingReply()) csak ír
a "pingelő" csak olvas, és mindig helyes értéket lát
a probléma az ellenőrző threaddel van, ez olvassa és módosítja is a clients listátha csak 1 kliens van bejelentkezve, akkor minden megy rendben
ha több, akkor 1 db kliensnél nem látja a ClientInfo.lastreply aktuális értékét, hanem csak a létrehozáskori értéket (Login()) látja - viszont az összes többi kliensnél látja a friss értékeket
ez az 1 db ugye nem frissül, ha letelik X perc, a szerver úgy veszi hogy halott, törli
ilyenkor megint lesz 1 db másik, akinél nem látja az ezután érkező friss értékeket, őt is kiszórja
és ez így megy tovább, egyesével kiszór mindenkit amíg csak 1 játékos marad az egész szerveren, úgy hogy közben mindenki szépen válaszolt és folyamatosan volt kommunikáció, "ping"-re is jöttek válaszokha esetleg valaki eljutott volna idáig az olvasásban (
), [link] van kód is, csupaszítva, csak a lényeget meghagyva
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Már elérhető a Hell is Us legújabb demója
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hobby elektronika
- Nintendo Switch 2
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest