-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaborbol
őstag
Elmeleti pelda, a valos szamokat ki kell keresni konkret kocsira lebontva.
Akarsz menni teszem azt 50 Km/h val, de nem annyival mesz hanem felviszed 60-ig, aztan hagyod gurulni 40 ig es ezt ismetelgeted korbe korbe.
Arra megy ra, hogy igy jobb lesz a fogyasztas, mintha raloned a tempmatot 50 -re.
Ertelmetlenul hangzik elsore, de valoban igy van. X sebesseg alatt kikapcsol a bezninmotor es uresben szalad tehat a fogyasztas 0 lassulsz, es addig tolti az aksit. Viszont amikor gyorsitasz, szinten az aksi besegit, igy a benzin motor kevesebbet ker mint gondoljuk.Az oksok szerint akar 30% pluszt lehet osszeszedni, a fix tempomatos sebesseghez kepest.
Hogy ez mennyire kivitelezheto a normal eletbe, meg mennyire biztonsagos az mar mas kerdes.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz gaborbol #6901 üzenetére
Na ez az amihez már nem lenne türelmem akármennyire vagyok zsugori
Elhiszem, hogy működik, mert a logikát látom benne, de így mondjuk elautózni Gyulára durva lenne
A fix tempomatos emberke vagyok, beállítom főúton 95-re és az megy végig. Osztrákoknál valami hasonlót csináltam. Ott azt játszottam, hogy be volt állítva fixen 49-re a tempomat, de a települések között én tartottam a 100-at. Náluk egy 70-es táblával jelzik a lakott terület közeledtét. Ott levettem a lábam a gázról és a villannyal olyan jól visszafékezte 49-re, hogy közben jó sokat termelt és kisebb településeket gond nélkül átugortam elektromosan. Hybrid Assistante szerint egy 128 km-es útból így megtudtam tenni tisztán 17km-t villanyosan és összesen 22-t No fuel állapotban.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
gaborbol
őstag
Itt vannak az adatok, meg a linkek:
Mondjuk en is ugy vagyok mar vele, hogy kb nem erdekel a dolog. 6 eve van meg a P2 es mar unom a nyekergest, addig nezegettem oket meg agyaltam,hogy mar vegkepp nem tudom mi legyen.
Vagy veszek valami 1-2 eves prius-t, corollat, fusion-t, vagy akar valami 2.5l hybridet ami meg van extrazva pl Camry, Avalon.
Volt suzuki altom, fiat panda, uno, P2, volt P. partner, Volvo S80, mar szeretnek megint valami kenyelmes autot, es nem a fogyasztyas a lenyeg a benzin ugyis olcso.
Okes veszek egy Avalon hybridet, de a V6 baromi jo dolog, aztan ... de 99%-ban csak en hasznalom, akkor meg minek, jo nekem a par eves prius is ,es kezdodik elorol
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
" Hybrid Assistante szerint egy 128 km-es útból így megtudtam tenni tisztán 17km-t villanyosan és összesen 22-t No fuel állapotban."
Nah ezt lehet pulse and glideal durván feltornászni. 40% no fuel... az már jó. Dimbes domboson felfele megy motor és tölt aksi, lefele motor 0rpm és persze ha aksi teli ha lehet amíg lehet aksiból. persze tempomat kinyírja az egészet simán +0,5 akár 1l is rádobhat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #6906 üzenetére
Rebesegttek par eve, hogy na majd az uj tempomat! Amikor a kocsi nezi a terkepet elore, es tudni fogja, hogy milyen terep jon es az alapjan majd lehet meg faragni a fogyasztason.
Ezek szerint itt meg nem tartunk.Nem tudom kb sehol sem tolteni. Se melohelyen, se otthon, se ugyfelnel. van, hogy 10 kilometert megyek egy nap, van hogy 160-at. Kb sosem lehet tudni, hogy alakul a nap. Ugy meg nincs sok ertelme.
-
Drizzt
nagyúr
A kovetesi tavolsag 3 leptekben allithato. Kormanyzas segitseg autopalyan jo, de azert figyelni kell, hogy epp erzekeli-e a savokat. Persze az is lehet, hogy az egyes kasztni valtozatok miatt vannak kulonbsegek a safety sense-ben is. Budapesten nem valami jo a tempomat + savtarto, de autopalyan nagyon. Nekem legalabbis. Szerintem ez nagyon egyen fuggo. Most 3.7-en van a fogyasztason, olyan 50 kilometerrel ezelott nullaztam, csak varos.
I am having fun staying poor.
-
FeriPapa2
tag
Szerelt már be valaki utólag tolató radart Yaris 2017+ -ba?
-
No.01
őstag
válasz FeriPapa2 #6910 üzenetére
Nem Yarisba, de inteztem ilyet a tesomnak ill a cegnel volt olyan aki maganak csinalta.
A tanacsaim:
1) Nagyon jol nezz utanna, h milyen markaju is lesz az a radar amit beszerelsz/beszeletetsz
2) Ha igenyesre tervezed akkor eleve kell festeni is. Ahova en vittem ott ezt megoldottak es baromi sokat dobott az oszkepen.
+1 Ha nem vagy jartas a dologban inkabb bele se kezdj. Az emlitett kollega mernokkent azt gondolta, h mindent tud. Fogalmazzunk ugy, h nem adta ki sem rovid sem hosszutavon. -
FeriPapa2
tag
-
Strikr
csendes tag
Helló! Mi is most vettünk új corollát, nem hybridet. Azt szeretném kérdezni, hogy te érzékelsz "lomhaságot" emelkedőn meg 80 fölötti gyorsításkor kb. 110-120ig? Mert én nagyon, ami kicsit zavar. Mondjuk a klíma ment, de irreálisnak tűnik az, hogy padlógázzal sem megy, visszaváltva.
-
#76500480
törölt tag
Egyelőre megbízható motornak tűnik ez a M20A FXS motor. Csodát nem szabad várni tőle, ha úgy állìtod le a kocsit, hogy nincs EV-be olyan, mintha lefulladnál, a kormány is beleremeg. Agresszìv gyorsításnál ugyanúgy "bőg", 70% autópálya használattal 6L, városban 5 alatt. Drága motorolajat szereti, 0w18(ajánlott).
[ Szerkesztve ]
-
Strikr
csendes tag
-
Dare2Live
félisten
válasz Csabroncka #6919 üzenetére
Ez nem szeret, nemszeret. Ami gépkönyvbe van írva.
A legbosszabtobb, hogy még a hivatalos Toyota szervizeknél is általános, hogy beleraknak 5W30/5w40et mert az olcsobb nekik és ha nincs más/átmenetileg megengedett. Amikor 0W20 meg 0w16 van előírva.... és ha vmi nem jó a jó japán motorkoknak (de németnek) sem az ez. hibridbekbe is max 0W20. de inkább ami az előírás. 0W16.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
No.01
őstag
válasz Dare2Live #6921 üzenetére
Valoban igy van, de ezt - foleg az elejen - nem art tisztazni tuti ami fix alapon.
Mellesleg azon kereskedoknel akik valoban raszolgaltak a jo markakereskedo titulusra ilyen nem fordul(hat)na elo. Az 5W40 legalabbis semmikeppen sem!
Az uj 0W16-nal azert majd biztos lesznek gondok meg kerdojelek az elejen. En mar elore keresgeltem es jelenleg a nagy nevek kozul hivatalosan csak a Motul kinal ilyen olajat (ami egyebkent tokeletes) de a gyari flakonban tutira nem ez van.
Biztosan tisztazodni fog es a kesobbiekben, de jobb felkeszulten varni mert az igaz, h ha v.mivel akkor ezzel konnyen ki lehet nyirni egy ilyen motort.Az 1.6-hoz volt szerencsem kezi es automata valtoval is. Gazosnak nem mondanam, de hiaba szepitunk nem egy erogep.
Az 1.2-est C-HR -be probaltam es hiaba csak 116LE a turbo nyomateka elhitetei, h sokkal erosebb, holott nem csak kevesbbe kell porgetni. Viszont fogyasztasban biztosan nem jobb sot Toyota es japan precizitas ide vagy oda ha tippelnem kene akkor az 1.6 meg akkor is gondmentes lesz amikor a kis turboshoz mar hozza kell majd nyulni. -
pècsimunkás
addikt
Országúton 5-5,5 l/ 100 km a kis turbós fogyasztása . Ès nem kell különösebben oda figyelni , hogy keveset fogyasszon. . Klímával ,100- 110 országúton , lakott területen 50-60 - ezek mind óra szerint èrtendőek , úgy fogyaszt ennyit . Az , hogy hozzá kell - e előbb nyúlni , az a gazdától is függ . Elèg règóta gyárt a Toyota turbós autót , talán nem lesz gond vele . Sokat autópályázom , ès tetszik , hogy 150- nèl 3000 a fordulatszám , ès nèma csendben utazom . Szóval nekem nagyon bejött az 1,2 t !
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Csabroncka
addikt
válasz pècsimunkás #6924 üzenetére
Ebből a szempontból az 1.6-os is ezért kedvelt, elég jól eltalálták a váltóval és a hat sebességgel, és bár voltak ráncfelvarrások a kasztni azért elég nagy.
A turbósnál szerintem még jobban oda kell figyelni az olajra, de ez alapvetőn - kis kivételtől és elbaszott konstrukciótól eltekintve - igaz a toyota motorokra.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Drizzt
nagyúr
Egy képpel tudok szolgálni egyelőre. Szerencsére a szín miatt itt se annyira látványos, amikor nem túl tiszta. Visszatérve a lomhaságra: igen, vannak szituációk, amikor lomhának érződik. De egy 99 LE motortól nem is nagyon lehet mást várni. Szerencsére az elektromossal kiegészülve azért a legtöbb helyzetben a 110 LE-s E12-nél azért izgágább tud lenni. Viszont ebben az autóban úgyis mindig a fogyasztásmérőre mered a szemed, nem is nagyon érdekel, hogy hogy megy. Majdhogynem rosszul érzed magad, ha odalépsz, mert látod a megugró fogyasztást. Lehet másik default képernyőt kellene beállítanom.
Én amúgy úgy igyekszem menni, hogy:
- Ha nagy a forgalom, akkor igyekszem csak elektromosan felvenni az utazó sebességet, aztán tartani. Ez tényleg csak nagyon nagy forgalomban jön össze.
- Ha nincs forgalom, akkor pedig intenzív gázadás az utazósebesség + 10-15 km/h-ig, majd addig visszaengedem, míg leáll a benyamotor, s ott tartom. Itt azért sasolni kell, hogy úgy állítsam meg a pedált, hogy ne visszalassulni kezdjek, hanem tartsam a sebességet. De általában megy jól.Városi fogyasztásom így már olyan 60 kilométerre történ nullázás óta se érte még el a 4.0L/100Km-ert(persze a visszajelző szerint, az igazság pillanata majd a kúton jön el).
Ha negatívumokra gondolok, akkor szerintem a hangjával van a legnagyobb ok a kritikára. Egyszerűen picit hangos. Érdekes, de tényleg nem a motorzaj miatt. Vannak olyan utak, ahol tök csendes, sima a haladás, de az utak 95%-án magas a kerék gördülési zaj. Az abroncs lenne az első tippem, mert néhány úttípuson elcsendesül. Csak sajnos ilyen úttípus szinte alig van.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
No.01
őstag
Szerintem meg belefutsz abba az erdobe, h nem hallod a motor zajat (mert ugye lehet, h epp nincs is neki ) es igy minden mast jobban felerosidik es azt hallod hangosnak.
Baromi egyszeru am. Tolts le egy dB app-ot es merd meg. Lehet nem lesz 100%-ig pontos, de mintanak jo lenne. Legyen 80 / 100 / 130km/h nal meg esetleg egy erosebb gyorsitas is lehetne mondjuk 50-rol 100-ra (mar ha nyom(hat)sz neki padlot)
Utann ezt osszehasonlithatnank a par masik autoval es akkor kiderulne, h csak a fuled ver at vagy valoban hangos.
Velemeny?
-
zzz03
őstag
sracok! hatha valaki talakozott mar ilyennel.
toyota szerviz tanacstalan, minden ertek rendben, elo adatok is stimmelnek.
alany: 2004es 2.0d4d corolla verso.
problema: minel jobban bemelegszik annal nehezebben indul.
cserelve lett: uzema. nyomas szabalyozo szelep, vezermut. jelado.
a problema ugyanigy megmaradt.
esetleg otletek?[ Szerkesztve ]
-
galervin93
őstag
Hármas Priushoz van valahol/valakinek magyar manualja? Német import a járgány így az van hozzá, hát vagy 10 éve nem használtam németet, akkor se szerettem. Az angolt letöltöttem, nem is rossz, csak félek a szakszavakat rosszul értelmezem (magyarul sem biztos hogy tudom, de úgy könnyebben utána tudok keresni, ha valami nem tiszta). Neten turkálva nem sok mindenre akadtam, vagy csak rosszul kerestem. Sry ha volt már a kérdés.
Szerk.: a Toyota oldalán műkszik az alvázszámos opció?[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
psycroptic
őstag
válasz galervin93 #6929 üzenetére
Én a Toyota weboldalän talältam Magyar nyelvüt, igaz Aurishoz.
PSNID: Tomy83PS
-
Doki16
addikt
válasz galervin93 #6929 üzenetére
Próbáld meg itt alvázszám alapján. [link] Ha nem megy írj egy emailt a Toyotának és akkor elvileg adnak PDF-et.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
galervin93
őstag
Aha, ezt az alvázszámos oldalt megtaláltam de nem vezetett eredményre (lehet a kocsi első forgalomba helyezésének magyarnak kell lennie?), így maradt a mail. Köszi! Addig is nyálazgatom az angolt, találtam is már pár funkciót, amire magamtól még nem sikerült rájönnöm. (Bár a gombok nyomkodása, tekerők tekergetése az asszony mániája, ő imád ezekben a hülyeségekben elveszni. Én funkcionális ember vagyok, de azért jó tudni, mi-merre van a járgányban.)
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Csabroncka
addikt
-
Doki16
addikt
válasz galervin93 #6934 üzenetére
Most jut eszembe. Hát itt minden megvan. [link] Ott van lejjebb a kezelési is
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
galervin93
őstag
Megtaláltam ezt is, de logged in júzert kért, a felület alapján meg valami kókány 3rd party letöltőoldalnak néztem, ahová még fika emailcímmel sem szívesen regelek. Szóval itt elég jobboldalt regelni és belépni, és ok vagyok?
szerk.: Csabroncka köszi neked is![ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Doki16
addikt
válasz galervin93 #6937 üzenetére
Persze, regelj nyugodtan, ez a hivatalos magyar Prius club oldala.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Drizzt
nagyúr
Na most hogy megy a klima mint az allat, elkezdett erosen noni az en fogyasztasom is. Ma 3.9-rol 4.1-ig, raadasul ugy, hogy ez vagy 150 km-rel ezelott lett nullazva. Tehat a mai fogyasztasnak joval magasabbnak kellett lennie.
I am having fun staying poor.
-
molnarpeter
nagyúr
Magyarul az önindítónak van egy ismert hibája, és ezért be lett vezetve egy áttervezett változat.
-
zzz03
őstag
válasz molnarpeter #6940 üzenetére
koszi! erdekes hogy a toyota marka szervizbe fogalmuk nem volt rola.
eleg csak felujitani az oninditot ? -
Gaben92
őstag
Felig-meddig igazad van. Tenyleg a gumikat hallod, mert ugye a motor eleg csendes.
En mikor megvettem a Lexus-t 10 eves teli gumik voltak rajta, mikor felkerultek e Michelin Primacy 4-ek akkor erezhetöen halkabb lett. De pont amiatt volt ilyen feltunö a kulönbseg, mert amugy maga az auto csendes es a gördulesi zaj a legszamottevöbb.
Csak amiatt erzödik hangosnak, mert nem ehhez a fajta zajhoz vagy szokva, hanem a motorehoz.
Mas: Nalunk Finnorszagban is nagyon rakaptak az emberek uj Corollara, mindharom kivitelböl eleg szep szammal szaladgalnak mar kint az utcan. Eddig sedan-bol lattam a legtöbbet amin mondjuk kicsit meglepödtem, mert itt megy rendesen a kombizas mivel mar 25 eves korara a legtöbb embernek legalabb egy gyerek van. Tegnap lattam elöször elöben a hatchback-et, es azt kell mondjam amennyire furanak tunik kepen, elöben egesz pofas kis joszag.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
L4mie
veterán
Kipufogó közepétől cserélve, remélem minőségire 15 perc volt.
Jó kis klíma töltésre, tisztításra tudtok ajánlani valami helyet Pesten? Ne adj isten nem standard munkaidőn túl is nyitva vannak....csökkent a hatásfok.
[ Szerkesztve ]
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
zzz03
őstag
válasz molnarpeter #6945 üzenetére
koszonom! remelem az lesz a baja. mert sok $ raverese utan sem tud senki semmit.
hnap meg is nezi autovillamossagis. max ha nem tud kimerni semmi extrak akkor is felujittatom hatha. -
bokarcsi71
aktív tag
Toyota Avensis (T27) 1.8 benzin, 2009-es évjárat. Generátor problémám van. Beindítom az autót, akkor 14,2V, mire becsukom a kaput már csak 12,5V, ez pár perc után. Van amikor visszamegy 14,2V, 13,5V stb., így ugrál. Viszont ha bekapcsolom a világítást akkor felmegy 14,2V-ra és ott marad. A generátoron minden ki lett cserélve, visszarak, és ugyan ez a hiba. Tudna valaki segíteni, mi lehet a gond?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bokarcsi71 #6948 üzenetére
Mi a probléma, lemerül az akku?
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz molnarpeter #6949 üzenetére
Nem, csak nincs töltés,ill. ingadozik. Az akku új.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Formula-1
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- DUNE médialejátszók topicja
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- iOS alkalmazások
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Milyen házat vegyek?
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest